Utinformaciok.hu esettanulmány Keresőmarketing Nap, 2009. 11. 18. Készítette: Dunder KrisztiánDunder Krisztián.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.

Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Médiainformációk Az F1-live.hu bemutatása A 2008-ban indított F1-live.hu az elmúlt években Magyarország legkedveltebb és legaktívabb Forma-1-gyel.
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG NOVEMBER 25..
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Kampányok könyvszerinti értéken Starcz Ákos Bookline.hu Nyrt április 29.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
KGFB kampány a nagyok árnyékában Keresőmarketing nap november 17. Keresőmarketing nap november 17. Sziebig Péter.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
2010. szeptember 13. Egészség rovat ajánlat.  a CEMP női életmód oldala  célcsoportja a év közötti, aktív, Esomar AB státuszú, nyitott, igényes,
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Forgalomterelés videóhirdetéssel Sáfrány Katalin Marketing és online szolgáltatások osztályvezető.CommerceDay Budapest,
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Bemutatkozik a G-portál. Tartalom I. Elérés, népszerű tartalmak 1. G-Portál: a legnagyobb látogatottságú tárhely szolgáltató (havi látogatószámok éves.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Humánkineziológia szak
PRO WEAR.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Elektromos mennyiségek mérése
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
FELVI Média A fiatalok figyelnek ránk!. Médiaértékesítés az OFIKnál 2005-ben indult, elsősorban az online és a nyomtatott médiában 2006-tól adatbázisok.
Médiaajánlat (2013) 1. Fiatalos kulturális portál, programajánló site Filmajánlók Könyvkritikák Koncertbeszámolók Gasztronómia Interjúk Kirándulás, szabadidő.
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
Anyagok 3. feladat 168. oldal.
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
TERMÉKAJÁNLÓ DOBOZOK Érvényes: február 8.. TERMÉKAJÁNLÓ DOBOZOK  Képes-szöveges termékajánló dobozok az Index, Velvet és Dívány cikkoldalain 
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Helyzetkép Nemzetközi gyakorlat a szépkorúak támogatására Stratégia Szabályozás Esettanulmányok Primer kutatás előzetes eredményei.
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Kvantitatív módszerek
NAPI NAPI ÖSSZEFOGLALÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT „Minden egy helyen, ha csak egyet kattint, ez legyen.” Érvényes: október 17-től.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Natív hirdetések Balatoni Emese.
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
Előadás másolata:

utinformaciok.hu esettanulmány Keresőmarketing Nap, Készítette: Dunder KrisztiánDunder Krisztián

Alapinformációk  Cél: útinformációs weboldal iránti igény felmérése  Küldetés: összegyűjteni és megjeleníteni minden hazai útinfót  Módszer: hivatalosan elérhető + közösség által gyűjtött adatok (dugó, traffipax, stb.)  Az oldal: regisztrációs kampánnyal szeptember 22-én indult  Eszközök: web + mobil (GPS nem)  A prezentációban látható adatok nem reprezentatívak!

A regisztrációs kampány statisztikája  Vizsgált időszak: szeptember 22. – november 15.  Látogatások száma: ( teljesen egyedi látogató)  Regisztráltak száma: double opt-in (9 298 single)  Konverziós arány: 29.0 % (egyedi látogató / double opt-in regisztráltakra)  Forgalmi eloszlás: 35,04% közvetlen, 63,32% hivatkozó, 1,64% keresők

Felhasznált és figyelt formátumok  Banner: Axel Springer portfólió, teveclub.hu, vendegvaro.hu  Szöveges hirdetések: Axel Springer megyei portálok, Google Adwords, E-Target, CTNetwork, Network.hu  Egyperces (Autós, Érdekes Honlapok), Startutazás (világlátó, startutazás)  Cikk: terminal, vg, boon/haon/szon, vg (PR)  „Szájreklám”: szóbeli és es ajánlások útján, social network felületeken

Bannerek megjelenése Mozgó flash, adatbekérő mezővel (tervezetten alacsonyabb CT-vel): Statikus gif, sárga színnel manipulálva: Statikus jpg, képpel illusztrálva:

Bannerek teljesítménye  Standard bannerek  Statikus gif  330*247 -> CT: 0,16 %, Konverzió: 28,73 %  728*90 -> CT: 0,04 (célzott női) - 0,13% (hírportálok), Konverzió: 15,15 %  468*120 -> CT: 0,18 % (célzott női), Konverzió: 11,84 %  Flash (beírómezős):  330*247 -> CT: 0,07 %, Konverzió: 13,97 %  728*90 -> CT: 0,01-0,07 %, Konverzió: 6,72 % (hírportál) - 9,26% (közösségi)  468*120 -> CT: 0,04 %, Konverzió: 3,85 %  Nem standard banner  610*180 (statikus jpg): CT: N.A., Konverzió: 8,33 % - 15,80 % Következtetések:  A nem mozgó kreatívok nagyon jól teljesítettek.  A flash kreatívnál jónak számít ez a CTR, mivel beírómezős kreatívok voltak.

Szöveges hirdetések teljesítménye  Szöveges hirdetések  Hírportálokon -> CT: N.A., Konverzió: 10-33%  Google Adwords: -> CT: 2,92 % (kulcsszó), 0,06 % (tartalmi), Konverzió: 9,43 %  E-Target: -> CT: 0,025%, Konverzió: 10,65 %  CTNetwork: -> CT:0,048, Konverzió: 4,17 % Következtetések:  A PPC rendszerekben az egyhetes időszak és a HUF/rendszer túl alacsony érték, emiatt az itt látható eredményekből nem szabad komoly következtetést levonni.  A PPC rendszerekben adatok gyűjtésére elég az egy hét, optimalizálásra nem.  Autós témában mindhárom PPC rendszernek van létjogosultsága, de figyelni kell rájuk.  ROI sorrend: Google Adwords, E-Target, CTNetwork  Az alternatív szöveges hirdetési felületekkel is érdemes próbát tenni.

Szöveges hirdetések teljesítménye Szöveges hirdetések AB tesztje hírportál felületeken (nem PPC): Traffipax és balesetinfoIngyenes útinformációk Szeretne ingyenesSzeretne traffipax- és útinformációkat kapni?dugójelentéseket kapni? 4 XX Következtetés:  Az „A” hirdetés mind CT-ben, mind konverzióban 4-szer jobban teljesített a kulcsszavak címben szerepeltetésének köszönhetően.

felületek teljesítménye  marketing  eDM  szűrt listára (lightmedia): 47,37 % konverzió –> kismintás (100 alatti reg.)  Hirdetés rendszeres tartalmi hírlevélben  Startutazás utazási heti hírlevél: 52,81 % konverzió  Világlátó utazási heti hírlevél: 44,44 % konverzió -> kismintás (100 alatti reg.)  Tartalomként rendszeres tartalmi hírlevélben:  Egyperces Autó: 55,81 % konverzió (1 000 fölötti regisztráció!)  Egyperces Érdekes Honlapok: 40,83 % (1 000 fölötti regisztráció!) Következtetések:  A tartalom típusú hozta a legtöbb regisztrációt. Ezen belül a célzott autós lista és a sztorizgatós stílusú érdekes honlapok hasonlóan kimagasló 5 % fölötti kattintással rendelkeztek.  Az marketing majdnem a legjobb konverzióval teljesítő formátum.

Cikkek teljesítménye  Cikkek  Sajtóanyag stílusú cikk  BOON/HAON/SZON: 53,90 % konverzió  Terminal.hu: 36,83 % konverzió  PR cikk  vg.hu: 51,80 % konverzió (-> kismintás) Következtetések:  A többi formátumhoz képest alacsony visszafordulási arány (50-60 %), legalacsonyabb a vg.hu PR cikk esetében.  A hagyományos (nem PR) cikkek egyenként több százas regisztrációt hoztak.  A helyi hírportálok esetében rövid, a terminalos cikk esetében közel kéthetes „élete” volt a cikknek konverziós szempontból.

„Szájreklám” teljesítménye  Ajánlás útján érkezett látogatók  Közvetlenül az oldalra érkezők:  regisztráció, 10,41 % konverzió  meghívás útján érkezők:  regisztráció, 61,52 % konverzió (!!!)  Közösségi felületek:  Alacsony aktivitás (no spam) mellett kismintás eredmények születtek. Következtetések:  A közvetlenül az oldalra érkezők közül átlagosan minden tizedik regisztrált.  Az ismerős ajánlása útján érkezők közül viszont több mint a beérkezők fele!  Ha ROI-t kellene számolni az egyes felületekre vonatkozóan, az meghívás messze a legjobb lenne a listán minden formátum között!  A keresőkre egyáltalán nem optimalizáltuk a weboldalt (szándékosan), elhanyagolható mértékű látogatottság érkezett belőle, azok viszont a domainre kerestek rá többnyire.

Általános következtetések Hirdetési típusok rangsora összes regisztráció alakulása alapján 1. marketing:2 900 regisztráció 2.„Szájreklám”: regisztráció 3.Bannerek:1 600 regisztráció 4.Cikkek: 850 regisztráció 5.Szöveges felületek: 300 regisztráció Következtetés:  Az egy ügyfélre jutó megszerzési költség alapján (ROI) más lenne a sorrend.  E prezentációban látható értékek egy még futó folyamat állapotát vázolják.

Támogatók

Köszönöm a figyelmet!