A vasúti járművek engedélyezése és a jármű-regiszter

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vasúti szabályozás változásai: az „új” vasúti törvény előkészítése
Advertisements

Információcsere a vasúti járművek karbantartása során
Nemzeti Közlekedési Hatóság
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
főigazgató-helyettes
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Az új épületenergetikai szabályozás
XVII. DUNAGÁZ Szakmai Napok, Konferencia és Kiállítás
Vasúti járművek hatósági engedélyezése Horváth Zsolt Csaba Közlekedési Főfelügyelet november 23. BUDAPEST.
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
Nyíregyháza, szeptember 09.
A környezetirányítás jogszabályi háttere
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Állam munkavédelmi feladatai
A H ARMADIK ORSZÁGBELI ÁLLAMPOLGÁROK KÉPESÍTÉSÉNEK ELISMERÉSE Mészáros Gábor október 21.
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
A Magyar Vasúti Hivatal tevékenységének bemutatása dr. Szmodis Jenő Jogi szakértő október 25.
Közlekedésbiztonsági ellenőrzések tapasztalatai Hunyadi István Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság Közlekedési Alágazatok Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 A 7/2006. GKM RENDELET TERVEZETT MÓDOSÍTÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, november 24. dr. Gincsai János főosztályvezető.
Buktatók a jogszabályi környezetben KBSZ Szakmai Fórum november 24. Monostory Miklós Vasútbiztonsági referens
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
Tűzjelző és tűzoltó berendezések általános követelményei
Köszöntöm a GÉMOSZ Közgyűlés résztvevőit! Központi Közlekedési Felügyelet Közúti Jármű Felügyelet Köszöntöm a GÉMOSZ Közgyűlés résztvevőit! Mihalek Miklós.
A hulladékká vált gépjárművek kezelésének egyes kérdései A hulladékká vált gépjárművek kezelésére több magyar jogszabály is vonatkozik, amelyek az Európai.
MUNKAESZKÖZÖK IDŐSZAKOS ELLENŐRZŐ FELÜLVIZSGÁLATAINAK ELJÁRÁSI RENDJE
Munkahelyi egészség és biztonság
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
A vasúti járművekkel kapcsolatos szabályozás Rácz Gábor dr. Osztályvezető Vasúti Szabályozási Osztály MVME 2010 dec. 07.
A veszélyes áruk vasúti szállításának szabályozása
Hatósági feladatok a járművezető-képzésben
Vasútszabályozási Osztály
Európai vasúti körkép hatósági szemmel
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
BGOK Konferencia Egy jogszabály születése –A „képzési rendelet” Rácz Gábor dr. Osztályvezető Vasútszabályozási Osztály.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Slenker Endre Magyar Energia Hivatal
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
Anyagvizsgálat a Gyakorlatban 7. Szakmai Szeminárium Tóth Péter MVM Paks II. Atomerőmű fejlesztő ZRt. Nukleáris Osztály VII. AGY, Új atomerőművek.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
2014. november Rendek Tímea
A pilóta nélküli légijármű rendszerek hatósági tanúsítása
Alapvető jogszabályok A évi LXIV. kulturális örökségvédelmi törvény (2005. évi LXXXIX. törvénnyel módosított, hatályos január 1-től) alapján.
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Közlekedéstudományi Egyesület A Magyar Közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék Február 27. A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és.
A magyarországi vasúti jogszabályok aktuális változásai november 30. MVMSZ Dr. Rácz Gábor, NFM.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
Szabó András: Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Szabó András PQRS Quality Referenc System Zrt. Közlekedéstudományi.
ADR 2017.
Horváth Sándor Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
ADR: kit érint, kinek kell foglalkoztatnia biztonsági tanácsadót?
TŰZÁLLÓ KÁBELRENDSZEREK TANÚSÍTÁSA
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

A vasúti járművek engedélyezése és a jármű-regiszter MVME 2007. November

Környezeti hatások A vasúti járművek engedélyezésének korábbi gyakorlata nem volt EU konform; UIC szerepe megváltozott az EU-ban; RIV hivatalosan megszűnt; A COTIF hatályba lépett; EU irányelvek kiadása; Teherkocsi TSI alkalmazása 2007. január 31-től hatályos.

A téma aktualitása Megváltozott gazdasági körülmények: Vasúti piac liberalizációja; Kisvállalatok megalakultak; Meg kell különböztetni a tulajdonost és az üzemeltetőt; Műszaki követelmények egységesítése TSI-k; 2005. évi CLXXXIII. tv.; Jogszabály csomag

A vasúti közlekedés műszaki és biztonsági hatósága a Nemzeti Közlekedési Hatóság Vtv. 10. § (1) bek. b) vasúti jármű belföldi üzembehelyezéséhez, c) vasúti járművekre szerelt, vasútüzemi célt szolgáló kazánok, nyomástartó edények üzemben tartásához, átalakításához, d) vasúti járművek közlekedésbiztonsági berendezéseinek (futómű, fék, kocsiszekrény, vonatbefolyásoló berendezés) javítását végző személyek és szervezetek tevékenységéhez, e) a vasúti járművek időszakos vizsgálatát végző vizsgahelyek működéséhez. Vtv. 80. § (4) bek. e) vasúti járművek és vasúti járműre szerelt vasútüzemi célt szolgáló kazánok és nyomástartó edények hatósági jelzésének kiadása, f) vasúti járművek, valamint a vasúti pályák nyilvántartásának külön jogszabályban meghatározottak szerinti vezetése.

Az új nemzetközi szabályok 2001/16/ EK + 2004/49/EK; Wag. TSI, TAF TSI; COTIF + AVV;

A vasúti járművek üzemeltetésére vonatkozó előírások Műszaki követelmények: Vasúti járművek üzemeltetése 28/2003.(V.8.) GKM rendelet; Nem közúti járművekbe épített belsőégésű motorok szennyezőanyag kibocsájtásáról 75/2005. (IX.29.) GKM rendelet; Kazánok és nyomástartó edények engedélyezése 11/1984. (VI.27.) KM rendelet; Hagyományos vasúti rendszerek átjárhatósága 36/2006. (VI.21.) GKM rendelet; Üzemeltetés és műszaki alkalmasság szabályai 103/2003. (XII.27.) GKM rendelet 4. számú melléklete: OVSZ I; RID kihírdetve a 45/2005. (VI.23.) GKM rendelettel. Humán erőforrás: Vasúti járművezetői engedély 32/2003. (V.20.) GKM rendelet; Veszélyes áru biztonsági tanácsadó 2/2002.(I.11.)Korm rendelet;

Vasúti jármű engedélyezés 28/2003. (V.8.) GKM rendelet az eljárási rendről: Elvi előzetes típusengedély (közbeszerzés műszaki dokumentációjának engedélyezése); Előzetes típusengedély (prototípus gyártás megkezdhető); Típusengedély (prototípus vizsgálatok alapján sorozatgyártás megkezdhető); Üzembehelyezési engedély (sorozat jármű üzemeltetése megkezdhető). Műszaki előírások: Hagyományos vasúti rendszerek átjárhatósságáról szóló 36/2006. (VI.21.) GKM rendelet – típusvizsgálat, jármű nyilvántartás, NoBo, stb; OVSZ I. a 103/2003. (XII.27.) GKM rendelet a nemzeti sajátosságokra vonatkozó előírások;

Kazánok és Tartályok engedélyezése 11/1984. (VI.27.) KM rendelet az eljárási rendről: Vasúti járműre szerelt kazánok és nyomástartó edények gyártásának engedélyezése (ennek során az első kazán, vagy nyomástartó edényre vonatkozóan hatóság ellenőrző méréseket rendelhet el); Az első alkalommal a kazánt nyomástartó edényt a gazdálkodó szervezet helyezheti üzembe sikeres kazánbiztosi vizsgálat eredményeként; Műszaki előírások: RID; Humán erőforrás: Kazánbiztosok nyilvántartása az NKH feladata.

Vasúti jármű üzemeltetésének feltételei Vasútvállalati követelmények: Működési engedély; Biztonsági tanúsítvány; Humán erőforrás követelmények: Vasúti járművezető a 32/2003. (V.20.) GKM rendelet szerinti vezetői engedéllyel kell rendelkezzen; Veszélyes áru biztonsági tanácsadó a 2/2002. (I.11.) Korm. rendelet szerinti képesítéssel kell rendelkezzen; Vasúti közlekedés biztonságával összefüggésben lévő szakemberek megfelelő oktatása, képzése.

Felkészülés az új feladatokra Magyar jogrend harmonizálása: Végrehajtási rendeletek harmonizálása az EU irányelveknek megfelelően; Nemzeti sajátosságok meghatározása az EU Bizottság iránymutatásai szerint (rendkívül szoros határidő, nagy feladat) Közel 30 db új vagy módosítandó jogszabály, melynek jelentős része közvetlenül, vagy közvetve érinti a vasúti jármű üzemeltetőket. Vasúti közlekedésről szóló törvény módosítása Új jogintézmény: Tulajdonos, üzemeltető, üzemben tartó fogalmának meghatározása, különös tekintettel AVV egyezmény előírásaira; Időszakos járműviszga; Járműjavítók és vizsgacentrumok hatósági engedélyezése;

Járműjavítók és vizsgacentrumok Megfelelni az irányelvek és TSI-k elvárásainak: Hatósági jelenlét fokozását követeli meg. Közvetlen jelenlét: Első hatósági üzembe helyezés; Rendszeres hatósági ellenőrzés vonatoknál, és a pálya mentén. Közvetett jelenlét: Jármű javító üzemek hatósági felügyelete, engedélyezése; Időszakos járművizsga, vizsgacentrumok felállítása, hatósági engedélyezése; Javítási technológiák hatósági engedélyezése; Notified Body tevékenysége.

Regiszter & Követelmények Interoperabilitási irányelv; Közhiteles adatbázis; TAF & TAPP TSI;

A vasúti járművek jármű regiszter kialakításának problémái Különböző nyilvántartások: NVR; VKM regiszter; VVR; UNIDROIT regiszter; Humán erőforrás: Mi a regsizter vezetésének alapadata (pályaszám – AVV); Mi a kapcsolódási felület a különböző regiszterek között;

Hol tart az NKH EU pályázat: 2004 pályázat elnyerése; 2004 – 2007 küzdelem a beruházás kiírása érdekében; 2007 ősz pályázat eredményhírdetése; Ma 14.00 egyeztető tárgyalás NFÜ-ben. Adatbázis: 28/2003 (V.8.) GKM rendelet szerinti adatok; Papír alapon adatok; KTI.

Pályázat tartalmi követelménye · Biztosítsa irányelvekben meghatározott adatok adatbázisban történő rögzítését. · Biztosítsa az adatok elektronikus úton történő feldolgozását és a meglévő adatokkal történő, meghatározott szempontok szerinti, (pl.: tulajdonos, üzemeltető, kerékpárok tengelyterhelése) összehasonlítását. · Biztosítsa a lefolytatandó hatósági eljárásokban a dokumentumok tételes nyilvántartását. · Biztosítsa az eljárás lefolytatásához szükséges tervek és dokumentációk meglétének vagy hiányának nyilvántartási lehetőségét. · Biztosítsa ellenőrző számítások elvégzését (fékszámítás, kazánok szilárdsági számítás). · Biztosítsa a hatósági jelzések EU konform kiosztását. · Alkalmas legyen a járművek és kazánok hatósági okmányainak kinyomtatására. · Alkalmas legyen külföldön bejegyzett vasútvállalatok vasúti járművei hatósági adatainak kezelésére. · Biztosítsa a jelenlegi, vasútvállalatok működési engedélyezési eljárását támogató informatikai rendszer számára az adathozzáférési lehetőséget. · Biztosítsa a tanúsító, és bejelentett szervezetek, valamint a vasúti járművek gyártására, javítására szakosodott és az e tevékenység végzéséhez szükséges engedéllyel rendelkező vasúti tevékenységet folytató szervezetek nyilvántartását. · Működőképes legyen mobil környezetben (vonaton, gépkocsiban, stb.).. · Biztosítsa referencia táblázatok elkészítését · A tárolt infrastruktúra és jármű adatok alapján tegye lehetővé annak vizsgálatát, hogy a jármű mely infrastruktúrákon való közlekedésre alkalmas, illetve nem alkalmas.

A Regiszter informatikai rendszere

Mik az elképzelések?

Köszönöm a figyelmet !