TransMotion1 TransMotion Projekt BMF-NIK, IAR szakirány Kertész Tamás Rieger Péter Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán
TransMotion2 Bevezető a projektről ▪ Mi a projekt témája és miért? ▪ Az emberi mozgás digitalizálása ▪ A tanultak hasznosítása
TransMotion3 Motion Capture ▪ Fogalma ▪ Működési elve ▪ Fajtái: ▪ Optikai ▪ Elektromágneses ▪ Elektrotechnikai ▪ Rádiófrekvenciás ▪ Ultrahangos
TransMotion4 Motion Capture ▪ Felhasználási területei: ▪ Filmipar ▪ Játékipar ▪ Virtuális konferenciák ▪ Számítógép vezérlése kézmozdulatokkal ▪ Távvezérlés
TransMotion5 Céljaink ▪ Gazdaságos megvalósítás ▪ A létező rendszerek túl drágák ▪ Ingyenes verzió oktatási célokra ▪ Real-time (valósidejű) megjelenítés ▪ Univerzális felhasználási lehetőség
TransMotion6 A rendszer összetevői ▪ Kamerák ▪ Markerek, ruhák ▪ Színész(ek) ▪ Számítógépes rendszer ▪ Motion Capture szerver ▪ Performance Animation kliens
TransMotion7 Kalibráció ▪ Kamerák elhelyezése ▪ Referenciapontok megadása ▪ Megvilágítás beállítása ▪ Pontok hozzárendelése egy 3D-s modellhez
TransMotion8 Megvalósítás 1.A kamerák képeinek feldolgozása 2.3D-s koordináták visszafejtése 3.Az adatok továbbítása a kliens felé 4.A jelenet megjelenítése
TransMotion9 1. A kamerák képeinek feldolgozása ▪ Adatmennyiség csökkentése ▪ Előfeldolgozás (zajszűrés) ▪ Markerek detektálása ▪ C++, OpenCV
TransMotion D-s koordináták visszafejtése ▪ A kamerák képe csak a valós világ egy-egy vetülete ▪ A meghatározott referenciapontokhoz viszonyítva meghatározhatók a markerek koordinátái ▪ Háromszögelés ▪ Interpoláció
TransMotion11 3. Az adatok továbbítása a kliens felé ▪ Képek helyett 3D-s koordináták továbbküldése, nagy mennyiségű adat helyett mindössze tucatnyi pont 3 adata ▪ Csekély hálózati forgalom (akár internet)
TransMotion12 4. A jelenet megjelenítése ▪ 3D-s modellek felépítése a Maya rendszerben ▪ A 3D-s modell valós idejű mozgatása a kapott adatok alapján ▪ A kliens gépen látható a végeredmény
TransMotion13 Felhasználói felület ▪ Kalibráció ▪ Markerek azonosítása, hozzárendelése egy csontvázmodellhez ▪ 3D-s modell kiválasztása ▪ Finomhangolás ▪ Előnézeti kép
TransMotion14 Felhasznált irodalom Vaxjö Universitet, Matematiska och Systemtekniska Institutionen Construction of a Motion Capture System Pyros Pictures, Inc. Maya DevKit Documentation, Motion Capture API Guide