Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság 2003. május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

Tehetséggondozás a testnevelés órán
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
A siker kulcsa: egészség az iskolában
„Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián,
Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
„Ezt egy életen át kell játszani”
az általános iskolákban
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
A Nemzeti Iskolagyümölcs-Program megvalósításának tapasztalatai a KLIK Debreceni Tankerületében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató Dr. Pakurár.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Mindennapi testmozgás és egészség
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Szervezetfejlesztési Program
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
1 A Gyermekszegénység Elleni Nemzeti Programtól a Legyen jobb a gyerekeknek Nemzeti Stratégiáig MEH–MTA 2006–2007. évi kutatások beszámolója május.
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
Sajtótájékoztató, november 14. AmCham - Egészséges Munkahely Program 1 Az Amerikai Kereskedelmi Kamara AmCham Egészséges munkahely programja Dr.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Munkahelyi egészség és biztonság
"Legyen az esély egyenlő ..."
Integrált közösségi szolgáltató terek
Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.
Fehér Kereszt szervezetek képzési és működtetési tapasztalatai.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
1. Utolsó Padból Program szeptember
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A beiskolázás előkészítése
A tanárképzés szerkezete
Biztos Kezdet Gyerekházak
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
National Center for Spinal Disorders, Budapest A teljeskörű iskolai egészségfejlesztés rendszerszintű megvalósítása: ki segítheti és hogyan?
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
171 KLIK fenntartású intézmény kiválasztása Szempontok:  HH és HHH gyermekek aránya  Tanuló létszám  LHH, leghátrányosabb helyzetű kistérségek  Kompetencia.
Az iskola lehetőségei az egészségnevelés/prevenció terén a jogi szabályozási közoktatási környezetben november 16. Brassói Sándor Oktatási és Kulturális.
A lelki egészségfejlesztési központok és a lelki egészségfejlesztés szakmai támogatása az országos háttérintézmények bevonásával dr. Koós Tamás szakmai.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi Annamária ESZCSM Népegészségügyi Főosztály

Johan Béla Nemzeti Program •1066/2001 (VI.10.) kormányhatározat: –ENNP népegészségügyi program elfogadása, Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság létrehozása •ez a tárcák együttműködésének szerve •46/2003 (IV.7.) országgyűlési határozat: –Johan Béla Nemzeti Program elfogadása •a kormány beszámolási kötelezettsége

Egészségfejlesztési normatíva szakmai tartalma •Egészséges táplálkozás az iskolában (étterem, büfé), az OÉTI ajánlásai szerint •Minden gyereknek minden nap egészségfejlesztő testmozgás, megadott szakmai kritériumok teljesülésével •Személyiségfejlesztés a gyermekek és pedagógusok részére, a lelki egészséget középpontba helyező szervezetfejlesztéssel •Egészségfejlesztési tantárgy (vagy modulszerű tantárgy) oktatása

Felkészülési tanév feladatai I. •Személyiségfejlesztés feladatainak elvégzéséhez: új, órás tanfolyam: - a lelki egészséget középpontba helyező szervezetfejlesztés (állapotfelmérés, szerv. fejl. megkezdése) - személyközpontú pedagógiai módszerek gyakorlása - nehezen kezelhető gyerekek (és családjuk) iskolába illesztése - a művészetek, játékok személyiségfejlesztő hatékonyságú alkalmazása (rajz, zene, tánc, népi rítus és játék)

Felkészülési tanév feladatai II. •Egészségfejlesztés tantárgy vagy modulszerű tantárgy oktatásához: –ha van egészségtantanár, vagy eg.fejl., népeü, ment.hig., szupervizor szakirányú szakot végzett pedagógus, akkor ő oktathatja; –ha ilyen nincs: –már létező, akkreditált továbbképző programok valamelyikének elvégzése (egy tanító, egy tanár)

Felkészülési tanév feladatai II. •MAP legalább egy pedagógus számára •Testnevelési feladatokhoz: –tanítók továbbképző programja (SEB TETI) –biomechanikailag helyes testtartás kialakítását és fenntartását szolgáló mozgásanyag elsajátítása (ún. „4 órás” minden testnevelést tanító pedagógusnak, ún. „4+62 órás” iskolánként 1 testnevelőnek) (SEB TETI)

Megvalósítás módja: •Szakmai ellenőrzés elengedhetetlen •Mutatók megadása, az ellenőrző szakemberek meghatározása és bevonása •A tanév rendjéről szóló rendeletben előírt módon történő végrehajtás

Megvalósítás módja: •Ellenőrző szakemberek: –OKÉV vagy kistérségi szakmai ellenőrzés –Mentálhigiénikus, egészségfejlesztő vagy egészségnevelő szakemberek –ÁNTSZ élelmezés-egészségügyi munkatársai –ÁNTSZ egészségvédelmi hálózata –iskolaegészségügyi szolgálat

Megvalósítás módja: •A szakmai ellenőrzés érdekében az ellenőrző szervezeteknek egységes szempontok, sz. e. képzés •A szakmai minőséget biztosító ellenőrzés mellett eredmény-mutatók alkalmazása: –HBSC vizsgálat az iskola tanulóin –Parsons-féle önértékelés

Megvalósítás módja: •Az egész tantestületnek feladatot jelent •A szülőket be kell vonniuk, így a hatás megsokszorozódik

Megvalósítás módja: •Fokozatos elterjesztés –modellprogramkénti elindítás 4 kistérségben (Miskolc, Makó, Marcali, Veresegyháza) –ezt követően költségvetésben finanszírozott módon további fokozatos bővülés, míg végül minden iskola igénybe veheti - minden gyermeknek hozzá kell jutnia

Megvalósítás módja: •Az iskolaegészségügy megfelelő működése alapvetően szükséges •DE NEM AZ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI NORMATÍVA FINANSZÍROZZA