EU-s források ökoiskolák számára Könczey Réka Budapest, 2010. június 5. Magyarországi Ökoiskola Címkiosztó OecoSystem tanácsadó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Advertisements

Helyi Érték – Értékhely! KEOP /B/
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Helyi Érték- Értékhely! KEOP CELODIN Zalai Alapítvány.
A Széchenyi Programiroda Nkft
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
A Délegyházi Napköziotthonos Óvoda komplex fejlesztése KMOP-4.6.1/B
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
Pályázati lehetőségek FAÖT ülés, Törökbálint Dr. Gordos Tamás programiroda vezető – Pro Régió Ügynökség.
Új bölcsőde építése Kartalon – passzívház közeli energiatakarékos formában KMOP
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
Pályázati felelős Kiválasztása:  állandó személy, az igazgató „nevesítse”  a feladata meghatározott, lehetőleg finanszírozott legyen (pl. órakedvezmény)
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
1 Pályázati lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kecskemét, június 21. Dr. Kónya József.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
TISZK létrehozása és a TIOP-3. 1
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Agrár- és vidékfejlesztési támogatások 2004 I. félévében 1. SAPARD 2. NFT, Agrár és Vidékfejlesztési Operatív Program Intézkedései.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely intézkedései 1. Mikrovállalkozások létrehozásának.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)

EU-s források ökoiskolák számára Takács Eszter Könczey Réka Budapest, június 6. Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója.
Klaszter és egyéb vállalkozásfejlesztési pályázatok 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Környezeti nevelés uniós forrásokból
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Pályázatok 2011 Vas Megye és Szombathely Város Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítványa Babós Csaba, ügyvezető igazgató.
EU-s pályázati források keresése Összeállította: Dr. Juhász Erika.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Akadálymentesítés az ÚMFT ROP humán-infrastruktúra fejlesztés prioritás konstrukcióiban.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Környezet és Energia Operatív Program Várható energetikai fejlesztési lehetőségek 2012-ben Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) vállalkozások számára Keller Péter osztályvezető GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Lorem ipsum.
EU-s források ökoiskolák számára
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

EU-s források ökoiskolák számára Könczey Réka Budapest, június 5. Magyarországi Ökoiskola Címkiosztó OecoSystem tanácsadó

ÚMFT forrásai Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) beruházási jellegű fejlesztések (termelő beruházás, infrastruktúra fejlesztés, környezetvédelem) Európai Szociális Alap (ESZA) humán erőforrás fejlesztés (képzések, HH…) Kohéziós Alap Közlekedési (50 millió ) és környezetvédelmi (25 millió ) nagyprojektek támogatása

Ökoiskola fejlesztési igények •Épület, építmény, kert •Felszerelés •Képzés és továbbképzés •Tananyagfejlesztés •Minősítés-tanúsítás

Ökoiskola fejlesztési igények (folyt) •Ökoiskoláztatás: programok, kampányok, táborok, csereutazás stb. •Ökoiskola külső kapcsolatai •Rendszerfejlesztés

Fejlesztési igények finanszírozása •Fenntartó saját forrásai és pályázatai •Iskola saját és szülői forrásai, pályázatai -ÚMFT-ben kifejezetten ökoiskola építési, fejlesztési, tartalmi fejlesztési, képzési pályázat NINCS, +DE semmi nem tiltja az ökoiskola-típusú fejlesztéseket. Támogatható és elszámolható, +HA a tervek megfelelőek és a pályázat nyer.

Ökoiskola: támogatható, elszámolható +Támogatható tevékenység: amennyiben a fejlesztés, kiépítés, bevezetés megnevezett célja (feladata) lehet a konstrukciónak +Elszámolható költség: amennyiben nem kifejezetten ez a konstrukció célja, de a (másféle) tevékenységhez tartozóan engedi/nem tiltja elszámolni az ökoiskola fejlesztés költségeit -/+Általában nem elszámolható, ha horizontális (FF) célul választják az ökoiskola minősítés megszerzését, kivéve ÁROP és EKOP projektekben ?

