Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
TARTALOM: I. Az ÁAK zrt. által kezelt úthálózat baleseti helyzetének értékelése II. Forgalombiztonság növelését célzó intézkedések
Dolgozói létszám: 982 fő Mérnökségek száma: 14 (15) Géppark (járművek száma): 602 db Dolgozói létszám: 982 fő Mérnökségek száma: 14 (15) Géppark (járművek száma): 602 db Kezelt úthálózat hossza: 1316 km Kezelt autópályák hossza: 708,5 km Díjköteles szakaszok hossza: 767,2 km Kezelt úthálózat hossza: 1316 km Kezelt autópályák hossza: 708,5 km Díjköteles szakaszok hossza: 767,2 km S ZEKSZÁRD L ETENYE S ZEGED S ZÉKESFEHÉRVÁR G YŐR B UDAPEST M ISKOLC N YÍREGYHÁZA D EBRECEN AutópályaAutóútFőút Épülő autópálya AutópályaAutóútFőút
1000 km autópályára jutó meghaltak száma I. Az ÁAK zrt. által kezelt úthálózat baleseti helyzetének értékelése
10^9 jármű-kilométerre jutó meghaltak száma autópályán a évben 2008-ban: 5, ben: 4,3
Forgalomnagyság változása az ÁAK zrt. gyorsforgalmi úthálózatán Forgalomnövekedés a hálózaton +0,2% ÁNF [Jármű/nap]
Balesetek száma az ÁAK zrt. gyorsforgalmi úthálózatán ( I-IX. hó) A csapadékos tél miatt ~120 anyagi káros balesettel több történt januárban a korábbi évekhez képest
Személyi sérüléses balesetek száma az ÁAK zrt. gyorsforgalmi úthálózatán ( I-IX. hó)
A halálos kimenetelű balesetek okai ( I-IX. hó) Gyorsforgalmi útra nem jellemző baleseti okoknál van a legnagyobb növekedés X-XI. hónapban 4 gyalogos elütés 4 gyalogos elütés
Relatív baleseti mutató az ÁAK zrt. úthálózatán (1 millió jármű km-re jutó személyi sérüléses balesetszám) - 10,9%
II. Forgalombiztonság növelését célzó intézkedések Megbocsátó környezet kialakítása - szilárd akadályok bevédése - energiaelnyelő berendezések telepítése 1. Passzív védelem program 1. Passzív védelem program 2. Fakivágási program 2. Fakivágási program
2009. I-IX. hó: 6 halálos, 8 súlyos baleset I-IX. hó: 5 halálos, 3 súlyos baleset M2 autóút 2x1 sávos autóutak forgalombiztonságának javítása 2x1 sávos autóutak forgalombiztonságának javítása
Egyedi forgalombiztonsági intézkedés az M2 autóúton Kettős záróvonal színes elválasztással a 21,9-23,4 km és a 24,1-25,8 km szelvények között - ellentétes irányok hangsúlyosabb elválasztása eredeti állapot új állapot
Az M70 autóút problémája
Üzemi sávon történt Üzemi sávon történt halálos kimenetelű balesetek csökkentése
Láthatóság növelése üzemi sávon munkát végző járművek esetén
Teherforgalmi előzési korlátozás kiterjesztése
M0 déli szektor forgalombiztonságának növelése
- Új jelzések elhelyezése
M0 autóút 28 km szelvény forgalombiztonsági intézkedések - Új burkolati jelek felfestése (kettős rázó záróvonal) - Világító prizmák elhelyezése
Utoléréses balesetek számának csökkentése
Biztonsági öv használat növelése
Együttműködés a rendőrséggel sebességmérés - forgalomtereléseknél - section control - mobil mérés üzemi sávos szabálytalanul használók kiszűrése, büntetése baleseti helyszínek gyors felszámolása
Forgalombiztonság támogatása elektronikai rendszerekkel Változtatható jelzésképű táblák Változtatható jelzésképű táblák Forgalomfigyelő kamerák Forgalomfigyelő kamerák Forgalomirányító központ Forgalomirányító központ Parkolás irányítási rendszer Parkolás irányítási rendszer
Köszönöm a figyelmet!