Az ÁAK Zrt. tevékenységei1. A szolgáltatás ismertebb titkai2. Népszerűtlen titkaink3. Bosszantó dolgok4. Amire büszkék vagyunk5. Új Tulajdonosi Program6.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Találkozzunk a felhők felett!
Advertisements

Emberi tényező a vállalkozásvezetésben
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Tombor Sándor – Visegrád, 2005 USZEF ® Útépítési Szerződések Egységes Műszaki Feltételei Tervezési Útmutató TOMBOR SÁNDOR, elnök Magyar Útügyi Társaság.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
1 Az obnyinszki atomerőmű indításának 50. évfordulójára emlékező tudományos ülésszak június 25., Pécs Az atomenergetika gazdaságossága és versenyképessége.
44.Közgazdász Vándorgyűlés Nyíregyháza Szeptember 1.
A magyarországi kockázatitőke- finanszírozás másfél évtizede ( ) Készítette: Papp Zsuzsa Tivadari Evelin.
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Összefoglaló a Budapesti Értéktőzsde Zrt évéről dr. Mohai György vezérigazgató Budapest, április 2.
Concorde Hozamfizető Származtatott Befektetési Alap (EUR)
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A CONNECT és az Autópálya
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Megújuló energiák felhasználásának helye és lehetősége a nemzeti vagyon kezelése során Marjay Gyula ingó- és ingatlanvagyonért felelős főigazgató.
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
2006. január 27. Kovács József vezérigazgató A 30 éve alapított Paksi Atomerőmű Rt évi működése Sajtótájékoztató január 27.
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
ADÓVÁLTOZÁSOK ÉLETBIZTOSÍTÁSI ADÓKEDVEZMÉNY Életbiztosítási adókedvezmény továbbra is változatlan feltételek teljesülése esetén járhat DE érvényesíteni.
Vállalatfinanszírozás
Készítette: Dömötör Ádám. Az elemzés célja A kiválasztott nyolc internetszolgáltató internetes csomagjainak összehasonlítása Az összehasonlítással segíteni.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Mit adhat egy jó controlling? A Kerry Hungária Kft. controlling rendszerének bemutatása Általános Vállalkozási Főiskola Vállalkozásszervező Szak 2003.
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
© 2007 GKIeNET Kft. A környezettudatosság és informatika Lőrincz Vilmos.
A hasznosítást koordináló szervezet által elérhető eredmények a lakossági szelektív gyűjtésben Viszkei György ügyvezető igazgató Budapest, február.
Állami Autópálya Kezelő Zrt vállalatirányítási struktúra és átláthatóság.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
Tartalom A hazai útdíjszedés története – dióhéjban Bevételek és költségek Az egységes, európai díjszedési rendszer Mi az elektronikus díjszedés? De hol.
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére október 15.
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
IV. Terjeszkedés.
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
Schmidt Csaba polgármester október 24. Városi Fűtéskorszerűsítési Program Tatabánya.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Mérlegen a koordináló szervezetek Hartay Mihály ÖKO-Pack Kft.
Az 53 éves Kis-Rába menti Takarékszövetkezet Köszönti a Fórum résztvevőit Május 31.
Raiffeisen Energiaszolgáltató Kft. Moha, október. 151 / 8 Természetes megoldások európai színvonalon Energiaültetvények egy lehetséges finanszírozási.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató
„Fenntartható” utak K+F bizottság ÁGAZATI K+F TEVÉKENYSÉGET IGÉNYLŐ TÉMÁK   Görgényi Ágnes Colas Hungária Zrt. bizottsági tag.
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Előadás másolata:

Az ÁAK Zrt. tevékenységei1. A szolgáltatás ismertebb titkai2. Népszerűtlen titkaink3. Bosszantó dolgok4. Amire büszkék vagyunk5. Új Tulajdonosi Program6.

Tevékenységek ÁAK ZRT. AUTÓPÁLYA- ÜZEMELTETÉS AUTÓPÁLYA- FENNTARTÁS E-MATIRCA- ÉRTÉKESÍTÉS ÉS -ELLENŐRZÉS Az ÁAK Zrt. tevékenységei 1.1

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt dolgozói létszám mérnökségek száma13 kezelt autópálya-szakaszok hossza (km) 576,6646,5 kezelt főutak és autóutak (km)130 pihenőhely hidak száma996 több, mint 1000 önálló hídrész Az ÁAK Zrt. tevékenységei 1.2

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. Az ÁAK Zrt. tevékenységei 1.3

A szolgáltatás ismertebb titkai

Csináljunk ésszerűbb pályákat! Mint beruházó (reméljük, leszünk — UTP) Mint kezelő (már vagyunk) Kialakítás - pályaszerkezet - felszereltség - műtárgyigény - fenntartási igények - üzemeltetési igények A szolgáltatás ismertebb titkai 2.1

Üzemeltessünk európai szinten! A megengedett szabályokhoz tartozó paraméterek folyamatos fenntartása Kulturált környezet Szakszerű személyzet Szolgáltatói szemlélet Ésszerű működés A szolgáltatás ismertebb titkai 2.2

Üzemeltessünk hatékonyabban! Fajlagos értékek összehasonlítása Szervezeti hasonlatok Kényszerek és lehetőségek Célértékek A szolgáltatás ismertebb titkai 2.3

Gazdálkodjuk a burkolatokkal! Gondolkodjunk életciklus-költségekben! Keressünk optimumokat a lehetőségekben! Kíméljük a környezetet! Remix technológia A szolgáltatás ismertebb titkai 2.4

A remix technológia új burkolat a korábban felmart aszfaltréteg felhasználásával tonna kőanyaggal és 550 tonna bitumennel kevesebb felhasználás 68 millió forintos költségmegtakarítás A szolgáltatás ismertebb titkai

Ne zavarjuk a forgalmat! Szűkülő kapacitástartalék Szűkülő beavatkozási időszak Forgalombarát szemlélet Precíz szervezőmunka A szolgáltatás ismertebb titkai 2.5

Javítsuk a forgalombiztonságot! Sereghajtók vagyunk Jogi szabályozás (sebesség, magatartás) Szakmai együttműködés Saját propaganda A legfontosabb: a saját lehetőségek kihasználása - forgalmi rend - burkolatviszonyok rendezése - saját munkák biztonsága Célérték: az európai átlag A szolgáltatás ismertebb titkai 2.6

Forrás: European Transport Safety Council (ETSC) 10 9 járműkilométerre jutó halálos balesetek száma autópályán Nemzetközi kitekintés 2006 A szolgáltatás ismertebb titkai 2.6.1

A leggyakoribb baleseti okok évben A szolgáltatás ismertebb titkai

Népszerűtlen titkaink

Értékesítés/ellenőrzés Népszerűtlen titkaink 3.1

Értékesítés… Saját értékesítés4,77% Töltőállomások71,62% Speditőrök és szállítmányozók2,77% SMS-értékesítés (pannon, Magyar T., vodafone, EME) 5,01% Bankkártyás fizetésen alapuló mobil tel. szolgáltató 0,00% Internetes értékesítés Fiz. mód: bankkártya 0,53% POS-szolgáltatók0,58% Egyéb14,72% Összesen:100,00% Népszerűtlen titkaink 3.2

Értékesítés… Bruttó árbevétel/2007 Mennyiség/2007 Népszerűtlen titkaink 3.3

Bosszantó dolgok

Bosszúságok 1. Fák leborotválása Pihenőhelyi szemétgyűjtés Pályazárral járó balesetek Bosszantó dolgok 4.1

Bosszúságok 2. Gyorshajtás (a balesetek 7%-a) Figyelmetlen vezetés (a balesetek 25%) Bosszantó dolgok 4.2

Bosszúságok 3. Robbanásveszély Bosszantó dolgok 4.3

Bosszúságok 4. Lopáskár (20 millió Ft) Bosszantó dolgok 4.4

NO COMMENT Bosszúságok 5. Bosszantó dolgok 4.5

Amire büszkék vagyunk

Büszkeségek 1. Völgyhíd (hídmesterség) Útüzemeltető motor Forgalomszámlálás Prizmás VJT Amire büszkék vagyunk 5.1

adatokAB17 A17,0 m B21,0 m C17,5 m D3,0 m E3,5 m F3,0 m G6,5 m T1280° T2180 ° +90 ° SÚLY kg Büszkeségek 2. Hídvizsgáló berendezés Amire büszkék vagyunk 5.2

Büszkeségek 3. Webkamerák (22 db) Új mérnökségek (4db) Biztonságtechnika Amire büszkék vagyunk 5.3

Büszkeségek - 4 E-matrica Virtuális matrica (SMS, Internet, bankkártya) Motoros matrica Contact center Amire büszkék vagyunk 5.4

Új Tulajdonosi Program ÚTP 6.1 a társaságnak az Országgyűlés által elfogadott hosszú távú szerződéssel kell rendelkeznie az autópályák üzemeltetésére és fenntartására, díjszedésre (ED?!) az üzemeltetett autópálya-szakaszok vagyonkezelését úgy kell megoldani, hogy az ÁAK Zrt. dönthessen felújításokkal, fejlesztésekkel kapcsolatos kérdésekben; lehetővé és alkalmassá kell tenni, hogy saját beruházásban autópályát építhessen; társaság tevékenységének elemzése (SWOT), közép- és hosszú távú stratégiájának kialakítása, a részvényesi érték növekedésének biztosítása mellett.

Új Tulajdonosi Program a társaság részvényeinek értékesítése során vizsgálandó, érdemes- e új részvényeket is kibocsátani a fejlesztések finanszírozására; a társaságot a részvények nyilvános kibocsátására és tőzsdei bevezetésre alkalmassá kell tenni (a vállalatirányítás, a szervezet, a működés transzparenssé tétele, külső kommunikáció, értéknövelés); az értékesítés dokumentációjának előkészítése; értékesítés megszervezése és tőzsdei bevezetés ( ) ÚTP 6.2

Új Tulajdonosi Program a tervek szerint a kisbefektetők minden értékesítésre felkínált részvény- csomag jelentős hányadának megvételére (harmadára) kapnának kedvezményeket; a megvásárolt részvénycsomagokra az állam másfél évig visszavásárlási garanciát adna; a harmadik év végén a kisbefektetők minden 10 részvény után egy bónusz- részvényt kapnának; öt év elteltét követő értékesítés esetén az árfolyamnyereség adómentes lenne; a kisbefektetőknek jegyzéskor a részvényérték 10%-át kellene kifizetniük, a további 90% kifizetésére 3 év alatt, kamatmentesen kerülhetne sor. ÚTP 6.3

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!