A vállalati tanácsadás célcsoportjainak szükségletei, a projekt várható eredményei dr. Sztruhár Gyula ügyvezető Komárom Esztergom Megyei Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítvány 2011. december 15., Székesfehérvár
Az alapítvány Alapító Okiratában rögzített feladatok Mikro kis-és középvállalatok indulásának, működésének segítése Oktatás, vállalkozói ismeretek terjesztése Vállalkozói adatbázisok elérhetőségének biztosítása, fejlesztése Fiókhálózat felépítése Közhasznú működés keretében: euroatlanti integráció segítése, munkaerőpiacon hátrányos helyzetű rétegeknek nyújtott szolgáltatások A vállalkozói központ kialakítása és működtetése
Az alapítvány által nyújtott főbb szolgáltatások Tanácsadás vállalkozás indítással kapcsolatos általános és egyedi kérdésekben megyénk 2 városában működtetünk jelenleg irodát Információ nyújtás és tanácsadás működő vállalkozásoknak, Oktatási, képzési programok szervezése A szolgáltatások jelentős része ingyenes
Az alapítvány által nyújtott főbb szolgáltatások Pályázati tanácsadás, menedzselés, Inkubátorházi szolgáltatások Komáromban Forrásallokációs és forrásnyújtási tevékenység Kedvezményes vállalkozói hitelek
A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás KSH 2011
A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás KSH 2011
A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás IPOSZ 2004 Összefoglaló tanulmány
A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás IPOSZ 2004 Összefoglaló tanulmány
A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás IPOSZ 2004 Összefoglaló tanulmány
A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás IPOSZ 2004 Összefoglaló tanulmány
A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás IPOSZ 2004 Összefoglaló tanulmány
A célcsoport KKV-k igényfeltárása A KKV-k többségénél nincs hosszú távú, sok esetben még középtávú stratégiai gondolkodás sem. * Forrás Parragh Bianka Phd értekezés 2010
A célcsoport KKV-k igényfeltárása A KKV-k nem szentelnek elegendő figyelmet a hatékony és hosszú távon eredményességet biztosító marketingstratégia kialakítására. A világháló használatából eredő előnyöket pedig nem építik be kellő hatékonysággal a marketingstratégiába. * Forrás Parragh Bianka Phd értekezés 2010
a következő öt témakörből került ki: A KEM-RVA tanácsadási tapasztalatai a GVOP 2.2.1. Központi tanácsadási program végrehajtása során 2004-2006 években A KKV- által nálunk igénybe vett tanácsadások (háromezret meghaladó) több mint nyolcvan százaléka a következő öt témakörből került ki: működő vállalkozások helyzetének áttekintése hitelforrások feltárása- 46% jogi- gazdasági információk a vállalkozásmenedzsment témakörben - 17% pályázati konstrukciók feltárása, igénybevétele, projektgenerálás - 12% piaci helyzetelemzés, marketing tervek készítése - 5% stratégiai tervek készítése, korszerű vállalkozásirányítási rendszerek - 5%
A sikeres KKV tanácsadás kritériumai A KKV igényeihez igazított, a működési környezet hatásaira is reagáló megközelítés Coaching lehetőségeinek kiterjesztése A tanácsadók kiválasztása lehetőleg versenyhelyzetben történjen, az ajánlat legyen strukturált Adjon választ és alternatívákat azokra a kihívásokra, melyekkel a KKV-k a gyorsan változó üzleti környezetben szembesülnek: hogyan alkalmazkodjak és változzak hatékony és korszerű menedzsment szervezési és IT rendszerek alkalmazása modern vezetői képességek, ismeretek HR gondok orvoslása hazai és nemzetközi piaci lehetőségek kihasználása, termék és marketing A tanácsadási folyamat lehetőleg ne vonjon el hosszabb időre jelentős erőforrásokat A megvalósított fejlesztés, kontrollálható, lehetőség szerint monitoring mutatókkal elemezhető és mérhető legyen Az egyszerűség, átláthatóság, érthetőség fontos szempont
A régióban elérhető támogatott tanácsadás várható eredményei – KDOP-1-4-1- A Közép-dunántúli régióban működő összes KKV 2009-ben 69.597, ebből társas vállalkozás 32.295 egyéni vállalkozás 37.302 A különböző felmérések, valamint saját tanácsadói tapasztalataink alapján a KKV-k mintegy kétharmada venne igénybe valamilyen tanácsadást. A régióban e pályázat keretében elérhető támogatás összege: 377 650 000 Ft Megvalósítható sikeres tanácsadás : 350- 400 A pályázható tanácsadási területek lefedik a várható vállalkozói igényeket
Támogatott tanácsadás KDOP-1-4-1- „Az emberek gyakran nem tudják, hogy mit akarnak, amíg meg nem mutatod nekik” Steve Jobs