2005.05.13.TransMotion1 TransMotion Projekt BMF-NIK, IAR szakirány Kertész Tamás Rieger Péter Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A számítógépes hálózatok és az Internet
Advertisements

Windows Virtualizáció
VIRTUÁLIS IDŐKAPSZULA
HÁLÓZATOK.
A LabVIEW használata az oktatásban
Péter Pázmány Catholic University, Department of Information Technology Videó előfeldolgozás Audio előfeldolgozás Szinkronizált Audio-vizuális adatbázis.
Pár szó a digitalizálásról
INTERNET 4 Az előadást készítette és előadja: 4 TAMASI ISTVÁNNÉ 4 Hegedüs Géza Általános Iskola.
Készítette: Bátori Béla 12.k
Internet Felépítése, működése.
Hálózatok.
Prototype Kft. Prototype kft. - Alapítás ban - 8 alkalmazott - A Stratasys Inc. képviselet - MK-Technology GmbH képviselet - GOM GmbH képviselet.
2007 ISP TANFOLYAM ÉSZAKNET, LH COM. USER AUTHENTIKÁCIÓ •MAC – IP •MAC – DHCP •MAC – IP – RADIUS •PPPoE – RADIUS.
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
1 / / 13 Bevezető Forgalmi dugók okozta problémák: - Feszültség - Sietség - Szabálytalan közlekedés → baleseti források Megoldás: A jó megoldások.
Operációs rendszerek 1. Takács Béla
Geometriai modellezés
Geometriai modellezés
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
1 Hálózati Operációs Rendszerek gyakorlat Bevezető Előadó: Bilicki Vilmos
Az operációs rendszerek
Feladatok - BAR K+F Vámossy Zoltán 2010 Summer School on Image Processing (SSIP) nyári egyetem feladatai és saját ötletek alapján.
Doros Roland Mérnök-informatikus hallgató BMF-Nik
A 4D stúdió valós idejű GPU-s implementálása Hapák József ELTE-IK MSC 2012.
Napjaink háttértárolói Készítette: Székely Dávid 9. C Felkészítő tanár: Bálint Péter műszaki tanár Iskola: Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola Jendrassik.
Többdimenziós kockák síkbeli megjelenítése
Google earth és a térinformatika kapcsolata
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Az ARL tevékenységének bemutatása
„Korunk vívmánya a számítógép, mint kreatív eszköz az alkotó művész kezében” Művészetek Háza Veszprém április május 01. „Digitális Művészetek.
Levelezés, és a többiek Takács Béla Irodalom Bodnár –Magyari: Az Internet használata I. (Kiskapu) Bodnár –Magyari: Az Internet használata.
INTERNET.
Minerva projekt és digitalizálási tapasztalatok Moldován István OSZK MEK Osztály NDA Konferencia december 14.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Anyagadatbank c. tárgy gyakorlat Féléves tematika Adatbázis alapfogalmak, rendszerek Adatmodellek, adatbázis tervezés Adatbázis műveletek.
TransitView TransitView Fejlesztői csoport: Lévai János, Fejér Róbert, Sulyok Csaba, Sztankovics Ágnes Vezető tanár: Simon Károly.
TransitView TransitView Fejlesztői csoport: Lévai János, Fejér Róbert, Sulyok Csaba, Sztankovics Ágnes Vezető tanár: Simon Károly.
A számítógép ergonómiája
valós-idejű helymeghatározás WLAN-nal
GPS az építőmérnöki gyakorlatban GNSS-infrastuktúra.
Kommunikációt segítő programok a hálózaton
BMF-NIK-IAR Macska Nagy Krisztina Kancsár Dániel Sipos Péter.
Dplusz projekt 1 Dplusz projekt Készítők: Kerti Ágnes, Cseri Orsolya Eszter Konzulens: Vámossy.
TransMotion Emberi mozgás digitalizálása
Többszintű Tenyéralapú Biometrikus Azonosító Rendszer
Készítők: Fajt Péter Vácz István Konzulens: Vámossy Zoltán Rendszám Felismerő Rendszer 3. évf.
Szoftver Program – utasítás sorozat, amelyet a számítógép végre tud hajtani. Operációs rendszer – programcsomag, amely kapcsolatot teremt a felhasználó.
Az Internet alkalmazásának lehetőségei Áttekintés.
Komoróczy Tamás 1 Java programozási nyelv A nyelv alapjai.
KINECT© szenzor intelligens terekben
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék Alkalmazás és megjelenítés virtualizáció Micskei Zoltán.
Supervizor By Potter’s team SWENG 1Szarka Gábor & Tóth Gergely Béla.
Topológiák Hálózati eszközök
Audio Utastájékoztató Rendszer vasútállomások részére
Szabályzó tervezése intelligens kamerával
Az Internet.
Farkas Zoltán mérnök informatikus Konzulens tanár: Seres Iván 2013.
Készítette: Kokrák Mihály Konzulens: Smid László
Brain Computer Interfacing
DroidLab Androidos eszközökkel épített teszthálózat Vida Rolland, BME-TMIT szeptember 27.
TransMotion – Emberi mozgás digitalizálása BMF-NIK, Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány Kertész Tamás Rieger Péter László Szolyka Sándor Konzulens:
Szoftver Program – a számítógép számára érthető utasítássor Operációs rendszer – Programcsomag. Kapcsolatot teremt a felhasználó és a számítógép között.
Szoftver Program Operációs rendszer – Programcsomag, kapcsolatot teremt a felhasználó és a számítógép között. Pl: Windows és DOS, Linux (ingyenes), Unix.
Grafikus felhasználói felületek Linux alatt. Grafikus Interface A grafikus felhasználói felület (angolul graphical user interface, röviden GUI) olyan,
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Euler 3D térgeometriai szerkesztő és szemléltető program
Lente Tamás Méliusz Juhász Péter Könyvtár
Mozgásvizsgálat gyakorlat
Az operációs rendszerek
CONNECTRA rendszer bevezetése
Előadás másolata:

TransMotion1 TransMotion Projekt BMF-NIK, IAR szakirány Kertész Tamás Rieger Péter Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán

TransMotion2 Bevezető a projektről ▪ Mi a projekt témája és miért? ▪ Az emberi mozgás digitalizálása ▪ A tanultak hasznosítása

TransMotion3 Motion Capture ▪ Fogalma ▪ Működési elve ▪ Fajtái: ▪ Optikai ▪ Elektromágneses ▪ Elektrotechnikai ▪ Rádiófrekvenciás ▪ Ultrahangos

TransMotion4 Motion Capture ▪ Felhasználási területei: ▪ Filmipar ▪ Játékipar ▪ Virtuális konferenciák ▪ Számítógép vezérlése kézmozdulatokkal ▪ Távvezérlés

TransMotion5 Céljaink ▪ Gazdaságos megvalósítás ▪ A létező rendszerek túl drágák ▪ Ingyenes verzió oktatási célokra ▪ Real-time (valósidejű) megjelenítés ▪ Univerzális felhasználási lehetőség

TransMotion6 A rendszer összetevői ▪ Kamerák ▪ Markerek, ruhák ▪ Színész(ek) ▪ Számítógépes rendszer ▪ Motion Capture szerver ▪ Performance Animation kliens

TransMotion7 Kalibráció ▪ Kamerák elhelyezése ▪ Referenciapontok megadása ▪ Megvilágítás beállítása ▪ Pontok hozzárendelése egy 3D-s modellhez

TransMotion8 Megvalósítás 1.A kamerák képeinek feldolgozása 2.3D-s koordináták visszafejtése 3.Az adatok továbbítása a kliens felé 4.A jelenet megjelenítése

TransMotion9 1. A kamerák képeinek feldolgozása ▪ Adatmennyiség csökkentése ▪ Előfeldolgozás (zajszűrés) ▪ Markerek detektálása ▪ C++, OpenCV

TransMotion D-s koordináták visszafejtése ▪ A kamerák képe csak a valós világ egy-egy vetülete ▪ A meghatározott referenciapontokhoz viszonyítva meghatározhatók a markerek koordinátái ▪ Háromszögelés ▪ Interpoláció

TransMotion11 3. Az adatok továbbítása a kliens felé ▪ Képek helyett 3D-s koordináták továbbküldése, nagy mennyiségű adat helyett mindössze tucatnyi pont 3 adata ▪ Csekély hálózati forgalom (akár internet)

TransMotion12 4. A jelenet megjelenítése ▪ 3D-s modellek felépítése a Maya rendszerben ▪ A 3D-s modell valós idejű mozgatása a kapott adatok alapján ▪ A kliens gépen látható a végeredmény

TransMotion13 Felhasználói felület ▪ Kalibráció ▪ Markerek azonosítása, hozzárendelése egy csontvázmodellhez ▪ 3D-s modell kiválasztása ▪ Finomhangolás ▪ Előnézeti kép

TransMotion14 Felhasznált irodalom  Vaxjö Universitet, Matematiska och Systemtekniska Institutionen Construction of a Motion Capture System   Pyros Pictures, Inc.   Maya DevKit Documentation, Motion Capture API Guide