WORKSHOP-FÖLDRAJZ SZEKCIÓ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

A kölcsönös befolyásolás

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Készítette: Boros Erzsi
Földrajzi definíciók Mindenkinek !!!.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
A Föld képe, ahogyan az Apollo 17-ről látták.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Európa fogalma, fekvése, határai
Dél Amerika Dél-Amerika területe 17 840 000 km² a Föld felszínének kb. 3,5%-a ös adat szerint népessége több mint 371 000 000. Területe alapján a.
Humánkineziológia szak
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
Földtörténet Összefoglalás.
Kocsis Gáborné Lamberti Judit környezetismeret 4. osztály
Kocsis Gáborné Lamberti Judit környezetismeret 4. osztály
Kocsis Gáborné Lamberti Judit környezetismeret 4. osztály
Hegységkéződés.
A tundrától a trópusokig
Hazánk tájai: Alföld.
Talpon maradni.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
4.a. EURÓPA – VÍZHÁLÓZAT -sűrű és egyenlőtlen eloszlású
Védőgázas hegesztések
A folyók földrajza.
A kőzetlemezek mozgása
A földtörténet Ősidő A Föld 4,6 milliárd éves
A földfelszín formakincsei
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
FÖLDRÉSZEK.
Változó földfelszín.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém /' /
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
szakmérnök hallgatók számára
A háború és a modern fegyveres erő
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
Iskolánk futó projektjei
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
Európa fogalma, fekvése, határai
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
„Cápák” Földrajzi vetélkedő.
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
A földrészek szerkezete és domborzata
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Magyarország természeti kincsei
1. Iguazú vízesés (Argentine et Brésil) Traduction Charlie.
Magyarország.
Készítette: Antos Tamás 8.b
A földrajzi övezetesség
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
MTA Regionális Kutatások Központja A DUNA - AZ EU VII. KORRIDORA Horváth Gyula MTA Regionális Kutatások Központja 2008.
Környezettan Előadás Ajánlott irodalom:
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
A nőnek nem kell más, csak legyél neki:
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
2010. november 17. Farkasné Ökrös Marianna EKF Földrajz MA.
MAGYARORSZÁG NEMZETI PARKJAI
Ázsia természetföldrajzi képe
Forró övezet Földrajz VII. évfolyam.
Európa földtörténete, felszíne
Európa földrajzi helyzete, határai
Középidő és Újidő.
Amerika éghajlata.
Előadás másolata:

WORKSHOP-FÖLDRAJZ SZEKCIÓ „A modern természettudományos szemléltetés feltételeinek megteremtése Kisvárdán a Dr. Béres József Laboratórium korszerűsítésével, működtetésével” WORKSHOP-FÖLDRAJZ SZEKCIÓ TÁMOP – 3.1.3.-11/2-2012-0036

Mit kínál a projekt a partnereinknek? Versenyelőny megszerzésének lehetőségét biztosítja az általános iskolák számára: Lehetővé teszi a modern természettudományos labor használatát, mely együttműködés akár megjelenhet az iskola pedagógiai programjában. Képes erősíti a szaktanári kompetenciákat. Elindítja az iskola és a gimnázium közötti partneri kapcsolatok szaktárgyi szinten történő erősítését. Tudástöbblet megszerzésének lehetőségét biztosítja az általános iskolás tanulók számára, hátrányokat kompenzál: Felkelti a kíváncsiságot, motivál, szaktárgyi kompetenciákat és kutatási készségeket fejleszt. A tevékenységközpontú oktatás révén szociális kompetenciát fejleszt. Segít felkészülni az általános iskolák versenyeire. Pályaorientáció a munkaerőpiac által nyilvántartott hiányszakok és ezzel együtt a középiskolák megfelelő képzéseinek irányába.

Szekcióülés programjának vázlata Jelenléti ívek aláírása Elérhetőségek összegyűjtése. Kísérletjegyzékek bemutatása Milyen célokat szeretne elérni az általános iskola, azaz milyen tanulókat kíván küldeni (évfolyam, felkészültség, terhelhetőség stb.) Milyen kísérletek bemutatását ajánlja számunkra? Elégedettségi kérdőívek összegyűjtése

7. osztály 40 kifejlesztett tananyag 37 kísérlet Tanulói munkafüzet Tanári segédlet 5 óra/iskola

8. osztály 20 kifejlesztett tananyag 41 kísérlet Tanulói munkafüzet Tanári segédlet 5 óra/iskola

Milyen lett a munkafüzet? A munkafüzet felépítése Elméleti bevezető A kísérletek leírása A kísérletekhez kapcsolódó kompetenciaalapú feladatok Kísérleti jegyzőkönyv Fogalomjegyzék Ajánlott irodalom

A 7 osztály tananyaglistája: A gyűrthegységek kialakulása Szigetek, szigetívek kialakulása óceáni kőzetlemezek ütközésével Az aprózódás, mint felszínformáló folyamat a Szaharában A szél munkája a sivatagokban Lefolyástalan területek a Szaharában Az afrikai hőség A Kongó-medence A Nagy-Vízválasztó-hegység A sarki jégtakaró gleccservégeinek leszakadása, a jéghegyek kialakulása Élet az Antarktikán Hurrikánok Közép-Amerikában A Panama-csatorna gazdasági szerepe Az Amazonas medence A teraszos földművelés A Holt-tenger Vulkáni tevékenység Kelet-Ázsiában Öntözéses földművelés Ázsiában A Finn-tóvidék kialakulása Az Észak-atlanti-áramlás A Duna-delta

Minta: A gyűrthegységek kialakulása - a tananyagegység kísérlet listája- 1. Két kontinentális lemez ütközése. 2. Hogyan alakultak ki az Eurázsiai- hegységrendszer tagjai? 3.Kontinentális és óceáni lemez ütközése.

