A vízi szállítmányozás helyzete és jövője

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Új közbeszerzési törvény évi CVIII.
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Dr. Dietz Ferenc polgármester Március 12.
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
A belvízi hajózás gazdaságossága az Európai Unióba újonnan belépő államok számára Szalma Botond Plimsoll Kft.
A KÖZÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÓ FUVARDÍJ POLITIKÁJA
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
Az MFB Invest Zrt. tevékenységének bemutatása Buda Sándor Tanácsadási igazgató október 24.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
Az Európai Unió belvízi hajózási céljai és lehetőségei Magyarországon
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
RIVER INFORMATION SERVICES
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A hajózás jelenlegi helyzete Szalma Botond MAHOSZ.
Kikötő fejlesztési lehetőségek
A területi vízgazdálkodási tervek készítéséhez (vizeink minősítése érdekében) végzett laboratóriumi mérésekből levonható következtetések Krímer Tibor.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
A DUNA HAJÓZHATÓSÁGÁNAK JAVÍTÁSA TÁRGYÚ PROJEKTET MEGALAPOZÓ TANULMÁNY
Vízi közlekedés A hajózás jelene és jövője Magyarországon.
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Stratégiai tervezés.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Szalma Botond Plimsoll Kft
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
„BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN” a hatóság szemszögéből
A hajóút jelenlegi helyzete
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
NELI-projekt bemutatása
A hajózás és az AIS Szalma Botond MAHOSZ
KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
Magyar Controlling Egyesület 1113 Budapest, Bartók Béla út 152. Telefon / fax: 06/1/ Honlap: Számviteli.
A hajózás jelene és jövője Magyarországon. Szalma Botond MAHOSZ.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Vasútszabályozási Osztály
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
Megpályázható tevékenységek BM/ /2012. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap.
Az AQUAPOL együttműködési hálózatot 2003-ban, az Európai Unió támogatásával hozták létre Hollandia, Belgium és Németország.
A Duna-régió fejlesztése Dávid János. Vízlépcsők a Dunán.
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére október 15.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Magyar Dohánytermelők Országos Szövetségének Küldöttgyűlése 2006.November 20.
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
A hágai ítélet végrehajtásával kapcsolatos tárgyalások jelenlegi helyzete Dr. Kovács György, CSc, főtanácsadó, a Bős-Nagymarosi Tárcaközi Bizottság titkára.
Egyszerűen a devizákkal
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
Hajózási útvonalak műszaki biztosítása
Veszélyes áruk vízi szállítása
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Előadás másolata:

A vízi szállítmányozás helyzete és jövője Derzsi András 90 május 23-ig Siklós Csaba dr. Schamschula György dr. Lotz Károly Katona Kálmán Nógrádi László dr. Fónagy János Csillag István Kóka János Kákosy Csaba Szabó Pál Molnár Csaba Hónig Péter Szalma Botond MAHOSZ

VÁLSÁG Morális - erkölcsi Gazdasági Politikai Morális - erkölcsi Nem sírni – megoldani A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen!

Ignoranti quem portum petat, nullus suus ventus est (Seneca) A hajózás és a magyar hajózás fogalma A hajózás egy közlekedési lehetőség, ami működik!

Lehetőségek NEM IGEN

Quod licet Iovi non licet bovi Ellehetetlenítés (2x!) Régiért újat – kapu bezárva Felújítási program – lmf. RO – LA MFB Operatív programok 8 milliárd / Győr-Gönyü 300 ezer tonna esetén: 26.666 Ft/to 100 év 266 Ft / to Ro-La 900 mó/év 2008-ban 36800 kamion 24 to esetén: € 3,70 20 € 4,50

Mi történt 5-8 év alatt? Sebezhető iparág - életképesség Árualap – vasút – közút - versenytársak! Fuvardíjak Vízállás – jég – hajózóút – kikötők Eszközök – hitelek, lízingdíjak – csőd? Tudod, haver, amikor vállalkozó lettem, csak a tudásomra és a józan eszemre támaszkodhattam.            Nem te vagy az egyetlen, aki nulláról indult... A hajók 30-50%-os terheléssel dolgoztak augusztus-szeptemberben. Mit tegyen a jómódú ember? - II. János Pál pápa: Vagyona kezelőjének tekintse magát és ne felejtkezzen meg arról, hogy vagyonát társadalmi adósság terheli!

képzett kereskedők + hajósok hajózható folyók működő kikötők Mire van szükségünk? flotta rakomány képzett kereskedők + hajósok hajózható folyók működő kikötők fejlett közlekedési infrastruktúra pénz Együttműködés : Szállítmányozó – hajótulajdonos – kikötő - fuvarozó – árutulajdonos - állam Kormányzati negyed nélkül bírjuk, infrastruktúra nélkül nem.

