Podoski Péter és Zabb László Témavezetők: Dr. Fekete István, Veszprémi Anna ELTE IK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szerver oldali programozás
Advertisements

Új online technológiák: lehetőségek és kihívások Kerese István Fejlesztési platform üzletág igazgató Microsoft Magyarország
Piacképes programozói tudás a középiskolában
Iratkezelő rendszer fejlesztése WPF alapokon
Programozási alapismeretek
3. A programozás eszközei, programozás-technikai alapismeretek
A webes tesztelés jövője
Microsoft fejlesztőeszközök a szakképzésben Farkas Bálint Visual Studio 2008.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke A programozás alapjai 1. (VIEEA100) 9. előadás.
Adatbányászati technikák (VISZM185)
Programozási ismeretek oktatása: kód vagy algoritmus
Erősen összefüggő komponensek meghatározása
Szélességi bejárás Párhuzamosítása.
Szélességi bejárás , 0.
JavaScript.
Weben publikált térképek a földrajzi kutatásokban Ádám Eszter Geográfus MSc hallgató.
Programozási alapismeretek
Bevezetés a Java programozásba
Virtuális méréstechnika
Fejlett Programozási Technológiák II. Világos Zsolt 12. gyakorlat.
Fordítóprogramok FORD01 Programozó matematikus III. évf. Miskolci Egyetem 1 Fordítóprogramok 1 Programozó matematikus szak 2003/2004-es tanév II. félév.
Persa György Témavezető: Szabó Csanád Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar 1.
Célkeresztben az érettségi! A legjobb és leghatékonyabb eszközt akarjuk Kevesebb hibalehetőség, barátságos hibaüzenetek Kiváló fejlesztőeszköz Gyorsan.
PIC processzor és környezete
Szombathely Dinamikus WEB programozás: PHP és JSP.
Vizuális és web programozás II.
Objektum Vezérelt Szoftverek Analízise Ferenc Rudolf és Beszédes Árpád Szegedi Tudományegyetem FrontEndART.
PHP I. Alapok. Mi a PHP? PHP Hypertext Preprocessor Szkriptnyelv –Egyszerű, gyors fejlesztés –Nincs fordítás (csak értelmező) Alkalmazási lehetőségek:
A programozás alapjai A számítógép számára a feladat meghatá- rozását programozásnak nevezzük. Ha a processzor utasításait használjuk a feladat meghatározásához,
A PHP (PHP: Hypertext Preprocessor) nyílt forráskódú, számítógépes szkriptnyelv, legfőbb felhasználási területe a dinamikus weboldalak készítése. Emiatt.
Számítógépes üzemmódok
Web Application for Resource Planning
Podoski Péter és Zabb László
Podoski Péter és Zabb László. Bevezető Algoritmus-vizualizáció témakörében végeztünk kutatásokat és fejlesztéseket Felmértük a manapság ismert eszközök.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2005/2006. őszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
1.4. Fordítás, szerkesztés, az objektumkönyvtár használata.
3.2. A program készítés folyamata Adatelemzés, adatszerkezetek felépítése Típus, változó, konstans fogalma, szerepe, deklarációja.
Programozási nyelvek.
PHP oktatási tapasztalatok
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
Two countries, one goal, joint success!
Visual Basic 2008 Express Edition
Műszer vezérlő - kezelő program GPI-745A teszterhez.
Programozás. Programozási nyelvek: Gépi nyelv A számítástechnika őskorában egyedüli lehetőség volt a gép bitsorozattal való programozása. Minden processzor.
A szoftver, szoftvertípusok
1 Szélességi Bejárás Györgyi Tamás – GYTNAAI.ELTE 2007 Március 22 Algoritmusok És Adatszerkezetek 2 Gráfalgoritmus S b a d e f h g c.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Podoski Péter és Zabb László. Bevezető Algoritmus-vizualizáció témakörében végeztünk kutatásokat és fejlesztéseket Felmértük a manapság ismert eszközök.
Funkciós blokkok A funkciós blokkok áttekintése Az alkalmazás előnyei.
ProgramozásProgramozás célja hosszabb számítások elvégzése ill. kiíratása akkor érdemes programot írni, ha sok számolni való van illetve ha ugyanazt az.
Algoritmus és adatszerkezet Tavaszi félév Tóth Norbert1 Floyd-Warshall-algoritmus Legrövidebb utak keresése.
Programozás, programtervezés
Gráfok ábrázolása teljesen láncoltan
Útkeresések.
Algoritmusok és adatszerkezetek
Adatszerkezetek és algoritmusok 2008/ Algoritmus Az algoritmus szó eredete a középkori arab matematikáig nyúlik vissza, egy a i.sz. IX. században.
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Alapok Gyakorlat 2015/16 őszi szemeszter Automatizálási tanszék.
kialakulása, fejlődése, generációk
Programok készítése és futtatása. Integrált fejlesztői környezet (IDE) tartalmaz:  szövegszerkesztőt a program forráskódjának szerkesztésére,  fordítóprogramot.
Alkalmazásfejlesztés F#-ban Dunaújvárosi Főiskola Kiss Gyula mérnökinformatikus hallgató Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”
Script nyelvek előadás
Adatstruktúrák Algoritmusok Objektumok
Programozási nyelvek Programozási alapismeretek
Lente Tamás Méliusz Juhász Péter Könyvtár
Compiler illetve interpreter nyelvek
Beépített függvények használata programozáskor
DRUPAL Előadja: Nagy Nikoletta :05.
Előadás másolata:

Podoski Péter és Zabb László Témavezetők: Dr. Fekete István, Veszprémi Anna ELTE IK

Bevezető Algoritmus-vizualizáció témakörében végeztünk kutatásokat és fejlesztéseket Felmértük a manapság ismert eszközök előnyeit és hiányosságait Kidolgoztunk egy saját megjelenítő rendszert, amiben az algoritmusok vizualizációjához szükséges eszközök széles palettája elérhető

Algoritmus-vizualizációk ma Célja főleg oktatási területre könnyebb ismertetés és megértés olykor algoritmusok fejlesztésekor is segíthet a hibakeresésben Nehézségek: könnyebb újat írni, mint találni egy megfelelőt Jellemző, hogy egyszerű Java appletekkel valósítják meg a demonstrációt

Dijkstra algoritmusa

Legrövidebb út keresése Ausztráliában

Jeliot – program-vizualizáció

MatrixPro – az egyik legáltalánosabb

Az igény megfogalmazása Elvárások egy jó megjelenítővel kapcsolatban: Célközönség számára megfelelő ábrázolás Könnyedén lehessen a vizualizációkat módosítani, bővíteni (pl. Hanoi tornyai) Egyszerű telepítés Épüljön be a tanítási folyamatba Ne igényeljen magas szintű programozói tudást

Psimulex - lehetőségek.NET-ben írt nyílt forráskódú keretrendszer Algoritmusok megfogalmazása C-szerű nyelven Beépített fordítóprogram Algoritmusok futtatása Saját virtuális platform Többprocesszoros, akár hálózati emuláció Algoritmusok megjelenítése a program változóit megjelenítő általános grafikai könyvtár (WPF) Algoritmusok elemzése Műveletigény, memóriaigény

Architektúra

Saját nyelv Az algoritmusok szempontjából alapvető típusok (skalárisok, konténerek és fák, gráfok) Gyengén típusos imperatív nyelv, C-szerű szintaxissal Típuskonstrukció: rekord Fontosabb vezérlési szerkezetek Felhasználói függvények Több forrásfájl használata Globális változók

Saját virtuális platform Virtuális gép („mini” OS ütemezővel), folyamatok, szálak A virtuális gép processzora futtatja az ún. „Microlex” utasításokat (gépi kódnak megfelelő parancsobjektumokat) Az egyes szálaknak futási és hívási vermük van Az ütemező cserélhető Később virtuális hálózattá bővíthető

Fordítás gépi kódra Négy lépésben fordítunk, visitor (látogató) tervminta alkalmazásával

Parancsobjektumok A „parancs” tervminta alapján készültek Mindegyik gépi utasítás egy-egy parancsobjektum Az aktuális futási környezeten (szálon) dolgoznak Három fő csoportjuk van: Vezérlés-átadó parancsobjektumok (pl. Call, Jump) Konkrét (főleg aritmetikai) műveleteket végrehajtó parancsobjektumok Változókat, adatszerkezeteket kezelő parancsobjektumok

Saját típusrendszer Aránylag gazdag típuskészlet (skalár típusok, gyűjtemények, fák, gráfok) Java-hoz hasonlóan közös őstípus BaseType == Object Reflection-re épül, emiatt könnyen elérhető az egész.NET osztályhierarchia Felhasználói típus a rekord (egyelőre) A komplex típusok egymásba ágyazhatóak Automatikus típuskonverziók

Típushierarchia

Saját IDE Funkciók „LexLighter” (aktuális utasítás színezése) „Syntax highlight” Léptetési módszerek (hasonlóan a VS-hez) Korszerű IDE, fülek, több forrásfájl kezelése, testre szabható, ergonomikus Nézetek váltása

Saját vizualizáció Dinamikus, változást követő, interaktív adatszerkezetek megjelenítése „Montázs” – tetszőleges elrendezhetőség: Hívási verem megjelenítése Egy-egy lényeges adatszerkezet kiemelése Egymásba ágyazhatóság (fa elemei gráfok) Adatszerkezetek szerkeszthetőek futás közben is

Például bináris fák egy sorban

Szélességi bejárás

Egy bináris fa szintfolytonos bejárása a Psimulex-ben

Felhasználási területek Oktatás Algoritmusok Programozás Fordítóprogramok (assembly-szerű nyelvek filozófiája) Kutatás Elméletek tesztelése és bemutatása Fejlesztés Algoritmikus problémák megoldása itt és aztán implementálása Demonstráció Automatikusan létrejön a megjelenítés, csak a programot kell megírni, az inputot megszerkeszteni.

Távlati tervek Párhuzamos programozási eszközök (lock, monitor, erőforrások) teljeskörű bevezetése.NET interoperabilitás növelése (a megírt Psimulex nyelvű programból C# vagy IL kódot generálhassunk) Integráció a Visual Studio debuggerébe: intelligens.NET adatszerkezet reflekció és saját grafikus modul Internetes portál (pl. versenyekhez) Oktatási és fejlesztési segédeszközzé válás

Összefoglaló Felmértük a jelenlegi igényeket és kínálatot az algoritmus megjelenítőkből Elhatároztuk, hogy készítünk egy általános algoritmus megjelenítő rendszert Ebből megvalósult a saját nyelven programozható virtuális gép, egy egyszerű grafikus csomag és egy alapszintű debugger Célok: az eddigi tapasztalatok alapján egy komplett segédeszköz publikálása