A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP 4.1.3 projekt második szakasz - Nyitókonferencia 2012. október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2008. november 26. Gáti József Pályakövetés intézmény- vezetői szemmel Gáti József.
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
DPR adatok AVIR-ban való megjeleníthetőségének lehetőségei július 4. Nyüsti Szilvia Educatio Nonprofit Kft. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Az Európai Unió története
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Széchenyi István Egyetem, Győr
A mesterképzésig juttató erők A felsőoktatási bachelor/master átmenet szelekciós tényezői Veroszta Zsuzsanna Frissdiplomások kötetbemutató.
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
Vándorló diplomások, diplomáért vándorlók Frissdiplomások kötetbemutató Budapest, március 7. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
EU II..
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
TÁMOP / „Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése, 2
A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása.
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
Az OKKR-projekt várható eredményei Temesi József pillérvezető Az Országos Képesítési Keretrendszer kialakítása: helyzetkép és javaslatok január 21.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3.
Belépés a felsőoktatásba: nemzetközi tendenciák Jelentkezési tendenciák kutatás – műhelykonferencia június 16. Kasza Georgina.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio Nonprofit Kft. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.

Miről lesz szó? Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Eredmények Felhasználási lehetőségek A pályakövetés indokoltsága nemzeti és intézményi szinten A magyar rendszer európai kontextusban Országos és intézményi szint kapcsolata Hazai DPR fejlesztése

Mérleg Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. 2011: 20 ezer végzett adatai - kb ban végzett - kb ben végzett (Teljes populáció: évi kb. 50 ezer fő szerzett oklevelet ~ 18%-os válaszadás) 2012: 2007, 2009 és 2010 végzettjeinek adatai 31 felsőoktatási intézmény adatai 5 képzési forma végzettjei Országos súlyozott kutatási adatbázis: Képzés és munkaerőpiac összefonódása Éles jövedelmi különbségek Diplomát szerezni érdemes

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Intézmények (motiváció-függő) Szakpolitika (aggregált, értelmezett adatok) Kutatás (nyitottság elve) DPR eredmények felhasználása

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. EUA TRACKIT program: 31 európai ország intézményi pályakövetési gyakorlata. Látogatások: 11 ország, 23 felsőoktatási intézmény A pályakövetés európai/országos indokoltsága A felsőoktatás és környezete változóban: növekvő részvétel hallgatók heterogenizálódása kimenet-orientált szemléletmód erősödése munkaerő-piaci relevancia erősödése növekvő verseny, technológiai fejlődés A képzési struktúra változóban: Hallgató-központú szemléletmód – hallgatói szolgáltatások Moduláris/kreditalapú rendszerek Növekvő mobilitás, flexibilitás, LLL Hallgatói szolgáltatások Intézményi felelősségvállalás a későbbi beválásért A pályakövetés kihívásai európai szinten (Forrás: TRACKIT)

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. A pályakövetés kihívásai intézményi szinten (Forrás: TRACKIT) A pályakövetés intézményi indokoltsága Intézményekre ható külső nyomás: a felsőoktatás iránti társadalmi igények sokszínűvé váltak szakképzett (foglalkoztatható) munkaerő biztosításának elvárása elszámoltathatóság, átláthatóság elvárásának növekedése új közigazgatási trendek: kimenet-orientáció, teljesítmény-értékelés, minőségbiztosítás megváltozott finanszírozási szisztémák és kritériumok Intézményekre ható belső nyomás: tanulmányi rendszer és kínálat átalakítása, fejlesztése – tekintettel a foglalkoztathatóságra képzési minőség ellenőrzése és biztosítása társadalmi relevancia biztosítása az igények felmérésével stratégiai célok meghatározása

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Intézményi pályakövetési gyakorlatok Európában (Forrás: TRACKIT ) Kiterjedtsége: A vizsgált 31 országból 28-ban az intézmények legalább egy része végez pályakövetést 7 országban minden intézmény végez pályakövetést (Csehország, Dánia, UK, Hollandia, Írország, Görögország) Nincs intézményi pályakövetés 3 országban: Izland, Liechtenstein, Luxemburg Módszertan: döntően survey (jellemzően 1-3 évvel a végzés után) adminisztratív alapú adatgyűjtés kevéssé gyakori (inkább a hallgatói szintre jellemző) Az eredmények intézményi felhasználási köre: Adminisztráció, menedzsment számára statisztikai adatgyűjtés és elemzések Minőségbiztosítási rendszer bemeneti adata Tanulmányi reform, forrásgyűjtés, marketing-tevékenység hivatkozási bázisa Becsatornázás a diáktanácsadás, hallgatói szolgáltatások rendszerébe Állami finanszírozás elosztásának bázisa (Csehország, Olaszország, Szlovénia, UK) Akkreditáció bázisa (Ausztria, Belgium, Németország, Dánia, Hollandia)

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Országos pályakövetési gyakorlatok Európában (Forrás: TRACKIT ) Kiterjedtsége: 25 országban működik nemzeti szintű pályakövetés Országos pályakövetés hiánya 6 országban: Belgium, Ciprus, Izland, Liechtenstein, Litvánia, Luxemburg 12 országban nem rendszeres adatgyűjtés zajlik 13 európai országban zajlik rendszeres adatgyűjtés (jellemzően 1-3 évvel a végzés után) Módszertan: Jellemzően survey típusú vizsgálatok Egyes országokban statisztikai forrású adattartalmak bevonásával kiegészítve : Csehország, Észtország, Magyarország, Olaszország, Hollandia, Svédország, UK Az eredmények országos felhasználási köre: Statisztikák, elemzések készítése a szakigazgatási tervezés számára Minőségbiztosítási háttéradatok A finanszírozás elosztásának bázisa: Csehország, Olaszország, UK

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Országos szintű pályakövetés Európában Forrás: TRACKIT

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. A pályakövetés trendjei Európában Forrás: TRACKIT Nincs egységes európai értelmezés és eljárás, csak trendek Egyes országokban kötelező, vagy erősen ösztönzött vizsgálatok A vizsgálatok eredményei iránti növekvő társadalmi igény Nemzeti adatgyűjtő rendszerek kiépítése A kapcsolódó adatvédelmi előírások pontosítása A hallgatókra, tanulmányi életciklusra irányuló vizsgálatok nagyobb elterjedtsége – különös tekintettel az első évekre Pályakövetési vizsgálatok munkaerő-piaci fókusza – kis figyelem a továbbtanulási tendenciákra Az Alumni növekvő fontossága Növekvő figyelem a potenciális hallgatók felé

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. A magyar Diplomás Pályakövetési Rendszer Sajátossága: A központi és intézményi szint egybeépítése (vs. Országos statisztikai adatgyűjtés és önálló intézményi együttműködések) előnyök Finanszírozás Rendszeresség Összevethetőség Szakmai kontroll, validálás Nagyságrend Kutatási kimenetek „Hazai termék” – illeszkedik az európai trendekhez – térségi megkeresések: Horvátország, Szlovákia hátrányok Alulmotiváltság - fenntarthatóság Átfedő témakörök Terjedelem Adatféltés – bizalom Elemzési szintek és értelmezési körök érzékenysége Jövőkép Intézményi együttműködések erősítése Szakpolitika számára a statisztikai adatgyűjtési szisztéma megerősítése Hallgatói/frissdiplomás szolgáltatások támogatása Hosszú távú kutatási program építése

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. A DPR, mint Támop projekt fejlesztési irányai TÁMOP és TÁMOP 4.1.1/A nyílt pályázat intézményi fejlesztéseinek szakmai támogatása, monitoringja Diplomás humán erőforrás monitoring rendszer és államigazgatási (tanulmányi, munkaügyi) adatbázisokra épülő diplomásokra vonatkozó munkaerő-piaci statisztikai rendszer kialakítása További hallgatói csoportok bevonása a pályakövetésbe (PhD, FSZ, szakirányú továbbképzés Szociális dimenzió mérése, csatlakozás az "Eurostudent 2013" felméréshez Nemzetközi együttműködési hálózatokhoz történő csatlakozás

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Köszönöm a figyelmet! Kapcsolat: