Dr. Kührner Éva a MATARKA 10 éves jubileumi rendezvénye Budapest, október 5.
Módszere – kérdőíves felmérés Alanyai (Ö: 96 fő) hallgató (NyF, DE): 73 fő gyakorló könyvtáros: 23 fő Minta összetétele Hallgatók 2. évf. 19 fő 3. évf. 38 fő mester: 16 fő Könyvtáros AB használó: 8 fő (kevés vállalkozó – jelzés értékű) AB építő: 15 fő
Használat gyakorisága: havonta-alkalmanként 62 % Használat célja: tanulmányokhoz irodalom keresés Könyvtárosok: Gyakoribb (naponta, hetente) használat – munkavégzés során AB építők pontosabb ismeretek a MATARKA-ról
Elnevezés: Magyar Tartalmi Katalógus (5 fő) Magyar Tartalomjegyzék Katalógus Magyar Tematikus Archív Könyvtári Archívum
Könyvtárosok: AB használók 86 %-a tudja, hogy magyar folyóiratok tartjegyz-t tartalmazza AB használók 43%-a tudja, hogy kurrens és retrospektív AB készítők 67 %-a tudja, hogy kurrens és retrospektív
Könyvtárosok: AB építők pontosabb ismeretek, 80 % tudja mióta épül, 60 % tudja a fi-k nagyságrendjét AB használók: 43 % tudja mióta épül, 80 % tudja a fi-k nagyságrendjét
AB építők: Újságírók, üzemeltetők, rendszergazdák, fejlesztők, OSZK, felhasználók, emberek AB építés módja: Adatátemelés Nektár, Corvina „Autopszia, mert Magyarországon máshol nem készül cikkleírás”
Könyvtáros: használati utasítást olvasta keresési lehetőségek pontos ismerete kb. 75 % cikk beszerzés módja: % ismeri
Cikk beszerezhető: Szerkesztőségből Elő kell fizetni a MATARKA-ra Feldolgozó könyvtártól Nyomtatott változatból El kell menni a könyvtárba „Az OSZK honlapján van sok e-dokumentum”
Könyvtáros: valamennyien maximálisan elégedettek
Részvétel az építésben: NyF: 17 % DE: 29 % Könyvtáros: 43 %
Esztétikai javítás: 8 fő hallgató Tárgyszavazás alkalmazása: 5 fő AB építő Teljes szöveg elérés bővítése: 3 hallg, 1 ktáros Több keresőszó: 3 hallgató Több folyóirat: 1 hallgató Sűrűbb frissítés: 1 hallgató Felhasználóbarát felület: 1 hallgató Jobb reklám, ismertség növelése: 1 hallgató
A könyvtárosok munkaeszköze a MATARKA Alaposabban ismerik az AB-t Legjobban az adatbázisba bedolgozók ismerik A hallgatókat sekélyes AB-ismeret jellemez Nem tudatosan használják, pl. keresőn keresztül jutnak oda
További AB népszerűsítés Oktatásban nagyobb hangsúly
Köszönöm a figyelmet!