A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. 2009. évi gazdálkodása és 2010. évi üzleti tervének fontosabb mutatói Budapest, 2010. május 3. Bihari Lajos gazdasági vezérigazgató-helyettes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Cash flow A vállalat működése, befektetései és pénzügyi tevékenysége által genarált pénzáramlásokat tartalmazó kimutatás. Az eredménykimutatásban és a.
Advertisements

működtetési vezérigazgató-helyettes
ICEG Európai Központ 1118 Budapest, Dayka G. u 6/B. Telefon: (1) Fax: (1) honlap:
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 9.
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. első éve Zsákay László György vezérigazgató
Cash flow felépítése I. Operatív CF 1. AEE – kapott osztalék ±
Összefoglaló a Budapesti Értéktőzsde Zrt évéről dr. Mohai György vezérigazgató Budapest, április 2.
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
A MÁV szervezeti struktúrájának átalakítása
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
Küsz András, MÁV Rt. Gépészeti Üzletág kontrolling igazgató
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
A cash flow kimutatás összeállítása és elemzése
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
Hol is állunk? Hamecz István A Közgazdasági és monetáris politikai szakterület vezetője február 2.
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH A jelenlegi magyar munkaerő- piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors, Ph.D. Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH.
Inflációs Jelentés november Kovács Mihály András.
Inflációs Jelentés február elemzői fórum Kovács Mihály András.
Stabilitás és növekedés: lehet-e egyszerre? Király Júlia Forint, Válság, Államadósság Konferencia március 8.
1 A T- NAPOS UTALÁS GAZDASÁGI HATÁSAI Kovács Levente KDB Bank Zrt., vez.ig.h. Budapest február 8. „InterGIRO2- Napon belüli elszámolás” Magyar Közgazdasági.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
A spanyol gazdaság jelenlegi problémái Éltető Andrea - MTA VKI április 15.
Mérleg, eredménykimutatás, cash flow
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
1 Új tendenciák az elmúlt év közbeszerzéseiben november 22. Berényi Lajos Elnök Közbeszerzések Tanácsa.
Kormányszóvivői tájékoztató Olcsóbb, hatékonyabb állam Szilvásy György a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter.
A TELEPÜLÉS-SZOLGÁLTATÁSI EGYESÜLET ÉRTEKEZLETE A PÉNZÜGYI VÁLSÁG LEHETSÉGES HATÁSA A MUNKA VILÁGÁRA, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A TELEPÜLÉSÜZEMELTETÉSRE. Balatonvilágos,
Költségvetési kockázatok Domokos László az Állami Számvevőszék elnöke Adóegyetem, nov. 29.
JÖVŐKÉP DÁTUM: október 6. HELYSZÍN: Danubius Hotel Flamenco Budapest, Tas vezér u ELŐADÓ: Dr. Márkus Imre, vezérigazgató MÁV-TRAKCIÓ.
Konferencia és szakmai találkozó
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. gazdálkodási és elszámolási rendszere
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
A gazdaság és szakképzés összefüggése. 1. Kialakult hosszabb távra a termelési és termékszerkezet Húzóágazat a feldolgozóipar Húzóágazat a feldolgozóipar.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
2010 a konszolidáció éve volt a budapesti újlakások piacon.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Közmeghallgatás december 2. Költségvetési beszámoló.
Kármán András Budapest, január 21..  1. A külső finanszírozáson nyugvó növekedési modell sikeres volt, de sérülékeny  2. A válság kikényszerítette.
A hazai fiskális politika általános kérdései és kihívásai 42. Közgazdász-vándorgyűlés Eger, augusztus
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Európa, a régió és Magyarország bankszektorának kilátásai – XXVIII. Vezérigazgatói találkozó Siba Ignác szeptember 12. – Röjtökmuzsaj.
Üzemgazdasági szemlélet a gyakorlatban
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Holtartunk… Mérleg Eredménykimutatás Kiegészítő melléklet.
Miskolc város energetikai fejlesztései Geotermikus alapú hőtermelés Kókai Péter projektmenedzser.
Az önfinanszírozási program aktuális kérdései Nagy Márton alelnök Hoffmann Mihály igazgató Magyar Nemzeti Bank május 10.
A magyar gazdaság helyzete 2009 őszén MKIK, 2009 október 14
Kórházi konszolidációra fordítható pályázati források lehetséges keretrendszere Budapest, november.
Borsod-Abaúj-Zemplén megye gazdasági folyamatai
A válság, mint lehetőség: a motivációs kulcs
SZÁMVITEL.
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
BESZÁMOLÓ A BTK Kari Tanácsának részére
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
Fizetési mérleg jelentés április
Előadás másolata:

A MÁV-TRAKCIÓ Zrt évi gazdálkodása és évi üzleti tervének fontosabb mutatói Budapest, május 3. Bihari Lajos gazdasági vezérigazgató-helyettes