Szabály + pénz létezik A víziközlekedésrõl szóló 2000. évi XLII. törvény A nemzetközi jelentőségű víziutakról szóló EU megállapodás kihirdetéséről a 151/2000. (IX. 1.) Korm. rendelet intézkedik. = ENSZ EGB AGN egyezmény Az Európai Bizottság C(2008)6788 határozatában elfogadásra került a Transz-európai közlekedési hálózatok (TEN-T) területén a Duna hajózhatóságának javításáról szóló 18. számú közös érdekű kiemelt projekt magyar részének (2007.HU-18090-S) közösségi pénzügyi támogatása is.

1. sz. mell. a 17/2002. (III. 7.) KöViM rendelethez osztály A vízi úton közlekedtethető hajók, illetve tolt kötelékek Magányos géphajó Tolt kötelék Hosszúság m Szélesség m Merülés m Hordképesség, tonna IV 85 9,5 2,5 1 000- 1 500 1 500 V/A 95-110 11,4 1 500- 3 000 110 1 600-3 000 V/B 185 3 200-6 000 VI/A 15 3 000- 3 500 22,8 VI/B 140 4 000- 4 500 6 400-12 000 VI/C 4 000- 6 200 275 190 22,8 34,2 9 600-18 000 VII 3,2 275 34,2 14500-27 000

3. sz. mell. a 17/2002. (III. 7.) KöViM rendelethez A víziút neve A hajózható szakasz hossza, (fkm) A szakasz hossza (fkm) A víziút osztálya Duna 1812-1641 171 VI/B 1641-1433 208 VI/C Mosoni-Duna 14-2 12 III 2-0 2 Szentendrei-Duna 32-0 32 IV Ráckevei-Duna 58-0 58

A megrendelés = nagy átverés VITUKI - A Duna hajózhatóságának javítása tárgyú projektet megalapozó tanulmány A projekt az Európai Parlament és a Tanács 884/2004/EK határozatában foglaltakra épül és az európai közlekedéspolitika a 2007-2013 közötti időszakra kialakított uniós költségvetésből hajlandó ezt részben finanszírozni is. Már a megrendelés „rossz” „a hagyományos folyamszabályozási módszerű megvalósítás lehetséges alternatíváinak kidolgozása” - duzzasztás kizárva Zöld lobby (WWF) - Elő Duna vs. Vízisztráda Tényleges számok + karbantartás = vízlépcső ára Német tapasztalatok elhallgatása (Straubing-Vilshofen) Nádi pöszméte – EMBER OKT összefoglalás

WWF álmok Hajózó flotta modernizálása Kis hajó Kis fogyasztás Kisebb hullám Kisebb merülés max. 1,7 m! Szélesebb hajó Piacszabályozás – egységes rakomány standardok Kikötői és „ráhordási infrastruktúra” fejlesztése +1 lépés: gumihajó, gumizsilip, kerekek Hajózási infrastruktúra teljes költségének „megtérülése” „Szállítási költség és a mélység viszonya”

Amiről nem beszélünk = Folyamszabályozás Ne bújjunk az asztal alá! (Adony, Fajsz) Kiszámíthatóság – menetrend, Paks, Gemenc Ideiglenes és drága vs. Végleges megoldás Szlovákia – működik a papírtigris A hajózás melléktermék Anarchisták helyett szakemberekkel tárgyalni A megrendelt vizsgálat féloldalú – hiányos

megértetni: A Duna Európáért dolgozik Feladatok 1. megértetni: A Duna Európáért dolgozik Gazdasági koncepció kialakítása Közlekedési/logisztikai koncepció kialakítása Közép és hosszú távra is Tranzitország helyzet elkerülése Kis és közepes vállalatok támogatása Duna szabályozása - vízmegállítás A nemzetközi piacon az EU-s tagállamokkal versenyzünk. Legnagyobb költség = versenyhátrány a logisztika költsége!

Feladatok 2. megértetni: A logisztikai beruházások munkahelyet generálnak Energiatermelésnél a víz a legolcsóbb fűtőanyag Tisza tó: lehet belőle több is a Duna mentén Budapest és a folyami tömeg(közösségi) közlekedés viszonya Oktatás fontossága - szakemberhiány 150 ezer egyetemista vs. 15 ezer szakközepes! Spórolás és szakképzés hiánya = havaria!

A legjobb és egyedüli esély Logisztikai szolgáltatóvá válás Kiterjesztett szolgáltatás – hozzáadott érték nyújtása - az első lehetséges átvételi ponttól bármely rakomány esetén, egészen a végleges rendeltetési helyig.(logisztikai lánc - multimodalitás) Becsületes verseny (nem háború) fitten tartja a résztvevőket Amit kínálunk egy speciális szakma! Legyünk erre büszkék. EMBER alapú társadalom!

DM csatornaszakasz - eredeti állapot

Zsilip felvízi szakasz - építéskor

Fél év múlva

Két év múlva

Környezetvédelem a DM csatornában

Felüljáró