Várpalota elkerülő építése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Megbízó: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Projekt általános bemutatása
Somogy megyei projektek
5. számú főút Szeged, Nyugati elkerülő III. ütem Lakossági fórum, Szeged augusztus 5.
5. számú főút és a jelű összekötő út közötti szakasz, lekötéssel a 43
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Projektmenedzsment szervezet: EuroAdvance Közgazdasági Tanácsadó Kft.
A BORVIZEK ÚTJA. A projekt általános bemutatása •PHARE 2006, Gazdasági és Szociális Kóhézió - Nagy Regionális Infrastruktúra Projektek •KÓD: PHARE RO2006/
„Tapolca-patak revitalizációja”
műszaki osztályvezető
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
KÖZBESZERZÉSEK ÁTLÁTHATÓSÁGA Transparency International Magyarország Eger, szeptember 29. the coalition against corruption.
EKOP Elektronikus levéltár
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
KEOP / A barlangokban egykor kialakított világítási rendszerek energiatakarékos, a lámpaflóra kialakulását és terjedését minimalizáló.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
EKOP „Központi rendszer bővítése és szolgáltatás- fejlesztése” EKOP Oláh István
Lebonyolítás tapasztalatai az EU-s előírások tükrében
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Tájékoztatás az Európai Gazdaságélnkítő Csomagról ÚMVP MB Budapest, június 29. ÚMVP MB
Galovicz Mihály, IH vezető
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
2006 Az új energia stratégia fő célkitűzése a megújuló energiaforrások hasznosítási lehetőségének vizsgálata  napenergia hasznosítási lehetőségek  hőszivattyús.
Vasúti és közúti hidak összehasonlítása
LOT 2 – LOT 3 Csepeli hálózatfejlesztés I. és II.
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
Építési projectek monitoringja a szakmai szakértő szemével
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
8 sz. főút Márkó – Herend közötti szakasz fejlesztésének megvalósítása
A CIVAQUA program jelentősége, megvalósításának feltételei Nagyerdő Konferencia szeptember 16. Előadó: Orbán Ernő osztályvezető TIKÖVIZIG.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
A tervezési munka előkészítése és folyamata
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELY ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN TERVEZÉS,
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
A tervtanács szerepe Közúti biztonsági auditor - alapképzés
2017. július 5..
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
Előadás másolata:

Várpalota elkerülő építése (24+000-32+000 km. sz.) Várpalota Lakossági fórum 2009.02.19 ‏

8. sz. főút jelenlegi nyomvonal – inotai szakasz 8. sz. főút Várpalota D-i elkerülés 8. sz. főút jelenlegi nyomvonal – inotai szakasz

8. sz. főút Várpalota D-i elkerülő építése Adatok: szakasz hossza: 8,2 km tervezés: MK. Kht által átadott eng. terv tanulmánytervi felülvizsgálata megtörtént nyomvonal kiválasztással az engedélyezési terv készítése folyamatban van építési engedély: nincs az elkerülő keresztmetszeti kialakítása 2x2 sáv fizikai elválasztással, 90 km/h sebességre tervezve Kockázatok: engedélyeztetés elhúzódása területszerzés elhúzódása EU finanszírozás (támogatási szerződés) elhúzódása vasútfejlesztés

Előzmények a tárgyi projektben az engedélyezési terv készítése megkezdődött, de különböző okok miatt félbeszakadt. Az elkészült tervek csak részlegesen voltak használhatóak, így új engedélyezési tervek készítésére volt szükség 2007. márciusában a 1004/2007. (I. 30.) Korm. Határozat szerint a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtól (KKK) a beruházói feladatok átkerültek a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez (NIF Zrt.), és a tárgyi munka része a 2007- 2013-as KözOP akcióprogramnak is A NIF Zrt. az átvétel után 2007 májusában egyeztető tárgyalást tartott az akkor Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), ma KHEM, és a KKK képviselőivel, amely alapján tanulmánytervet kellett készíttetni új nyomvonalváltozatokkal

A tanulmányterv főbb kérdései alternatív változatok kidolgozása a jelenleg elfogadott nyomvonalhoz képest (kezdő és végcsomópont, vasúti keresztezések, egyéb keresztezések)‏ közutak esetében szintbeli és különszintű keresztezések kidolgozása vasút esetén a meglévő és a tervezett vasútvonalra a keresztezések kidolgozása párhuzamosságok kiiktatása (Inotai utáni szakaszon)‏ tanulmányterv elkészült a fentiek szerint és leszállításra került 2007.10.01-én

8. sz. főút Várpalota D-i elkerülés tanulmánytervi változatok a szükséges változtatásokkal A két változat közötti nyomvonal a 25+000-28+000 km sz. között „Régi” nyomvonal (piros)‏ A 28+000 km sz-ben csomópont helyett különszintű átvezetés kialakítása Új nyomvonal (kék)‏ A 31+000 km sz-ben végcsomópont kialakítás és 11,5 t megerősítés a pétfürdői csomópontig

A tanulmányterv egyes részeinek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli terv a tanulmányterv felülvizsgálatra és az engedélyezési és kiviteli tervek készítésére közbeszerzési eljárás került kiírásra 2008 januárjában az eljárás nyertese a NEFIT Kft. és PERIDON Kft. közös ajánlata lett A szerződés a következő határidőket tartalmazza: tanulmányterv kiegészítés, környezetvédelmi engedély megszerzése, költséghaszonelemzés: 2008.07.30 út, híd zsűrizett engedélyezési tervek alapján az engedélyeztetési eljárás megindítása, záradékolt kisajátítási tervek leszállítása: 2009.03.15 jogerős építési engedély megszerzése: 2009.06.15 kiviteli tervek elkészítése és leszállítása: 2009.08.30

A tanulmányterv egyes részeinek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli terv a tanulmányterv felülvizsgálata határidőre elkészült és leszállításra került a NIF Zrt. által 2008. augusztusában összehívott egyeztetésen végleges döntés született a nyomvonalról és műszaki tartalomról (KKK és a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM)) a vasúti keresztezésekkel kapcsolatosan további KHEM döntés alapján a jelenlegi nyomvonalra készülnek a vasúti-közúti műtárgyak

A tanulmányterv egyes részeinek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli terv Elfogadott nyomvonal Egyszerűsített kezdőcsomópont Ősi átvezetés módosított helyen Egyszerűsített végcsomópont

További előkészítési feladatok és azok átfutási ideje A tanulmányterv egyes részeinek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli terv További előkészítési feladatok és azok átfutási ideje építési engedélyezés: 2-6 hónap területszerzés: 8-12 hónap régészet: 2-4 hónap közbeszerzés lefolytatása 3-4 hónap nagyprojekt esetén készítendő dokumentáció EU felé 4-6 hónap finanszírozáshoz szükséges támogatási kérelem aláírása(EU) 4-6 hónap terv- és közbeszerzési dokumentumok minőségbiztosítása 1-3 hónap ideális esetben az építés kezdete legkorábban: 2010 III. negyedév kivitelezési idő: 2-2,5 év

Várpalota elkerülő - Kockázatok, kérdések vasúti és közúti fejlesztések összehangolása építési engedély elhúzódása az új nyomvonalra esetleges rendezési terv módosítás várpalotai szeméttelep érintettsége régészeti lelőhely műszaki tartalom és költségek

Köszönjük a figyelmet!