A kamara szerepe a duális szakképzésben 2011. március 01.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mátészalka Szakképző Iskola és Kollégium - Déri Miksa
Advertisements

OKJ a gyakorlatban Az iskolarendszerű és felnőttképzés kapcsolata és egymásra épülése a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumban Vlcskó Pál.
Pályaválasztás 2014/2015-ös tanév KnéKE.
Szabó Bálint Budapest, december 9. A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben.
Versenyképes gazdaság Versenyképes szakképzés
Versenyképes gazdaság versenyképes szakképzés A szakképzés mint a jövőbe történő befektetés A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara megnövekedett szerepvállalása.
Szakképzés jelene és jövője
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Szakképzés ma … Málnási Gábor.
Marcali Szakképző Iskola Pályaválasztás / Tel: 85/ , 85/
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1800 diák, két tagintézményben folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok.
Jelky András Szakképző Iskola és Kollégium
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
Árpád Szakképző Iskola és Kollégium
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
A kutatási téma háttere
Gubicza Zsanett képzési referens Budapest,
Keresletvezérelt szakképzés
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Szakmai vizsgaelnök delegálás szervezési és adminisztrációs feladatai Szabó Bálint szakképzési tanácsadó program koordinátor Magyar Kereskedelmi és.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”.
A gazdaság összefog Az RFKB működése, a képzési szerkezet átalakítása érdekében elvégzett feladatai Dr. Fischer Sándor.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Szűcsné Szabó Katalin Régiós kamarai koordinátor RFKB projekt
Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Gödöllő,
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
2007. október 3. Szakképzési Tanévnyitó Konferencia „A évi szintvizsgák tapasztalatai” október 3. Szakképzési Tanévnyitó Konferencia „A 2007.
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
Somogyi TISZK Közép- és Szakiskola Nagyatádi Szakképző Iskolája
Gazdasági kamarák szerepe a duális szakképzésben Szabó Bálint.
Pályaválasztás 2012 Iskolánk Szakképzés Szakmák Rendezvények Kollégium.
Az új intézmény: Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégium.
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
Ipari Szakképző Iskolája
„A jól képzett szakemberekért.”
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1300 diák, folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok a kor követelményeinek.
Quo vadis? Kudá igyos?.
Pályaválasztás 2014 Iskolánk Szakképzés Szakmák Rendezvények Kollégium.
Pályaválasztás 2015/2016-os tanév KnéKE.
Csonka János Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Nógrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Pályaválasztási napok április 20. Nógrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara dr. Tordai Péter elnök.
A kamara szerepe a duális szakképzésben január 27.
Duális szakképzés Együttműködési lehetőségek a Nyíregyházi Szakképzési Centrummal Nyíregyháza, március 01.
 2014-ben 7. alkalommal kerül megrendezésre a Szakma Sztár fesztivál  Elődöntő (írásbeli), előválogató, döntő  Írásbelik 2013-ban országosan közel.
A szakmai vizsgák jogszabályi háttere, változások a vizsgabizottsági feladatokban Tájékoztató a szakmai vizsgákon a vizsgabizottság munkájában részt vevő.
Gazdasági kamarák új szerepe a duális szakképzésben Szakképzés jelene és jövője Dr. Szilágyi János MKIK képzési igazgató.
1 HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/ , , Fax:+36/36/ Web:
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
TÁMOP B-13/ „DOLGOZVA TANULJ!” ZÁRÓRENDEZVÉNY A PROJEKT EREDMÉNYEI, POZITÍV HATÁSAI PEST MEGYÉBEN NOVEMBER 30. ELŐADÓ: SZABÓNÉ ZÉMAN.
Gyakorlati szintvizsgák & SZKTV 2009/2010. tanév Felkészítés
Változások a vizsgabizottsági feladatokban Tájékoztató a szakmai vizsgákon a vizsgabizottság munkájában részt vevő szakértők részére Kontér Mária.
Szakképzési körkép 2016 A jármű és fémipari szakmacsoport Fóruma.
Szakképzés a régióban Dr. Medvegy Tilda igazgató Oktatási Hivatal Nyugat- dunántúli Regionális Igazgatóság 9024 Győr, Bem t. 15.  (96) fax: (96)
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban Kleizerné Tamás Györgyi szakreferens Nyugat- dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Készült a KEMKIK és DKIK által rendezett Szakképzési Fórumra Dunaújváros, El ő adó: Juhász József RFKB társelnök,
az oktatásban, képzésben és az új partnerségi projekt
Modláné Görgényi Ildikó
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
moduláris szakképzési szerkezet
Kompetencia Végzettség
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Az SZKTV aktuális kérdései március
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban
Centrumban a szakképzés
Válassz pályát, válassz szakmát. Dönts jól
Az Intern Kft 1994-ben alakult fő tevékenységek: fémszerkezet gyártás
Előadás másolata:

A kamara szerepe a duális szakképzésben március 01.

Az új kormányprogram alapján, mely a szakképzés tekintetében a duális képzést támogatja, újjá kell építeni a hazai szakképzést:  1214/2010. (X.12.) kormányhatározat  Együttműködési megállapodás a Kormány és az MKIK között

A megállapodáshoz foglalt intézkedések a következők a 125 szakképesítés vonatkozásában:  Szakmai és vizsgakövetelmények gondozása  Központi programok felülvizsgálata  Szakmai vizsgák vizsgatételeinek, azok értékelési útmutatójának kidolgozása  Szakmai záróvizsgára vizsgaelnöki delegálás, a tagi delegálás átadása az érdekképviseleteknek  Szintvizsgák szervezése, koordinálása  SZKTV, Wordskill, Euroskill szakmai versenyek szervezése  Az átadott szakmákban a kamara közreműködik a pályaválasztási ás tanácsadási rendszer feladataiban

1. Gyakorlati ó rasz á mok n ö vel é se, a gazd á lkod ó kn á l foly ó gyakorlati k é pz é s szerep é nek jelentős n ö vel é se, a magyar szakk é pz é s gyakorlatorient á lts á g á nak fokoz á sa 2. A szakmai z á r ó vizsg á ztat á sban a szakma elsaj á t í t á s á hoz tartoz ó kulcskompetenci á k é rt é kel é s é nek é s m é r é s é nek előt é rbe helyez é se, szakmai z á r ó vizsga idej é nek cs ö kkent é se, hozz á tartoz ó b ü rokr á cia visszaszor í t á sa 3. Az OKJ rendszer egyszerűs í t é se, é sszerűs í t é se olyan form á ban, hogy a felhaszn á l ó i szf é ra sz á m á ra á tl á that ó, haszn á latra alkalmas legyen. A szakmai tartalmak moderniz á l á sa, ú j technik á k, elj á r á sok be é p í t é se a k ö vetelm é nyrendszerbe 4. A gazd á lkod ó szervezetek é rdekelts é g é nek é s k é pz é si hajland ó s á g á nak n ö vel é se a tanul ó k gyakorlati k é pz é s é ben. Tanulók számának növelése Fő aktivitási területek :

Gyakorlati óraszámok növelése, a vállalati gyakorlati képzés szerepének növelése  Óraszámok arányainak felülvizsgálata  Vállalati gyakorlati képzés szerepének növelése

jelenleg

Az új

Szakmai záróvizsga idejének csökkentése, hozzá tartozó bürokrácia csökkentése:  Modulok átrendezése szakmai tudás méréséhez  Szintvizsga záróvizsgába való beszámítása  Vizsgaelnökök pályáztatása, felkészítése, bővítése, nyilvántartása, ellenőrzése  Átalakított vizsgaszerkezet bevezetése

Szakmai tartalmak modernizálása, új technikák, eljárások beépítése a követelmény-rendszerbe: - OKJ vizsgálat - Szakmai dokumentációk fejlesztése:  Szakmai és vizsgakövetelmények fejlesztése  Központi programok fejlesztése  Szintvizsga feladatbank kidolgozása  Vizsgatételek kidolgozása

Szakmai tartalmak modernizálása: Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő Hűtő- és klímaberendezés-szerelő, karbantartó Épület- és építménybádogos Festő, mázoló és tapétázó Kályhás Bútorasztalos Kárpitos Cukrász Kozmetikus Látszerész és fotócikk-kereskedő Fényképész és fotótermék-kereskedő Bolti eladó Pincér Szakács Kereskedő Vendéglős Épületlakatos Külszíni bányász Szerkezetlakatos Elektrolakatos és villamossági szerelő Elektromos gép- és készülékszerelő Elektronikai műszerész Villamoshálózat-szerelő, -üzemeltető Villanyszerelő

Szakmai tartalmak modernizálása: Ács-állványozó Belsőépítési szerkezet- és burkolatszerelő Burkoló Tetőfedő Épületgépész technikus Automatikai műszerész Erősáramú elektrotechnikus Magasépítő technikus Gáz- és tüzeléstechnikai műszerész Mélyépítő technikus Géplakatos Fodrász Takarító Mechatronikai műszerész Hegesztő Hőtechnikai berendezéskezelő Szerszámkészítő Vegyi- és kalorikusgép szerelő és karbantartó Gumiipari technológus Kőműves Szabó Gépi forgácsoló Könnyűipari technikus Légtechnikai rendszerszerelő

A megvalósítást segítő további intézkedések:  A gyakorlati képzés feltétele: mestervégzettség  Gyakorlati képzés ösztönzése a gazdálkodó szervezetek körében (jogszabályi változás)  Szakmai fejlesztőmunka nyilvánosságának biztosítása  Partnerség kialakítása

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Elek Csaba T: