GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Vélemények a tehetségről
A Hallgatói Mentorprogram működése
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Professzionális iskolai kutatások
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Turbók Arnold Bertalan
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT március 26. © Baráth László.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
Zöld gondolatok ÖKO-iskola cím 2002 – – – 2011.
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
Dr. Kovács Zsuzsanna, Dr. Scheiber Dóra, Toma Andrea
SERDÜLŐKORÚAK DOHÁNYZÁSI SZOKÁSAI, ISMERETEI
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Korai tehetségnevelés
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
Bodor Tamás főosztályvezető-helyettes Gyermek és Ifjúsági Osztály
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
MESF Dr. Baráth Etele és Parti Zoltán/Magyar Kajak-kenu Szövetség.
Inklúzív nevelés Magyarországon
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
„A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM – 15 – MI – 0092 projekt szakmai bemutatása Összeállította: Dr. Dobos László 3.KEMA Kuratórium.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet

2 o Egészségnevelés, környezeti nevelés o Gyermek- és ifjúságvédelmi munka o Tehetséges és részképességi zavarokkal küzdő tanulók fejlesztése o Kulturális, tanulmányi, sport versenyek szervezése o Továbbképzések szervezése o Pedagógusok innovatív tevékenységének segítése o Részvétel társ.tudományi és humán kutatásokban o Civil szervezetekkel együttműködés o Hazai és nemzetközi kapcsolatok bővítése Főbb tevékenységi körök

3 A kutatás jellemzői Minta: 91 fő (61 fiú, 30 lány) Minta: 91 fő (61 fiú, 30 lány) Módszer: strukturált interjú Módszer: strukturált interjú A vizsgálat tárgya: éves fiatalok A vizsgálat tárgya: éves fiatalok agresszióhoz fűződő élményeinek, véleményének, attitűdjeinek feltárása agresszióhoz fűződő élményeinek, véleményének, attitűdjeinek feltárása

4 A kutatás főbb területei Életmód Életmód Az agresszió megnyilvánulási formái a szűkebb és tágabb környezetben Az agresszió megnyilvánulási formái a szűkebb és tágabb környezetben Segítő szervezetek ismertsége Segítő szervezetek ismertsége A média hatása A média hatása

5 Életmód Szülőkkel, testvérekkel töltött idő Szülőkkel, testvérekkel töltött idő Családtagokkal végzett tevékenységek Családtagokkal végzett tevékenységek Otthoni tanulás és szabadidős tevékenységek Otthoni tanulás és szabadidős tevékenységek Baráti kapcsolatok Baráti kapcsolatok Egészségi állapot Egészségi állapot

6 Az adatközlők rendszertani helye Trencsényi László nyomán „Békesség szigete” –biztonságban levők „Békesség szigete” –biztonságban levők „Küszöbön” – határesetek „Küszöbön” – határesetek „A pokol tornácán” – károsodást szenvedettek „A pokol tornácán” – károsodást szenvedettek

7 Bántalmazási formák Szülő Szülő szid, dorgál, korhol, ordibál, megpofoz, üt (szíjjal, fakanállal, bottal) Testvér Testvér cívódik, játékból ver, odacsap, püföl, rugdos Osztálytárs, barát Osztálytárs, barát csúfolódik, veszekedik, lekever egyet, fejest ad Pedagógus Pedagógus leszól, megaláz, sarokba állít, fülét meghúzza, pofoz,

8 A média szerepe Az adatközlők harmada látott gyermekbántalmazást bemutató filmet, számítógépes játékot Az adatközlők harmada látott gyermekbántalmazást bemutató filmet, számítógépes játékot A megkérdezettek több mint fele nem ismer ilyen témájú könyvet A megkérdezettek több mint fele nem ismer ilyen témájú könyvet Az interjúalanyok kevesebb, mint ötöde olvasott agressziót elszenvedő gyerekről szóló újságcikket Az interjúalanyok kevesebb, mint ötöde olvasott agressziót elszenvedő gyerekről szóló újságcikket

9 A nemzetközi tanácskozás témája „Nincs egyetlen ok, ami megmagyarázná, hogy az egyik ember miért válik erőszakossá, bántalmazóvá, míg egy másik személy nem. Az erőszaknak összetett okai vannak, szerteágazó gyökerekkel – biológiai, társadalmi, kulturális, gazdasági, érzelmi és politikai” /gyökerekkel/ biológiai, társadalmi, kulturális, gazdasági, érzelmi és politikai” /gyökerekkel/ (WHO 2002-es jelentése)

10 Tanulók ismereteinek bővítése, képességeik fejlesztése Projekt Projekt Európa Parlament modellje Tábor Tábor Bocskai István Kossuth nyomában Vetélkedő Vetélkedőszínháztörténeti

11 Civil szervezetekkel való kapcsolat Miskolci Oktatási Műhely Miskolci Oktatási Műhely Szlovákiai Magyar Szülők Szövetsége Iskolai Tanács (Pelsőc) Szlovákiai Magyar Szülők Szövetsége Iskolai Tanács (Pelsőc) Pedagógus egyesületek (Rimaszombat, Kassa) Pedagógus egyesületek (Rimaszombat, Kassa)

12 Köszönöm figyelmüket!