„A modern természettudományos szemléltetés feltételeinek megteremtése Kisvárdán a Dr. Béres József Laboratórium korszerűsítésével, működtetésével” TÁMOP.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nitrogén vizes környezetben
Advertisements

AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
NYÍREGYHÁZI VASVÁRI PÁL GIMNÁZIUM
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Szakmai munka az Öveges laboratóriumban Szilágyi Tibor laborvezető.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Klímaváltozás hatása a talajlégzésre
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Növényi szövetek 1..
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
WORKSHOP-FÖLDRAJZ SZEKCIÓ
Humánkineziológia szak
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Az emberi test felépítése A bőr és a mozgás szervrendszere
Az emberi test felépítése
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Anyagszállítás a növényekben
A növényi sejt.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
BONI Széchenyi István Általános Iskolai Tagintézménye
A növények teste és életműködése
Rendszerezés ismétlés.
Készítette: Angyalné Kovács Anikó
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONT
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
Mohák, korpafüvek, zsúrlók, páfrányok, stb.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
2007 december Szuhay Péter SPECTRIS Components Kft
5. lecke TESTÜNK SZÖVETEI 8. osztály
Növényi szövetek 1..
szakmérnök hallgatók számára
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Évszakok a kertben 5. osztály.
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
A növények táplálkozása
A harasztok törzse.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Penészgomba vizsgálat levéltári iratátvételek során
KÉMIA 8. évfolyam Téma: A VÍZ.
AZ ÁLLATI ÉS A NÖVÉNYI SEJT ÖSSZEHASONLÍTÁSA
Nitrifikáció vizsgálata talajban
Növénytan.
A csírázástól az egyed haláláig
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Bevezetés a kémia „rejtelmeibe” Lennert József szaktanár Szakmai.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
4. óra: Eukarióta egysejtűek
Az élővilág főbb csoportjai, mikroorganizmusok
Az élővilág legkisebb egységei
Egyed alatti szerveződési szintek
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Programozási alapismeretek 8. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 8.2/  További programozási.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
EGY KIS ISMÉTLÉS MI A PROKARIÓTÁK JELENTŐSÉGE A MINDENNAPI ÉLETBEN?
FASORI LABORGYAKORLATOK
Levegőszennyeződés.  A levegőben természetes állapotban is sokféle gáz található:  négyötödnyi nitrogén  egyötödnyi oxigén.
AZ EGYSÉGES EGÉSZ.
22. lecke A szénhidrátok.
Szervetlen vegyületek
Növényi szövetek 1..
Előadás másolata:

„A modern természettudományos szemléltetés feltételeinek megteremtése Kisvárdán a Dr. Béres József Laboratórium korszerűsítésével, működtetésével” TÁMOP – 3.1.3.-11/2-2012-0036

Mit kínál a projekt a partnereinknek? Versenyelőny megszerzésének lehetőségét biztosítja az általános iskolák számára: Lehetővé teszi a modern természettudományos labor használatát, mely együttműködés akár megjelenhet az iskola pedagógiai programjában. Képes erősíti a szaktanári kompetenciákat. Elindítja az iskola és a gimnázium közötti partneri kapcsolatok szaktárgyi szinten történő erősítését. Tudástöbblet megszerzésének lehetőségét biztosítja az általános iskolás tanulók számára, hátrányokat kompenzál: Felkelti a kíváncsiságot, motivál, szaktárgyi kompetenciákat és kutatási készségeket fejleszt. A tevékenységközpontú oktatás révén szociális kompetenciát fejleszt. Segít felkészülni az általános iskolák versenyeire. Pályaorientáció a munkaerőpiac által nyilvántartott hiányszakok és ezzel együtt a középiskolák megfelelő képzéseinek irányába.

Szekcióülés programjának vázlata Jelenléti ívek aláírása, foglalkozás dokumentálása (prezentáció, fényképek, hangfelvétel?) Elérhetőségek összegyűjtése. (lehet a jelenléti íven is) Kísérletjegyzékek bemutatása Milyen célokat szeretne elérni az általános iskola, azaz milyen tanulókat kíván küldeni (évfolyam, felkészültség, terhelhetőség stb.) Milyen kísérletek bemutatását ajánlja számunkra? Elégedettségi kérdőívek összegyűjtése

Kísérletlista 7. évfolyam 1. Ismerkedjünk a mikroszkóppal! 2. Mikroszkópi technikák 3. Táptalaj (agaragar) készítése és sterilizálás 4. A légszennyezés és veszélyei - Lebegő porszemcsék a levegőben, a levegő porszennyezettségének vizsgálata növényi leveleken 5. A hőmérséklet mint környezeti tényező 6. Az olajszennyezés modellezése, hatása az ivóvízre 7. A savas eső modellezése, a kén-dioxid szennyezés hatása a növényekre 8. Talajvizsgálat, a talaj vízáteresztő képessége – Mi történik, ha vizet öntünk a különböző talajmintákra? 9. Legfontosabb folyadékunk a víz - A természetes vizek vizsgálata 10. A baktériumok vizsgálata – A szénabacilus megfigyelése

11. Mikroorganizmusok kimutatása a kézbőr felületéről és a levegőből 12. Egysejtű a mikroszkópban 1. – a közönséges papucsállatka vizsgálata 13. Egysejtű a mikroszkópban 2. – Amőbák vizsgálata 14. A növényi sejt. A sejtalkotók (sejtfal, a sejtplazma és a sejtmag) vizsgálata 15. A növények természetes „megszínesítői” - színagyagok vizsgálata 16. A zöld szemesostoros vizsgálata 17. A parányi mohák – Miről ismerszenek meg a mohák? 18. Harasztok – Az erdei pajzsika alaktani vizsgálata 19. A növényi szövetek – A bőrszövet és osztódó szövet vizsgálata 20. Tobozos nyitvatermők: az örökzöld fák – Az erdeifenyő vizsgálata

21. A virág morfológiai felépítése - Pollenek a mikroszkóp alatt 22. Termések és magok vizsgálata 23. A csírázás megfigyelése – A csírázó magvak duzzadásának megfigyelése. A magvak csírázóképességének megállapítása. 24. A kenyér kelesztése gombával? – A sütőélesztő megfigyelése 25. A csiperke morfológiája, a spórák megfigyelése 26. Kísérlet: A gyűrűsférgek megfigyelése – A földigiliszta és az orvosi pióca vizsgálata 27. Változatos puhatestűek – Az éti csiga megfigyelése 28. A sokszínű ízeltlábúak – A konyhai csótány morfológiája 29. Csapkodva haladók – A hal külső szerveinek vizsgálata 30. Madarak, a levegő urai – a tollak felépítése, jelentőségük 31. A madártojás felépítése

Kísérletlista 8. évfolyam 1. Az emberi bőr vizsgálata 2. A bőr érzőműködése 3. A csontok, az emberi csontváz 4. Az izmok és az ízületek 5. Tápanyagok, az ember tápcsatornája 6. A szájüreg és a fogak felépítése, a nyál enzimhatása 7. A gyomor és a pepszin enzimhatása 8. A máj és a hasnyálmirigy 9. Az ember légzőrendszerének felépítése 10. Az ember légzésének vizsgálata 11. Az emberi vér és a keringés szerveinek szövettani vizsgálata

12. A véralvadás és a vércukorszint 13. A vérnyomás 14. A szív - a sertésszív boncolása 15. A vizelet kémhatásának és szerves anyagainak vizsgálata 16. A kiválasztó szervrendszer szöveti felépítése 17. A vese felépítése 18. Az idegsejt és a gerincvelő felépítése, a reflexműködés 19. Kémiai ingerek érzékelése 20. A látás vizsgálata 21. A szem felépítése 22. Az emberi fül felépítése. A hang és egyensúlyérzékelése

Eszközök Autokláv asztali Inkubátor szekrény Steril fülke (vertikális lamináris áramlású) Fermentáció starter kit mLINE 1-es Starter Kit, 10, 100 és 1.000 Delvotest inkubátor Oltópálca Planktonháló Sztereó mikroszkóp Bemutató (kutató) mikroszkóp Bemutató (és on-line) videókamera mikrotechnikához Mikrotóm Hordozható fotoszintézis intenzitás mérő készülék Centrifuga (kicsi, eppendorf) FVL-2400N, ELFO-készülék + illuminátor + starter kit KOI roncsoló KOI roncsolóblokk Vízfürdő (WBU 6) Táramérleg (0,1-1000 g) Nem

Fonendoszkóp Vérnyomásmérő Vércukor mérő Multifunkciós mérőeszköz UW 400 Környezetelemző koffer UW 70 digitális pH mérővel Compra Bin-Top 03 mikroszkóp 1000x Fényerősségmérő Páratartalom Szén-dioxid mérő Koloriméter Nitrát VISOCOLOR ECO tesztkészlet vízvizsgálatokhoz Ammónium VISOCOLOR ECO tesztkészlet vízvizsgálatokhoz Kálium VISOCOLOR ECO tesztkészlet vízvizsgálatokhoz Talajnedvesség-mérő EKG Preparáló készlet Asztali, állványos nagyító LED-del Asztali nagyító + lámpa • 3X-ös nagyítás A légző és a keringési rendszer (10 db)

A növényi sejt (12 db) A tyúk emberió fejlődése (10 db) A sertés embrió fejlődése (10 db) Az állati sejt (12 db) Az ember kórtana (50 db) Az ember szövettana (nagy sorozat 1-2, 100 db) Mikroszkóp metszethez tárgylemez Vésett tárgylemez Mikroszkóp metszethez fedőlemez Bürker kamra Fedőlemez Bürker kamrához Tárgylemez festődoboz Üvegkád, kicsi (alga, protozoa tenyésztéshez) Vizsgáló tégely Bonctál (fedővel, gumilappal) Kétnemű emberi torzó (szervrendszerek) Szétszedhető szemmodell - fülmodell - vesemodell A fej metszete - Férfi medence metszete - Női medence metszete Csontváz, izmokkal

Kapcsolattartó szaktanárok Név Iskola Telefonszám e-mail cím