F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
Advertisements

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
dr. Juhász Péter Fogyatékosságügyi és Rehabilitációs Főosztály
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n június 4. „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2010 Kontakt: Hajna.
Általános forgalmi adó
FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Az ETR és a NEPTUN tanulmányi rendszerekről
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Kérdések a második zh-hoz
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
Foglakoztatás pályázati projektekben Általános áttekintés Tóth István, tanár.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program Kontakt: Hajna Csongor.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. Kontakt: Hajna Csongor kommunikációs csoportvezető, Provident Pénzügyi.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Önéletrajz készítése. Önéletrajz készítése Milyen a jó önéletrajz? tömör tárgyilagos a legfontosabb tényeket tartalmazza az információk logikusan csoportosítva.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar 2009/2010-es tanévre pótfelvételi eljárásban meghirdetett képzések.
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy hitelt veszel fel. Mi a hitel?
4. Az Alkotmány.
Előadás másolata:

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka Magdolna egyetemi docens, BME Kontakt: Családi Kasszasikerek Program // Hajna Csongor kommunikációs csoportvezető, Provident Pénzügyi Zrt., Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program Kövessük a törvényeket! [ ]

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A legrégibb magyarországi törvényszövegek az első király korából valók: Szent István Decretumainak két könyve. A nagyobbik első könyv büntetőtörvényekből áll és a magántulajdon védelmét szolgálja; a második főképpen az egyházzal kapcsolatos rendelkezéseket tartalmazza. Forrás: Az Alkotmány szabályozza a Magyar Köztársaság jogrendjét, az állampolgárok alapvető jogait és kötelezettségeit, meghatározza az államszervezetre vonatkozó alapvető. A legmagasabb szintű törvény. A házirend az iskola diákjainak alkotmánya. Rögzíti a jogokat és a kötelességeket, valamint az iskola munkarendjét. Betartása és betartatása iskolánk minden tanulójának és dolgozójának joga és kötelessége.

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Beszéljük meg! Követünk-e mindennapi magatartásunkban különböző szabályokat? Milyeneket? Soroljunk fel párat! Miben hasonlít ill. különbözik az Alkotmány és az iskolai házirend? Miért követjük ezeket a szabályokat?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Miért és hogyan jönnek létre a magatartási szabályok, törvények?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n … két lovas szekér szembetalálkozott az úton. Az út keskeny volt, a szekerek nem fértek el csak úgy egymás mellett, kerülni kellett. A kocsisok tanakodtak, hogy merre kerüljék ki egymást. Felmerült megoldások A.Mindketten jobbra kerülik ki egymást B.Mindketten balra kerülik ki egymást C.Egyik jobbra, a másik balra kerül Játsszátok el a két kocsis szerepét. Valamikor réges-régen …

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n DÖNTÉS ROSSZ A KIALAKÍTOTT VÁRAKOZÁS ÜTKÖZÉS SIKERES döntés Beigazolódik a várakozás Hasonló helyzetben ugyanígy döntenek Kialakul a közlekedési szabály

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Hogyan hozhatunk jó döntést?  Honnan vesszük ezeket az információkat?  Múltbeli tapasztalatainkat használjuk fel  Társadalmi közmegegyezés  pl. az útszéli ivóban az emberek beszélnek róla, hogy ilyen esetben ki hogyan szokott dönteni  A jó döntéshez információra van szükség.  Tudnom kell, hogy a másik várhatóan hogyan fog dönteni.

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Miért tiszteljük a törvényeket?  Kiszámíthatóbbá teszi a világot  Információt nyújt a másik fél várható magatartásáról  Segíti, irányítja a döntéseinket  Csökkenti a szereplők választási készletét  Csökkenti a költséges hibák lehetőségét  Segíti jogaink érvényesítését, a kiszolgáltatott helyzetek elkerülését

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Amikor NEM követjük a szabályokat … Számla nélkül vettem LCD televíziót a bolti árnál olcsóbban, de elromlott. Szerződés nélkül dolgoztam, és nem fizetik ki a munkát. Mi okoztunk autónkkal balesetet, és nem volt kötelező biztosításunk. Valaki belém tolatott, mert nem tartotta be a KRESZT. Tudsz további példákat …?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Néhány szó a feketegazdaságról

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n

Kérdés  Hogyan okoz károkat a rejtett gazdaság?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n

A tevékenységek legjellemzőbb típusai:  Szerződés nélküli foglalkoztatás  Burkolt bérezés (költségnek álcázva)  Munkabér aluljelentése  Színlelt szerződések  Számla nélküli tevékenységek  Fiktív számlák  Számla nélküli értékesítés  Magánszemélyek közötti jövedelemáramlás Melyik formából milyen hátrányai származhatnak az embernek?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A feketegazdaság hatása  Rontja az erőforrás-felhasználás hatékonyságát  Növeli a szűk adófizetői réteg adóterheit  Túlzott adók, megszorítások  Romlik a fehér gazdaságban működő vállalkozások versenyképessége  Felborítja a költségvetés fizetőképességét  Valós korlátot jelent az állami szabályozásban

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Néhány tanács  Csak olyan partnerrel kössünk üzletet, akinek jogosultsága van egy termék előállítására, forgalmazására, illetve adott szolgáltatás nyújtására.  A gazdasági kapcsolatokban ért sérelem esetén jogaink érvényesítésében segítenek például:  Fogyasztóvédelem, PSZÁF, APEH  Mindig kérjünk nyugtát vásárlásainkról.  Szerződéskötéskor a szerződést olvassuk végig.  Az aláírt szerződés mindkét felet kötelezi.  Az apró betűt is, olvassuk el, sőt.  Amit nem értünk, arra kérdezzünk rá.

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n © 2010, Családi Kasszasikerek Program A kiadvány a Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program gondozásában készült. A program társult tagjai Budapesti Corvinus Egyetem United Way Magyarország Magyar Máltai Szeretetszolgálat Lakásotthonok Országos Szakmai Egyesülete Provident Pénzügyi Zrt. Köszönetnyilvánítás  dr. Daruka Magdolna egyetemi docensnek és a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézetének a tananyag összegyűjtéséért és formába öntéséért.  Az International Personal Finance-nek, a Provident Pénzügyi Zrt. brit anyavállalatának, amely a Családi Kasszasikerek Program rendelkezésére bocsátott számos értékes pénzügyi oktatási alapanyagot és tapasztalatot.  A Családi Kasszasikerek Program szaktanácsadóinak:  Vörös Éva (United Way), dr. Bodnár Éva (Corvinus Egyetem), Tar-Bárczy Szilvia (Józsefvárosi Családsegítő), Győri-Daniné Szabó Mónika (Máltai Szeretetszolgálat), dr. Majoros Márta szociálpszichológus