TÁMOP - 3.2.1.B-09/1-2010-0001. www.leovey.hu/diki/ Digitális Középiskola beindítása a Leövey Klára Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Advertisements

IKT ESZKÖZÖK A VAJDASÁG ISKOLÁIBAN
Virtuális oktatási környezet kialakítása
LKG, KIT, Moodle KIT érdekel(het) a Moodle? (Alkalmazási kényszerek és lehetőségek a középiskolai gyakorlatban) Bánhegyesi Zoltán Leövey.
Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
Informatika az iskolában – kényszerek és lehetőségek
Együtt könnyebb? – Csoportmunka a matematika órán
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
A globális netgeneráció – aktuális helyzetkép itthon és külföldön Fehér Péter PhD.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Az IKT szerepe a mai közoktatásban
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Képek az egyéni összefüggő tanítási gyakorlatról Approximáció Jáki Gábor igazgatóhelyettes.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
Az operációs rendszer.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
Digitális tartalom előállítási képzés, alternatív foglalkoztatással mozgássérültek és megváltozott munkaképességűek számára HEFOP DAT Konferencia.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
LKG és a KIT, LKG és a KIT (az SDT-monitor ürügyén) Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával CELEBRATE a Leöveyben november – október Bánhegyesi Zoltán, Leövey.
LKG-Moodle Miért szeretjük(?!) a MOODLE–t? avagy bevezetés a LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi.
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
LKG & ENIS A Leövey Klára Gimnázium az Innovatív Iskolahálózatban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
© BZ: IKT az iskolában1 Az informatika az oktatás szolgálóleánya?! Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium „Scientia computationum.
LKG, SDT, Moodle A LKG kalandjai az SDT-vel és Moodle-val Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium

Kompetensek lettünk? június 27..
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Az eLEMÉR iskolai önértékelő keretrendszer kipróbálásának tapasztalatai a Leövey Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Tanévnyitó szeptember 5. Felnőttoktatási tagozat Budapest IX
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Beszámoló ELFT Békés Megyei Csoport 2007–2011. Beszámoló 2007–2011 Taglétszám Jelenleg 14 tag  Létszám lassan csökken  Nőni fog a nyugdíjasok száma.
Mobilitas Illés Zoltán Heizlerné B. Viktória Dr Illés Zoltán Készült az "Országos koordinációval a.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Előadás másolata:

TÁMOP B-09/ Digitális Középiskola beindítása a Leövey Klára Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban

TÁMOP B-09/ Belevágjunk? ≈ 60 év felnőttoktatási tapasztalata ≈ évtizednyi e-learning tapasztalat • jelentős pályázati múlt (HEFOP, TÁMOP,…)   • „régi” kapcsolat Apertus-szal (2009, tavasz) Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban

TÁMOP B-09/ Nem úgy van most mint volt régen… „Megdöbbentőnek tartom, hogy az oktatás minőségének romlásával kapcsolatos sok hűhó és vita közepette figyelmen kívül hagyjuk a legalapvetőbb okot. A tanulóink radikálisan megváltoztak. A mai diákok már nem azok, akiknek a jelenlegi oktatási rendszert tervezték.” Marc Prensky: Digital Natives, Digital Immigrants; 2001 Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban

TÁMOP B-09/ Változnak az idők… Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban KSH: A vállalkozások és a háztartások IKT-eszközökkel való ellátottsága és ezek használata, 2008

TÁMOP B-09/ Fél(t)ünk… • Nyerünk-e? • Lesz-e elég e-diák? • Lesz-e elég időnk? • Lesznek-e (időben) digitális tananyagok? • És milyenek? • Tarthatók-e az indikátorok? • Tutorok/diákok „fogják-e” az ITAK-ot? • … Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban

TÁMOP B-09/ Belekezdtünk • Weblap indítása (július, „feltételes mód”) • Tanulók toborzása • Alapdokumentumok átdolgozása Pedagógiai program, Házirend, SzMSz Digitális Középiskola műhely Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban

TÁMOP B-09/ Segítség, nyertünk! • Továbbképzések • Oktatási portál (ITAK) indítása • Alapdokumentumok átdolgozása „helyi tanterv”, legitimálás • Szolgáltatási Pont szerződések  Tanévnyitó ünnepély, szeptember 9. Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban

TÁMOP B-09/ A helyzet fokozódik… • ITAK szerver-igénye „sufni-tuning” korlátai • ITAK a kliens oldalról böngésző, beépülők, beállítások,… • ITAK „filozófia” az OLAT egyetemi környezetben/re készült • Sávszélesség SuliNet/Közháló  valódi tartalomszolgáltatás Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban

TÁMOP B-09/ Konfliktusok egy jó családban Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban • nem (hogyan) működik az ITAK a gépemen!? • miért, mit, hogyan, minek tanítsak számítógéppel? Történet 1.: ~1680 – Newton és Leibnitz: megszületik a kalkulus ~1850 – Cauchy és Weierstrass: korrekt matematikai leírás ~1920 – elemei a középfokú oktatásban megjelennek Történet 2.: ~1991 – megszületik a WWW ~2000 – OLAT (ITAK), 2002 – Moodle, SDT Csoda-e, hogy nincs minden a helyén, hogy bizonytalanok vagyunk a mit, a hogyan, a kinek kérdéseiben? ~250 év ~20 év

TÁMOP B-09/ Muszáj (volt)? Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban 1. Számítógép + hálózat: jött, látott, győzött a kommunikáció, információszerzés, munkavégzés eszköze e-levelezés, információgyűjtés, csoportmunka, távmunka, távoktatás, stb.  digitális írástudás  digitális analfabétizmus ↕ diákjaink életesélyei 2. Média/internet-generáció az iskolapadokban információ-özönben, kattintva nőnek fel vizualitás (MM) iránti igény, hipertext ↔szekvencia, … Iskola érdektelenné, hiteltelenné (nem „evilági”), anakronisztikussá válhat!

TÁMOP B-09/ Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban Köszönöm a figyelmet! Bánhegyesi Zoltán