7.osztály 1. A gyűrthegységek kialakulása. 2. Kőzetburok földrajza Szigetek, szigetívek kialakulása . Szerkezeti földgömb, fali tabló: a kőzetlemezek mozgása, vulkánmodell, Kontinensek mágneses hátlappal, A Föld felszínformája modell, színes sálak

Kísérletminta A gyűrődés kialakulása Helyezz az üvegkádba egy puha tésztájú, más-más színű krémmel töltött sütemény szeletet! Helyezz egy tolólapot a sütemény végéhez, majd folyamatosan közelítsd egymáshoz azokat!

Egy másik kísérlet szemléltetőeszköze

Helyezd el az alábbi fogalmak betűjelét az ábra megfelelő helyére Helyezd el az alábbi fogalmak betűjelét az ábra megfelelő helyére! A) álló redő; B) fekvő redő; C) ferde redő; D) redőteknő

Töltsd ki a táblázatot! Használd az atlaszodat és a Föld domborzata falitérképet! Hegység neve Melyik kontinen- sen található? A hegység legmagasab b pontja Mely országok területén található? Nevezz meg egy országot! Mi a fővárosa az általad megnevezett országnak? Atlasz   Alpok Kárpátok Kaukázus Himalája

Mintafeladat:2. Játsszatok! A mesterségem címere játék mintájára mutassátok be az Eurázsiai-hegységrendszer tagjait! Nevezd meg, hogy a hegységrendszer mely tagjáról szól a leírás! Használd az atlaszod! a) A téli sportokat kedvelő emberek gyakran felkeresnek. Legmagasabb csúcsom a francia-olasz határon található. b) A legnyugatibb láncaim tengerpartot szegélyeznek. Jelentős mennyiségű ércem van, ezért érchegységnek is neveznek. Szlovéniától Albániáig a természetjárók, sziklamászók kedvelt helye vagyok. c) Nevem a szanszkrit hima (’hó’) és alaja (’otthon, haza’) szavakból áll, ami annyit jelent: „a hó otthona”, „a hó hazája”. d) A görög mitológiában „névtestvérem” részt vett a titánok lázadásában az olümposzi istenek ellen, amikor megostromolta a mennyeket. Az istenek csak nehezen tudtak győzni, így Zeusz büntetésül arra kárhoztatott, hogy örökké vállaimon tartsam az égboltot. e) Nagyszerű üdülőhelyek közelében, a Fekete-tenger és a Kaszpi-tenger között megtalálsz. f) saját ötlet:

Kísérletlista 8. évfolyam Kőzetlemezek vándorlása 2 1 Kőzetlemezek vándorlása 2 A medencevidék kialakulása 3 A vulkánok működése 4 A kőzetek csoportosítása 5 Kőzetek vizsgálata - keménység 6 Kőzetek vizsgálata - savak hatása 7 A folyó szakaszjellege 8 A deltatorkolat 9 A jég térfogatváltozása

10 A jég felszínalakító tevékenysége 11 A vízválasztó vonal 12 Folyók torkolata 13 A jég szerepe 14 Tavak és vulkánok 15 A „gyilkos-tó” 16 A természeti környezet 17 Természet és gazdaság 18 A Dunántúli-középhegység 19 A Balaton vízgyűjtője 20 Az Alföld 21 Kisalföld éghajlata

22 Kisalföld növényzete 23 Kisalföld, mint kultúrtáj 24 Kőzetek keménysége 25 Kőzetek sűrűsége 26 Talajvíz 27 Rétegvíz 28 Karsztosodás 29 Természetes növényzet 30 Nemzeti parkjaink 31 Talajszennyezés 32 Az ivóvíz védelme 33 Hazánk népessége

22 Kisalföld növényzete 23 Kisalföld, mint kultúrtáj 24 Kőzetek keménysége 25 Kőzetek sűrűsége 26 Talajvíz 27 Rétegvíz 28 Karsztosodás 29 Természetes növényzet 30 Nemzeti parkjaink 31 Talajszennyezés 32 Az ivóvíz védelme 33 Hazánk népessége

34 Megyénk népessége 35 A településünk levegője 36 Településem zajai 37 Talajunk 38 Fő közlekedési vonalak 39 Városunk közlekedése 40 A fény szerepe 41 Az éltető víz

Sikeres együttműködést kívánok! nyakonekantor@gmail.com 06/20 4243 892 06/30 4002 889