ÉLŐLÁNC MAGYARORSZÁGÉRT MO, MU vagy valami más? FENNTARTHATÓ KÖZLEKEDÉS ÓBUDÁN ÉS BÉKÁSMEGYEREN.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Parlagfű vagy társadalom – melyik fog győzni ? Nékám Kristóf dr Magyar Allergia Szövetség 2012 Nemzeti-Nemzetközi Parlagfű Nap.
Advertisements

Levegőminőség. Terhelés minden olyan anyag és E, ami többletként adódik a természetes állapothoz Csoportosítás - méret/halmazállapot (ülepedő por, korom;
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Kornai János: VITAINDÍTÓ ELŐADÁS Egészségbiztosítási reform konferencia január
Szentendre város polgármestere Az M0 Érdekvédelmi Egyesület elnöke
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Aquila Medical Center Alsóörs. Aquila Medical Center Alsóörs.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A PÁLYÁZAT Márkus Miklós szakértő Stratégiai zajtérképek és zajcsökkentési intézkedési tervek készítése Székesfehérvár 2013 Zárórendezvény.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
A vidékfejlesztéstől az öko-turizmusig a Nyugat-dunántúli régióban Határmentiségtől az integrált határrégióig Sopron április 06.
Szekszárd klímastratégiája Légszennyezettség
Készítette: Borák Andor, Hack Dóra, Kovács Nikoletta, Steiner Bettina
© Michel Roggo / WWF-Canon 1 Vállalati autóflották környezettudatos használata Benkő Dániel WWF Magyarország október 17. Zöld flotta program.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Stratégiai javaslatok a nehézségeinek megoldására
Települések A városok.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Felelősséggel a környezetért!
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Budapest turisztikai marketingje
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
SZMOG. Köztudomású, hogy a nagyvárosok levegője meglehetősen rossz minőségű, a szmog megnehezíti a lélegzést. Az ablakok résein a lakásba szivárgott szennyezett.
Tapasztalatok az NFT „Közlekedés, energia” munkacsoportjával kapcsolatban Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei.
GKI Zrt., A válság: veszély és esély Balatonfüred, október 8. EGVE Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Ongjerth Richárd Budapesten Deficitek és jó példák tíz percben Kommunális szolgáltatási esélyegyenlőség.
Költségvetési kockázatok Domokos László az Állami Számvevőszék elnöke Adóegyetem, nov. 29.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Az M0 Érdekvédelmi Egyesület az M0 Megyeri-híd és a hozzá kapcsolódó környezeti és közlekedési problémák, megoldásuk érdekében tett javaslatok Előadó:
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Parlagfű vagy társadalom – melyik fog győzni ? Nékám Kristóf dr Magyar Allergia Szövetség 2012 Nemzeti-Nemzetközi Parlagfű Nap.
A Balaton Régió környezeti állapotának értékelése
Energia-visszaforgatás élelmiszeripari szennyvizekből
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
A központi régió közlekedési helyzete Andrási Zsolt Geográfus, III. évf
Egy világváros gondjai
Lovas Attila igazgatóKÖTIVIZIG Duna térségi programalkotó tanácskozás, Érd, június 07.
Ökológiai fenntarthatóság – veszélyek és kiutak
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Az EU és a civil szervezetek kapcsolata Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei az EU-tagság kapcsán” Budapest, 2005.
MILYEN MÉLY A GÖDÖR? A KÓRHÁZAK GAZDASÁGI HELYZETÉNEK FELMÉRÉSE DR. RÁCZ JENŐ-DEMES ISTVÁNÉ-TOMJANOVICS GÉZA BALATONFÜRED OKTÓBER 17.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Forgalomcsillapítás- Gyalogos Zónák Élhető Belváros
Globális változások-környezeti hatások és válaszok
MIT TEHETÜNK A GÁZFÜGGŐSÉG CSÖKKENTÉSE ÉRDEKÉBEN?
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉS BUDAPESTEN XD csapat Készítette: Márta Zsolt Gyűjtötte: Mészáros Valentin Előadja: Rimóczi András.
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, 5. esettanulmány: Dunacenter csomópontja Assignment, case study 5: Dunacenter intersection Közúti Biztonsági.
M0 körgyűrű északi szektor (II. ütem) nyugati szektor
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Előadás másolata:

ÉLŐLÁNC MAGYARORSZÁGÉRT MO, MU vagy valami más? FENNTARTHATÓ KÖZLEKEDÉS ÓBUDÁN ÉS BÉKÁSMEGYEREN

Közutak a III. kerületbe Szentendrei út, Budakalászi út Árpád-híd Rakpart, Árpád f. ú., Lajos u., Bécsi út (dél) Szépvölgyi út Bécsi út Ürömi út (Üröm) Kis hegyi utak, Lupa-szigeti út + 5 kerékpárút!

TÖMEGKÖZLEKEDÉS A KERÜLETBE 4 kötöttpályás vonal: - HÉV és vasút 2 irányból; -1-es, 17-es villamos. 7 buszjárat: -18-as, 29-es; 65-ös, 6-os, 60-as; 86-os; 106-os autóbuszok

MI A PROBLÉMA? „Nem lehet egy problémát ugyanazzal a gondolkodásmóddal megoldani, mint amelyik a problémát létrehozta.” (Einstein) A FEJLESZTÉS: 1. Milyen előnyöket hoz? 2. Milyen hátrányokat okoz? Milyen új problémákat hoz létre?

A PROBLÉMA: A GÉPJÁRMŰ FORGALOM NÖVEKEDÉSE Az elmúlt évtizedekben a gépjármű forgalom a sokszorosára növekedett. Ennek következtében: A forgalmas részeken állandósult a zajártalom! A zaj jelentősen növeli a szívinfarktus kockázatát!

LÉGSZENNYEZETTSÉG NITROGÉN-DIOXID Hortobágy vagy Bükk: 4-5 mikrogramm Hármashatárhegy: 10 mikrogramm Margitsziget: 20 mikrogramm Rakpart: mikrogramm Szépvölgyi út eleje: mikrogramm Lajos utca: 100 mikrogramm

ASZTMÁS MEGBETEGEDÉSEK ÉV- ÚJ - ÖSSZES

ALLERGIÁS BETEGSÉGEK ALLERGIA Magyarországon mintegy hárommillió embert érint az allergia valamely formája. Minden negyedik allergiás náthával küzdő ember egyben asztmás is. Évente százalékkal nő az allergiás betegek száma. Az allergiában szenvedőknek több, mint a fele érzékeny a parlagfű agresszív pollenjére. A termőterületek parlagfű- szennyezettsége az ország túlnyomó részén nagyon erős. Minden negyedik gyermek allergiás. Az allergia megelőzését célzó tennivalók halogatása miatt veszélyeztetetté válik a felnövekvő generáció egészsége. A WHO előrejelzése szerint 10 év múlva minden második ember allergiás lesz a Földön.

A MEGOLDÁS? MO-s körgyűrű?

MI MENNYIBE KERÜL? MO hídja: 62 Mrd Ft MO a 10-es és a 11-es út között: minimum 50 Mrd Ft Új 10-es Dorog-Bp.: kb.100 Mrd Ft (első szakasz: 13 Mrd Ft) Összesen: több, mint 200 Mrd Ft!!!

(CSAK ÚGY MELLÉKESEN…) Az elmúlt 4 év alatt 4000 Mrd Ft-tal nőtt az államadósság! A magyar sport költségvetése bruttó 60 Mrd Ft, ebből a Nemzeti Sport Hivatal 27 Mrd felett rendelkezik.

ÉS AMIT MÉG NEM SZÁMOLTAK Az utakban okozott károk A gépjárművekben okozott károk A forgalmi dugók miatt keletkezett károk Az emberi egészségben keletkezett károk A zöldfelület csökkenéséből fakadó károk A növekvő zaj miatti ártalmak A növekvő stressz miatti ártalmak

Az MO előnyei 1. A kamionok nem jönnek be Bp.-re. 2. Egyes autók, amelyek eddig bejöttek, most nem jönnek be Bp.-re. 3. Gyorsabban jutnak el egyes áruk és emberek a céljukhoz. 4. Olcsóbban jutnak el egyes áruk és emberek a céljukhoz.

