Dr. Nemeskéri Zsolt Phd. habil egyetemi docens, dékán PTE FEEK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A tanári munka értékelése
Csoport munka.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Könyvtárhasználati verseny
1 MTA Tudásmenedzsment Albizottság III. workshop „Leadership” dilemmák a tudásmenedzsment szemiformális együttműködési modelljében február 23. Dr.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
1. előadás.
TUDÁS és TANULÁS a szervezetben
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Családi vállalkozás.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Tudástranszfer egyetemi városokban
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Szervezetfejlesztési Program
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
A vidéki tér sikertényezői
Tanuló szervezet.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
1 Tudásbázis követelmények a digitális korszakban Gyulay Tibor tudásmenedzsment szakértő előadása „A tacit (avagy a hallgatólagos tudás) jövője a negyedik.
Előadás másolata:

Dr. Nemeskéri Zsolt Phd. habil egyetemi docens, dékán PTE FEEK MNV Zrt. Tudásklub Budapest, 2013. május 30. A tudásmegosztás mai értéke és lehetőségei Dr. Nemeskéri Zsolt Phd. habil egyetemi docens, dékán PTE FEEK

Szervezeti erő Munka, tulajdon, tudás A tudás felértékelődése : (1) strukturális változások az országok gazdasági szerkezetében, (2) a nem tárgyiasult tőke szerepében bekövetkezett felértékelődés, (3) az információ szerepének átértékelődése dr. Boda György egyetemi előadásának anyaga, BME GTK ITM, Budapest, 2001. 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

Elvárások a tudásmenedzsmenttel szemben I. A szervezet, a rendszer átláthatósága; A szervezeti rugalmasság keretei (határai) , illetékességi körei; A tudatosság, azaz a célok és összefüggések egyértelműsítése; Az informális kommunikáció feltárása (nem korlátozható), ám kellő felkészültséggel ösztönözhető és irányítható; A demokratizált kommunikáció igénylése. Az átértelmezett IKT, a „lájkolás”, „megosztás”, „kommentelés”, a „nulla késlekedés” (zero latency) elvárása; Krisztián Béla (2009) Informális kommunikáció és tudástranszfer. Befolyásolás – alakitás - fogalmak és lehetőségek a vállalati gyakorlatban. Előadás. Budapest. SZVT.32. 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

Elvárások a tudásmenedzsmenttel szemben II. A tudásmegosztást segítő és támogató kultúra fenntartása, fejlesztése; A tudás mérése; A felsővezetők elkötelezettsége; A tudásmenedzsment bevezetését támogató motiváció- és jutalmazás-rendszer; A szervezetek (vállalatrészek) közötti tudásmegosztás és integrálás; Folyamatos képzés, továbbképzés rendszere; Önirányító képesség fejlesztése; Identitásnövelés és felelősségvállalás alakítása. Krisztián Béla (2009) Informális kommunikáció és tudástranszfer. Befolyásolás – alakitás - fogalmak és lehetőségek a vállalati gyakorlatban. Előadás. Budapest. SZVT.32. 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A tudásmendzsment folyamata Folyamat, rendszer és kultúra, amelybe az alábbi feladatok tartoznak: a tudástőke feltárása, létrehozása, összegyűjtése, számontartása, megtartása, megosztása, állandó gyarapítása informatikai eszközökkel való támogatása A tudásmenedzsmentnek a szervezet üzleti stratégiájára kell épülnie, nem önálló üzleti folyamat 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A tudásmendzsment alapelvei a bizalom, a kommunikáció, a tanulás, a tudásmegosztás. 