Intelligens irattározás és digitalizálás A papír és a dokumentumkép

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Advertisements

EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
© 2010 IBM Corporation IBM Enterprise Content Management Az intelligens karakterfelismerés üzleti lehetőségei A dokumentum feldolgozás 5 lépcsője Előadó:
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
A Számlaközpont Zrt. saját fejlesztése, mely az NFÜ által finanszírozott K+F (GOP 1.1.1) pályázat segítségével valósul meg. A projekt fő célkitűzése,
Humán rendszerek, közszféra
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
© 2006 Avaya Inc. All rights reserved. Kommunikáció bárhol, bármikor! Rohály Gábor ügyvezető igazgató.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
Foglalkoztatói nyugdíj
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Budapest, Előadó: Dr. Mihalik József
Felszámolók Országos Egyesülete Balatonalmádi Szeptember 14.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Hol szökik a hatékonyság
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
Bemutató Számviteli rendszer. Személyesen Postai úton Vállalat vagy vállalkozás Könyvelőcég vagy könyvelő Ez a megoldás kiszámíthatatlan nem biztos hogy.
Költségtani gyakorló feladatok
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Nagyvállalati projektmenedzsment megoldás a Fővárosi Vízművek Rt.-nél Előadó: Fritsch Róbert CIO, Fővárosi.
Digitális információink védelme Borbély András, Grepton Rt.
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
Korszerű irodai ügymenet komplex dokumentum-kezelési megoldásokkal.
Összekapcsolható funkciók Címek Időpontok Projektek Számlák Dokumentumok Cikkek Értékesítési lehetőségek Feladatok Telefonhívások.
eEgészség – Digitális Aláírás (TTP) státusz a projekt 11. hetében „A digitális aláírás egészségügyben való alkalmazhatóságát lehetővé tévő módosítandó.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
Az Euro One Számítástechnikai Rt. Egy távmunka-projekt bevezetésének tapasztalatai Vass Gábor gazdasági igazgató Euro One Számítástechnikai Rt December.
V. Országos Távmunka Konferencia „ Versenyszféra tapasztalatai” Forgács Tamás December 07.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
Működőképes Elektronikus Ügyintézési Modellek e-Szignó Üzleti Megoldások Barsi András Attila Microsec Kft november 12.
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
ICR technológia és alkalmazási területei DoqSys Business Solutions
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Települési Testületi adat Tár - TTT 2008 – Törökbálinti Önkormányzat Papíralapú munkafolyamatok kiváltása Testületi munka teljes körű támogatása Naprakész.
Települési Testületi adat Tár - TTT 2008 – Törökbálinti Önkormányzat Papíralapú munkafolyamatok kiváltása Testületi munka teljes körű támogatása Naprakész.
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Fejlesztés Menedzser ismertető II.rész 1 A Projektekről nyilvántartott fontosabb adatok Alapadatok, Mérföldkövek, Emberi erőforrások, Költségek, Szoftver.
Dokumentumkezelés Magyarországon
Dokumentumkezelés.
Integrált Könyvtári Rendszer. Történeti áttekintés  ‘85-ben kezdődött el a fejlesztés  ‘94-ben már a felhasználók rendelkezésére állt  ‘95-től az OSZK-val.
Dokumentumkezelő rendszer javaslat PTR zRt. részére
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
Kelemen Katalin (MNB) Konkoly Péter (Montana)
Stipkovits István ISZ auditor SGS Hungária Kft.
Előadó: Hortobágyi Ágoston
A dokumentumkezelés rögös útján „Hogyan tovább iratkezelés?” szakmai konferencia június 10. Ács Zoltán Eurodoc 2000 Kft.
Előadó: Kovács Gábor DocuScan Kft. Nagymennyiségű dokumentum feldolgozása a gyakorlatban.
Több millió számla egy szatyorban avagy papír és elektronikus forma egy kézben Puskás Zsolt Péter informatikai igazgató Drescher Magyarországi Kft
Jene Károly Dolphin Kft.  Hogyan kerültünk közel az elektronikus számlázáshoz?  e-Számla megoldásaink  PKI megoldásunk  EDI megoldásunk  PKI bevezetés.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
Elektronikus dokumentumkezelés
Úton az elektronikus levéltár felé
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai
BS es Információ Biztonsági Irányítási Rendszer bevezetési és üzemeltetési tapasztalatai Potóczky András Pénzjegynyomda Rt., számítástechnikai.
Őszintén az archiválásról
Őszintén a dokumentumkezelésről
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
GDPR kihívások.
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

Intelligens irattározás és digitalizálás A papír és a dokumentumkép múltja, jelene és jövője 2010. október 19.

Dokumentumkezelési kompetenciáink fejlődéstörténete * Bravogroup többségi tulajdon szerzés Alapítás Archiválás, Irattár alapítás 1996 2005 2006 2007 2008 2010 nagy volumenű szkennelés (banki igény) Közhiteles másolat 2010 számlák napi szkennelése, feldolgozása faxok, e-mailek, feldolgozása közhiteles másolat készítése számlák napi szkennelése, feldolgozása és tárolása levelek napi szkennelése, feldolgozása * Ezen felül már a minimum követelménynek számító minősítésekkel is rendelkezünk (ISO 9001, ISO14001)

Dokumentum szolgáltató központunk Szkennelési helyszín OTP Pénztárszolgáltató Rt. 14 éves dokumentum digitalizálási tapasztalat 80 fős feldolgozó csapat Egyik legnagyobb Mo-i kapacitás (2,5 millió oldal / hó) Irattári helyszín 45 km irat kezelése 25 km bérirattárolás és folyamatos adatszolgáltatás saját telephelyen 20 km külső helyszínen történő iratkezelés és iratrendezés Veszprém megyei Földhivatal

A dokumentumkezelés fejlettségi szintjei A magyar jogszabályi környezet most teszi csak lehetővé a papír nélküli munka szélesebb körű elterjedését Házon belüli dokumentumkezelési megoldások Professzionális dokumentumkezelési megoldások Professzionális outsourcing dokumentumkezelési megoldások Házon belüli „dokumentumkezelés” Reménytelenek Későn kapcsolók Korai / Kései többség Újdonságra nyitottak Innovátorok

A dokumentumkezelés múltja Fizikai iratkezelés Szabályozatlan működés Dokumentumok tömeges előállítása Rendezetlenség Irattárak változó állapota és felszereltsége Minimális megsemmisítés Hatékonyság alacsony Költségszint közepes Beruházás alacsony - közepes Elektronikus iratkezelés Archív anyagok szkennelése Megsemmisítés előtti Nem selejtezhető iratok szkennelése Kampány jellegű feldolgozás Túl kevés vagy túl sok indexadat kezelése Hatékonyság közepes Költségszint magas Beruházás magas

A dokumentumkezelés jelene Fizikai iratkezelés Szabályozott működés Dokumentumkezelés, mint vállalati folyamat Saját, belső elven alapú rendezettség Irattárak változó állapota Megsemmisítési folyamat lassú és nehézkes Hatékonyság közepes Költségszint közepes Beruházás közepes Elektronikus iratkezelés „Élő” anyagok szkennelése Elektonikus postaszoba Szkennelt iratok a munkafolyamatokban Folyamatos feldolgozás, rövid határidő (24,48 órán belül) Folyamatokhoz optimalizált indexadat mennyiség Hatékonyság közepes-magas Költségszint közepes Beruházás közepes

A dokumentumkezelés jövője Elektronikus iratkezelés Szkennelés mint alapelem OCR technológia széles körű alkalmazása Folyamatokat vezérlő elektonikus dokumentumok Közhiteles másolat készítés Hatékonyság magas Költségszint közepes Beruházás közepes Fizikai iratkezelés Szabályozott működés Láthatatlan dokumentumkezelés Törvényi megfelelőség és felelősségvállalás Professzionális irattár Évenkénti megsemmisítés Hatékonyság magas Költségszint alacsony Beruházás alacsony

Az Ön vállalata jelenleg hol helyezkedik el? A magyar jogszabályi környezet most teszi csak lehetővé a papír nélküli munka szélesebb körű elterjedését Házon belüli dokumentumkezelési megoldások Professzionális dokumentumkezelési megoldások Professzionális outsourcing dokumentumkezelési megoldások Házon belüli „dokumentumkezelés” Reménytelenek Későn kapcsolók Korai / Kései többség Újdonságra nyitottak Innovátorok

Néhány pénzintézeti és egyéb referenciánkból Megbízó Megoldás Elektronikus és fizikai irtakezelési megoldások (digitalizálás, bérirattárolás és kiegészítő szolgáltatások) Top 5-ös biztosító Technológiai fejlettség szint Bérirattárolás és adatszolgáltatás Országos hatáskörű államigazgatási szervek Top 5-ös bank Iratrendezés, irattárüzemeltetés és kihelyezett szakember Page  9 Page  9

Optimális kapcsolat a dokumentumkezelésben Pénzügyi rendszerbe történő adatátadás Számlafeldolgozás Elektronikus Papíralapú Elektronikus postaszoba Fax és e-mail szerverről érkező adatok fogadása Képkezelés/ Indexelés Elektronikus rendszerbe történő átadás Posta beérkezése/ átvétel Előkészítés/ azonosítóval történő ellátás Postabontás Digitalizálás Ügyfélkikérések Irattár, Archiválás Page  10

Esettanulmány - regionális közműszolgáltató MÚLT Határidők betartása (Energiahivatal szabályozza, bűntetések) Ártámogatással kapcsolatos megnövekedett ügyféllevelezés kezelése Ciklusok, csúcsok kezelése (óraállások beküldése) Optimális erőforrás méretezés Fizikai iratkezelés Kiszervezett tevékenység (tárolás és digitalizálás) Bravogroup nyújtja az embert és a technológiát Havi 100.000 oldal szkennelése (24 órán belüli feldolgozás) és tárolása Faxok és e-mail-ek 4 órán belüli feldolgozása VIP levelek külön kezelése Teljesített munka utáni fizetés Titkosított internet vonal JELEN JÖVŐ Szabályozott dokumentumkezelés Optimalizált, automatikus feladatkiosztás Call centeres és a nem terhelt ügyfélszolgálati munkatársak bevonása Válaszadási határidő csökkenése (32 napról 7 napra) Magas fokú ügyfélelégedettség (több, mint 3 éve sikeresen működő project)

Projektterv a dokumentumkezelés területén Beérkező dokumentumok áttekintése Jelenlegi folyamatok áttekintése Adatok begyűjtése Szakaszos bevezetés Fejleszétsek implentálása Dokumentumkezelési (fizikai és elektronikus) szabályozási rendszer elkészítése Változatlan állapot fenntartása Helyszíni felmérés Kiértékelés Döntés- előkészítő anyag Döntés PILOT Részleges bevezetés Teljes bevezetés Adatok elemzése Megvalósíthatósági tanulmány készítése. Prezentáció és személyes egyeztetés Logisztika kialakítása Adatbiztonság kezelése PILOT Kiértékelése 4-8 hét 2-4 hét 8-12 hét 12 -16 hét 4-12 hét Megvalósítás teljes időtartama: 30-52 hét Page  12 Page  12

Környezetvédelem / CSR Miben tudunk segíteni? Kontroll dokumentumok (információk) felett oda és olyan formában eljuttatni az információt ahol és ahogyan szükség van rá Költség Hatékonyság Biztonság Környezetvédelem / CSR

Bravogroup kompetencia a fizikai iratkezelésben ISO 27001:2005 információbiztonság Vagyonvédelem Tűzvédelmelem Felelősségbiztosítás Titoktartás Szakmai tapasztalat a dokumentumkezelésben Professzionális irattár Szakképzett humán erőforrás Probléma/hiány esetén értékeljük! Biztonság Szakértelem Folyamatos és rugalmas rendelkezésre állás (6:30- 17:00) Reggel már az irodájában várja az iratanyag ½- 24 órán belüli adatszolgáltatás Törvényi megfelelés Iratok (akár lapszintű) rendezett állapota Visszakereshetőség Nyomon követhetőség (akár web-es eléréssel) Szabályozottság Rendelkezésre állás

Bravogroup kompetencia az elektronikus iratkezelésben Üzem jellegű iratdigitalizálás Az ország legnagyobb kiszervezett tevékenységként működő dokumentum kezelő központ (szekennlés, fax, e-mail) A digitalizálandó irat vezérli az üzem munkafolyamatait Nagyfokú rugalmasság, folyamatos optimalizálás Napi 40-50 ezer értékes kép elkészítése, 2 műszakban 50-70 fő ICR, OCR technológiák alkalmazása Rendszer független késztermék

Kérdések ? ? ?

Köszönjük a megtisztelő figyelmüket! 2010. október 19.

Környezetvédelem / CSR Meghökkentő adatok Költség A dokumentumkezelésre fordított költségek elérik az árbevétel 3 %-át1 A nyomtatási költségek 20-40%-a megtakarítható2 A helpdesk hívások 23%-a nyomtatással kapcsolatos3 Hatékonyság Egy irodai munkás átlag heti 8 órát fordít iratok keresésére4 Egy vezető idejének átlag 25%-át tölti iratok keresésével5 A szükséges információ közel fele nem elérhető amikor szükség van rá6 Biztonság Az alkalmazottak 53%-a talált már bizalmas dokumentumot a nyomtatóban7 Minden tízedik alkalmazott lopott már el adatbázist vagy kontaktlistát az irodából8 Környezetvédelem / CSR Az elmúlt 3 évtizedben a világ papírfelhasználása megtriplázódott9 1 tonna papír előállításához 98 tonna további erőforrás szükséges10

Környezetvédelem / CSR Miben tudunk segíteni? Költség A dokumentumkezelésre fordított teljes költség felmérése és csökkentése A dokumentum-előállító eszközpark optimalizálása A dokumentumkezelésre fordított költség csökkentése Hatékonyság A munkához szükséges információk rendelkezésre állásának gyorsítása Üzleti folyamatok optimalizálása Működési hatékonyság növekedése Biztonság Megfelelő hozzáférés biztosítása a megfelelő személyeknek Nyomon követhetőség Kontrollálni ki, hol és milyen műveleteket végez a dokumentumokon a munkafolyamatok során Biztonsági kockázatok csökkentése Környezetvédelem / CSR Papír, kellékanyag és energia felhasználás csökkentése Újrahasznosítás