Az MO hátrányai Növekszik a zaj Növekszik a légszennyezettség Romlik a lakosság egészségi állapota Az egészségügyre több pénzt kell fordítani Csökkennek az adóbevételek Jelentős pénzügyi erőforrásokat von el más területektől

Az MO hátrányai Csökken a zöldfelületek mértéke Csökken a biológiai sokféleség Nőnek a forgalmi torlódások Gyorsabban használódnak el az utak Tovább romlik az autó nélküli közlekedés színvonala

A DÉL-BUDAPESTI PÉLDA Régen csak a Petőfi-híd létezett, 2x2 sávon haladt a forgalom Ma 3 híd áll – Petőfi-híd, Lágymányosi- híd, MO-híd – 6x2 sávon halad a forgalom, de a dugók nem szűntek meg! Eredmény: a helyzet összességében rosszabb lett!

LOS ANGELES PÉLDÁJA Az autópályák városa Az emberek napi percet töltenek dugóban A légszennyezettség az egyik legmagasabb a világon

DEMOKRÁCIA? 1. Országgyűlés – több listás képviselő 2. Budapest – csak listás képviselők 3. Budapest és a kerületek forrásmegosztása – szubszidiaritás? 4. Autópálya törvény – alkotmányellenes? 5. Kiemelt fejlesztések törvénye – ?????

DEMOKRÁCIA A KÖZLEKEDÉSBEN 1. Gyalogos közlekedés – 100% 2. Tömegközlekedés – 95 fölött 3. Kerékpáros közlekedés – (95)% 4 Autós közlekedés – 30(60-70)% 5. Vízi közlekedés 6. Légi Közlekedés

DEMOKRÁCIA A FEJLESZTÉSBEN(?) - Van Nemzeti Autópálya RT - Nincs Nemzeti Tömegközlekedési Rt - Nincs Nemzeti Kerékpárút RT - Nincs Nemzeti Sétálóutca RT

A MEGOLDÁS KOMPLEX KÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉS BALASSAGYARMATTÓL DUNAÚJVÁROSIG, SZÉKESFEHÉRVÁRTÓL GYÖNGYÖSIG. A jelenlegi közútfejlesztés központú szemléletmóddal elkészített országos és regionális terveket át kell alakítani, elsőbbséget adva a közösségi közlekedés fejlesztésének

HA NEM LESZ HÍD…… Új koncepciót kell kidolgozni, melynek vezérelve: A gépjármű forgalmat mindenképpen csökkenteni, a tömegközlekedést és a kerékpáros közlekedést pedig fejleszteni kell!

HA LESZ HÍD….. SZÜKSÉGES KIEGÉSZÍTŐ INTÉZKEDÉSEK TÖMEGKÖZLEKEDÉS A HÍDRA! Gyorsbusz (buszsávval) és/vagy gyorsvillamos és/vagy gyors HÉV Bp. határától a Duna mindkét oldalán A budapesti tömegközlekedés fejlesztése Útdíj Bp. határánál mindkét oldalon

HA LESZ HÍD…. A Szentendrei út és a Váci út szűkítése 2x1 sávosra Az Árpád-híd szűkítése 2x2 sávosra P+R parkolók kiépítése (őrzött) Kerékpárszállítás lehetőségének biztosítása az új járatokon is Kerékpárutak az elvett sávokon Bérautó rendszer és telekocsi rendszer

MO ÓRIÁSI TÖBBLETFORGALMAT GERJESZTENE BUDAPEST KÖRNYÉKÉN!

10-es út A jelenleg tervezett változat nem oldaná meg a települések problémáját, viszont jelentős többletforgalmat gerjesztene Budapestre óriási forgalom zúdulna, ha megépülne. Súlyos demokratikus deficit: vörösvári fórum, Pilisi Kötet, pervesztés Valódi elkerülő utakat!

FEJLESSZÜNK? KI FIZETI MEG AZ ÁRÁT?

ÉLŐLÁNC MAGYARORSZÁGÉRT KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!