LUDUS … latinul “ játék ”. www.ludus-project.eu | www.serious-gaming.info Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyarország – Szlovákia határon átnyúló együttműködési program
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
Network for Exclusion and Employment knowledge Transnational Transfer Összefogás a kirekesztett emberekért és a tudásukért. Nemzetközi tapasztalatcsere.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
Tehetségpont létrehozása
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Az OFA szerepe a foglalkoztatás elősegítésében
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
DPR kommunikáció alapelvei
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Megújuló energia előállítás marginális területeken Az M2RES projekt Kéri Zsuzsanna REC for CEE március 21.
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
E-learning alapú komplex képzések
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Széchenyi István Egyetem, Győr
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. A LEKTOR projekt és a Lexelerator platform szolgáltatásainak és eszközeinek ismertetése.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A TIPP Tudástranszfer Innovatív Projektekhez, Partnerséghez képzési program bemutatása Tütő Eszter DDRFÜ Kht március 23.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Társadalmi Felelősségvállalás Napja szeptember 24.
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Dr. Makra Zsolt projektvezető
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Innovatív fényforrások Közép-Európában – a CENILS projekt tapasztalatai Baracsi Mária Projektvezető Central European Network for knowledge based on Innovative.
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
AZ ITD HUNGARY ZRT. ÉS AZ ENTERPRISE EUROPE NETWORK VÁLLALKOZÁSOKAT TÁMOGATÓ TEVÉKENYSÉGEI Pólus Program Információs Napok 2009.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Előadás másolata:

LUDUS … latinul “ játék ”

| Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek célja a szórakoztatás… …miközben a szórakoztatáson túl készségeket fejlesztenek, tudást adnak át, figyelemfelkeltést végeznek A komoly játékok eltérnek a hagyományos tanulási folyamatoktól, mivel összekötik a szórakozást a tanulással, még kreatívabbá, még vonzóbbá és ezáltal még hatékonyabbá téve azt.

| A komoly játékok fő „erényei” Szituációs tanulást támogatják Segítik az alapos elemzést Elősegítik komplex környezetek gyors megértését Megmutatják hogyan befolyásolják cselekvéseink a környezetet Feledtetik a kudarcélményt A teljesítményünk sikerélményt ad

| A komoly játékok hatása a versenyképességre Javítják az üzleti versenyképességet (készségfejlesztési gyakorlatok valamint technikai jellegű tréningek segítségével) Kényelmes, ugyanakkor hatékony eszközöket biztosítanak a különböző oktatási, tréning és tanulási módszerekhez. Elősegítik a tudástranszfert és javítják a tanulás hatékonyságát azáltal, hogy a tanulási folyamatot élvezetes gyakorlattá alakítják.

| A komoly játékok jelenlegi felhasználási területei Egészségügy Kormányzat / Igazgatás Vállalati képzés Oktatás Üzleti szimulációk Katonai képzések Szociális változások

| LUDUS Délkelet-európai Transznacionális Együttműködési Program (SEE) által társfinanszírozott projekt 8 partner (görög, olasz, román, szlovén, bolgár, magyar) Partnerek: 2 üzleti és innovációs központ, 1 kutatóközpont, 2 egyetem, 1 regionális fejlesztési ügynökség, 2 szakmai szervezet Tevékenységek: rendezvények, tréningek, versenyek, hazai és nemzetközi együttműködési lehetőségek Projekt vége: április

| A LUDUS projekt célkitűzései A komoly játékokban érdekelt szereplők összehozása Nemzetközi tudástranszfer elősegítése A komoly játékok területén végzett kutatások és fejlesztések támogatása Versenyképesség fejlesztése Nemzetközi együttműködések elősegítése - kutatók, egyetemek, - technológiai és innovációs központok valamint az - üzleti élet szereplői között

| Célcsoportok Regionális fejlesztési ügynökségek Regionális és helyi állami intézmények, önkormányzatok K+F központok Regionális üzleti csoportok KKVk és vállalkozások A komoly játékokban érdekelt IT cégek Oktatók, trénerek, HR szakértők Oktatási és tréning szervezetek és cégek Média, sajtó Tanulók, játékosok, minden érdeklődő

| Események, tevékenységek Nemzetközi események 2 Európai Legjobb Komoly Játék Verseny 2 Európai Konferencia (Görögország 2010, Olaszország 2011) 2 Open Learning Lab Hazai események Információs napok Tudásmegosztó regionális tréning kurzusok Regionális hálózatépítő workshop-ok

Legjobb Komoly Játék Verseny Amatőröknek legjobb működő játék legjobb játék koncepció Profiknak legjobb alacsony költségvetésű játék (< euró) legjobb magas költségvetésű játék (> euró)

Információs napok, tréningek, workshop-ok A játék alapú tanulás előnyei Jó gyakorlatok bemutatása Hálózatépítési lehetőségek Hazai és nemzetközi előadók Technológiai trendek bemutatása A komoly játékokban rejlő lehetőségek és a magyar helyzet

Open learning lab Kezdő lépések a komoly játékok világában Letölthető ismertetők, szakanyagok, tanulási segédanyagok Interaktív oktató és bemutató anyagok Szakértők részvételével zajló interaktív fórumok Közös szakmai munka: közösen készített komoly játék

| A projekt várható eredményei Résztvevők közötti tudás- és technológiatranszfer Nemzetközi együttműködési lehetőségek A komoly játékok fogalmának elterjedése Fejlesztők szakmai lehetőségeinek növekedése (kapcsolatok, szakma összehozása, nemzetközi megjelenés) Jó gyakorlatok elérhetővé válása Nemzetközi partnerkapcsolatok kialakulása Európai szintű hálózatosodás és kommunikáció

| Menetrend június: 1. Európai Legjobb Komoly Játék Verseny (5 magyar pályázó: 1 első és 2 második helyezés) július: 1. európai konferencia (Ioannina, Görögország) október: Információs nap/konferencia (Budapest) – : 2. Európai Legjobb Komoly Játék Verseny nyár/ősz: 2. európai konferencia (Milánó) hálózatépítő rendezvények, tréningek, Open lab Közbenső időben: partnerkeresés, hálózatépítés, tanácsadás, projektötletek megvitatása, rendezvények

|

További információk Jónás Dénes INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ 1116 Budapest Fehérvári út 130 Tel: