Társadalmi Szolidaritás Program Kölcsey Ferenc Gimnázium Zalaegerszeg, 2011 február - május.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önkéntesség a Szolidaritás Évében
Advertisements

Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
 2011 első félévében Magyarország látja el az Európai Unió Tanácsának soros elnöki feladatait  az önkéntesség európai éve  június 4-12.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Szakképzésbe lépés lehetősége Magyarországon
Zalai Falvakért Egyesület Zala Megyei Önkéntes Centrum.
Gondozási Központ Zalaegerszeg
Tapasztalatszerzés külföldön Munka Ösztöndíj Önkéntes munka Segédanyag a “9B” osztályfőnöki óráira készítette: Szabó István ELTE 2012.
Széchenyi István Gimnázium
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Utógondozás szabadulás előtt és után Utógondozás területi koordinátor
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT
Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese.
„A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása” módszertani megalapozása” kiemelt projekt kiemelt projekt.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Készítette: a Dalai Láma
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
Büntetés-végrehajtási
Önkéntes segítő gyakorlat a győri Családsegítő Szolgálat keretein belül január hó.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A Magyar Vöröskereszt ben jött létre – 132 éve működik! -Kiterjedt vöröskeresztes nemzetközi kapcsolatok: 186 országban van jelen -Kiemelten közhasznú.
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Gyermekjogok - egy lépés előre
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
HUMÁN TISZK TÁMOP 07/1-2F SZÁMÚ PROJEKT Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója 2009 október 02. „Mércénk az ember”
Értelmi fogyatékossággal élő személyek támogatott lakhatása
Közmunkaprogram kórházaknak Budapest, április. 27 SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM KÖZMUNKA TANÁCS KÖZMUNKA TANÁCS.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Kórházi önkéntes segítők fogadása a Zala Megyei Kórházban 2011.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Széchenyi István Gimnázium Dunaújváros Készítette: Terecskei András (tanuló) és Szücsné Dr. Harkó Enikő (igazgatóhelyettes) Előadók: Csathóné Zágoni Nóra.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Általános iskola első osztály
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Mindszenty József Általános Iskola Gimnázium és Kollégium és a Miasszonyunk Időskorúak Otthona TÁRS-Önkéntes program 2010/11-es tanév II. félév Zalaegerszeg.
Személyiségteszt.
Támogató szolgáltatások női aspektusai Illés Tímea.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Iskolai közösségi szolgálat
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
A támogatott lakhatás kihívásai
A reintegráció lehetőségei
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
Iskolai közösségi szolgálat
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
„Kastélykiváltás Berzencén”
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Az önfejlesztő terület bemutatása
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Generációk találkozása Készítette: Giricz Nikolett
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Előadás másolata:

Társadalmi Szolidaritás Program Kölcsey Ferenc Gimnázium Zalaegerszeg, 2011 február - május

Feladatellátási hely: Zala Megyei Kórház

Az első találkozó : február 8. A kórházi önkéntes munka, a jellegéből adódóan, alapos felkészítést igényel. Emiatt a „szakmai” felkészítésen kívül, több megbeszélésen vettek részt diákjaink, amelyeken tájékoztatást kaptak a kórházban végzendő szolgálat feltételeiről, a szükséges felkészítésről, a különböző kórházi osztályokról és az ott ápolt betegekről általánosságban.

A program segítői: Dér Anikó, mentor Kovács Erzsébet, ápolási igazgató

Előkészítés A Zala Megyei Kórház ápolási igazgató- helyettese, Kovács Erzsébet és mentorunk, Dér Anikó üdvözli diákjainkat a kórházban az első megbeszélésen.

Képzés Helyszín: Kölcsey Ferenc Gimnázium, Zala Megyei Kórház

Dér Anikó: Ápolási alapismeretek Betegek állapota Betegek mozgatása Betegek etetése, itatása Akut életveszélyes helyzetek felismerése Kommunikáció betegekkel, ápoló személyzettel

Képzés: Higiéniai alapismeretek Fertőzés forrásai Fertőzések terjedése Fertőtlenítendő környezet Fertőtlenítő eljárások Fertőtlenítőszerek Személyi fertőtlenítés Higiénés kézfertőtlenítés gyakorlata

Képzés: Adatvédelem és betegjogok Adatvédelmi szabályzat Betegdokumentáció kezelése Betekintés betegdokumentációba Titoktartási kötelezettség

Képzés: Adatvédelem és betegjogok

Megkülönböztető ruha és kitűző A ruhák elkészítését a résztvevő diákok nagyszülei vállalták

Dokumentumok Az önkéntesek a következő dokumen- tumokat írták alá: Munkaszerződés Etikai és titoktartási nyilatkozat Tevékenységköri leírás

Munkavégzés •a beteg kiültetése, felültetése •a beteg sétáltatása •a beteg kísérete a betegszállítókkal együtt, ha erre szükség van várakozás a beteggel •a beteg környezetének rendben tartása •a beteg etetése, itatása •felolvasás, beszélgetés, beteg mellett tartózkodás, a betegek meghallgatása •segédkezés étkeztetéskor, ágyneműcserénél •a beteg számára történő bevásárlás, családdal való kapcsolattartás, ha a beteg ezt kéri •a beteg kéréseinek tolmácsolása az ápolószemélyzet felé •betegek és hozzátartozóik tájékozódásban való segítése •egyéb, az ápolószemélyzetet segítő, az önkéntesek kompetenciájába tartozó feladatok

A beteg sétáltatása (Ortopédia)

A beteg környezetének rendben tartása (Szívsebészet)

Segédkezés étkeztetéskor, ágyneműcserénél (Szívsebészet)

Felolvasás, beszélgetés (Traumatológia)

Beteg mellett tartózkodás, a betegek meghallgatása (Ortopédia)

Beteg felültetése (Traumatológia)

Ágyneműcsere (Ortopédia)

Segédkezés ágyneműcserénél (Belgyógyászat)

Beteg itatása (Belgyógyászat)

Segédkezés étkeztetéskor (Neurológia)

Beszélgetés (Neurológia)

sajtó, média

•Projektünk több fórumra is meghívást kapott, így a TÁRS program 2011júniusi Országos Záró Konferenciájára is. •Programunk követendő példaként bekerült egy, minden iskolához eljuttatott kiadványba

•A DIA KÖZÖD programjának pályázatán is díjat nyert a Kórházi beteglátogató önkéntes csoport. A három tagból álló zsűri •(Bombera Krisztina, műsorvezető; Simai Anna, NOKIA kommunikációs igazgató; Galambos Rita, DIA stratégiai igazgató) döntése értelmében ebben az évben született egy "különdíj".A díj az összes beküldött beszámolóközül került odaítélésre a kiemelten megírt, minőségileg legkiválóbban kivitelezett program megvalósítójának,aki e mellett különleges értéket teremtett. A díj átadására 2011 decemberében került sor.

A LIONS club pályázatán 2012-ben a program különdíjat nyert.

Tapasztalatok az önkéntesek szavaival: • „Nagyon szeretem ezeket az idős embereket, nagyon nagy örömmel fogadnak minket, nagyon szeretnek mesélni az életükről és élvezet végig hallgatni őket. Látszik rajtuk, hogy már az jólesik nekik, hogy valaki meghallgatja őket! Nagyon aranyosak, úgy vettem észre hogy leginkább az unokákról, családról szeretnek mesélni.”

•„…nagyon élvezem a szolgálatot, úgy érzem, hogy jót cselekszem, ami büszkeséggel tölt el” •„Azok akik olyan állapotban vannak, hogy mi beszélhetünk velük és ápolgathatjuk őket mind életvidámak és gyógyulni akarnak. Akárhányszor megyek a kórházba mindig van olyan ember akivel legszívesebben éjfélig beszélgetnék. Van akihez újra és újra visszamegyek. Mindig olyan örömmel fogadnak és elmesélik a szobatársaiknak és családtagjaiknak milyen kedvesek vagyunk.”

•„Úgy érzem jól fogadtak minket ápolók és betegek egyaránt. Amikor meglátnak a betegek, vagy elmondom kik vagyunk, egyből mosolyognak, elmondják hogy szerintük az önkéntesség jó dolog és hogy több ilyen ember kéne. Ez nagyon jó érzés, érzem, hogy valami jót teszek. Örülök hogy a csapat tagja lehetek.”

Tapasztalatok: •személyiség, önismeret fejlődése • helytállás eddig nem megtapasztalt helyzetekben •kommunikációs, és problémamegoldó készség (empátia, tolerancia, problémaérzékenység, felelősségvállalás egymásért, a közösség érdekében való munkálkodás, ösztönös segítségnyújtás a bajban levőknek)

•az önzetlen segítségnyújtás öröme •az együttérzés mellett a cselekvő segítségadás minőségi változást hozhat •a generációk közötti megértés •ismeretszerzés (ápolás, higiénia, elsősegélynyújtás) •munkatapasztalat •követhető példa •szemléletváltozás

Köszönöm a figyelmet!