Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

Magyarország közúti közlekedésbiztonsági helyzetének értékelése
A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
IP kamerás videó megfigyelő rendszer
„Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton”
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
műszaki osztályvezető
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
KIEMELT INFRASTUKTÚRA- NAGYBIZTONSÁGÚ ÜZEM- VÉDELME.
A CONNECT és az Autópálya
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
BALESETI STATISZTIKA - a vasútbiztonsági irányelv változása KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 31. Gincsai János főosztályvezető.
Készítette: Bálványkövi Anita
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
ITS Budapesten.
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
KözOP - célzottan közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozások köszöntő: Schváb Zoltán, NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
WEBBASE - GPS alapú elektronikus menetlevél
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Az országos közúthálózat fejlesztése,
(A balesetmegelőzés fontossága)
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
Óberling József r. ezredes
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
Intelligens közúti kereszteződés
ÚTÉPÍTÉSI BERUHÁZÁSOK HATÉKONY LEBONYOLÍTÁSÁNAK FELTÉTELRENDSZERE DR. KOVÁCS ANDRÁS GKM – Közúti Közlekedési Főosztály Visegrád, november 17.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
Óberling József r. ezredes
Dr. Mocsári Tibor főmérnök, osztályvezető
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
Tájékoztatás a társadalombiztosítás nyugellátásáról
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
BALESETI MECHANIZMUSOK
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
Szakmai továbbképzés Közlekedési Tagozat     sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon        
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató
A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki.
Dr. Fi István Közlekedéstervezés 9. előadás.
Városi közlekedés, forgalomtechnika 6. előadás
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,8%
közúti vagyonelemek létrehozása,
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
(Zárójelben a januári megfelelő adatok)
Előadás másolata:

Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.

TARTALOM: I. Az ÁAK zrt. által kezelt úthálózat baleseti helyzetének értékelése II. Forgalombiztonság növelését célzó intézkedések

Dolgozói létszám: 982 fő Mérnökségek száma: 14 (15) Géppark (járművek száma): 602 db Dolgozói létszám: 982 fő Mérnökségek száma: 14 (15) Géppark (járművek száma): 602 db Kezelt úthálózat hossza: 1316 km Kezelt autópályák hossza: 708,5 km Díjköteles szakaszok hossza: 767,2 km Kezelt úthálózat hossza: 1316 km Kezelt autópályák hossza: 708,5 km Díjköteles szakaszok hossza: 767,2 km S ZEKSZÁRD L ETENYE S ZEGED S ZÉKESFEHÉRVÁR G YŐR B UDAPEST M ISKOLC N YÍREGYHÁZA D EBRECEN AutópályaAutóútFőút Épülő autópálya AutópályaAutóútFőút

1000 km autópályára jutó meghaltak száma I. Az ÁAK zrt. által kezelt úthálózat baleseti helyzetének értékelése

10^9 jármű-kilométerre jutó meghaltak száma autópályán a évben 2008-ban: 5, ben: 4,3

Forgalomnagyság változása az ÁAK zrt. gyorsforgalmi úthálózatán Forgalomnövekedés a hálózaton +0,2% ÁNF [Jármű/nap]

Balesetek száma az ÁAK zrt. gyorsforgalmi úthálózatán ( I-IX. hó) A csapadékos tél miatt ~120 anyagi káros balesettel több történt januárban a korábbi évekhez képest

Személyi sérüléses balesetek száma az ÁAK zrt. gyorsforgalmi úthálózatán ( I-IX. hó)

A halálos kimenetelű balesetek okai ( I-IX. hó) Gyorsforgalmi útra nem jellemző baleseti okoknál van a legnagyobb növekedés X-XI. hónapban 4 gyalogos elütés 4 gyalogos elütés

Relatív baleseti mutató az ÁAK zrt. úthálózatán (1 millió jármű km-re jutó személyi sérüléses balesetszám) - 10,9%

II. Forgalombiztonság növelését célzó intézkedések Megbocsátó környezet kialakítása - szilárd akadályok bevédése - energiaelnyelő berendezések telepítése 1. Passzív védelem program 1. Passzív védelem program 2. Fakivágási program 2. Fakivágási program

2009. I-IX. hó: 6 halálos, 8 súlyos baleset I-IX. hó: 5 halálos, 3 súlyos baleset M2 autóút 2x1 sávos autóutak forgalombiztonságának javítása 2x1 sávos autóutak forgalombiztonságának javítása

Egyedi forgalombiztonsági intézkedés az M2 autóúton Kettős záróvonal színes elválasztással a 21,9-23,4 km és a 24,1-25,8 km szelvények között - ellentétes irányok hangsúlyosabb elválasztása eredeti állapot új állapot

Az M70 autóút problémája

Üzemi sávon történt Üzemi sávon történt halálos kimenetelű balesetek csökkentése

Láthatóság növelése üzemi sávon munkát végző járművek esetén

Teherforgalmi előzési korlátozás kiterjesztése

M0 déli szektor forgalombiztonságának növelése

- Új jelzések elhelyezése

M0 autóút 28 km szelvény forgalombiztonsági intézkedések - Új burkolati jelek felfestése (kettős rázó záróvonal) - Világító prizmák elhelyezése

Utoléréses balesetek számának csökkentése

Biztonsági öv használat növelése

Együttműködés a rendőrséggel sebességmérés - forgalomtereléseknél - section control - mobil mérés üzemi sávos szabálytalanul használók kiszűrése, büntetése baleseti helyszínek gyors felszámolása

Forgalombiztonság támogatása elektronikai rendszerekkel Változtatható jelzésképű táblák Változtatható jelzésképű táblák Forgalomfigyelő kamerák Forgalomfigyelő kamerák Forgalomirányító központ Forgalomirányító központ Parkolás irányítási rendszer Parkolás irányítási rendszer

Köszönöm a figyelmet!