TÁMOP B-09/ Digitális Középiskola beindítása a Leövey Klára Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban
TÁMOP B-09/ Belevágjunk? ≈ 60 év felnőttoktatási tapasztalata ≈ évtizednyi e-learning tapasztalat • jelentős pályázati múlt (HEFOP, TÁMOP,…) • „régi” kapcsolat Apertus-szal (2009, tavasz) Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban
TÁMOP B-09/ Nem úgy van most mint volt régen… „Megdöbbentőnek tartom, hogy az oktatás minőségének romlásával kapcsolatos sok hűhó és vita közepette figyelmen kívül hagyjuk a legalapvetőbb okot. A tanulóink radikálisan megváltoztak. A mai diákok már nem azok, akiknek a jelenlegi oktatási rendszert tervezték.” Marc Prensky: Digital Natives, Digital Immigrants; 2001 Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban
TÁMOP B-09/ Változnak az idők… Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban KSH: A vállalkozások és a háztartások IKT-eszközökkel való ellátottsága és ezek használata, 2008
TÁMOP B-09/ Fél(t)ünk… • Nyerünk-e? • Lesz-e elég e-diák? • Lesz-e elég időnk? • Lesznek-e (időben) digitális tananyagok? • És milyenek? • Tarthatók-e az indikátorok? • Tutorok/diákok „fogják-e” az ITAK-ot? • … Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban
TÁMOP B-09/ Belekezdtünk • Weblap indítása (július, „feltételes mód”) • Tanulók toborzása • Alapdokumentumok átdolgozása Pedagógiai program, Házirend, SzMSz Digitális Középiskola műhely Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban
TÁMOP B-09/ Segítség, nyertünk! • Továbbképzések • Oktatási portál (ITAK) indítása • Alapdokumentumok átdolgozása „helyi tanterv”, legitimálás • Szolgáltatási Pont szerződések Tanévnyitó ünnepély, szeptember 9. Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban
TÁMOP B-09/ A helyzet fokozódik… • ITAK szerver-igénye „sufni-tuning” korlátai • ITAK a kliens oldalról böngésző, beépülők, beállítások,… • ITAK „filozófia” az OLAT egyetemi környezetben/re készült • Sávszélesség SuliNet/Közháló valódi tartalomszolgáltatás Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban
TÁMOP B-09/ Konfliktusok egy jó családban Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban • nem (hogyan) működik az ITAK a gépemen!? • miért, mit, hogyan, minek tanítsak számítógéppel? Történet 1.: ~1680 – Newton és Leibnitz: megszületik a kalkulus ~1850 – Cauchy és Weierstrass: korrekt matematikai leírás ~1920 – elemei a középfokú oktatásban megjelennek Történet 2.: ~1991 – megszületik a WWW ~2000 – OLAT (ITAK), 2002 – Moodle, SDT Csoda-e, hogy nincs minden a helyén, hogy bizonytalanok vagyunk a mit, a hogyan, a kinek kérdéseiben? ~250 év ~20 év
TÁMOP B-09/ Muszáj (volt)? Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban 1. Számítógép + hálózat: jött, látott, győzött a kommunikáció, információszerzés, munkavégzés eszköze e-levelezés, információgyűjtés, csoportmunka, távmunka, távoktatás, stb. digitális írástudás digitális analfabétizmus ↕ diákjaink életesélyei 2. Média/internet-generáció az iskolapadokban információ-özönben, kattintva nőnek fel vizualitás (MM) iránti igény, hipertext ↔szekvencia, … Iskola érdektelenné, hiteltelenné (nem „evilági”), anakronisztikussá válhat!
TÁMOP B-09/ Digitális Középiskola a Leövey Klára Gimnáziumban Köszönöm a figyelmet! Bánhegyesi Zoltán