TÁMOP programok a Zrínyi Miklós Gimnáziumban Zalaegerszeg 2010. szeptember 21.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

Induló képzéseink – 2008/2009-es tanév Lovassy László Gimnázium  :  : Lovassy László Gimnázium Induló képzéseink 2008/2009-es.
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Pályaválasztás 2014/15.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Tehetségpont létrehozása
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Gábor Dénes Tehetségpont
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
Tehetségsegítő hálózat kialakítása a Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégiumban TÁMOP-3.4.4/B/08/1.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
A gyakorlatvezető mentor
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Beszámoló ELFT Békés Megyei Csoport 2007–2011. Beszámoló 2007–2011 Taglétszám Jelenleg 14 tag  Létszám lassan csökken  Nőni fog a nyugdíjasok száma.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Középiskolás éveim Fekete Eszter
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Álmodtunk egy iskolát magunknak
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
FELVÉTELI Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
Tájékoztató a 2020-as felsőoktatási felvételi eljárásról
Előadás másolata:

TÁMOP programok a Zrínyi Miklós Gimnáziumban Zalaegerszeg szeptember 21.

TÁMOP programok a Zrínyi Miklós Gimnáziumban • TÁMOP /A/ eFt Pedagógusképzések • TÁMOP eFt Tehetséggondozó iskola • TÁMOP-3.2.9/B eFt Audiovizuális emlékgyűjtés

Pedagógus továbbképzés Bér 50%-a, a továbbképzés teljes költsége és 1-1db laptop. Tanulmányi szerződés. • Karvalits Levente – média szakos középiskolai tanári végzettség • Monok Zoltán – pedagógus szakvizsga történelem tantárgyból • Pálovics Róbert – pedagógus szakvizsga közoktatási vezető

Tehetséggondozó iskola • A pályázat célja • Együttműködő partnereink • A pályázat megvalósulása • Az Arany János tehetséggondozó program

A pályázat célja A magyar oktatási rendszer egyik erénye volt a tehetségek felismerése és az kibontakoztatása. Sajnos az ezredforduló környékén ez a tevékenység háttérbe szorult. Az „esélyegyenlőség” célként kitűzött biztosítása elaprózta az erőforrásokat és rossz irányba vitte a gondolkodást. Az intézmények egy része (lsd. Arany János Tehetséggondozó Program intézményei) felismerte a helyzetet és megpróbált továbblépni. Ez a „szellemi műhely” az elmúlt 10 évben kidolgozta az iskolai tehetséggondozás egy jól működő modelljét, ami a 14 éves kortól az érettségiig kíséri figyelemmel és segíti a programba bekerülő tanulókat. Az itt megszerzett módszertan és tudásbázis jó alapja lehet egy általánosabb és szervezett tevékenységnek. Ezek az iskolák, és még néhány rajtuk kívül, az esélyegyenlőség helyett az esélyteremtést tűzték ki célul. Mindenkinek biztosítani kell a tehetségéhez mért továbbhaladási lehetőséget.

Nemzeti Tehetség Program

A pályázat célja • A másik kardinális kérdés a természettudományi képzés háttérbe szorulása. Ez a terület elvesztette vezető szerepét és vonzerejét. A projekt kiváló lehetőséget nyújt a helyzet javítására. Meg kell mutatni az általános iskolai korosztálynak a természettudományos oktatás szépségét, gyakorlatiasságát. Nem a misztifikált elméleti alapozás a fontos ebben a korban, hanem a kézzelfogható kísérleti eredmények. Ezzel a pályaválasztásukat is lehetne irányítani. • Nem múlhat a tehetség kibontakozása a család anyagi lehetőségeitől. • Fontos, hogy a, bármely korban, felismert tehetséget figyelemmel kísérjük és segítsük kibontakozását, majd a megfelelő hálózaton keresztül továbbítsuk a következő tehetséggondozó szinthez. Pályázatunkban ezért kapcsolódunk általános iskolákhoz, tehetségpontokhoz, felsőoktatási intézményekhez és civil szervezetekhez.

A pályázat célja • Egyre fontosabb terület a környezettudatosság, aminek felismertetése és beépítése napi életünkbe része a tervezett tevékenységnek. Kiemelt cél, hogy a Zrínyi Miklós Gimnázium mind megjelenésében, mind diákjai, tanárai, egyéb alkalmazottai affinitása, hozzáállása tekintetében minél fenntarthatóbb, minél környezettudatosabb legyen. • Az iskolai tehetséggondozás nem képzelhető el a környezettudatosság növelése, kialakítása nélkül, mert várhatóan a tehetséges fiatalokból lesznek a jövő döntéshozói, akik a környezetünk állapotát befolyásoló döntéseket hoznak. Így kiemelten fontos szempont a felelős, környezettudatos magatartás, az ökológikus szemléletmód kialakítása pályaválasztási orientációjuktól függetlenül. A környezeti fenntarthatóság és a környezettudatosság növelése terén évek óta együttműködünk az Ökorégió Alapítvány a Fenntartható Fejlődésért zöld civil szervezettel.

Együttműködő partnereink • Budapesti Gazdasági Főiskola • Budapesti Műszaki Egyetem Gépészmérnöki Kar • Eötvös Loránd Tudomány Egyetem Informatikai Kar • Neumann János Számítógéptudományi Társaság • Kölcsey Ferenc Gimnázium • Belvárosi Általános Iskola • Kertvárosi Általános Iskola • Landorhegyi Általános iskola • Ökorégió Alapítvány • Zalai Hazatérők Egyesülete • Zrínyi Miklós Gimnáziumért Alapítvány

A pályázat megvalósulása • A projekt fő tevékenysége a pedagógusok ismereteinek és módszereinek bővítése, a tehetséggondozó tevékenység elméleti és anyagi hátterének biztosítása.A továbbképzésen résztvevő pedagógusok megszerzett ismereteiket helyi munkacsoportokban átadják az intézmény pedagógusainak és igény szerint az érdeklődő pedagógusoknak, szülőknek. • A Zrínyi Miklós Gimnázium regisztrált tehetségpont. A város és a régió tehetségpontjaival való együttműködés fejlesztése, közös akciók szervezése javíthatja a hatékonyságot. Együttműködünk a vonzáskörzetünkbe tartozó általános iskolákkal és az együttműködő felsőoktatási intézményekkel történő közös tevékenység is elősegíti a tehetségek gondozását a felismeréstől a továbbításig. • A tehetségfelmérő, felismerő programok legfontosabbikaként a kísérleti bemutatókat tervezzük a természettudományok (fizika, kémia, biológia) és az informatika (robottechnika) területén. A foglakozásokat iskolai és kihelyezett helyszíneken egyaránt tervezzük.

A pályázat megvalósulása • A tehetség-felismerés és gondozás színtere a néhány évvel ezelőtt működő, de anyagiak hiányában megszűnt Zala megyei diákok számára szervezett központi szakkörök felelevenítése matematikából, fizikából és informatikából. • Szintén a képességfelmérést biztosítja, de már magasabb szinten a tervezett tanulmányi versenyek lebonyolítása. Továbbra is helyszínt és versenybizottságot biztosítunk a Nemes Tihamér OKSZT és a Nemes Tihamér OKASZT versenyeknek, valamint a projekt keretén belül folytatjuk az Izsák Imre Gyula Komplex Természettudományi (matematika, fizika, informatika) versenyünk szervezését. • Mindkét verseny a tehetség-felfedezés nagyon fontos színtere. A Nemes Tihamér versenyek regionális döntőjének országos folytatása van, míg az Izsák Imre Gyula természettudományi verseny győztese automatikus résztvevője a Nemzetközi Informatika Diákolimpia (IOI) válogató versenysorozatának. •.

A pályázat megvalósulása • A január 20-ára szervezünk egy Tehetségnapot (egy konferenciát és bemutató-sorozatot) „TUDOMÁNY és MŰVÉSZET” címmel, amelyen előadónak és fellépőnek jelenlegi és egykori Zrínyis diákokat és tanárokat, valamint szülőket kérünk fel. A rendezvény nyitott, tehát diákjaink mellett külső érdeklődőkre is számítunk. • Tehetségfelismerő és gondozó szakkörök az általános iskolai korosztály számára matematikából és anyanyelvből a 4.,7. és 8. évfolyamon (a héten indulnak a foglakozások). • A Tehetségpontokkal és Tehetségsegítő Tanácsokkal az együttműködés munkánk egyik kiemelt része. Szorgalmazzuk a hálózat bővítését és kezdeményezzük a Zalaegerszegi (Zala megyei) Tehetségsegítő Tanács megalakítását. Kapcsolódás a Nemzeti Tehetség Programhoz. Ennek tervezett időpontja (fogadókészség esetén) a fenti konferencia. • AJTP

Arany János Tehetséggondozó Program -HHTAJTP • 2000 : OM felkérés • 2010 : az országban 23 helyen több, mint 3000 diák • 5 éves képzésforma, • A nevelő-oktató munka délutánonként a kollégiumban folytatódik • A kollégium kötelező

Alapvető célok -A hátrányos helyzetű, tehetséges diákok továbbtanulásának segítése -Szociális hátrányok felszámolása -A tudás tekintélyének a visszaállítása -Az esélyteremtés -Tehetséggondozás -Képességek és készségek fejlesztése -Személyiségfejlesztés

Arany János tehetséggondozó program •Speciális kollégiumi ellátás, szociális segítségnyújtás –tankönyv-, taneszköz-, étkezési,utazási, ruházkodási támogatások •Kiscsoportos oktatás •Felzárkóztató év, •későbbiekben hagyományos gimnáziumi oktatás •Emelt óraszámú képzés magyar- és idegen nyelvekből, informatikából és matematikából

Amit pluszban kínálunk •Érettségi mellé : –„C” típusú középfokú nyelvvizsga akár két nyelvből is –Jogosítvány –ECDL nemzetközi számítástechnika bizonyítvány •Speciális tantárgyak : –Önismeret –Tanulásmódszertan –Kommunikáció / drámapedagógia

Amit pluszban kínálunk „még” •Kollégiumi „bennmaradós” hétvégék. Havonta egyszer és egy tanévben legalább 10 alkalommal –Múzeumok és kiállítások látogatása –Koncertek, színházi előadások –Sportrendezvények –Bel- és külföldi kirándulások •Magyarország, Erdély, Anglia, Franciaország, Olaszország, Csehország, Szlovénia, Horvátország, Ausztria

Az AJTP az iskolánkban • 2001-től iskolánkban is AJTP-s osztály. • 3 végzett osztály, j elenleg 1 végzős osztály 18 tanulóval •felvételi eredmények –2007 : 83% –2008 : 89% –2010 : 82%

A programba kerülés személyi feltételei A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény értelmében hátrányos helyzet vagy a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 52. §-a szerint gyermekvédelmi szakellátás otthont nyújtó ellátási formájában részesülő átmeneti nevelésbe vett, vagy a programba történő jelentkezés időpontjában ideiglenes hatállyal elhelyezett vagy a Gyvt. 40. §-a szerinti gyermekjóléti szolgálat – az általános iskola és a szülő kezdeményezésére elkészített – javaslata alapján rászorult. A gyermekjóléti szolgálatnak a rászorultság kérdésében annak alapján kell döntenie, hogy kellett-e a Tehetséggondozó Programba történő jelentkezést megelőző három éven belül a Gyvt. 39. §-a alapján az érintett tanuló érdekében intézkednie

A pályázat tartalma 1. • a helyi önkormányzat vagy kisebbségi önkormányzat határozata, • a nevelőtestület támogató nyilatkozata, • a szülő nyilatkozata • a tanuló személyi adatlapja, • az osztályfőnöki jellemzés

A pályázat tartalma 2. • önéletrajz • a programban résztvevő intézmények közül melyekbe kéri a felvételét • a hátrányos helyzetet igazoló hivatalos dokumentum fénymásolata • az illetékes gyermekjóléti szolgálat javaslata a tanuló rászorultságára vonatkozóan

Audiovizuális emlékgyűjtés • Karvalits Levente projektmenedzser • Gyimesi Márton közreműködő