Üdvözlöm Önöket a Mezőgazdasági Megoldások és Együttműködés Konferencián! Harkány, Magyarország Június 2009 John Heisdorffer Az Iowai Szójaszövetség elnöke.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Dél-dakotai Mezőgazdasági Minisztérium
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Ag Processing Inc Regionális Szövetkezetek Szövetsége Vállalatunkról.
Energia – történelem - társadalom
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
Gabonapiaci kilátások Potori Norbert AgroMash Expo,
MTA Regionális Kutatások Központja Innovatív szolgáltatások hatása a területi fejlődésre Nagy Gábor, geográfus, CSc. MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet,
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Nemzetközi körkép az Élelmiszer Önrendelkezésről
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
AZ EGYSÉGES KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA és a KÖZLEKEDÉSI KUTATÁSOK KAPCSOLATA Dr. Pálfalvi József tudományos igazgató március 12.
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 10. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
A globális világgazdaság és az USA világgazdasági szerepköre
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
1 A hazai energiapolitika teendői Kaderják Péter Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Nemzetközi agrárkereskedelem
Vállalkozások. A vállalat: olyan szervezeti egység, amely a piac más szerepl ő it ő l elkülönülten gazdálkodik, ezekhez piaci kapcsolatok f ű zik, megteremti.
Marketing alapfogalmak
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Az ellátási láncok biztonsága
Agrárgazdaság és a mai vidék viszonya és mai konfliktusai Dr. Buday-Sántha Attila egyetemi tanár.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
GKI Zrt., Az alacsony foglalkoztatási ráta okai, a foglalkoztatás bővítésének gazdaságpolitikai összefüggései Független Szakszervezetek Demokratikus.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
A Magyar Honvédség részvétele NATO missziókban
A bioüzemanyag-termelés ökonómiája és kilátásai
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
Nemzetközi kereskedelem Alapelvek és intézmények.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
Üdvözlöm Önöket a „Mezőgazdasági együttműködés és megoldások” konferencián! June 22, 2009 Beszéljünk a disznóhúsról.
1 Konferencia a Mezőgazdasági Megoldások és Együttműködés jegyében A Sertéspiac kihívásai - kifejezetten Európában -
AGP Fekete tengeri üzleti küldetés J únius 19 – 28, 2009 Bill Miller Mezőgazdasági igazgató Nebraska i Szója Tanács.
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
A mezőgazdaság és az élelmiszeripar kapcsolata a fenntartható fejlődés érdekében Kaposvár 2009 április 28. Sándor István Földművelésügyi és Vidékfejlesztési.
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Kormányszóvivői tájékoztató A fogyasztók biztonságáért Középtávú fogyasztóvédelmi politika Csizmár Gábor államtitkár Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Az Amerikai Egyesült Államok ásványkincsei és gazdasága
UDOVECZ GÁBOR Balkán: együttműködés vagy verseny a mezőgazdaságban?
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
A magyar baromfi ágazat helyzete és jövője 2011-ben
Kis- és középvállalkozások válaszúton: versenyképesség, innováció, nemzetköziesedés EGY SIKERES MAGYAR IPARÁG: AZ ORVOSIMŰSZER-GYÁRTÁS Sass Magdolna Pécs,
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
MTA Regionális Kutatások Központja Regionális központok fejlesztése: valami talán elindul? (Hrubi László, MTA RKK)
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
1 Az Európai Unió Agrárpolitikai célkitűzései a kezdetekkor és napjainkban Csordás László.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Az értékkategóriák.
GÁZPIACI HELYZETKÉP A FÖLDGÁZIPAR STRATÉGIAI KÉRDÉSEI 2007 május.
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
„Együttműködés a tej-termékpálya szereplői között” AZ ALFÖLDI TEJ TERMELŐI CSOPORT MŰKÖDÉSE és STRATÉGIÁJA Budapest, április 16.
Miskolc város energetikai fejlesztései Geotermikus alapú hőtermelés Kókai Péter projektmenedzser.
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A REGIONÁLIS INTEGRÁCIÓK
Előadás másolata:

Üdvözlöm Önöket a Mezőgazdasági Megoldások és Együttműködés Konferencián! Harkány, Magyarország Június 2009 John Heisdorffer Az Iowai Szójaszövetség elnöke

A legfontosabb problémák Gazdasági bizonytalanság az egész világban Verseny a területért a szója, kukorica és búza közt Magas műtrágya árak Az amerikai szójabab és liszt magasabb aminosav tartalma hozzáadott értéket képvisel Gazdaságilag előnyös a kulcsfontosságú aminosavak jelenlétére és emészthetőségére építeni Magasabb termelékenység és olcsóbb takarmány

Metric tons < 6,800 6,801-20,400 20,401-54,400 54, , , ,700 Not Estimated 217,728 + Szójabab termelés

A nemzetközi kereskedelem értéke Az amerikai szójabab 45%-a került exportra az utóbbi 5 évben A legutóbbi 4 évből 3-ban rekordot döntött a szójabab export: 2008 rekord 30.4 millió tonna szójabab export 2006 record 29.9 millió tonna szójabab export 2004 record 29.8 millió tonna szójabab export A szója export értéke több, mint $12 milliárd Bab export – 30.4 millió tonna - 12 % növekedés Liszt export – 7.5 millió tonna – 1% növekedés Olaj export – 1.4 millió tonna – 60% növekedés

Vetésterületek az USA-ban Source: U.S. Department of Agriculture (USDA)

Termesztői/termelői szervezetek A szójatermelők szükségleteire fókuszálva Farmerek által irányítva Cél a termesztők profittermelő képessége Környezettudatos termelés

Szója tagdíj Alapítva ben A nettó árbevétel 1% -nak a fele Minden termelő KÖTELZŐEN fizet Nem költhető lobbi tevékenységre és politikára

Alapelvek/Tagság Önkéntes befizetések a termesztői szervezeteknek 23,000 ASA tag A pénz elosztása : –Háztáji gazdasági politika –Kereskedelmi politika –Bioüzemanyag fejlesztés/politika

Mit teszünk a szójabab keresletének élénkítéséért Hazai kereslet –Szója alapú élelmiszerek –Biodízel/Bio-alapú termékek –Az állattartási ágazatok támogatása Nemzetközi kereslet – AGP Partnerségek – USSEC – ASA-IM

Nemzetközi marketing tevékenység  Az SE Asia Gray’s Harbor kikötőn keresztüli export ját bemutató program Hossz ú t á v ú kapcsolatok é p í t é se a kulcsfogyaszt ó kkal, demonstrálva az elkötelezettségünket az iránt, hogy a világ legnagyobb és legmegbízhatóbb szójaliszt szállítója legyünk a világon, a Grays Harbor kikötő és az AGP segítségével. Az AGP hidrokultúrás kutatásokat is végez egy speciálisan módosított szójaliszttel.  A fekete-tengeri regionális exportot bemutató program Azon dolgozunk, hogy közvetlen üzleti kapcsolatot alakítsunk ki minden szójaliszt importáló céggel az összes fekete-tengeri országban. Mint az Asia, szeretnénk szoros kapcsolatokat kiépíteni egy erős termelő-feldolgozó-felhasználó láncban az AGP -vel és a középnyugati szójatermelő államokkal.

Növekvő termelés Magasabb terméshozam Nagyobb ellenálló képesség Több információ az agrármenedzsmentnek

Állami és szövetségi politika Kockázatmenedzsment Szabályozási kérdések és a piaci korlátok lebontása

A Iowai Szójabab Szövetség céljai Közügyek - Források és stratégiák biztosítása ahhoz, hogy az Iowai szójatermesztők és állattenyésztők globális szinten is versenyképesek legyenek. Kínálat - A termésátlagok stabilizálása és növelése, a termelés hatékonyságának javítása a környez t védelmi szempontok betartása mellett. Kereslet - Az Iowa-i szójabab keresletének növelése a fogyasztói igények kielégítésével. Információ és Oktatás- Információterjesztés a szervezet tevékenységéről és beruházásairól. Szervezés - Az ISA eredményességének javítása a működés hatékonyságának növelésével.

Köszönöm !