Iskolafejlesztés példa (NYDOP, ÉAOP, KMOP, DDOP, DAOP, ÉMOP, KDOP) Projekt megnevezése: Infrastrukturális fejlesztéssel a nyitott, többfunkciós iskoláért Pályázat neve: NYDOP-5.3.1/2/2F-2f Közoktatási infrastruktúra és szolgáltatások fejlesztése Megítélt összeg: Ft, 80% Projekt rövid összefoglalása: A pályázat célja a Gyenesdiási Általános és Alapfokú Művészeti Iskola infrastruktúra fejlesztése, a mai, modern 8 évfolyamot ellátni képes intézetért. Továbbá az iskola művészeti-, és a térségben egyedülálló ökotevékenység folytatásához szükséges helyiségek, feltételek biztosítása, mely révén a gyermekek számára egy egészséges, modern, méltányos oktatási környezet alakul ki, mely egyben a pedagógusi munka minőségének javulását, az egészségre nevelés folytonosságát biztosítja.

Zöld közbeszerzés •Az ajánlatkérő környezeti szempontokat alkalmaz a beszerzésében, azaz minél több, egyértelműen azonosítható környezeti vagy környezetvédelmi szempontot megjelenít. Példa: Tervező beszerzése (Dokumentáció, Szerződés tárgya; illetve Szerződés Feladatok között): Ajánlattevő tudomásul veszi, hogy a fenntartható fejlődés megelőzési alapelvének érvényesítése, és az anyagforgalmak körfolyamatba irányítása érdekében törekedni kell elsődleges természeti erőforrások helyett másodlagos alapanyagok hasznosítására; illetve a hulladék keletkezésének megelőzésére például a helyszíni anyagok felhasználásával, továbbhasználásával. Nyertes Ajánlattevő a kivitelezés alatti másodnyersanyag hasznosítás maximalizálására köteles (műszaki és piaci lehetőségek szerint). Nyertes Ajánlattevő a környezetbarát megújuló energiaforrások maximális alkalmazása és a passzívház kritérium minél jobb megközelítése érdekében részletes egyeztetésre kötelezett a Megbízóval.

FÉF mintaprojekt példa (KEOP) Pályázó neve: Móra Ferenc Általános Művelődési Központ Projekt megnevezése: Kerékpártároló létesítése a mórahalmi Móra Ferenc Általános Művelődési Központban OP név:KEOP Pályázat neve: 6.2.0/A Fenntarthatóbb életmódot és fogyasztási lehetőségeket népszerűsítő, terjedésüket elősegítő mintaprojektek Beruházás helye (helység): Mórahalom Megítélt összeg: Ft Támogatás aránya:90 %

Kampány példa (KEOP) Pályázó neve: Deák Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Projekt megnevezése: Egészséges környezetben - egészséges ember. (Hatékony tudatformálás a környezetvédelmben. A tanulókon keresztül a szülők, a falu környezeti szemléletváltoztatása.) Pályázat neve: 6.1.0/A A fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintákat ösztönző kampányok (szemléletformálás, informálás, képzés) Beruházás helye (helység): Kóny Megítélt összeg: Ft Támogatás aránya:90 %

Kampány példa (KEOP) Pályázó neve: Algyői Általános Iskola Projekt megnevezése: Első lépés a fenntartható háztartások felé - regionális képzés és kampány Pályázat neve: 6.1.0/B A fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintákat ösztönző kampányok Megítélt összeg: Ft Támogatás aránya:95 % Projekt rövid összefoglalása: bemutató órák, pedagógus továbbképzés, előadás-sorozat és ismeretterjesztő kiadványok készítése a lakosság számára, rendezvény Algyőn (falunap) energetikával foglalkozó cégbemutatókkal, lakossági tanácsadó szolgálat működtetése Algyőn, tájbejárás-sorozat

Képzések, tananyag és tantervfejlesztések, szervezetfejlesztés •TÁMOP •ÁROP (polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése) •ROP-ok önszerveződési és szervezetfejlesztési pályázatai, komplex pályázatai

Köszönöm figyelmüket, és várom kérdéseiket •most, vagy •a szekcióban, melynek témája: •óvodai, iskolai pályázatok •készítésük, •megvalósításuk •vagy bármikor a következő tanévben: