Szabadidős tevékenységek /Felmérés készült egy vidéki gimnáziumban, 2006 februárjában/ Civitas Polgár az Európai Demokráciában Csapat: Tetrarchia
1. A probléma
Probléma Van-e szabadidőnk? Hasznosan töltjük-e? A leggyakoribb tevékenységek: televíziózás számítógépezés –Miért? családi „minta” jó társaság hiánya vonzó programok hiánya tájékoztatás hiánya
2. Információk
Információk Az életkorral nő a TV iránti igény
Információk Időigényes, drága, ezért népszerűtlen
Információk Kedvelt tevékenység, de az életkor növekedésé- vel csökken a rá fordított idő
Információk Naponta a 10.- esek, hetente a 11.-esek sportolnak a legtöbbet
Információk Leginkább havonta járunk színházba
Információk Az életkor növekedésé- vel nyitunk a világra
Információk A lehetőségek és a pénz hiánya miatt népszerűtlen
Információk Elég a zsebpénz – kicsi a motiváció
Információk
3. A megoldás
Megoldás Tanulmányi kirándulásokat! Kulturális programok saját költségből is! Sportkört – a pénz megvan rá Iskolai bulik – többféle zenei stílust! Több közös iskolai mozit! A DÖK tanulhatna a kérdőív eredményeiből
4. Akcióterv
Akcióterv Kivitelezés: Tervezzük: –igényfelmérés kérdőívek segítségével –igény szerinti programok szervezése változatos zenei stílusú bulik (eltérő időpontban) filmklub olvasói kör táncszakkör sportkör –csoportos kedvezmények fizetős szakköröknél