“IT does matter!” – avagy hogyan használhatók fel a technológiai fejlődés eredményei az ügyfélkapcsolatok területén Kollár László

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
S ZOFTVERSZOLGÁLTATÁSOK : B ILINCS VAGY S ZABADULÁS ? Zsoldos Sándor IPR-Insights Consulting & Research.
Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
MLBKT Konferenica 2012.
CRM (Customer Relationship Management)
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
E-Corvina Informatikai Szolgáltató Kft Budapest, Róbert Károly krt ▪ Telefon: (1) ▪ Fax: (1)
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. A projektgenerálás módszertana a klaszterekben Name:Lisziewicz Zsolt, PhD Position:Chief.
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf - igazgató Raiffeisen Bank Zrt. Szeged – május.
2007 ISP TANFOLYAM ÉSZAKNET, LH COM. USER AUTHENTIKÁCIÓ •MAC – IP •MAC – DHCP •MAC – IP – RADIUS •PPPoE – RADIUS.
4. CSAPAT Üzletfejlesztés, Sales, Marketing. Problémák  Belső folyamatok, optimalizálás (nem eszköz alapon)  Üzletfejlesztési kihívások  Külső kommunikációs.
Az IKT szerepe a gazdaság erősítéséért Ilosvai Péter, IT Services Hungary.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Mobil eszközök alkalmazása vállalati környezetben
IKTA beszámo ló Testre szabott on-line tartalomszűrés és alkalmazása mobil kommunikációban Dr. Harmat Péter projektvezető, üzletfejlesztési igazgató.
Informatikai megoldások egy kézből
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
Néha úgy érzed, hogy az árral szemben úszol?
Szalontai Bence Ferenc Szántó Krisztián ÁVF 2009.
Wireless Home Gateway Handover és roaming kérdések Készítette: Tóth Balázs Viktor.
Az e-kereskedelem (e-business)
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
E-beszerzés Bravo csoport.
CRM: fejlesztés avagy fejlődés. Dr
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
Copyright © 2005 | update software AG | update software Magyarország Kft. Radics Sándor principal IV.
KÖSZÖNTÜNK TÁJÉKOZTATÓNKON ! Supreme2x2.
Microsoft CRM online Strén András
Levelezés, és a többiek Takács Béla Irodalom Bodnár –Magyari: Az Internet használata I. (Kiskapu) Bodnár –Magyari: Az Internet használata.
A digitális dokumentumok hosszútávú megőrzésének problémái Moldován István OSZK MEK Osztály „Networkshop” Szeged, március 30.
A Neumann Kht. a kreatív iparágak szolgálatában Mátrai Julianna Pályázati szakértő Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht november.
(ágazati) Lehetőségek és kihívások a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia december 6.Eszes Gábor.
Member of HVB Group HVB Bank Internet Banking szolgáltatás Komócsi Sándor Dr. Vinnai Balázs HVB Bank Hungary Rt. A fejlődés útja, technikai,
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
Emma telefonos ügyfélszolgálat
Üzleti mobilfejlesztés és integráció Magic konferencia 2012.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Eszköz és identitás kezelés Korlátlan fájl szerver kapacitás Másodlagos adatközpont Korlátlanul skálázódó infrastruktúra Biztonságos DMZ Hibrid adat-
? ? ? ? ? Molnár Ferenc Milyen a jó informatikai háttér az ügyfélkezeléshez, ügyfél- információhoz? A jó CRM nélkülözhetetlen.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Lehetséges együttműködési területek az internetes bankkártya elfogadás területén.
1 LGN Travel Card vwww.lgn-travel-card.com. 2 A cég alapítója és tulajdonosa James Ward.
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
Mítosz vagy valóság? Közműdíj-fizetés mobilról. 2 / Turny Ákos - Közműdíj-fizetés mobilon / 4/1/2015 Dinamikus fejlődés minden területen 1998 – 1999Az.
Wireless Home Gateway Handover, roaming, keletkező veszteségek Készítette: Tóth Balázs Viktor.
Új technológiák és szolgáltatások 4. Tétel Kamrás Ferenc.
Webes megoldások Munka kiszervezés webes felületre - Ügyfél oldalra (webshop, ügyfélkapu) - Adatrögzítés távolról (intranet) - Decentralizált adatrögzítés.
Informatika a gyógyszeriparban Informatikai Vállalkozások Szövetsége E-egészség munkacsoport Lukács Lajos Munkacsoport vezető
De a pénzügyek nem tartoznak másra, beszéljünk erről személyesen! Ideje másképp gondolkozni pénzügyeinkről!
Egységes tartalomkezelés - Adatharmonizálás ECM filozófiával -
Samsung Confidential Újdonságok Illés János2013. május 28.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Vége a vakon navigálásnak!
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
Tematika A CIB sokáig az egyik leginnovatívabb bank volt Magyarországon A válságban leálltak a fejlesztések és lassú volt az újraindítás A CIB újra az.
Vásárlás az interneten
Microsoft SQL licenselés a gyakorlatban
Csurgalékvíz tisztítás
Előadás másolata:

“IT does matter!” – avagy hogyan használhatók fel a technológiai fejlődés eredményei az ügyfélkapcsolatok területén Kollár László Szolgáltatási üzletágvezető Microsoft Magyarország Kft

Napirend Az IT üzleti megítélése - az inga leng Mit állított az „IT does not matter” cikk szerzője Az üzlet problémái 2004-ben Az ügyfélkapcsolatok felértékelődése „IT nagyon is számít”, ez az ügyfélkapcsolatok javításának kulcsa, azaz az ügyfél lojalitás megszerzésének alapja.

Az inga leng „But beyond that, innovations in information technology--so-called IT--have begun to alter the manner in which we do business and create value, often in ways that were not readily foreseeable even five years ago.” /Alan Greenspan az US Kongresszus Gazdasági bizottsága előtt mondott beszédében/ „As information technology’s power and ubiquity have grown, its strategic importance has diminished. The way you approach IT investment and management will need to change dramatically.” /Nicholas G. Carr – Harvard Business Review/

A HBR cikk állítása Nicholas G. Carr május Az IT vívmányai mindenki számára hozzáférhetővé és kifizethetővé váltak, azaz nem képezhetik versenyelőny alapját. Az IT ennek megfelelően az alapinfrastruktúra részévé válik (mint pl. a vasút, a villanylámpa, a telefon stb.), ki kell fizetni a költségét és keresni kell valami más versenyelőnyt. Javasolt megközelítés: –Költs kevesebbet IT-re –Várd meg, hogy a többiek kipróbálják –A kockázatokra figyelj, ne a lehetőségekre

Az üzlet dilemmái 2004-ben A példák GSM és bank specifikusak, de ráillenek más versenyszférabeli vertikumra is. Az alapszolgáltatások minőségében és költségében jelentős eltérések már nincsenek a versenyzők között. (mobilról telefonálni már a legeldugottabb faluban is lehet, web-es ill. call center-es banki frontend-je mindenkinek van.) A piac az év végére megtelik (70%-os telítettség), ezzel párhuzamosan az egy ügyfélre eső árbevétel stagnál vagy csökken. (Az ügyfelek 70%-a prepaid,az MMS és a WAP az árbevétel pár százalékát hozza.) Az ügyfélszerzés költsége nő, miközben az ügyfélelvándorlás is nő. (A jelenséget a mobil számhordozhatóság várhatóan erősíteni fogja, a banki szektorban konszolidációs folyamat és az EU verseny a forrásokat elviheti.) Az áthallások technikai lehetősége adott mindkét irányban. (pl. hangátvitel ADSL alapú VOIP segítségével illetve a vezetékes telefon teljes kiiktatása GSM alapon. A banki szektorban a határok elmosódása a bankok és a telkók között.) A technológiai újdonságokra építő újabb extenzív növekedési szakaszra még várni kell. (Az következő generációs UMTS licensz és berendezés költségeket a legerősebb cégek is nehezen fizetik ki.)

A lehetséges kiutak Az árbevétel növelése hozzáadott értékű szolgáltatásokon keresztül –A vállalati mail és naptár kihelyezése a mobil eszközökre –Az utazó kereskedők bekapcsolása a vállalatok ERP rendszereibe (Mobile Business Process Management) –Mobil fizetések (mobilról indított pénzügyi tranzakciók) –Mobil Internet szolgáltatás (GPRS ill. Wi-Fi) A költségek visszafogása (megjelenik a kontroller  ) A kulcs: A legtöbb profitot hozó ügyfélkör elvándorlásának megakadályozása –Az elégedett ügyfél nem elég, lojális ügyfél kell!

Az ügyfél- (és partner-) kapcsolatok felértékelődése Amire nem érdemes az ügyfél megtartást alapozni: apátia (pl. vezetékes telefontársaság) kényelem (a legközelebbi bevásárlóközpont) Amire érdemes figyelni (a versenyképes szolgáltatáson túl) : –A vállalat viselkedésének homogenitása – bármely csatornán ér is el minket, ugyanazt kapja. (nem a 80-as évekbeli értelemben…) –Az ügyfél idejével való takarékos bánásmód (az IVR célja nem a reklám, bármennyire is ezt hiszik a marketingesek.) –A válaszidő (nem biztos, hogy másodszorra is nálam próbálja beszerezni, ami kell neki.) –Az ügyfél szellemi kapacitásaival való takarékosság (ne kelljen pilótavizsga web-es ügyfélkapcsolati rendszer kezeléséhez.) –Az ügyfél szeretete – mi vagyunk értük és nem fordítva („Ne keverjük a cégbíróságot a bírósággal.”)

