Zenei könyvtári képzés Magyarországon Múlt és jelen.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
A MATARKA használata a Nyíregyházi Főiskolán Pillanatképek egy tájékoztató könyvtáros életéből. Nyíregyházi Főiskola Központi KönyvtárHatvani István.
A A helyi kommunikációval foglalkozók képzése A MÚOSZ évtizedes tapasztalatai a helyi médiumok szerkesztőinek képzésében.
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Gyermekkönyvtárak kialakulása
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Az iskolai könyvtárak helyzete és a szakmai szolgáltatás szerepe Heves megyében Zentai Péterné, PKI Eger április 24.
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Információs szupersztráda Gyalogolj át a könyvtárba! A szolnoki Damjanich János Múzeum Szakkönyvtárának kihívásai a XXI. században Budapest, május.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
május 6. A zenei könyvtáros képzés lehetőségei az egri Eszterházy Károly Főiskolán Tóvári Judit.
Határon átnyúló együttműködés az alsóőri Magyar Média és Információs Központtal készítette: Barki Katalin (BDF) Székelyné Török Tünde (BDMK)
Műszaki tudományok az interneten
A gyakorlatvezető mentor
A hazai iskolai könyvtárak fejlődéstörténete
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
„A finnugor örökség digitalizálása és automatizált feltárása” szeptember 14. Hungarológia és a Magyar Elektronikus Könyvtár Moldován István Országos.
A Magyar Elektronikus Könyvtárról Kaposvár, november 5. Moldován István MEK könyvtáros
INDIGO Egy digitális gyűjtemény munkafolyamatai Pásztor Gyula OSZK-MEK Networkshop 2007, Eger.
ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR E-SZOLGÁLTATÁSI IGAZGATÓSÁG BIBLIOTHECA NATIONALIS HUNGARIAE E-könyvek az elektronikus könyvtárban K2 kísérleti műhely szakmai.
SAJTÓMÚZEUM SAJTÓMÚZEUM Digitális sajtótörténeti könyvtár és forrásgyűjtemény sajtomuzeum.oszk.hu NETWORKSHOP 2008 Dunaújvárosi Főiskola Dunaújváros, 2008.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
dolgozva tanulni Pergő Margit polgármester Berhida Város Önkormányzata
EGYENLŐ ESÉLYEK Tapasztalatok, teendők, tervek Dr. Derera Mihály igazgató MEOSZ Oktatási, Továbbképző és Távmunka Intézet.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
Tartalmi körök Az élménypedagógia gyökerei
NEVELÉSTÖRTÉNET.
ANDRAGÓGIATÖRTÉNET.
KETTŐ AZ EGYBEN: MÚZEUMPEDAGÓGIAI KÉPZÉS ÉS GYAKORLATI HELY KIALAKÍTÁSA A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGIAI KARÁN Dr. Viskolcz Noémi Szegedi.
Eszperantó specializáció JGYPK Felnőttképzési Intézet „Ec-SPEC-bejöhetsz” ANDRAGÓGIA-MŰVELŐDÉSSZERVEZŐ BA SPECIALIZÁCIÓ ISMERTETŐ.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
A tanárképzés szerkezete
Tradíció és világháló Kérdések és lehetséges válaszok a könyvtári, levéltári digitalizációról.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
ELTE BTK Budapest, április 27. in4 konferencia Innováció – integráció – információszabadság – intelligens web.
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Sonnevend Péter Új munka indult:
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Folyóiratok gyarapítási stratégiája az egyházi könyvtárakban Sárospatak,
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Személyes információszervezés a gyakorlatban JÁVORKA BRIGITTA ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR – KÖNYVTÁRI INTÉZET.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Gondolatok a táplálkozás- és élelmiszertudomány oktatásáról
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
MTSZ Oktatás Általános koncepció.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Gondolatok a táplálkozás- és élelmiszertudomány oktatásáról
A konzorcium két éves tapasztalatai
Előadás másolata:

