VILÁGJÁRÓ NAP TANULMÁNYUTAK A SEMMELWEIS EGYETEMEN EOK Budapest, 2012.március 21. Dr. Lőrincz M. Ákos Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR-2010-0006.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Advertisements

Az UNILO projekt hozzájárulása a tanulási eredmény-orientált képzési programok kialakításához Zarka Dénes.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
SZE Nemzetközi Projekt Központ Mészáros Márta Ösztöndíjas kiutazási lehetőségek a Széchenyi István Egyetemen.
VILÁGJÁRÓ NAP A KÜLFÖLDI TANULMÁNYUTAK ELŐNYEI ÉS HÁTRÁNYAI A SIKERES ÖNÉLETRAJZÍRÁS EOK Dr. Lőrincz M. Ákos Központi Karrier Iroda Budapest, 2013.március.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
2013/2014-as tanév. Mi is az a TDK-csere?  olyan BOE-tagok számára, akik érdeklődnek a kutatás iránt,  megismerjék más országok kutató tevékenységét.
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Társadalmi szemléletformálás – a komplex.
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Szakmai gyakorlat és tantárgy elfogadtatások 2012/2013-as tanévre
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
VILÁGJÁRÓ NAP A KÜLFÖLDI TANULMÁNYUTAK ELŐNYEI ÉS HÁTRÁNYAI A SIKERES ÖNÉLETRAJZÍRÁS EOK Budapest, 2012.november 5. Dr. Lőrincz M. Ákos Központi Karrier.
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
ERASMUS Pályázat 2014/2015.
ERASMUS: Nagy lépésekkel Európába Külföldi tanulmányok szerepe az életpálya-tervezésben ERASMUS Információs Nap - NYME SEK december 7.
A hallgatói mobilitás és a pénzügyek Németh Péter hivatalvezető-helyettes.
Az Erasmus-program A napjainkban legnépszerűbb ösztöndíjprogram bemutatása.
ERASMUS tájékoztató E 542.
Tájékoztató pályázható ösztöndíjakról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
E RASMUS PROGRAM A K ÖZIGAZGATÁS - TUDOMÁNYI K ARON A 2013/2014. TANÉVBEN BÍRÓ GÁBOR ISTVÁN DÉKÁNI HIVATAL, NEMZETKÖZI ÜGYEK.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Egy szervezet az Erasmus hallgatókért
2013/2014-as tanév. Mi is az a TDK-csere?  A TDK csere célja, hogy a BOE olyan tagjai számára, akik érdeklődnek a kutatás iránt, lehetőséget biztosítson,
Mihez kezdhet egy gyógyszerészhallgató külföldön?
VILÁGJÁRÓ NAP TANULMÁNYUTAK A SEMMELWEIS EGYETEMEN EOK Budapest, 2012.március 21. Dr. Lőrincz M. Ákos Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Széchenyi István Egyetem, Győr
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
szakmérnök hallgatók számára
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
Munkaerő mobilitás Magyarországon
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Hantos Elemér Szakkollégium Miskolci Egyetem HANTOS ELEMÉR SZAKKOLLÉGIUM.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Szakmai gyakorlat jelentősége, tudatos karrierépítés
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
ERASMUS Pályázat 2015/2016.
Mentorprogram. A mentorok feladata, hogy segítik a külföldi hallgatókat az ügyintézésben, a beilleszkedésben és bármilyen felmerülő problémával hozzájuk.
LIFE LONG LEARNING (LLL) PROGRAM AZ ERASMUS ÜGYINTÉZÉS KARI VONATKOZÁSAI.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
Erasmus+ tapasztalatok
ERASMUS+ Pályázat 2017/2018.
Pedagógiai és Kommunikációs Szakmai Kollégium
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
ERASMUS+ Pályázat 2019/2020.
Építs a külföldi szakmai gyakorlatra álláskereséskor!
Előadás másolata:

VILÁGJÁRÓ NAP TANULMÁNYUTAK A SEMMELWEIS EGYETEMEN EOK Budapest, 2012.március 21. Dr. Lőrincz M. Ákos Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR

Világjáró nap programja: 16:10 Külföldi tanulmányutak tervezése. A tanulmányutak hozadéka – Lőrincz Ákos 16:40 Élménybeszámoló 17:00 A pályázati csomag összeállítása I.: Szükséges igazolások begyűjtése, a tárgyak elfogadtatása – Jordán Zsófi 17:30 AEGEE bemutatkozás 17:45 Szünet 18:00 Amit az Erasmus pályázatról tudni érdemes (Vincze Zsófi) 18:30 Élménybeszámoló 18:50 A pályázati csomag összeállítása I.: Az önéletrajz és a motivációs levél – Lőrincz Ákos 19:20 Élménybeszámoló 19:40 Külföldön töltött gyakorlatok I. Orvostanhallgatóknak (MOE) 20:00 Külföldön töltött gyakorlatok II. Gyógyszerészhallgatóknak (HUPSA) 20:20 Külföldön töltött gyakorlatok III. Fogorvostanhallgatóknak (MFHE) 20:40 Élménybeszámoló

Miért érdemes ezzel foglalkozni? NET KarrierIroda felmérés

Karrier szolgáltatások iránti igény Mennyire vennéd igénybe a Karrierközpont jelenlegi és tervezett szolgáltatásait? (1: biztosan nem venném igénybe, 7: biztosan igénybe venném) Karrier menedzsment szolgáltatások Legalább 6-os értékelés állásinterjúra felkészítés 43,1% egyéni karriertanácsadás 36,4% önéletrajz-írás képzés 26,9% Információs szolgáltatások Legalább 6-os értékelés külföldi gyakorlat információ 73,5% munkalehetőségekről információ 59,0% kutatási lehetőségekről információ 57,5% hallgatói információs portál 52,6%

Külföldi tanulmányutak tervezése – A tanulmányutak hozadéka Miért jelentkeztek külföldi tanulmányútra? Fontos, hogy tudatosítsd, hogy Te mit vársz ettől az eseménytől! Figyelj, hogy az elvárásaid teljesüljenek: Készülj rá – tervezz! Tájékozódj! Dönts! Használd fel, amit elértél! – viseld a következményeket! Milyen hozadékok és milyen hátrányok lehetnek?

Előnyök, hozadékok Egyén számára: Nyelvtudás Önéletrajz Szemlélet szélesítés Tanulmányi hangsúlyok Kikapcsolódás, légkörváltás Új kultúrák megismerése Kapcsolat építés Módszer elsajátítás, hazahozás Személyiség fejlődés, „felnövés” Egyetem: Képzettebb hallgatók Magasabb színvonal Hazahozott technikák és kapcsolatok Jobb oktatói/ kutatói anyag Önerősítő kör Ország: Képzettebb hallgatók Magasabb ellátási színvonal Erősebb fejlődési kényszer Szóródó tudás Önerősítő kör

Hátrányok??? Nem ennyire egyértelmű – Neked kell végiggondolnod: Miről maradsz le? (TDK, közélet, félév stb.) Hogy érzed magad „egyedül”? Honvágy problémák Csábítás külföldre Tanulmány felejtés Kiábrándulás Idegen érzés

Mikorra időzítsd külföldi pályázatodat? Szempontok: Kurrikulum sajátosságaid Egyéb elfoglaltságaid Kutatási célok Elhelyezkedési szempontok Anyagi lehetőségek Magánéleti szempontok

Mire készülj tudatosan kiutazás kapcsán? Nyelvismeret Ország ismeret Kutatási célok Helyismeret Egyetem Új kultúrák Kapcsolatod az itthoniakkal Követ leszel

Világjáró kiadvány – SotePedia A közösségi tudástár Ami segít a bajban Ahol minden képlet megtalálható Ahol elmondhatsz bármit Ahol Te is hasznos vagy

Köszönöm a figyelmet! A SE-KarrierKözpont a Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP – – 08 /2/KMR projekt keretében jött létre