BERUHÁZÓI TÁJÉKOZTATÓ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Somogy megyei projektek
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Egy lépés a munkahely megszerzéséig képzési projekt az aktív munkakeresés témakörében fiatalok számára IFJÚSÁG, IFJÚSÁGPOLITIKA - ÚJ KIHÍVÁSOK előadó:
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Várpalota elkerülő építése
Abasári Technológiai és Innovációs Park Előadó: Dr. Lénártné Benei Anikó, polgármester Abasár.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
február 24. Gyutai Csaba. 2 3 Forrás: Nemzetközi Statisztikai Évkönyv, 2004, KSH, Bp., Ipari és Építőipari Statisztikai Évkönyv, 2005, KSH, Bp.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Székesfehérvár, január 30. Tőkefinanszírozás.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Szombathely, április 10. Tőkefinanszírozás.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Az észak-alföldi közép- és kisvárosok feldolgozóipara az ezredfordulón
MRTT Vándorgyűlés Szeged, Nyugat-Bácska magyar lakta településeinek gazdasági és társadalmi fejlesztési lehetőségei Diósi Viola, Regionális.
A Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió helye a Kárpát-medencében és gazdasági jellemzői Dr. (habil) Pál Ágnes főiskolai tanár HUNGARY, SZTE JGYTFK Sopron,
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Török József Üzletfejlesztési igazgató Miskolc, május 15. Tőkefinanszírozás.
) 27/07/2014 A befektetői tőke szerepe a távhőszolgáltatás fejlesztésében Fernezelyi Ferenc Kereskedelmi igazgató Dalkia Energia Zrt. MaTáSzSz konferencia.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
Gazdaságfejlesztési Pályázatok - lehetőségek, tapasztalatok András Lászlóné, igazgató Győr, szeptember 26.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
A régió és ezen belül a kistérség munkaerő-piaci helyzete, hiányszakmák a régióban, a foglalkoztatáspolitika aktuális kérdései.
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Demográfiai válság: Hová tartasz Nógrád megye?
Kassa Kárpát-medencei gazdasági fórum Szolnok, május 16.
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Holcim Hungária Zrt. © 2010 Ismeri Ön a Holcim Hungária Otthon Alapítványt?
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Pályázatok 2011 Vas Megye és Szombathely Város Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítványa Babós Csaba, ügyvezető igazgató.
Vállalkozói mikrohitelek
Barnamezős Beruházás a DIGÉP-MSM Kft-ben
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Előadás másolata:

BERUHÁZÓI TÁJÉKOZTATÓ

Magyarországról címszavakban: Terület: 93.030 km² Lakosok száma: 10.077.000 fő Megyék száma: 19 Régiók száma: 7 Népsűrűség: 108 fő/km² Munkanélküliség: 8 % Foglalkoztatottság: 3.844.000 fő Bruttó átlagbérek: 168.000 Ft / hó Forrás: KSH 2006.

Miért Magyarország? Produktivitás és képzettség Motivált munkaerő Produktivitás és képzettség Jól strukturált oktatás, jól szervezett képzési rendszer Cégkultúra: együttműködés külföldi befektetőkkel 1972-óta Menedzsment és magas technikai tudás Munkaerőverseny költségek (Magyarország / EU = 1 / 4.4) Infrastruktúra, logisztika Ösztönző rendszerek Európai kulturális értékek Egészség turizmus (400 termál fürdő kínálja szolgál- tatásait, csak Békés Megyében 6 termál fürdő) Falusi és argó-turizmus Egyéb turisztikai és sportolási lehetőségek (wellness, golf, lovaglás, vadászat) Elismert konyha

Magyarországról címszavakban:

(Bács-Kiskun, Békés, Csongrád – megyék) Dél-alföldről címszavakban: (Bács-Kiskun, Békés, Csongrád – megyék) Terület: 18.339 km² Régióközpont: Szeged Lakosok száma: 1.335.000 fő Népsűrűség: 77 fő/km² Munkanélküliség: 9,1 % Foglalkoztatottság: 49 % Bruttó átlagbérek: 155.025 Ft / hó Az átlagkeresetek országosan Békés Megyében a legalacsonyabbak. Forrás: KSH, ITDH.

Békés megye címszavakban: Terület: 5.631 km² Megyeszékhely: Békéscsaba Lakosok száma: 377.000 fő Népsűrűség: 69 fő/km² Munkanélküliség: 14,5 % Munkanélküliek száma: 24.375 fő Bruttó átlagbérek: 95.000 Ft/hó Vállalkozások száma: 36.790 Forrás: KSH 2006.

Békés megye címszavakban: Gazdaság: Békés megye gazdasága igen színes, jellemzően mezőgazdasági és feldolgozóipari hagyományokkal rendelkezik, amely mára jelentősen átstrukturálódott, új iparágak váltak jelentőssé. Békés megye meghatározó cégei, iparágai: > gépipar > üvegipar > nyomdaipar > építőanyag ipar > mezőgazdaság > élelmiszeripar > textilipar > vegyipar

Békés megye hozzáadott értékei:  Világszínvonalú szolgáltatások  „End to end” – megoldások  Igazodás az EU-s szabályozásokhoz  Költségmegtakarítás: saját ellátói lánc

A Békés megyében rejlő lehetőségek: Politikai összefogás a fejlesztések, beruházások érdekében Gazdasági és szociális stabilitás (Szak) képzett, kreatív és tapasztalt munkaerő Széleskörű ipari aktivitás régre nyúló tradíciókkal Román, szerb határ közelsége, határokon átívelő kereskedelem lehetőségének növekedése Elégedett nemzetközi nagyvállalatok jelenléte

Békés Megye címszavakban: Közlekedés, Szállítás: Közút: A megyén két nagy forgalmú nemzetközi tranzit útvonal halad át, az észak-déli tengelyű E47. sz. főút, ill. a nyugat-kelet tengelyű E44 sz. főút. Bár a megyét még autópálya nem éri el, a szomszédos Bács-Kiskun Megyéig közlekedhetünk az M5 autópályán, mely az európai közúti közlekedés vérkeringéséhez tartozik. A tervek szerint 2013-ig megépül a Kecskemét – Békéscsaba gyorsforgalmi út mely az M44. számot viseli majd. A közúthálózat fejlesztést igényel , melynek a megindítása megtörtént. Vasút: A IV. páneurópai korridor a 120-as számú vasúti fővonal a vasúti közlekedés szempontjából a bekapcsolja a megyét a nemzetközi vérkeringésbe. A fővonal több éves felújítási munkálatai 2012-re tehetők. Légi közlekedés: A Békéscsabán található reptértől, amely 2006-ben került felújításra, VFR és IFR forgalom lebonyolítására vált alkalmassá. A 17L/35R aszfalt borítású szilárd kifutópálya 1300 m hosszú és 30 m széles.

HOL VAGYUNK? A természeti környezetben fekvő város, Körösladány közel ezer éve lakott. A település a XIII. sz. elejétől 500 éven keresztül a Nadányi család birtoka volt. A törökök kiűzése után a Harruckern család, s ezt követően a Wenckheim család tulajdonába került. Körösladány város a Kelet-Magyarország északi és déli részét összekötő 47-es főút és a Sebes-Körös találkozásánál fekszik. A város területének északi részén torkollik a Sebes-Körösbe a Berettyó. Miután keresztülszeli a várost, Hármas-Körösként folytatja útját a Tisza felé. Debrecentől délre 93 kilométerre, míg Szegedtől keletre 133, Békéscsabától északra 40 kilométerre található.

HOL VAGYUNK? Körösladány lakossága megközelítőleg 5.000 fő, a város legnagyobb foglalkoztatója a Henkel. A körösladányi üzem, a Henkel Magyarország Kft. legfontosabb, legnagyobb létszámú, legnagyobb kapacitású telephelye az országban. A Békés megyei településen a vállalat alkalmazásában majdnem hétszáz ember dolgozik, amivel mind az újdonsült város, mind a térség foglalkoztatásában fontos szerepet játszik. A Henkel három magyarországi üzemében termel. Körösladányban folyékony mosó- és tisztítószereket gyárt, és ezzel a tevékenységével a bécsi székhelyű holding regionális kompetencia központja. Feladata elsősorban a környező országok piacainak ellátása, de összesen 33 országba jutnak el termékei, köztük Japánba és az USA-ba is. A Henkel legfontosabb Körösladányban gyártott termékei: Mosószerek: Persil, Tomi, Biopon; • textilöblítők: Silan termékcsalád; • mosogatószerek: Pur, Somat; univerzális tisztítószerek: Sofix, Opti, Clin, Picobello; továbbá • fürdőszoba-, és WC-tisztítószerek: Bref termékcsalád

Miért a Körösladányi Ipari Park? Adottságok: Észak-déli 47. sz. főút, 5205.,4232. sz. közutak MÁV 127-es számú (Körösnagyharsány-Vésztő- Dévaványa-Gyoma) vasútvonala szeli át a parkot – iparvágány kiépítése tervezett Határátkelő közelsége Parkon belül a Henkel Mo. Kft. Körösladányi gyára Fejlesztések iránt elkötelezett Önkormányzat Előnyök: 1,6%-os helyi adó 50%-os beépíthetőség Országosan legmagasabb támogatási intenzitás Alacsony munkabérek, meglévő munkaerő

Miért a Körösladányi Ipari Park? Költségmegtakarítás Flexibilisebb kiszolgálás Vagyonvédelem Hatékonyabb kommunikáció Koncentrált logisztika, raktározás Áruforgalom közút érintése nélkül, folyamatos árualap biztosítása Románia közelsége Országosan legmagasabb támogatási intenzitás Tevékenységhez kapcsolódó speciális előnyök

Cégünk 2007. június 26-án elnyerte az „Ipari Park” címet. Rólunk: A Körösladányi Ipari Park a Dél-alföldi régióban, Békés megyében, a leghátrányosabb helyzetű szeghalmi kistérségben jött létre. A terület közlekedés földrajzi helyzete ideális, Körösladány város a 47-es főút és a Sebes-Körös találkozásánál fekszik, Békéscsabától 40 km-re. Az ipari parkban jelenleg a Henkel Magyarország Kft. és az Alpla Műanyag feldolgozó ipari Kft. működik. Az ipari park tulajdonosai: Körösladány Város Önkormányzata: 2,23 ha Henkel Magyarország Kft.: 8,29 ha Eco-Consult Hungary Kft.: 9,77 ha Összes terület: 20,29 ha A Körösladányi Ipari Park Szolgáltató Kft. 2006. március 17-én jött létre azzal a céllal, hogy ipari parkot hozzon létre Körösladányban, különböző vállalkozások betelepítésére. Cégünk 2007. június 26-án elnyerte az „Ipari Park” címet. A Körösladányi Ipari Park létrehozásának kiemelt szempontja volt, hogy a Henkel beszállítóit a gyár közelébe integrálja, figyelembe véve a települési rendezési tervet.

ÜTEM: - Infrastruktúra és úthálózat kiépítése - Kamionparkoló (~1,2 ha) és hívórendszer kiépítése - Csarnokok építése - Szintbeli vasúti átjáró kialakítása - Első betelepülők

II. ÜTEM: Logisztikai raktár betelepítése Inkubátorház betelepítése Kamionmosó Kiszolgáló épület További betelepítések 47 Szeghalom Békéscsaba

Beruházói költségek: Szabad terület: 1,2ha Költség nem Költség €-ban Csarnok bérlet 3€/m² (műszaki paraméterektől függően magasabb is lehet) Villamosság 250KW csatlakozási érték esetén ~0,12€/kw+ÁFA (20KV vételezve, saját transzformátor esetén) Fűtés (gáz) ~900€/hó Szennyvíz 0€ Távközlési költségek ~65€ (telefon: 10-15€/hó, korlátlan internet: 50-60€/hó) Örzés-védés ~600€/hó Helyi adó 1,6% (nettó forgalom után) Költség nem Költség €-ban Adók, díjak ÁFA: 20%, 33,5% (alkalmazott utáni járulék) és 7,5% (eü. hozzájárulás) /hó Befektetett tőke kamata 4-5% Biztosítás ~1.000€ /negyed év Aktuális üzemanyag költségek Díezel: 0,83€/l , Benzin: 0,86 €/l (átváltási árfolyam: 1€ =300HUF) Költség nem Költség €-ban Ügyvezető igazgató ~1.000 - 1.100€ /hó Adminisztratív dolgozó ~850-900€/hó Szakmunkás ~800-850€ /hó Segédmunkás ~600-650€/hó

Beruházási időtábla: 2010.01.01. 1. 2. 3. 4. 5. Cég alapítás: ~ 1 hét 2011.05.01. 2011.08.01. 2011.11.01. 2011.04.01. 2012.05.01. 1. 2. 3. 4. 5. Cég alapítás: ~ 1 hét Építési terv (tervezés): ~ 1 hónap Terv engedélyeztetés: ~ 3 hónap Pályázat: ~ 3 hónap döntés negyedévente 1x Építkezés: ~ 6 hónap

Támogatási lehetőség: Épület beruházás: GOP-2011-2.1.3 Pályázat kiírás ideje: 2011. 03.01-től A támogatási intenzitása / összege: max.35% / max. 1 milliárd HUF A támogatás formája: vissza nem térítendő Eszköz beruházás: GOP-2011-2.1.1. A / B A támogatás összege: minimum: 3.000.000 Ft, de maximum: 100.000.000 Ft A támogatás intenzitása: max. 35% - 40% a az elszámolható költségeknek Beadási határidő: 2011. december 31. Aktuális átváltási árfolyam: 1€ = 280 Ft

Körösladányi Ipari Park Szolgáltató Kft. ELÉRHETŐSÉGEINK: Körösladányi Ipari Park Szolgáltató Kft. H-5600 B É K É S C S A B A Teleki utca 6. Telefon / Fax: +36 66 446 967 Web: www.korospark.com

ELÉRHETŐSÉGEINK: Tolnai Tibor tibor.tolnai@korospark.com Ügyvezető Igazgató KIP Kft. Erdeiné Balogh Bernadett bb@korospark.com Irodavezető Illyés József illyes.jozsef@korospark.com Projekt menedzser Knyihár János attika@globonet.hu Építész, tervező Attika-Team Kft. Dr. Bak Tibor bakt@t-online.hu Jogi képviselő