Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág1 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág Üzemi Tanács Ülése május 8.
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág2 TervTényEltérés Üzleti bevételek ,8% Üzleti ráfordítások ,5% Üzleti eredmény ,6% Pénzügyi eredmény ,6% Szokásos eredmény ,5% Rendkívüli eredmény ,4% Adózás előtti eredmény ,6% Adózás előtti eredmény költségtérítéssel ,2% A Személyszállítási Üzletág évi eredménye (millió Ft) - Csak az üzleti ráfordítások terén és ezáltal az üzleti eredményben volt tapasztalható némi romlás a tervhez képest, amelyet szinte teljes egészében a belső szolgáltatások többletköltsége okozott. - A tervekhez képest az összes többi területen javulás volt a év folyamán.
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág3 - A 162 milliárd forintos üzleti költségek 70%-át, azaz 113 milliárd forintot tettek ki a belső szolgáltatások.
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág4 - A 113 milliárd forintos belső szolgáltatási költségekből 63 milliárd forint a pálya- használattal, 47 milliárd a gépészeti szolgáltatásokkal összefüggésben merült föl.
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág évi SZÜ naturáliák TervTényEltérés Vonatdarab ,1% Utasfő (millió)153,5153,70,2% Fizető utasfő (millió)120,4120,1-0,3% Utaskm (millió)9 654,69 742,40,9% Fizető utaskm (millió)6 969,06 951,0-0,3% Vonatkm (millió)75,075,40,5% Ülőhelykm (millió)20 506, ,05,5% - A szinte változatlan vonatdarab mellett az ülőhelykm terv feletti teljesítésének egyik oka a személykocsi-állag jobb kihasználása volt. - A másik ok az előirányzott 13%-os kínálatcsökkentés túlzott volta: a nagyon alacsony tervet az utasigényekhez jobban igazodó közlekedés kapcsán túlléptük.
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág évi tervezés – naturáliatervek Bázis (2005)Terv (2006)Eltérés Vonatdarab ,3% Utasfő (millió)153,7154,20,3% Fizető utasfő (millió)120,1119,4-0,6% Utaskm (millió)9 742,49 529,0-2,2% Fizető utaskm (millió)6 951,06 804,0-2,1% Vonatkm (millió)75,477,73,0% Ülőhelykm (millió)21 638, ,0-0,1% - Az utaskm tervezett csökkenése a Budapesti Egyesített Bérlet (BEB) tavaly ősszel történt bevezetése miatt szükséges (ugyanannyi utas kevesebb km-re vesz jegyet), de e kiesés pénzbeni ellentételezését a SZÜ megkapja. - A jelentősebb vonatdarab- és vonatkm-növelés oka a tavalyi kínálatszűkítést követő idei kínálatbővítés, valamint dec. 10-től az ütemes menetrend kiterjesztése.
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág évi tervezés – létszámtervek Bázis (2005)Terv (2006)Eltérés Átlagos létszám ,6% Záró létszám ,6% - A tervezett zárólétszám bázishoz viszonyított növekedésének oka a bevételi terv teljesítése érdekében történő jegyvizsgálói létszámemelés.
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág évi tervezés – eredményterv (millió Ft) - A pénzügyi eredmény romlásának oka a hitelkamat-teher jelentős megemelkedése, ami a megnövekedett beruházásokra vezethető vissza. - Az alaptevékenység ráfordításainak tervezett 3%-os növekedését alapvetően az elmaradt munkák pótlása (pl. személykocsi-fővizsga, stb.) okozza. Bázis (2005)Terv (2006)Eltérés Üzleti bevételek ,4% Üzleti ráfordítások ,0% Üzleti eredmény ,0% Pénzügyi eredmény ,8% Szokásos eredmény ,4% Rendkívüli eredmény ,3% Adózás előtti eredmény ,6% Adózás előtti eredmény költségtérítéssel ,1%
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág9