2011.11.18.1 Minőségirányítás II. 4. Konzultáció Dr. Szvitacs István

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

Kamarai prezentáció sablon
Készítette: Boros Erzsi
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
TARKA-BARKA Szászvár Főtér
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
1. Előadás Dr. Szvitacs István
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Humánkineziológia szak
Mellár János 5. óra Március 12. v
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
Validálás & verifikálás
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Védőgázas hegesztések
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
2. Konzultáció Dr. Szvitacs István
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
szakmérnök hallgatók számára
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Az MSZ EN ISO 9001:2009 szabvány változásai
7. hét: Az EN ISO 14001:2005 KIR szabvány
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
9. hét: A munkahelyi egészségvédelem és
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Élelmiszerbiztonság a kereskedelemben.
Kereskedelmi levelezés
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. minőségirányítási rendszere
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI OKTATÁS Anda Tivadar, minőségügyi szakértő
Az ISO 9001 szabvány módosításai (ISO 9001:2008)
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK TANÚSÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
3. Konzultáció Dr. Szvitacs István
5. Konzultáció Dr. Szvitacs István
MSZ EN ISO 9001: 2009.
Készítette: Szirmai István
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
1 Minőségbiztosítási felülvizsgáló és tanúsító T.Ó.T.SZ. Oktatató és Szolgáltató Iroda Pécs 9001/2000.
Az ISO 9001:2008 MinőségIrányítási Rendszer (MIR) dokumentumai A dokumentáció lehet bármilyen alakú vagy típusú adathordozón.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Mit láthatunk a honlapon? Az előző ISO 9001 szabvány szerint kiadott tanúsítványok (várhatóan) az új ISO 9001 szabvány kiadását követő 24 hónapig.
CEN – Comité Européen de Normalisation Nemzetközi Szabványügyi Bizottság Management Cenrte: rue de Stassart, 36 B-1050 Brussels EN ISO 9001: 2000 helyett.
1 Az MSZ EN ISO 9001:2001-es szabvány felépítése és követelményei.
BERENCSI Vezetési Tanácsadó és Szolgáltató Iroda – avagy, a Rendszer- és Terméktanúsítás kapcsolata BERENCSI BENCE ügyvezető, tanácsadó TERMÉK-
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Minőségirányítás II. 4. Konzultáció Dr. Szvitacs István

Az 5 konzultációs félév tematikája 1. A félév menetének bemutatása, esettanulmány 2. Folyamatok 3. Dokumentált eljárások- folyamatleírások 4. Vezetőség felelősségi köre. Gazdálkodás az erőforrásokkal 5. A vevői megelégedettség és marketing összefüggései. 6. Termék előállítása 7. Mérés, elemzés, fejlesztés. A féléves teljes feladat beadása.

Miről lesz szó ma? Eddigi munkák Vevővel kapcsolatos folyamatok Vevői megelégedettség Marketing és minőségirányítás Termelés, szolgáltatás

Eddigi munkák Mit várok?!  Szabvány  Kézikönyv  Formanyomtatványok, sablonok (azaz feljegyzések) mintái.  Termék előállításra vonatkozó min. 1 db. folyamatleírás

Eddigi munkák – hogyan? SzabványKézikönyv(ünk) x. fejezet: Minőségirányítási rendszer x.1: Általános követelmények x.2: Dokumentálás követelményei x.2.1: Ált.előírás x.2.2.: Kézikönyv x.2.3: Dokumentumok kezelése x.2.4: Feljegyzések kezelése

Eddigi munkák – hogyan? Kézikönyv(ünk) A, A dokumentumokat kiadás előtt az ügyvezető hagyja jóvá. B, A dokumentumokat átvizsgálja, szükség esetén naprakésszé teszi az ügyvezető vagy a helyettes. C, A dokumentumok változásait, aktuális állapotukat úgy rögzítjük, hogy vezetünk egy nyilvántartást arról, hogy melyik dokumentumban, milyen dátummal mi változott (fejezetenként) és ki végezte a változtatást. D, A dokumentumokat kinyomtatjuk 1 példányban és kitűzzük hátul az irodában a faliújságra, ahol minden dolgozó hozzáfér. E, Az ügyvezető gondoskodik arról, hogy a dokumentumok olvashatók és könnyen azonosíthatók maradjanak. Stb.

Eddigi munkák- hogy fog kinézni a KK?

Eddigi munkák- KK. mellékletek, egyéb Egy kézikönyvnek melléklete lehet:  Szervezeti ábra  Feljegyzések kezelésére vonatkozó instrukciók  Folyamatok közötti összefüggések ábrázolása (kötelező elem egy MIR-ben, de nem biztos, hogy mellékletben van, valahol legyen!)

Eddigi munkák- KK. mellékletek, egyéb Egyéb:  Minőségcélok megvalósítási terve (mi a cél, milyen határidő, ki a felelős stb.)  Oktatási terv  Termék előállítási folyamatleírás (ha nem a kézikönyvben van)

Eddigi munkák Kérdés?

MSZ EN ISO 9001: A termék előállítása:  7.2: A vevővel kapcsolatos folyamatok 8. Mérés, elemzés, fejlesztés:  8.1: Általános előírások  8.2: Figyelemmel kísérés és mérés 8.2.1: Vevői elégedettség

Folyamatszemléletű megközelítés

Összefüggések ábrázolása

A termék előállítása

Parmezán Pizza- A vevővel kapcsolatos folyamatok Termékkel kapcsolatos követelmények meghatározása  A Parmezán Pizza a vevőivel kötött megállapodásaiban, a vevők számára adott ajánlataiban meghatározza az alábbiakat: Elérhetőségi adatokat, bejelentési csatornákat Mennyiségi, méretbeni, ízesítésre vonatkozó, minőségi elvárásokat Kiszállítási, csomagolási elvárásokat Speciális kötelezettségeket Egyéb (pl.: jogszabályi megfelelésre, egészségbiztonsági szabályokra) kötelezettségeket Esetleges további, jelenleg nem tárgyalt, de fontossá váló követelményeket

Parmezán Pizza- A vevővel kapcsolatos folyamatok Szerződés hogyan köthető?  Szóban  Írásban  Ráutaló magatartással Termékkel kapcsolatos követelmények átvizsgálása  Tudom-e, mit akar a vevő?  Ha a megállapodást követően változtatni akar a vevő, tudom-e kezelni?  Meg tudom csinálni, amit a vevő kér?

Parmezán Pizza- A vevővel kapcsolatos folyamatok Termékkel kapcsolatos követelmények átvizsgálása  A Parmezán Pizza a kötelezettségvállalást megelőzően (ajánlatadáskor, megrendelés elfogadásakor, megrendelés módosításakor) átvizsgálja vevőtől kapott, a termékre vonatkozó követelményeket az alábbi szempontok szerint: a termékre, szolgáltatásra vonatkozó követelmények ismertek és egyértelműek mindkét fél számára (szórólap átvizsgálása, egyéni megállapodások átvizsgálása) az ajánlattól, megrendeléstől való eltérés esetén mindkét fél közreműködésével kezelhetők ezek az eltérések a teljesíthetőség humán- és tárgyi feltételei megfelelő időben, minőségben és mennyiségben biztosíthatók Az átvizsgálásról készült feljegyzéseket megőrizzük (lásd: feljegyzések kezelése) Ha a vevő nem bocsát rendelkezésre dokumentált követelményeket, akkor a Parmezán Pizza kötelezettséget vállal, hogy a szóban elhangzott követelményekről feljegyzést készít (megrendelési lap  lásd: feljegyzések kezelése) és visszaigazolja azt illetve annak teljesíthetőségét a vevőnek (pl.: telefonba visszaolvasva) Amennyiben a követelményekben változás lép fel, a vonatkozó dokumentációt módosítjuk (pl: megrendelési lapon) és a módosításokról értesítjük az érintett munkatársakat.

A termék előállítása

Parmezán Pizza- A vevővel kapcsolatos folyamatok Kapcsolattartás a vevővel  A Parmezán Pizza célja, hogy az általa előállított termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban felmerülő vevői elvárásoknak, követelményeknek mindinkább megfeleljen és a vevői észrevételeket feldolgozza kiértékelje és ha szükséges, intézkedéseket hozzon azok kiváltó okainak megszüntetésére, későbbi megelőzésére.  A Parmezán Pizza diszpécserszolgálatot működtet, melynek feladata a vevőkkel való kapcsolattartás révén a vevőktől a termékre-, nyújtott szolgáltatásra vonatkozó információk beszerzése-, a vevői észrevételek/panaszok rögzítése és továbbítása a szervezeten belül a szervezet megfelelő szereplői felé. A beérkező reklamáció/panasz esetében helyesbítő- megelőző tevékenységet indít az üzletvezető, melyről értesíti a minőségirányítási vezetőt is. A vevői észrevételek/panaszok kivizsgálását a vezetőség (üzletvezető) végzi. A panaszokról nyilvántartást vezet a minőségirányítási vezető (mi, mikor, kitől, milyen helyesbítő/megelőző tev., eredmény)  Az ajánlatok, megrendelések (beleértve az esetleges módosításokat) a diszpécser szolgálathoz futnak be; amennyiben saját hatáskörükön túlmutat a megkeresés,úgy ők továbbítják a megkereséseket a vezetőség (üzletvezető) felé. A vezetőség (üzletvezető) feladata ezek kezelése. A vezetőség (üzletvezető) a módosításokról értesíti az érintett munkatársakat.

Mérés, elemzés, fejlesztés

Parmezán Pizza- A vevővel kapcsolatos folyamatok A vevői elégedettség  A Parmezán Pizzéria az alábbi módokon szerez információt vevői elégedettségéről, véleményéről, ötleteiről: Weboldalunkon a „Vélemények” menüpont alatti kérdőív kitöltésével. Az eredményeket a weboldalon tesszük közzé. Papír alapú kérdőív kitöltésével. Ennek menete:  Minden évben 6 hónap különbséggel 1 hónapon át minden rendelés mellé kiküldünk egy papír alapú kérdőívet is, melyet a megrendelő (vevő) postafordultával kitöltve költségmentesen visszajuttathat a parmezán Pizza részére.  A kapott adatok feldolgozása, kiértékelése és az eredmények visszacsatolása, megfelelő intézkedések meghozatala és azok megvalósulásának követése a vezetőség feladata.

Parmezán Pizza- vevői elégedettség kérdőív Tisztelt Ügyfelünk, kérem, hogy az alábbi szempontokat figyelembe véve értékelje a parmezán Pizza munkáját, elérhetőségét, mondja el véleményét.  Hol talált ránk? (internet, szórólap, ismerősök, hirdetés, egyéb…..)  Elérhetőségünk: 1-7 skálán értékelje, ahol 1 nagyon rossz, 7 kiváló. Elérhetőség fontossága: fontos- mindegy- nem fontos  Kommunikáció (érthetőség, megoldáskeresés, hangnem): 1-7 skálán értékelje, ahol 1 nagyon rossz, 7 kiváló. Kommunikáció fontossága: fontos- mindegy- nem fontos  Szállított étel megfelelősége (azt/úgy/annyit kaptam, amit/ahogy rendeltem): 1-7 skálán értékelje, ahol 1 nagyon rossz, 7 kiváló. Szállított étel megfelelőségének fontossága: fontos- mindegy- nem fontos  Kiszállítás gyorsasága: 1-7 skálán értékelje, ahol 1 nagyon rossz, 7 kiváló. A gyorsaság fontossága: fontos- mindegy- nem fontos  Szállítási/csomagolási minőség: 1-7 skálán értékelje, ahol 1 nagyon rossz, 7 kiváló. Szállítási/csomagolási minőség fontossága: fontos- mindegy- nem fontos  Észrevétel, javaslat a szolgáltatás továbbfejlesztése érdekében?

Marketing és Min.irányítás Később…

A termék előállítása Termék előállítása (Szabvány 7.)  Termék előállítás megtervezése (7.1)  Vevőkkel kapcsolatos folyamatok (lásd: előző előadás) (7.2)  Tervezés és fejlesztés (7.3)  Beszerzés (kötelező dokumentált eljárás  lásd: Szabvány c) (7.4)

Folyamatszemléletű megközelítés

Összefüggések ábrázolása

Szervezeti ábra

A termék előállítása

A termék előáll. Megtervezése (7.1) 7.1.a: gondoskodunk róla a Minőségcéloknál 7.1.b: vagyis ki kell gondolnunk, hogy milyen folyamataink és dokumentumaink lesznek (azon felül, amit a MIR előír), erőforrásokról a szabvány 6. fejezete szerint gondoskodunk 7.1.c: amikor a terméket előállítjuk, ott fogunk róla szót ejteni 7.1.d: a feljegyzések kezelése fejezetben gondoskodunk erről is Miről is van szó?  Tervezzük meg azt, hogy hogyan fogunk terméket előállítani/szolgáltatást nyújtani! Vagyis ne csak úgy ad-hoc jelleggel feküdjünk neki, hanem átgondolt és dokumentált legyen!

Parmezán Pizza- A termék előáll. megtervezése (7.1) A Parmezán Pizza megtervezte és kialakította a termék előállításhoz kapcsolódó szakmai folyamatait, melyet a „Pizzakészítés és kiszállítás” nevű folyamatleírás tartalmaz részletesen. Ebben a folyamatleírásban valamint jelen Kézikönyvben rendelkezünk a termékhez kapcsolódó igazolási, érvényesítési, figyelemmel kísérési, mérési, ellenőrzési és vizsgálati tevékenységekről valamint a termék elfogadásának kritériumairól. A Parmezán Pizza által előállított termékekre és általa nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó minőségcélokat jelen Kézikönyv „Minőségcélok” fejezete és az abban meghivatkozott „Teljesítési terv” részletezi. (  lásd: 3.ea. 10. dia) A termék előállításához és a szolgáltatás nyújtásához kapcsolód dokumentációs követelményekről jelen Kézikönyv „Dokumnetumok kezelése” fejezete rendelkezik. (  lásd: 2.ea dia) A termék előállításához és a szolgáltatás nyújtásához szükséges erőforrások biztosításáról jelen Kézikönyv „Gazdálkodás az erőforrásokkal” fejezete rendelkezik. (  lásd: 3.ea dia) A termék előállításához és a szolgáltatás nyújtásához kapcsolód feljegyzések kezeléséről jelen Kézikönyv „Feljegyzések kezelése” fejezete rendelkezik. (  lásd: 2.ea dia)

A termék előállítása (kihagyható)

Parmezán Pizza (7.3.1) A Parmezán Pizza az MSZ EN ISO 9001:2009 szabvány 7.3 pontja szerint tervezést, fejlesztést végez. A Parmezán Pizza megtervezi és felügyelet alatt tartja a termék/szolgáltatás tervezését és fejlesztését. A parmezán Pizza meghatározza az alábbiakat: tervezés és fejlesztés szakaszait, a megfelelő átvizsgálási, érvényesítési és igazolási tevékenységeket, a felelősségi köröket és hatásköröket, valamint biztosítja a megfelelő kommunikációt.

A termék előállítása

Parmezán Pizza (7.3.2) A Parmezán Pizza évente két alkalommal vevői elégedettségi vizsgálatot végez, melyet vevői elégedettségi kérdőíveken vesz fel. Ezen vizsgálat elemzéseképpen felmerülő fejlesztési igények képezik az alapját azoknak a bemenő adatoknak, melyek a későbbi tervezés és fejlesztés alapjául szolgálnak. A vevői elégedettség kérdőívekben jelentkező fejlesztési igények elemzését a üzletvezető és az ügyvezető végzik. Az elemzésről feljegyzés készül. Elemzés szempontjai: megvalósíthatóság, HACCP követelmények, szállíthatóság, gazdaságosság A fejlesztés bemenő adatai a fenti elemzés szempontjai alapján kerülnek meghatározásra. Bemenő adatokat meghatározza: üzletvezető. Átvizsgálja őket egyértelműség, megvalósíthatóság, ellentmondás mentesség szempontjából: ügyvezető.

A termék előállítása

Parmezán Pizza (7.3.3) A tervezés és fejlesztési kimenő adata(i) az új tervek. (Termék/szolgáltatás tervezési/fejlesztési terv) Melyek új pizzákra, megújuló szállítási szolgáltatásokra vonatkoznak. A terveket az üzletvezető készíti és az ügyvezető hagyja jóvá. A tervekben a Parmezán Pizza kitér az alábbiakra is:  Mit kell teljesíteni  Mikorra  Mit kell beszerezni a teljesítéshez  A termék előállítását, szolgáltatás nyújtását valamint az elfogadási kritériumokat és a termék felhasználásának lényeges kritériumait a „Pizzakészítés és kiszállítás” folyamatleírás tartalmazza.

A termék előállítása

Parmezán Pizza (7.3.4) A tervezés és fejlesztés átvizsgálásának a célja, hogy kiértékeljük, hogy képesek vagyunk-e teljesíteni a követelményeket; feltárjuk a problémákat és javaslatokat fogalmazzunk meg a szükséges intézkedésekre. Az átvizsgálást az ügyvezető végzi, melyről feljegyzés készül. A feljegyzésben rögzítjük az átvizsgálás eredményeit és a szükséges intézkedéseket, annak felelőseit és határidejét.

A termék előállítása Igazolás= kimenet teljesíti a bementi köv.-t Érvényesítés= kimenet teljesíti a bementi köv.-t + használható

Parmezán Pizza ( ) Igazolás (verifikálás)  Az igazolás célja, hogy megnézzük, a tervekben megfogalmazott követelmények teljesültek-e és az elvárt eredmények teljesülnek-e. Érvényesítés (validálás)  Az igazolást és érvényesítést az ügyvezető végzi, melyről feljegyzés készül.  A feljegyzésben rögzítjük az igazolás és érvényesítés eredményeit és a szükséges intézkedéseket.  Az érvényesítést még a pizzák kiszállítása előtt el kell végezni.  Az érvényesítés célja, hogy megnézzük, a tervekben megfogalmazott követelmények teljesültek-e és így a termékeink, szolgáltatásaink készek-e a felhasználásra.

A termék előállítása

Parmezán Pizza (7.3.7) Amennyiben a Parmezán Pizza a már említett Termék/szolgáltatás tervezési/fejlesztési terven módosításokat kíván eszközölni, azt az alábbi módokon teheti meg:  Módosításokat kezdeményezhet: Konyhafőnök (KF) és Üzletvezető (ÜV)  Módosításokról a feljegyzéseket megőrizzük. Min. tartalom: ki kéri a módosítást, miben, mi az új határidő, mi az új feladat, ki a felelős, mi a módosítás oka, mik a módosítás hatásai A változásokat az ügyvezető vizsgálja át, igazolja és hagyja jóvá és a bevezetés előtt (mielőtt felkerül a tervre) elfogadja.

A termék előállítása A folyamat felügyeletének minimális szintje: 1.Ki kell ismernem a szállítót. Azaz: milyen, hogy dolgozik, pontosan szállít-e stb.? 2.Meg kell tudnom mondani, mit várok a szállítótól. Pl: csak akkor veszem át az árút, ha… 3.Mikor átveszem, meg kell vizsgálnom, hogy azt kaptam-e, amit vártam. Pl: megtekintem, megkóstolom, letesztelem stb.

