E-közigazgatás: lehetőségek és kockázatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Advertisements

1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
A Fővárosi Önkormányzat civil stratégiája
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
KÖNYVEINKKÖNYVEINK M-Government T-Government Közigazgatási portalógia Mobil kormányzati eszközök Latest Technological Ttrends E-rendszerek a köz- igazgatásban.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Verseny Versenyfelügyelet az egészségügyben és a kapcsolódó piacokon Torjákné Amberger Teréz Gazdasági Versenyhivatal – Versenypolitikai Iroda január.
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
Közigazgatási technológia
Közigazgatási technológia A közigazgatási technológia alapkérdései KRF © 2005.
AZ ÜGYFÉLKAPU ÉS AZ ÜGYFÉLKAPU REGISZTRÁCIÓ FOLYAMATA
A Ket. módosításaival kapcsolatos jogalkalmazási tapasztalatok
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
A Ket. tervezett módosítása
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Az ÚMVP intézményrendszere
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
| június 27. | MKT vándorgyűlés E-kormányzat és versenyképesség Dr. Paál Péter MKT Informatikai Szakosztály Vezérigazgató, IBM Magyarország.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
Az m-kormányzat lehetőségeinek átértékelése, perspektívák 2005 végén Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési.
E-közigazgatás biztonsági nézőpontból Szigeti Szabolcs CISA, CISM, CISSP
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
Védjegybejelentés elektronikus úton László Áron Márk.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
2003. november 25.FVM e-agrárium1 Magyar Információs Társadalom Stratégia e-agrárium Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Informatikai Főosztály.
Ügyintézés az új típusú, második generációs kormányablakban
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Front office a közigazgatásban
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
Nagyvállalati dokumentumkezelés alapjai Irat, szerződés, számla, megrendelés, árajánlat, megbízás, hivatalos levél, tervrajz, műszaki rajz, vázlat, ütemterv,
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Felkészülés az elektronikus fizetési meghagyás (e-FMH) eljárásra informatikai szempontból május 19. Felkészülés az elektronikus fizetési meghagyás.
Szeged M. J. Város Polgármesteri Hivatal Nyílt forráskódú megoldások a közigazgatásban Szabad Szoftver Konferencia Szeged, Szegfű László szegfu.laszlo.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
A járási rendszer megújítása
A közigazgatási eljárás II.
Minisztériumok, központi közigazgatás
Az Önkormányzati ASP Kaposvár, február 08..
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Foglalkoztatási – Munkavédelmi – Munkaügyi Elektronikus ügyintézés.
Előadás másolata:

E-közigazgatás: lehetőségek és kockázatok dr. Báldy Péter CompLex Kiadó 2008. szeptember 11. Siófok

CompLex és az e-közigazgatás Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó ―> KJK-Kerszöv ―> CompLex Kiadó Jogi és Üzleti Tartalomszolgáltató Kft. Hatályos Jogszabályok Elektronikus Gyűjteménye; a kormányportál ügyleírásai és más adatbázisai; karbantartjuk és publikáljuk számos jelentős önkormányzat és országos hatáskörű szerv jogszabályait és belső normáit tartalmazó adatbázisait; kifejlesztettük és folyamatosan biztosítjuk ez elektronikus cégeljáráshoz szükséges nyomtatványokat, az e-cégeljárás front office-át; Solidus önkormányzati pénzügyi rendszer; Net-nyomtatvány szolgáltatás.

Az e-közigazgatás fogalma A részleges SWOT analízis előtt definíció kellene Egyértelmű? elektronikus (hatósági) ügyintézés? elektronikus (automatikus) adatfeldolgozás? elektronikus ügymenet? elektronikus közszolgáltatás? elektronikus kormányzás? elektronikus önkormányzás? kormányzati informatika? közigazgatási informatika? Jó lenne, idézni egy jogszabályi definíciót vagy egy általánosan elfogadott tudományos álláspontot.

„Nyílt” definíciók www.wikipedia.hu: „Nincs megegyező cím”. Ugyanez az eredmény születik az „e-közigazgatás”, az „e-kormányzás” szóra kereséskor is. www.wikipedia.org: „Az e-Government az Internet, mint technológiai platform alkalmazását jelenti a polgárok, vállalkozások és a kormányzat ágai egymás közötti tranzakcióiban, információcseréjében és szolgáltatások nyújtásában. Kiterjedhet a jogalkotásra, ítélkezésre, valamint a közigazgatásra annak érdekében, hogy javítsa a hatékonyságot, a közszolgáltatások minőségét, vagy a demokratikus kormányzás folyamatait.” G2C, G2B, G2G, G2E http://fr.wikipedia.org/wiki/Accueil „Ellentétben azzal, amit az „e-” megjelölés gondolni enged, a fogalom alatt nem egyszerűen a papír-alapú kommunikáció helyett az Internet használatát, vagy a létező eljárások informatizálását értjük, hanem a közigazgatás hatékonyságának és az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások javítása érdekében a papír-alapú kommunikáció és a meglévő eljárások újragondolását is.”