A évi gazdasági recesszió hatásai 2008-ban a legnagyobb kihívás a Társaság megalakulása, feltőkésítése volt, kiegyensúlyozott megrendelés-állomány mellett ben a recessziós környezetben már az volt a kérdés, életképes-e a frissen megalakított Társaság, elértük-e a jogi önállósággal a célunkat, van-e létjogosultságunk. A globális gazdasági válság hatására visszaesést szenvedtünk el a tehervonatok vontatásában és a tolatási teljesítményekben. A tehervonat vontatásban 24%-os, a tolatásban 12%-os volt a csökkenés. -24 % -12 % A vonatkilométerben mért START teljesítmények csak kis mértékben maradnak el, szerkezetük azonban megváltozott: az utasszám-csökkenés miatt a motorvonati teljesítmények aránya nőtt, a vonatok átlagterhelése csökkent az eredeti – árképzést megalapozó – tervhez képest.

Az intézkedések eredménye Recessziós hatások: -8 % Intézkedések hatása: +12 % Új KSz életbelépése Válságterv elfogadása A év legnagyobb kihívása és eredménye a recesszió miatt csökkenő megrendelések következtében kialakult létszám- és eszköz kapacitás-felesleg kezelése volt. A február-márciusban 8%- kal csökkent munkaerő- hatékonyságot intézkedéseinkkel év végére 4%-os hatékonyság- javulássá fordítottuk, 12%-kal javítva a mutatót a tavaszi mélyponthoz képest.

Eredményterv teljesülése A Társaság pozitív mérleg szerinti eredménnyel zárta a évet. A recessziós hatásokat a válságkezelő, kapacitáscsökkentő, bevételnövelő intézkedésekkel ellentételeztük. A évet tehermentesítő korengedményes nyugdíjazások forrását részben saját erőből, részben MÁV Csoport-szintű intézkedésekkel biztosítottuk. Üzleti eredményünk a válságkezelő intézkedések hatására egyensúlyban maradt. Adatok: millió Ft-ban

Létszám, személyi jellegű költségek •2009-ben összesen 774 fővel (15%-kal) csökkent a Társaság létszáma. Átlaglétszámban ez csak 5%-os csökkenést jelent, így érdemi megtakarítás 2010-ben várható. •A létszámleépítések egyszeri költségeként eredetileg az alacsony ráfordítás igényű korkedvezményes nyugdíjazásokat és a visszafoglalkoztatások megszűntetését terveztük. •Ezen felül jelent meg a év tehermentesítésére a korengedményes nyugdíjazások igénye, amely decemberben megtörtént.

Mérlegtételek változása A befektetett eszközöknél és a hosszú lejáratú kötelezettségeknél az új mozdony előlegfizetés áthúzódása és az M47- esek 2010-es kiadása okozott elmaradást. A évet a MÁV Csoporton „belüli körbetartozások” jellemezték, amelyek év végére – az állami források megnyílásával – konszolidálódtak.

Beruházási és hatékonyságjavító projektek alakulása A mozdonyfelújításoknál a nagyjavítások közül a 20 db V43 korszerűsítés megvalósult. Az új mozdonyok beszerzése kapcsán kiírt finanszírozási tender decemberben sikeresen lezárult, a tervezett előlegfizetésre januárjában került sor. A finanszírozó bankok bizalma - a válság ellenére is - jelzi Társaságunk hosszú távú életképességét.

A megrendelések alakulása 2010-ben  A személyvonati vontatásban 2010-ben 5%-os volumenkiesést okoz a mellékvonal üzemszünet.  A Cargo megrendelései a évi szerződés alapján stabilizálódnak, „egészségesebb” szerződéses feltételek mellett.  A I-III. havi tapasztalatok szerint szerződés feletti a megrendelés.  A tolatási teljesítmények csökkennek, alapvetően a vonali tolatási szegmens visszaesése miatt.  Mozdonyvezetők átlaglétszámát 537 fővel csökkentettük (2009. dec.: korengedményes nyugdíjazások);  Mozdonyállományunkat 73 db-bal csökkentjük;  Az improduktív gépmeneteket 18%-kal visszafogjuk;  Adminisztratív létszámunkat arányosan csökkentjük. Intézkedések a kapacitások csökkentésére:

Kiegyensúlyozott beruházási terv FINANSZÍROZÁS  A MÁV Csoporton belüli bevételeink és ráfordításaink 2012-ig kiegyensúlyozott működési pénzgazdálkodást tesztnek lehetővé.  Beruházásainkat elsősorban áthúzódó hitelekből és működési cash-flow-ból finanszírozzuk.  Az új mozdonybeszerzés eszközfedezetű hitelből, törlesztése működési költség megtakarításból valósul meg. BERUHÁZÁSOK  A új mozdony beszerzése fontos lépés a költség-hatékonyabb és versenyképes mozdonypark kialakítása érdekében.  Az inter-operabilitást, így a versenyképességet megalapozó fejlesztéseink (pl. ETCS fejlesztés).  A BPR projektek közül a külső feltételek alapján megvalósítható projektekre forrást biztosít a terv.