Parmezán Pizza- Beszerzés (7.4) A Parmezán Pizza az általa előállított pizzák elkészítéséhez és csomagolásához szükséges alapanyagok-, valamint a rendelések teljesítéséhez szükséges tárgyi, technikai feltételek megteremtéséhez beszerzését végzi. Gondoskodunk arról, hogy az általunk beszerzett termékekkel, és az őket beszállító cégekkel szemben követelményeket állítsunk fel. A Parmezán Pizza célja, hogy csak olyan beszállítókkal működjön együtt, akik megfelelnek az általa támasztott követelményeknek.

Parmezán Pizza- Beszerzés (7.4) Beszállító kiválasztását kezdeményezheti: bármely munkatárs.  Beszállító kiválasztása: A beszállítókat az alábbi szempontok egyikének (vagy együttesen több szempontnak) alapján minősítjük:  Beszállító/beszállított termék ismertsége a piacon  Próbavásárlás/próbaszállítás eredménye alapján  A beszállító által eléállított termékre vonatkozó vizsgálati eredmények /engedélyek alapján

Parmezán Pizza- Beszerzés (7.4) A minősítés eredménye:  Elfogadott szállító  Nem elfogadott szállító A minősítést jóváhagyja: üzletvezető vagy ügyvezető. A minősítésről és esetleges újraminősítésről készült feljegyzéseket megőrizzük. A beszállítók a minősítés után felkerülnek a beszállítók listájára. Amennyiben egy szállító „nem elfogadott”, úgy a listában jelezni kell, hogy mi okból nem elfogadott szállítóként van fenn. A listát aktualizálja: minőségirányítási vezető. A lista felülvizsgálatára a vezetőségi átvizsgáláskor kerül sor, és a vezetőségi átvizsgálásról készült feljegyzés tartalmazza a szükségessé váló intézkedéseket.

Parmezán Pizza- Beszerzés (7.4) A beszállítók felülvizsgálatának a szempontjai az alábbiak:  A beszerzett termékek minőségi, mennyiségi megfelelősége (pl: nem romlott liszt)  A beszerzett termék sérülésmentessége (pl: nem törött tojás, nem szakadt doboz)  Szállítási határidők tartása  Rendelkezésre állási idők tartása (pl: internetnél)  Munkatársak közvetlen tapasztalatai

Parmezán Pizza- Beszerzés (7.4) Beszerzés folyamata:  Beszerzett termékek: nyersanyagok, csomagolóanyagok, konyhai eszközök, internet, telefonszolgáltatás  Folyamat: lásd köv.

A termék előállítása

Parmezán Pizza- Beszerzés (7.4) Beszerzés tárgyára vonatkozó megrendelésnek az alábbiakat kell tartalmaznia:  Termék, szolgáltatás pontos megnevezése  Mennyiség (pl: 20 kg liszt), csomag ajánlat (pl: chello bronz tarifacsomag)  Szállítási határidő (pl: megrendeléstől számított 1 héten belül)  Átvételi kritériumok (pl: csak akkor veszem át, ha sérülésmentes)

Gyakorlati feladat(ok) Dokumentálj:  Minőségpolitika √  Minőségcélok √  Kézikönyv √ (0-4/5 fejezet részleteiben)  6 db. dokumentált eljárás √  Folyamatleírások √ (dok.-, feljegyz. kez.,)  (Technológiai utasítások)  Formanyomtatványok/sablonok √  Oktatási terv √  Belső audit terv

Felhasznált irodalom: MSZ EN ISO 9001:2009 Koczor Z.: Minőségirányítási rendszerek fejlesztése (TÜV Rheinland Akadémia Kft., Budapest, 2001)

Köszönöm a figyelmet! Következő előadás:  Mérés, elemzés, fejlesztés