Jogszabályi definíció az elektronikus közigazgatási ügyintézésről és a kapcsolódó szolgáltatásokról szóló 184/2004. (VI. 3.) kormányrendelet (HK!) a) elektronikus közigazgatási ügyintézés: szolgáltatás, amely a hatósági ellenőrzés kivételével a közigazgatási hatósági ügyek eljárási cselekményeinek vagy azok részeljárásainak e rendeletben foglalt feltételek szerinti elektronikus úton történő gyakorlását biztosítja; b) elektronikus közigazgatási szolgáltatás: a közigazgatási hatósági ügyintézés körébe nem tartozó, az ügyféljogok eredményesebb, gyorsabb gyakorolhatóságát segítő szolgáltatás, s az ehhez kapcsolódó feladatok ellátása; c) elektronikus tájékoztató szolgáltatás (tájékoztatás): az elektronikus közigazgatási szolgáltatás körén kívüli, a közigazgatási szervek által a hatósági ügyintézés körében a hatáskörükbe tartozó ügyek intézéséről elektronikus úton keresztül hozzáférhetővé tett általános jellegű információs szolgáltatás; e) interaktív szolgáltatások: az egyszerű tájékoztatáson túlmenő olyan szolgáltatások (pl. letölthető űrlapok, keresőrendszerek, tematikus tájékoztatók), amelyek csak a használó aktivitását igénylik, a szolgáltatást nyújtó szerv által előkészített dokumentumok alapján; f) internetes ügyfélszolgálat: az elektronikus közigazgatási ügyfél-tájékoztatás és szolgáltatások igénybevételét lehetővé tevő, az ügyintézési lehetőségekről tájékoztatást nyújtó nyilvános internetes felület; i) tranzakciós szolgáltatások: olyan szolgáltatások, amelyek során az ügyfél a közigazgatási szerv által rendelkezésére bocsátott információ alapján ügyintézési vagy más egyedi (személyes, egyedi információt is feldolgozó) folyamatot indíthat, személyre szóló felvilágosítást, kitanítást igényelhet; j) kormányzati portál: a használók számára a közigazgatás egészéről, valamint az aktuális kormányzati hírekről, az országgal és az Európai Unióval kapcsolatos információkról tájékoztatást nyújtó, véleménycseréhez és ügyintézéshez lehetőséget biztosító internetes felület;

Logikai definíció az elektronikus közigazgatás: a közigazgatási hatósági ügyek elektronikus úton történő intézése, valamint közigazgatási szolgáltatás nyújtása elektronikus formában, melyet internetes ügyfélszolgálati megoldások támogatnak. kormányzati informatika: az ügyfelek minél hatékonyabb kiszolgálását, az államigazgatási szervek korszerűsítését, működését és az államigazgatási feladatok ellátását támogató információs és szolgáltató rendszerek létrehozásához és működtetéséhez szükséges információtechnológiai és infokommunikációs szervezeti, erőforrás- és eszközrendszert jelenti (44/2005. (III. 11.) Korm. rendelet) 1126/2003. (XII. 12.) Korm. határozat a Magyar Információs Társadalom Stratégiáról és annak végrehajtásáról E-KORMÁNYZATI ÉRTELMEZŐ KISSZÓTÁR Elektronikus közigazgatás: Közigazgatási funkciók elektronikus megvalósítása az internet nyújtotta lehetőségek, technikai megoldások felhasználásával.

Az e-közigazgatás SWOT analízise helyett Lehetőségek Papírmentes iroda / ügyintézés Gyorsabb eljárások Regisztrációs eljárásoktól a diszkrecionális jogkörig a döntési folyamatok újratervezése Tisztább eljárások Eszköz Kényelem, ügyfélközpontúság Interoperabilitás, versenyhelyzet NPM – NPS – tudásmenedzsment Kultúra-váltás Kockázatok Még nagyobb papírhalom Lassúbb eljárások Nincs újratervezés Párhuzamos eljárás (p+e) Ügyintézői kapacitás felborulása Pontifex maximumus? Cél Front office és back office keveredése megrendelő és szállító közt elvész az ügyfél és az ügyintéző Közbeszerzés XX. század Politikai és társadalmi elmaradottság

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! Kultúra váltás a döntés nem hatalom, hanem kiszámítható jogkövetkezmény; a felelősség nem teher, hanem a társadalmi együttműködés minimuma; az utólagos értékelés nem formalitás, hanem a működés folyamatos javításának hatékony eszköze; a számonkérés, a mérés nem fenyegetés, hanem a teljesítmény objektív mércéje; az igazgatás korszerűsítése nem reform, még csak nem is csupán informatikai folyamat, hanem a meglévő eljárások és módszerek újragondolásának eredménye. Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!

Út a komfortos ügyintézéshez Személyes adattár Egyablakos ügyintézés Back office fejlesztések Interoperabilitás Szabványosított back office Élethelyzet megoldások Ügyfélkapu, azonosítás Egyszerű front office Front office fejlesztések Többdimenziós kormányzati kontakt center Specializált ügyintéző Automatikus ügyintézés Passzív e-információk Ügyfélkapu, azonosítás Személyes kapcsolat Intelligens nyomtatványok Töredezett, sziget szerű ügyintézés Fél-automatikus nyomtatványok Aktív információk, adatelőkészítés 7

Általános ügyintézési folyamat összefoglalása 11. dia

7