Zenei könyvtári képzés Magyarországon Múlt és jelen

A szakmai egyesület létrehozása : 1970 A szekció céljai Pethes Iván szerepe

* összefoglaló, áttekintő jellegű képzések közép fokon, felső fokon * rövidebb tanfolyamok * egynapos képzés A szekció által kialakított képzési formák

OSZK-KMK : 1973/73 3 félév, 300 óra, 27 végzett hallgató "fonotékás továbbképző tanfolyam" "zenei könyvtárosi továbbképző tanfolyam" mintegy 40 közművelődési könyvtári zenei részleg működött ekkor a zeneiskolai gyűjteményeken kívül Összefoglaló, áttekintő jellegű képzés I.

elsődleges célok: hangtárak, zenei gyűjtemények szervezési,működtetési kérdései alapvető zenei ismeretek pótlása ( szolfézs, zenetörténet) zenei dokumentumok feldolgozásának alapvető kérdései műszaki ismeretek és gyakorlat a zenei tárgyak túlsúlya volt érezhető a tervben szerepelt még: általános könyvtári tárgyak, zeneesztétika

Összefoglaló, áttekintő jellegű képzés II. OSZK-KMK : 1978/79 4 félév, 270 óra, 48 végzett hallgató "zenei könyvtárosi továbbképző tanfolyam" mintegy 100 zenei részleg működik, megnövekedett állományokkal, szélesedő szolgáltatásokkal

Összefoglaló, áttekintő jellegű képzések II. elsődleges célok: a zenei gyűjtemények szervezési, működtetési kérdései, az eddigi gyakorlat tapasztalatai alapvető zenei ismeretek pótlása (hangsúly: szolfézs, zenetörténet) műszaki ismeretek és gyakorlat egységesebb, kissé átalakult arányok : zenei és könyvtárosi tárgyak kiegyensúlyozottabbak, nőtt a képzési idő szélesedett a résztvevők köre: feldolgozók is jelentkeztek

Összefoglaló, áttekintő jellegű képzések III. ELTE BTK : 1985/86 posztgraduális, 4 félév gyakorló zenei könyvtárosok magasabb szintű képzése inkább elméleti tárgyak, kevesebb a gyakorlat : nincs szolfézs, népzene új: zenei folyóiratokról, általános művelődéstörténet, informatika, zenetudomány története végzettség: okleveles zenei szakkönyvtáros

Összefoglaló, áttekintő jellegű képzések IV. Fővárosi Pedagógiai Intézet - Zenei Könyvtárosok Szervezete : óra, 21 végzett hallgató elsősorban diplomás zenetanárok számára, akik zeneiskolai könyvtárban dolgoznak felsőfokú könyvtárosi végzettség

Rövidebb tanfolyamok: részproblémák megtárgyalása 1-2 napos vagy egyhetes tanfolyamok többfelé az országban a 70-es, 80-as években (Egervár, Gyula, Szombathely stb.) a zenetanárok számára is több előkészítő jellegű tanfolyam alapvető kérdésekről: bibliográfiai leírás és osztályozás

Szakirodalom, módszertani segítségek I. PETHES: A fonotéka. Bp SKALICZKI: Zenemű- és hangtári részlegek a közművelődési könyvtárakban. Bp GÓCZA J. szerk.: A zenei könyvtári munka. Bp

Szakirodalom, módszertani segítségek II. Földi Egon: A hangtárak létesítésének technikai problémái. Bp Gyimes F.: Őszintén a közművelődési könyvtárak zenemű- és hangtárainak jelenlegi helyzetéről = KF

Feladatunk * átgondolni: milyen legyen a jövő zenei könyvtárosa * utánpótlás biztosítása, a zenei könyvtárosi pálya vonzóbbá tétele * megismerni a meglévő kereteket, formákat * megtalálni az együttműködés lehetőségét * összehozni a lehetőségeket és a képzés iránt érdeklődőket

Köszönöm a kollégák segítségét az anyaggyűjtésben