E- HEFOP-3.3.1-P.-2004-06-0039/1.0 „ Felsőfokú CAE képzés” HEFOP 2004/3.3 „A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 4. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Képzési lehetőségek a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala szervezésében
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Tan-tér program Felső-Kiskunsági Közösségi Munkások Egyesülete.
HEFOP értékelés Korszerű Pedagógiai módszerek a felsőoktatásban Valenta László Főiskolai docens Dunaújvárosi Főiskola Gépészeti Intézet.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 6. előadás.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Projekt adatai Azonosító: TÁMOP A/1-11/ Cím: Társadalominformatika: moduláris tananyagok, tartalom és tudásmenedzsment rendszerek fejlesztése.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
MECHANIZMUSOK SZÁMÍTÓGÉPES MODELLEZÉSE
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 3. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
A CAD/CAM modellezés alapjai
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
A HEFOP projekt Foglalkoztatási és Szociális Hivatal által koordinált fejlesztéseinek eredményei Felnőttképzési adatbázis fejlesztése.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Flottakövetés és munkairányítás integrációja esettanulmány:
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ILIAS keretrendszer használata az LSI Informatikai Oktatóközpontban
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
1 A Calderoni Program és a FEMIP kapcsolódási pontjai - felsőoktatási és minőségfejlesztői szemmel Zellei László főiskolai docens Eötvös József Főiskola.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
HEFOP Tananyag-fejlesztési projekt Főpályázók tájékoztatása november 8.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
KÉSZÍTETTE: DORKA PÉTER ALPROGRAM FELELŐS
Előadás másolata:

e- HEFOP P /1.0 „ Felsőfokú CAE képzés” HEFOP 2004/3.3 „A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése”

2. e- HEFOP P /1.0 „Felsőfokú CAE képzés” Célkitűzés • felnőttképzési tananyag fejlesztése (e-learning) • felnőttképzési kurzus lebonyolítása (oktatás) • TV előadások készítése (figyelemfelkeltő előadások)

3. e- HEFOP P /1.0 „Felsőfokú CAE képzés” Témakör Felsőfokú CAE képzés (Számítógéppel támogatott mérnöki tevékenységek) ModulKurzusFelelős intézmény 1. Alapozó modul Bevezetés a mérnökinformatikai eszközök használatába SZTE 2. Számítógéppel támogatott tervezés és gyártás (CAD/CAM) modul Számítógépes műszaki ábrázolás SZIE Számítógéppel segített géptervezés SZIE Anyagtechnológiai folyamatok számítógépes tervezésére ME

4. e- HEFOP P /1.0 „Felsőfokú CAE képzés” Témakör 3. Logisztika és műszaki menedzsment modul (CAL) Integrált vállalatirányítási rendszerek SZIE Számítógépes műszaki projektmenedzsment SZIE Számítógépes kvantitatív módszerek SZTE 4. Számítógéppel támogatott gépészeti analízis (CAA) modul Műszaki numerikus módszerek BME Szerkezetek számítógépes mechanikai analízise BME Áramlási és hőtechnikai folyamatok számítógépes analízise SZIE

5. e- HEFOP P /1.0 „Felsőfokú CAE képzés” Témakör 5. Rendszerinformatikai modul Térinformatikai rendszerek SZIE Számítógépes diagnosztikaBME MechatronikaSZIE Összességében 5 modul, 13 kurzus.

6. e- HEFOP P /1.0 „Felsőfokú CAE képzés” Feladatok/egyetemek 1.Kurzusfejlesztés •terjedelem kb. 120 oldal/kurzus (javasolt 10 tartalmi egység) •45 óra ekvivalens tananyag •2 emberhónap/tananyag (2x Ft + járulék). 2.Digitális objektum készítés •képek, ábrák, klippek, animációk. • Ft/kurzus szolgáltatási díj (bruttó). 3.Kurzusszervezés, tanfolyamtartás •16 kontakt óra/kurzus + távoktatási konzultáció 5 óra/fő. •20 fő/tanfolyam •kurzusonként két tanfolyam (2006-ban). •2007 és 2008-ban további két-két tanfolyam (önköltséges). • Ft/kontakt óra + járulék •2.000 Ft/fő/óra konzultáció + járulék. Összesen: ~ Ft + járulék/kurzus

7. e- HEFOP P /1.0 „Felsőfokú CAE képzés” További feladatok Modulfelelősi tevékenység (intézményi koordináció) • 1 felelős/intézmény • 2 emberhónap ( Ft + járulék) E-learning adaptáció, internetes megjelenítés (E-Kollégium) Tananyag nyomdai kivitelezése (SZIE) Eszközfejlesztés (mobil prezentációs szett) • ~ Ft/modul Kapcsolattartás (útiköltség, telefon, posta, kisértékű beszerzések, rezsi, stb.) TV előadás előkészítése, megtartása (45 perc) • Ft/előadás

8. e- HEFOP P /1.0 „Felsőfokú CAE képzés” Főtevékenységek ütemezése Sor-Időszak2005 számFeladat TV előadások előkészítése, megtartása 2.Célcsoport elemzés, igényfelmérés, módszertani elemek összehangolása 3.Tananyagfejlesztés 4.Digitális adaptáció Kezdő dátum: január 1.

9. e- HEFOP P /1.0 „Felsőfokú CAE képzés” Főtevékenységek ütemezése Sor-Időszak2006 számFeladat Tanfolyamok meghirdetése 6.Tanfolyamok lebonyolítása 7.Tanfolyamok értékelése, szükséges korrekciók elvégzése 8.Disszemináció 9.Projektértékelés, zárás Projekt vége: október 31.