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A tudásmenedzsment stratégiák I. Rendszerező (kodifikációs) stratégia - szervezet, folyamat központú Fontos a tudás hatékony átadása, reprodukálhatósága Elsődleges fontosságú számára a tudás kodifikálása, dokumentálás, módszertanok fejlesztése („PUSH”) Elsősorban a szervezet specifikus képzésbe fektet be Komoly IT beruházásokat vállal: elektronikus dokumentumkezelő rendszert fejleszt ki, amely kódolja, tárolja, terjeszti a tudást és lehetővé teszi az újrahasznosítását Jutalmazza a tudásbázist használókat 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A tudásmenedzsment stratégiák II. Kapcsolati stratégia - termék, innováció központú Hangsúly az egyedi megoldásokon Jó problémamegoldó képességű szakembereket alkalmaz, személyes mentorálás útján képzi őket. Csak szerény IT beruházásokat vállal Elsősorban olyan embereket összekötő rendszerek kifejlesztésére törekszik,melyben a tacit tudás megosztható („PUSH-PULL”) Közvetlen tudásmegosztást jutalmazza 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A tudásmenedzsment stratégiák III. Környezeti stratégia - ügyfél központú Elsősorban a szervezet változási képességének fejlesztésére koncentrál Az igények oldaláról építi fel a rendszert („PULL”) A beruházások decentralizáltak és a terület jellegétől függnek A hozzáadott üzleti értéket ismeri el és jutalmazza A vonalbeli szakértők egymás közötti tudáscseréjét (tudásmegosztását) preferálja 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A vállalati tudásmegosztás fontossága az alkalmazottak által használt információk 50-75%-a közvetlenül más személyektől származik, a vállalatoknál található digitális információk, több mint 80%-a különálló, az egyes személyek használatában lévő, PC-k merevlemezein, személyes mappákban találhatók; az alkalmazottak által felhalmozott tudás egy része elvész, mikor más munkakörbe kerülnek, elhagyják a vállalatot (leépítés, bizalomvesztés, fluktuáció). 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A tudásmegosztás motiválása Mutasd meg az embereknek, hogy milyen személyes előnyük származik a tudásmegosztásból Alakíts ki vagy alakítsd át az ösztönzési rendszert! Mutasd meg az embereknek, hogy néz ki a tudásmegosztás! Tudasd az emberekkel, hogy nem baj ha hibáznak! A tudásmegosztás legyen munkakövetelmény Tanítsd meg az embereknek, hogy melyik tudás értékes, és hogyan lehet azt felhasználni! Győződj meg arról, hogy a technológia működik az emberekért és nem fordítva! 2011. november 5. szombat http://www.linkedin.com/groups/Question-about-how-motivate-people-77700.S.74567789?qid=fb3e726e-84f7-442b-a09b-b6d1696a8c4e&trk=group_most_popular-0-b-ttl&goback=.gmp_77700- Sharing Knowledge—and Other Unnatural ActsThese seven practical tips show howto get people to willingly contribute tobuilding your organization's fund ofknowledge. 1999 CurtCo Freedom Group. http://kmmag.com/kmmagn2/km200001/departf1.htm 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A tudásmegosztás fogalma, eredete A fogalom 1991-ben született meg Amerikában. Először a szituatív tanulás sajátosságait elemezve írták le Mint modell, ebben a formában mindenki annyit tanul, amennyit a „mester” körül dolgozó emberek információ-cseréjéből és a közös munkából el tud sajátítani. Ezt a gyakorlatot nevezték el a kutatók „Communities of Practice”-nek, amely később a tudásmenedzsment szakirodalmának kitüntetett kategóriájává vált. A fogalomnak bevett magyar megfelelője nincs. A tartalmilag hasonló formációkat magyarul a leggyakrabban „gyakorlati közösségnek”, „tanuló közösségnek”, „szakértői hálózatnak” vagy „alkotó műhelynek” nevezik. Ma általában a „szakmai közösség” fogalmat (Tomka János) használjuk 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE Tudásfajták Történetileg a tudásértelmezés két alaptípusa alakult ki: A klasszikus, humanista felfogás a tiszta tudásra, a tudni „mit” kérdésére koncentrál. A tanulás alapvető célja ebben az összefüggésben az igazság megismerése és felmutatása. A tudásátadás mint pedagógiai tevékenység középpontjában a személyiség fejlesztése áll, a tudás elsajátítása révén. A pragmatikus felfogás azt nevezi tudásnak, ami a gyakorlatban használható. Megközelítésének középpontjában a tudni „hogyan” kérdése áll. A tanulás végső célja a cselekvés, a világ működtetése és változások előidézése. A nevelés fő feladata a képességek fejlesztése. Ehhez a felfogáshoz kapcsolódik a szállóigévé vált gondolat, hogy: „A tudás hatalom” 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A nyílt, kifejtett és a hallgatólagos tudás Megragadhatóság szempontjából a tudásnak két fajtája, pontosabban, két elkülöníthető rétege van. Explicit, nyílt vagy kifejtett tudásnak tekintjük azt a halmazt, amely szavakkal, számokkal, adatokkal kifejezhető, s mint ilyen, formális keretek között, szisztematikusan átadható, megosztható. A tudás ezen elemei kerülnek be a különféle tankönyvekbe, dokumentumokba és adattárakba. Van azonban egy másik réteg is, amit hallgatólagos (vagy idegen szóval: tacit) tudásnak nevezünk. Ez a tudásréteg személyes jellegű, a tudás birtokosához kapcsolódik. Az egyén tapasztalataiban, eszményeiben és érzéseiben gyökerezik. Nem látható, nehezen formalizálható és nehezen kommunikálható, de sokan úgy gondolják, hogy fontosabb szerepet játszik az egyéni tudásban, mint az explicit réteg. 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A tudásmegosztás és -áramlás elősegítése A tanulásban, a változásokhoz való alkalmazkodás során a másik tudásának megszerzése és a saját tudásunkhoz való hozzáadása mindig gyorsabb és hatékonyabb, mint valamilyen merőben új megoldás kitalálása. Közhelynek számít, hogy Az egyén és a szervezet teljesítményének, versenyképességnek fontos eleme a tudás szabad áramlása. Korlátai és technikai akadályai elvileg nincsenek. A gyakorlatban mégsem működik igazán – sem a gazdaság, sem pedig a társadalom világában. 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A tudásmegosztás akadályai A sokféle válasz túlnyomó többsége besorolható a következő okok valamelyikébe: Hierarchia betartása Tisztázatlan információk Szervezeti rendezetlenség Képzettség hiánya Önzés Bizalmatlanság Korábbi rossz tapasztalatok Időhiány Szervezeti korlátok Befolyás és hatalomféltés Az érzelmi intelligencia (EQ) nem megfelelő szintje A vezetési stílus helytelen megválasztása Személyes példa hiánya Mérőrendszer hiánya Csak felülről való bevezetés-kis integráló hatás 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A tudás mint erőforrás I. A tudás a legfontosabb erőforrás. A tudásmenedzsment fejlődésé-ben – annak megfelelően, hogy a tudás mely aspektusára fókuszált – három fő szakasz különíthető el: Az 1990-es évek elején a szakemberek a tudás explicit rétegére koncentráltak. A legfontosabb feladatnak az információk rendszerezését és rögzítését tekintették. Ekkor jöttek létre az első nagy szakmai adatbázisok, és az ezek működését támogató informatikai infrastruktúra. Néhány év alatt kiderült azonban, hogy a weboldalak és az informatikai eszközök önmagukban nem hoznak létre és nem továbbítanak tudást. A munkatársak abbahagyták az új eszközök használatát, ha a közösség nem adott nekik valódi tartalmat és értelmet. Be kellett látni, hogy bár az informatikai eszköztár megkönnyíti a tudás megosztását, de önmagában nem hoz létre tudásmegosztó kultúrát. 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A tudás mint erőforrás II. Az előző tapasztalatok alapján a 90-es évek második felében azt gondolták, hogy a tudás értékesebb része az a hallgatólagos tudás, amely a szakemberek fejében van. Ezt az időszakot a személyközi együttműködést és a tudáscserét elősegítő találkozók, fórumok, konferenciák, szakmai műhelyfoglalkozások szervezésének támogatása uralta. 2000 után aztán mind erősebbé vált a szakemberekben az a felismerés, hogy a tudás alapvetően nem statikus jellegű: nem vagy explicit vagy hallgatólagos, hanem a különböző tudástípusok kölcsönhatásából, az együtt dolgozó emberek kapcsolatai során bontakozik ki. Ez a felismerés a közösségek felé fordította a kutatók figyelmét. Azt kezdték el vizsgálni, miként formálódik a tudás a különféle közösségekben, és hogyan teremthetők meg a tudáson alapuló cselekvés feltételei. Így jutottak el a szakmai közösségek fogalmához. 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE Tudásmenedzsment A „tudásmenedzsment” a szervezet tudásmozgósító képességének módszeres és szervezett fejlesztését jelenti a teljesítmény növelése érdekében. A szakértők „tudáson” az ügyfelekről, termékekről, folyamatokról, versenytársakról (fejben, papíron vagy elektronikus formában) összegyűlt információt, tapasztalatot értik. 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

Szakmai közösségek - Communities of Practice A szakmai közösségek a tudásmegosztás igazi letéteményesei. A szakmai közösségek olyan emberek csoportjai, akik elkötelezettek az adott terület megismerése és feladatai teljesítésében, a területen belül a folyamatos együttműködés révén gyarapítják ismereteiket elkötelezettek a szervezet teljesítménye iránt, közös az érdeklődésük. 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A tudásmenedzsment elmélete és prioritásai folyamatosan változnak Az elmúlt 15 évben három jellemző szakasz jelent meg: 1/ az elsőben a vállalati tudás szervezett és strukturált dokumentálása volt a meghatározó, 2/ a másodikban annak elősegítése, hogy az egyes munkatársak ismeretei, tapasztalatai is megoszthatóak és hasznosíthatóak legyenek a szervezeten belül, míg a 3/ harmadik szakaszban már a szakmai közösségek, a kompetencia-, illetve kiválósági központok hálózatainak együttműködése a cél. A KPMG-BME Akadémia felmérése szerint a hazai cégek szervezetek többsége a második szakasznál tart. Romka Jánis 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A szakmai közösségek strukturális elemei Függetlenül méretüktől, térbeli szerkezetüktől, létrejöttük módjától vagy bármilyen egyéb szemponttól. A szakterület: az identitásérzet és közös gondolati alap, legitimálja a közösséget, eligazítja a tagokat a tanulás és a tudásmegosztás releváns irányaira vonatkozóan. A közösség: megteremti és fenntartja az interakciók lehetőségét, megkönnyíti a másokra való odafigyelést, a valahová tartozás ösztönző érzését adja afrladatmegoldásban. A gyakorlat: a szervezet keretében, a közösség által kifejlesztett, megosztott és karbantartott tudás hozzáférhetővé tételére és alkalmazására irányul. 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A szakmai közösségek elvi felépítése I. Koncentrikus körökként képzelhető el. Legbelül található a mag, a téma és a közösnek tekintett célok elérése iránt leginkább elkötelezett emberek (vezetés) szűk csoportja. Ők tervezik és irányítják a közös munkát. A magon belül általában két kitüntetett szerepkör van. Az egyik a véleményformáló szakértőé – ő a „guru”, a közösség „arca”, az irányvonal meghatározója. A másik főszerep, a reflektor fénykörén kívül álló, de az adott területet ugyanolyan jól átlátó, és a folyamatokat ténylegesen mozgató, közösségi koordinátoré. 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A szakmai közösségek elvi felépítése II. A magon kívül található az az aktív csoport, amelynek tagjai részt vesznek a szakmai közösség fórumain, és szükség szerint tevőlegesen is támogatják a közösség munkáját. A periféria tagságát azok alkotják, akik „oldalról” figyelik a csoport tevékenységét, és alkalmanként konstruktív kritikájukkal segítik a működését. S végül laza szállal ugyan, de a csoporthoz tartozónak tekinthetők azok a kívülállók is, akik érdeklődéssel figyelik mindazt, amit a csoport tesz. 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A Pécsi Tudományegyetem tevékenységei PTE Belső Képzési Központ létrehozása A Gazdasági Főigazgatóság munkatársai körében a szakmai munka színvonalának és a munkavégzés hatékonyságának javítása. A gazdálkodási és személyügyi ismeretek naprakész biztosítása a PTE érintett munkatársai és vezetői számára. Költségkímélés, a PTE tudásbázisának kihasználása az egyetemi dolgozók továbbképzéséhez. Pályázati lehetőségek felkutatása a források bővítéséhez. Korábbi stratégiánknak megfelelően részvétel a jelenleg megvalósításra kerülő Nemzeti Vállalkozói Akadémia kialakításában 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A PTE BKK első éve számokban Képzés típusa Képzésben résztvevők száma Tanfolyami csoportok száma Fajlagos képzési ráfordítás Szakmai képzés 10 fő 1 csoport n.a. Készségfejlesztő képzés 157 fő 12 csoport 18.846 Ft/fő Informatikai képzés 182 fő 14 csoport 19.500 Ft/fő Összesen 349 fő 27 csoport 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

A Pécsi Tudományegyetem tevékenységei 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE Összegzés helyett… A mai alkalom a mi gyakorlatunkban: az első innovatív nagyvállalati közös tudás-megosztási fórum, megbízható alapot ad a sikeres működéshez, tükröződik benne a résztvevők identifikációja és a vezetés elkötelezettsége, érezhető a tudatos szakmai közösségformálás igénye. Ezek egyben feltételei is a tudásmegosztásnak. 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE A folyamatos kapcsolat reményében kívánok további eredményes találkozót! nemeskeri.zsolt@feek.pte.hu 2017.04.04. dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE

Az előadáshoz felhasznált irodalmak jegyzéke Baracskai Z., Velencei J. (2004/c) Döntésvezérelte tudásmenedzsment. CEO Magazin, V. évf. 1 sz. 28-34. Baracskai Z., Velencei J. (2003/a) E-korszaki vezető. In: Műszaki vezető (szerk.: Dr. Kövesi János) Verlag Dashoher. Davenport, T.,Prusak, L.(2001) Tudásmenedzsment. Kossuth . Budapest Dörfler V., Velencei J.(1999) Tudásrendezés. Gazdaság, Vállalkozás,Vezetés. Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság, III. évf. 4. 64-73. Sveiby, K. E.(2001) Szervezetek új gazdagsága: a menedzselt tudás. KJK Budapest. Szabóné Fenyvesi Éva (2007) Együttműködés és versengés a tudásmegosztásban. Doktori Értekezés. Szent István Egyetem. Gödöllő. www.avf.hu/tanarok/fenyvesi-eva/?download=fenyvesievadisszertacio Tomka János (2009) A megosztott tudás hatalom, Harmat, Budapest. Velencei J.(2000) Leírható-e a tudás? Tudásbázisú szakértőrendszerrel támogatott teljesítményértékelés. CEO Magazin, I. évf. 3. sz. 26-32. Velencei Jolán(2007) Az üzleti döntéshozó tudásmegosztása az e-korszakban. Doktori értekezés. BMGE. http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Gazdasag_es_Tarsadalomtudomanyi_Kar/2008/Velencei_Jolan/ertekezes.pdf 2017.04.04. (2007) dr. Nemeskéri Zsolt PhD.habil PTE