Hogyan veszítsünk el egy ügyfelet – anti esettanulmány 2004-ből Ügyfél ADSL-t rendel a neves hazai Internet szolgáltatótól annak weblapján keresztül. (2003. november 9.) Ügyfél mail-ben (2003. november 20.), majd faxon érdeklődik, hogy mi a megrendelés státusza (2003. december 15.) Szolgáltató faxon válaszol (2003. december 17.), hogy most sajnos nem megy, de majd talán… Szolgáltató telefonál (2004. február 16.), hogy holnap hozza az ADSL-t, Ügyfél legyen otthon. Ügyfél  hívja Szolgáltatót, hogy ez holnap nem lesz jó. –Új telefonszámot kap az ügyfélszolgálathoz, ott is mondja, hogy nem lesz jó. Itt új számot kap Szolgáltató partneréhez, aki a szerelést végzi. –Partner nem tudja saját szerelője nevét ill. elérését, de tud egy számot. („A létesítésieket keresse.”) (a melléket nem árulják el, de 3 perc után a kezelő megmondja…) –Ők sem tudják, de adnak egy új számot a szerelők diszpécseréhez. Ügyfél itt már kiabál és le akarja mondani a szolgáltatást. (a lemondást nem mesélem el…) Ügyfél  megfogadja, hogy egy petákot sem fog ennél a cégnél elkölteni és felhívja a versenytárs Internet szolgáltatót.

Mi az, amit az IT nem pótolhat? Az ügyfél megoldást keres és folyamatot él meg. A szolgáltató termékben, ügyfél szegmensekben, partnerben és szervezeti egységekben gondolkodik. A jó kontakt center eltakarja az ügyfél elől az érdektelen - ill. zavaró részeket és az ügyfélre koncentrál. Amit az IT nem tud egymaga megoldani, az az üzleti folyamatok ügyfél szempontú felfűzése és a kapcsolódási akadályok felszámolása. (üzleti és nem technikai értelemben. IT nélkülözhetetlen, de semmit sem ér IT-t értő üzleti folyamat alkotók nélkül!

Hogyan jön az IT a képbe? A kihívások vs. a technológiai fejlődés eredményei Ha kellően nagy vállalat vagy, minden platformból fel tudsz mutatni egyet. Lojális ügyfelet akarsz, ehhez el kell takarnod a vállalati belsőségeket és egy csatorna-független, üzleti szempontból törésmentes folyamatot kell mutatnod. Az üzlet kreatív, kéthavonta áll elő új termékkel vagy értékesítési konstrukcióval ill. hoz be egy újabb szállítót ill. értékesítési partnert. A meglévő alkalmazások törzsadatainak szinkronban tartása Az üzleti alkalmazások felhasználói felületének integrált módon való kiajánlása a CC számára A határok ügyfél szempontjából való felszámolása - külsős partnerek bekapcsolása az üzleti folyamatokba Az utazó ügynökök on-line bekapcsolása az üzleti folyamatba A szolgáltatás aktiválás automatizálása Az ügyfél önkiszolgálóvá tétele

Amit a CEO-nak meg kell értenie 1.A lojális ügyfélhez - a jó és jó árú termék mellett – gyors és gondos kiszolgálás kell, ezt az IT segítségével biztosíthatjuk. 2.Az IT-ben rejlő lehetőségek még koránt sem érték el a zenitet, a Moore törvény működik, és senki sem jövendölte volna meg 20 éve, hogy mit tesz az IT a gazdasággal. DE: 3.A jó ROI-t nem az IT vezérelte kezdeményezések hozzák, hanem az IT-ben gondolkodni képes üzlet által indítottak. 4.Minden technológia adott a lojális ügyfélhez, de ne akarj 1 éves megtérülést kapni az infrastruktúra létrehozásakor, mert nem fog sikerülni. 5.A Big Bang mellett más utak is vannak, ahonnan vissza is lehet jönni. 6.IT igenis számít, csak tudni kell használni! A hegy menjen Mohamedhez, az üzletnek kell megtanulnia IT-ben goldokodni.

Köszönöm a figyelmüket! Kérdések?

Források

Az alkalmazott rövidítések ERP = Enterprise Resource Planning GPRS = General Packet Radio Service ARPU = Average Revenue Per User UMTS = Universal Mobile Telecommunication Service VOIP = Voice over IP WAP = Wireless Application Protocol ADSL = Async Data Subscription Line IVR = Initial Voice Response CEO = Chief Executive Oficer CC = Contact Center