Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 1 Mi az a helyi gazdasági igény, amellyel elérhető a közösségi vállalkozás fenntarthatósága? Miből csinál.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Ákos FÜZI Energetika 2011.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
Állóeszköz-gazdálkodás
Innováció konferencia
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Stratégiai tervezés, cél és küldetés, üzleti modell
MARKETING.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Az üzleti terv.
Teljesítménytervezés
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Üzleti terv.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
ÜZLETI TERVEZÉS Előadó: Vecsenyi János egyetemi tanár
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
A vállalkozás és a vállalkozók bemutatása termelési-üzemeltetési terv
Piacok áttekintése Kis és középvállalkozások üzleti tervezése Vilmányi Márton SZTE GTK Marketing-Menedzsment Tanszék
Marketingmenedzsment 2008
Péczeli Katalin előadása
Családi vállalkozások - prezentáció
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
E-beszerzés Bravo csoport.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Leslie Chadwick Vezetői számvitel c. könyvének ismertetése Készítette: Nagy Katalin (PAURWK)
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Kapacitás menedzsment
Bauer András - Berács József:
Sponsorare necesse est
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Dr.Béza Dániel1 A kisvállalkozások alapításának és indításának finanszírozási sajátosságai, és lehetőségei Magyarországon. Szakszeminárium
Minőség menedzsment 6.előadás
Művelődésgazdaságtan 2. előadás Szomor Tamás A m űvelő désgazdaságtan tárgya  A művelődést, kultúrát gazdasági szemszögből jellemzi - makro megközelítés.
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
Transznacionális és multinacionális vállalatok
A vállalkozási ötlettől az üzleti tervig
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Szövetkezz okosan! Vállalkozás a fenntartható jövőért ! Pécs, november 16. Soltész Anikó.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
Szegmentáció & pozicionálás.
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
IVSZ START-UP KONFERENCIA ÉS VERSENY ÁPRILIS 4. A versenyre való jelentkezés határideje: március 10..
A tananyag a Gazdasági Versenyhivatal Versenykultúra Központja és a Polányi Károly Alapítvány támogatásával készült Beruházási projektek értékelése Gazdasági.
Kiket keress, hogy az üzleted fejlődni tudjon? Farkas Attila
„INTERREGIONAL INNOVATION SYSTEM IRIS L00049” c. projekt WP2 MUNKACSOMAG – INTERREGIONÁLIS KKV FEJLESZTÉS IRIS INNOVATÍV ÜZLETI ÖTLET ÉRTÉKELŐ MÓDSZER.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Indítás „Zöld mezős” vállalkozással 0-ról indított vállalkozás Előnyei: – Vállalkozó elképzelései szerint alakítható Hátrány: – Időigényes – Nehéz hitelezőt,
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
SZÁMVITEL.
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály.
Üzleti terv.
Üzleti terv.
Állóeszköz-gazdálkodás
Előadás másolata:

Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 1 Mi az a helyi gazdasági igény, amellyel elérhető a közösségi vállalkozás fenntarthatósága? Miből csinál pénzt a szövetkezet? PETHEŐ ATTILA ISTVÁN BCE Kisvállalkozás-fejlesztési Központ

Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 2 Napi menü Cél: Tisztázni, hogy lehet egy szociális szövetkezet életképes Ötletek gyűjtése, hogy milyen tevékenységre érdemes alapítani Tematika: Elméleti bevezető 13:00-13:10 Ötletroham (Brainstorming) 13:10-13:40 Szavazás 13:40-13:45 Életképesség vizsgálat 13:45-14:00 Kérdések,Válaszok közös megbeszélése 14:00-14:30 Cél: Tisztázni, hogy lehet egy szociális szövetkezet életképes Ötletek gyűjtése, hogy milyen tevékenységre érdemes alapítani Tematika: Elméleti bevezető 13:00-13:10 Ötletroham (Brainstorming) 13:10-13:40 Szavazás 13:40-13:45 Életképesség vizsgálat 13:45-14:00 Kérdések,Válaszok közös megbeszélése 14:00-14:30

Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 3 A vállalkozói siker lépcsői Szakmai siker Meg tudja csinálni Értékesítési siker El tudja adni Gazdasági siker Pénzt tud belőle kihozni Társadalmi siker Hasznos, nem károsítja az emberiséget Egyéni siker Boldogabb lesz Forrás: Timmons, 1999

Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 4 Az életképes üzleti lehetőség Kívánatos Piacképes Versenyképes Működőképes Üzletképes Forrás: Vecsenyi János BCE, 2003

Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 5 Milyen termékre vagy szolgáltatásra lenne érdemes szociális szövetkezetet indítani? Brainstorming (Ötletgyűjtés) technika alapszabályai 1.Nem kritizálunk, nem értékelünk 2. Csak röviden 3. Nem magyarázunk – csak később 4. Az ötletek száma, és nem a minősége fontos 5. Építsünk mások ötletére

Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 6 Piacképes-e? 1.Van-e termékünkre, szolgáltatásunkra tényleges igény, vagy felkelthető az igény? Mit mondanak a potenciális vevők? 2.Kik vennék meg, kik lennének a vevőink? (a vevő(kör) azonosítása) 3.Miért vennék meg? (Melyek azok a tulajdonságai termékünknek/ szolgáltatásunknak, amelyek miatt a vevők a mi termékünket/ szolgáltatásunkat fogják választani? Például a kedvező ár, az udvarias kiszolgálás, egyedi jelleg, csak mi gyártjuk, stb., a vevői igények értelmezése, a vevői igény tartósságának, növekedésének számbavétele) 4.Mennyien vennék meg? (piaci méret megállapítása) 5.Mennyiért vennék meg termékünket, szolgáltatásunkat? (piaci árelemzés, a termék vagy szolgáltatás pozícionálása.) 6.Megvehetnék-e a termékünket, szolgáltatásunkat? (Van-e a forgalomba hozatalhoz/értékesítéshez engedélyekre szükségünk? Milyen hatóságoktól, milyen engedélyek szükségesek a szolgáltatás megkezdéséhez, illetve a termék forgalomba hozatalához? Ismerjük-e a forgalomba hozatalhoz, kapcsolódó jogszabályokat?) 7.Hol vennék meg? (Az értékesítési formák, módok számbavétele. Hol milyen formában vagy csatornákon keresztül tudjuk termékünket értékesíteni?)

Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 7 Versenyképes-e? 1.Miért pont tőlünk fogják a vevők beszerezni a terméket vagy szolgáltatást? (versenyelőny, hol miben vagyunk jobbak, másak, mint a konkurencia; különlegesség, egyediség, ár, földrajzi elhelyezkedés, stb.,) 2.Kikkel kell versenyeznünk, és milyenek leszünk hozzájuk képest? (a célpiac fenyegetettsége, a már piacon lévők várható reakciója,) 3.Számíthatunk- e új versenytársakra, és tudjuk-e, hogy miért? (az új belépők előtt álló korlátok) 4.Mennyire függünk a szállítótól? (a szállítók alkuhelyzete) 5.Mennyire függünk a vevőinktől? (a vevők alkuhelyzete) 6.Mivel tudják a mi termékünket helyettesíteni? (a helyettesítő termék (szolgáltatás) esetleges fenyegető megjelenése.) 7.Biztosak vagyunk abban, hogy meg tudjuk nyerni a vevőt? (Van-e elképzelésünk a termék bevezetésének módjáról, az alkalmazni kívánt marketing eszközökről?)

Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 8 Működőképes-e? 1.Előállítható a termék? Tudjuk nyújtani a szolgáltatást? (Az ötlet technikailag kivitelezhető? Működőképes? (Technikai megvalósíthatóság elemzése)) 2.Lesz valaki a vállalkozásban, aki ért hozzá? (Rendelkezünk-e a szükséges ismeretekkel, tapasztalatokkal, képességekkel, ami a termék, szolgáltatás előállításához szükséges? Ha nem van-e ilyen személy az ismeretségi körünkben? Tudjuk-e más módon biztosítani a megfelelően képzett munkaerőt?) 3.Milyen módszerrel, milyen technológiával fogunk termelni, szolgáltatni? (a technológia, a folyamatok és a szükséges eszközök, pl: gép, berendezés, telephely számbavétele) 4.Szükség van-e az alkalmazni kívánt technológiához hatósági engedélyekre? (Könnyen be tudjuk-e azokat szerezni? Mennyi az idő igénye az engedélyek megszerzésének? Megkezdhetjük-e a technológia telepítését az engedély megszerzéséig? stb.,) 5.Hogyan szerezhetők meg a szükséges eszközök, a telephely? (megvétel bérlet, lízing, kölcsön stb.) 6.Kikkel fogjuk működtetni? (A szükséges létszám számbavétele, a tervezett munkamegosztás kialakítása, a dolgozók motiválása, motiváltsága). 7.Ki mit fog csinálni a tulajdonosok közül? (a leendő tulajdonos(ok) felfogása a vállalkozásról; a munkamegosztásról, a vállalkozásban betöltendő szerepéről)

Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 9 Üzletképes-e? 1.Mennyi a havi/évi tervezhető bevétel? (a bevételek azonosítása, az üzleti modell értelmezése) 2.Milyen havi/éves költségek lesznek? (az állandó és a változó költségek számbavétele) 3.Képes a vállalkozás nyereséget termelni? (A várható bevételek és a várható kiadások összehasonlítása) 4.Rendelkezésre áll-e az induláshoz szükséges pénz, vagy eszköz? (Tudjuk, hogy mekkora befektetéssel indítható le a vállalkozás? Ismerjük a működőképesség fenntartásához szükséges készpénzigényt? Ki tudunk-e tartani addig, amíg a folyamatos bevételek fedezik a rendszeres kiadásainkat?) 5.Tudjuk, hogy mikortól lehet a vállalkozás nyereséges? (a fedezeti pont elérése) 6.Tudjuk, hogy mikorra térül meg a befektetett tőke? (a megtérülés időtávja) 7.Képes lesz a vállalkozás, a fenti számítások alapján eltartani a tulajdonosokat? (A várható jövedelem elegendő-e a kívánt életszínvonal biztosítására? Biztosít-e magasabb jövedelmet, mint amit alkalmazottként kapnánk? Megéri ezt a vállalkozást elindítani?)

Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 10 Elszántság megállapítása 1.Szívesen foglalkoznék ilyen ügyekkel? 2.Kellően izgalmasnak találom, hogy ilyen ügyekkel foglalkozzam? 3.Van tapasztalatom ilyen területen? 4.Van tapasztalatom az üzletszerzésben? 5.Vannak kapcsolataim, amelyekkel sikeressé tehetem a vállalkozást? 6.Van tapasztalatom mások munkájának összehangolásában, irányításában? 7.Akarom, kellően elszánt vagyok, hogy elindítsam és működtessem ezt a vállalkozást?

Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 11 Kérdések és Válaszok

Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 12 Köszönöm a figyelmet! Viszontlátásra a sikeres pályázók között!