Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Személyközlekedési Igazgatóság REGIONÁLIS KÖZLEKEDÉSSZERVEZÉSI IRODÁK A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS SZOLGÁLATÁBAN Aba Botond Személyközlekedési igazgató 2008.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Perpetuum mobile – közlekedés az agglomerációban
KITÖRÉSI LEHETŐSÉGEK A FŐVÁROS ÉS A RÉGIÓ KÖZLEKEDÉSÉBEN
A Keszthelyi és a Hévízi kistérség munkavállalóinak feltérképezése Tóthné Temesi Kinga irodavezetőKeszthely, Március 11.
Ifjúságpolitika - A fiatalok, mint erőforrás -
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Kecskemét, április 2O.Készítette: Ramháb Mária A kistelepülési könyvtári ellátás korszerűsítésének lehetőségei Informatikai és Könyvtári Szövetség.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
november 16. „Kötetlenül kötöttpályán” Fejlődés – Egységes minőség – Környezetvédelem – Fenntarthatóság.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása november 24.
Komplex felzárkóztató programok készítése a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben ÁROP /B.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
IPARÁGAK VÁLTOZÁSA : HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉS EVOLUCIONISTA SZEMSZÖGBŐL Bajmócy Zoltán egyetemi adjunktus Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság tevékenysége Horváth Gyula.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Az ÚMVP intézményrendszere
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Közlekedésbiztonsági és Forgalomtechnikai Tagozat
2008. március 12. A FIATAL GÉPJÁRMŰVEZETŐK OKTATÁSÁNAK FELÜLVIZSGÁLATA Különös tekintettel a többszintű képzésre Kedves Miklós tudományos segédmunkatárs.
2010 november 29Gödöllő Megújuló Energiastratégia Tervezése (MERT) a Coach BioEnergy projekt keretében Gödöllő, 29 November.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Az előadás tartalma módválasztás
Magyar Útügyi Társaság
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
A központi régió közlekedési helyzete Andrási Zsolt Geográfus, III. évf
Fejlesztes.emagyar.net farkas andrás. fejlesztes.emagyar.net mi ez? A Magyar-magyar Platform – bár még maga is új kezdeményezés – állandó fejlesztést,
Tudományos konferencia a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról (CSR) Győr, szeptember 22. SVÁJCI MINTÁJÚ ÜTEMES MENETREND (ITF), VALAMINT.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Pécs, november 27. Előadó: Micskey Tibor termelési igazgató Pannon Volán Zrt. A nagyvállalatok nehézségei: megoldási lehetőségek a perifériák közlekedésszervezésében.
TWIST Workshop MTA Regionális Kutatások Központja
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Közlekedéstudományi Konferencia Győr március
A VOLÁN társaságok versenyképességének tényezői a piacnyitás tükrében „Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció – finanszírozás”
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
A személyszállítási piacnyitás tapasztalatai és lehetőségei Közlekedéstudományi Konferencia Győr, március 25. ÁCS BALÁZS KTI Közlekedéstudományi.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
Korszerű gyorsvasúti rendszer megteremtése Győrben és elővárosában Feld István Mártonalelnök, VEKE.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Magyar CIVINET negyedik találkozója Kaposvár,
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Magyar Útügyi Társaság
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
Előadás másolata:

Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben Elővárosi közösségi közlekedés lehetőségei Budapest nyugati agglomerációjában konferencia Budaörs, 2010. november 24. Ács Balázs irodavezető Közlekedéstudományi Intézet Közép-magyarországi Regionális Közlekedésszervezési Iroda

RKI feladatok Vasúti és autóbusz-menetrendek optimalizálása, finomhangolása Kistérségi menetrendi egyeztetések szervezése Közreműködés az új közlekedéspolitikai koncepció kialakításában Utaspanaszok kivizsgálása SLA ellenőrzés Gazdaságossági, hatékonysági vizsgálatok, elemzések Egyes térségek közlekedésének teljes átszervezése, törekvés a hatékony és ütemes menetrendre

Térségek átszervezésének egységes módja  ITF Integrierter TaktFahrplan / Taktfahrplan concept Európában egyre szélesebb körben – de rugalmas értelmezésben – alkalmaztott Legelterjedtebb Svájban és Hollandiában a vasúti közlekedésben Az autóbuszközlekedésben: Magyarországon

Az Integrált Ütemes Menetrend 5 összetevője - és támogatottsága ütemesség, csomópontok („pókok”), integráció, szimmetria, kínálatiság. Kínálatiság: az ország teherbíró-képességének függvénye A hivatásforgalom biztosítása elsődleges.

Az ütemes menetrend kiterjesztésének fázisai a Közép-magyarországi Régióra* 2011. június 2012. 2008. július 2009. augusztus 2009. október 2004. augusztus 2007. december 2008. május 2008. december 2008. szeptember 2006. december

Integrált ütemes menetrendi rendszer a Zsámbéki medencében - elv

Integrált ütemes menetrendi rendszer a Zsámbéki medencében A rendszer elemei: Ütemes autóbuszmenetrend, Ütemes vasúti csatlakozások biztosítása Óránkénti autóbusztalálkozó (pók) Zsámbékon és Budakeszin, biztosítva az átszállást A medence minden települése között óránkénti kapcsolat, maximum 1 átszállással Harántirányú kapcsolatok javítása Kedvező eszközkihasználás Szimmetrikus kapcsolatok Növekvő mobilitási szabadságfok

ITF a Zsámbéki medencében

Problémák Infrastrukturális hiányosságok, állapotok Intermodális csomópontok állapota Vonatkésések, forgalmi torlódások Közös forgalomirányítási rendszer hiánya Közös tarifarendszer hiánya Közös utastájékoztatás hiánya Hanyag munkavégzés

Tanulságok Az ütemes menetrendet alapvetően szeretik az utasok Az átszállásos kapcsolat a semminél több ugyan, de az ideálistól távoli A vasútra ráhordás nem igazán vonzó A harántirányú kapcsolatok forgalma alacsony Az utasokat eltéríteni a megszokott irányoktól nehéz, szinte lehetetlen

Jövőkép Új közlekedéspolitikai koncepció BKK Tarifaproblémák megoldása Utastájékoztatási problémák megoldása Forgalomirányítás egységesítése Üzemeltetői ellenérdekek kezelése Vasúti fejlesztések preferálása A vasúti menetrend igényekhez igazítása

BKK BKV

Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségeink: Közép-magyarországi Regionális Közlekedésszervezési Iroda Ács Balázs – irodavezető, Budapest Tel: 06 – 1 – 371 5940 E-mail: acs@kti.hu Tóth Gábor – irodavezető-helyettes, autóbusz menetrendi szakértő E-mail: toth.gabor@kti.hu