LUDUS … latinul “ játék ”
| Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek célja a szórakoztatás… …miközben a szórakoztatáson túl készségeket fejlesztenek, tudást adnak át, figyelemfelkeltést végeznek A komoly játékok eltérnek a hagyományos tanulási folyamatoktól, mivel összekötik a szórakozást a tanulással, még kreatívabbá, még vonzóbbá és ezáltal még hatékonyabbá téve azt.
| A komoly játékok fő „erényei” Szituációs tanulást támogatják Segítik az alapos elemzést Elősegítik komplex környezetek gyors megértését Megmutatják hogyan befolyásolják cselekvéseink a környezetet Feledtetik a kudarcélményt A teljesítményünk sikerélményt ad
| A komoly játékok hatása a versenyképességre Javítják az üzleti versenyképességet (készségfejlesztési gyakorlatok valamint technikai jellegű tréningek segítségével) Kényelmes, ugyanakkor hatékony eszközöket biztosítanak a különböző oktatási, tréning és tanulási módszerekhez. Elősegítik a tudástranszfert és javítják a tanulás hatékonyságát azáltal, hogy a tanulási folyamatot élvezetes gyakorlattá alakítják.
| A komoly játékok jelenlegi felhasználási területei Egészségügy Kormányzat / Igazgatás Vállalati képzés Oktatás Üzleti szimulációk Katonai képzések Szociális változások
| LUDUS Délkelet-európai Transznacionális Együttműködési Program (SEE) által társfinanszírozott projekt 8 partner (görög, olasz, román, szlovén, bolgár, magyar) Partnerek: 2 üzleti és innovációs központ, 1 kutatóközpont, 2 egyetem, 1 regionális fejlesztési ügynökség, 2 szakmai szervezet Tevékenységek: rendezvények, tréningek, versenyek, hazai és nemzetközi együttműködési lehetőségek Projekt vége: április
| A LUDUS projekt célkitűzései A komoly játékokban érdekelt szereplők összehozása Nemzetközi tudástranszfer elősegítése A komoly játékok területén végzett kutatások és fejlesztések támogatása Versenyképesség fejlesztése Nemzetközi együttműködések elősegítése - kutatók, egyetemek, - technológiai és innovációs központok valamint az - üzleti élet szereplői között
| Célcsoportok Regionális fejlesztési ügynökségek Regionális és helyi állami intézmények, önkormányzatok K+F központok Regionális üzleti csoportok KKVk és vállalkozások A komoly játékokban érdekelt IT cégek Oktatók, trénerek, HR szakértők Oktatási és tréning szervezetek és cégek Média, sajtó Tanulók, játékosok, minden érdeklődő
| Események, tevékenységek Nemzetközi események 2 Európai Legjobb Komoly Játék Verseny 2 Európai Konferencia (Görögország 2010, Olaszország 2011) 2 Open Learning Lab Hazai események Információs napok Tudásmegosztó regionális tréning kurzusok Regionális hálózatépítő workshop-ok
Legjobb Komoly Játék Verseny Amatőröknek legjobb működő játék legjobb játék koncepció Profiknak legjobb alacsony költségvetésű játék (< euró) legjobb magas költségvetésű játék (> euró)
Információs napok, tréningek, workshop-ok A játék alapú tanulás előnyei Jó gyakorlatok bemutatása Hálózatépítési lehetőségek Hazai és nemzetközi előadók Technológiai trendek bemutatása A komoly játékokban rejlő lehetőségek és a magyar helyzet
Open learning lab Kezdő lépések a komoly játékok világában Letölthető ismertetők, szakanyagok, tanulási segédanyagok Interaktív oktató és bemutató anyagok Szakértők részvételével zajló interaktív fórumok Közös szakmai munka: közösen készített komoly játék
| A projekt várható eredményei Résztvevők közötti tudás- és technológiatranszfer Nemzetközi együttműködési lehetőségek A komoly játékok fogalmának elterjedése Fejlesztők szakmai lehetőségeinek növekedése (kapcsolatok, szakma összehozása, nemzetközi megjelenés) Jó gyakorlatok elérhetővé válása Nemzetközi partnerkapcsolatok kialakulása Európai szintű hálózatosodás és kommunikáció
| Menetrend június: 1. Európai Legjobb Komoly Játék Verseny (5 magyar pályázó: 1 első és 2 második helyezés) július: 1. európai konferencia (Ioannina, Görögország) október: Információs nap/konferencia (Budapest) – : 2. Európai Legjobb Komoly Játék Verseny nyár/ősz: 2. európai konferencia (Milánó) hálózatépítő rendezvények, tréningek, Open lab Közbenső időben: partnerkeresés, hálózatépítés, tanácsadás, projektötletek megvitatása, rendezvények
|
További információk Jónás Dénes INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ 1116 Budapest Fehérvári út 130 Tel: