Machánné Tatár Rita Szeged, november 23.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
A tanári munka értékelése
Az iskolai dokumentumok
Gazdasági és vállalkozási ismeretek tanítása a Junior Achievement Magyarország Alapítvány programjával Bátán Báta, május 20.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„Ezt egy életen át kell játszani”
Professzionális iskolai kutatások
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Iskolánkról.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Széchenyi tehetségműhely
Energiakaland - új eszközök a hazai energiatudatosság pedagógiában-
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
Módszertani megújulás a nevelő munkában
szakmérnök hallgatók számára
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
Kompetensek lettünk? június 27..
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Pedagógus értékelési rendszer
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Hajdúszoboszló.      Tanulói létszám: 320 fő  ebből SNI-s: 29 fő.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Középiskolások pénzügyi kultúrája felmérés eredményei Dr. Kovács Péter
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Nemzeti Köznevelési Portál
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Regionális konferencia
Előadás másolata:

Machánné Tatár Rita Szeged, 2011. november 23. Vállaljam?... Vállalom! Előkészületek az új NAT fogadására. A gazdasági kultúra fejlesztésének játékos lehetőségei 1–8. osztályban Machánné Tatár Rita Szeged, 2011. november 23.

Oktató - nevelő munka Nemzeti alaptanterv  Változások várhatók Helyi tanterv Pedagógiai program

Miért fontos? Miért kicsi korban? Válasz: Csere-bere 5 és 14 éves kor Viselkedés – és magatartásforma Képességek: Kreativitás Kezdeményezőképesség Felelősségtudat Kockázatvállaló képesség Függetlenség Nemrég: Járj iskolába! Jó jegyeket! Biztos munkahelyet! Pénzügyi gondviselés Biztonság

Oktatás (dr. Tóth András pénzügy tanácsadó) Kinek az érdeke? tanulónak? (hírlevél: www. tothandras.hu) szülőnek? tanárnak? Próbálkozások Mit ? Praktikus dolgok Pénzügyi tervezés Háttér ismeretek Ki? Pedagógus? Bank? Külső segítők? Kinek?

A program bevezetése a Tabán Általános Iskolában Diák-tevékenységek: papírgyűjtés - büfé Tabán Est - discó énekkar (táncmulatság) - casinó JÁTÉK

A bevezetés lehetőségei Legjobb logó Első év Következő év KOMA pályázat www.ejam.hu

Én és a világ Mi magunk

Én és a világ Családunk Keverd össze! – ragasztás Formázd! – vágás Ízesítsd! – színezés Ellenőrizd! – minőségi ellenőr

Egy dolgozó egy cikket teljes egészében elkészít. Egy cikk gyártása lépésekben oly módon, hogy az egyik dolgozótól a másikig például futószalagon mozgatják. Valami, amit rosszul gyártottak, tehát hibás. Selejt Termékegység Tömegtermelés Sorozatgyártás

Selejt Termékegység Tömegtermelés Sorozatgyártás Egy dolgozó egy cikket teljes egészében elkészít. Egy cikk gyártása lépésekben oly módon, hogy az egyik dolgozótól a másikig például futószalagon mozgatják. Valami, amit rosszul gyártottak, tehát hibás. Selejt Termékegység Tömegtermelés Sorozatgyártás

Összesítés Csapatok 1. csapat 2. csapat 3. csapat 4. csapat 5. csapat Termékegység (db) Sorozatgyártás (db) 1. csapat 2. csapat 3. csapat 4. csapat 5. csapat 6. csapat 7. csapat Összesen:

Én és a világ Környezetünk

Én és a világ Településünk

A felsős tananyag 5. osztály Régiónk 6. Osztály Országunk 7. osztály Család-háztartás és A vállalkozások világa 8. osztály A munka világa és Nemzetgazdaság-világgazdaság

5. osztály Régiónk Játék: 5 jellemző- 5 másodperc Címszavak a tananyagból: 1. Az egyén szerepe 2. Séta a környéken, a településen, térkép használat 3. Makett készítése a településről 4. Élet a településeken 5. Élet a településeken túl 6. Vásárlói szokások 7. Hozz döntéseket! Játék: 5 jellemző- 5 másodperc

6. osztály Országunk Játék: Memória kártya Címszavak a tananyagból: 1. Kicsi lett a világ 2. A kommunikáció 3. Egy vállalkozás elindítása 4. Személyi és tárgyi feltételek 5. Alkalmazottat keresünk! 6. Termelési stratégiák 7. A jó reklám Játék: Memória kártya

7. osztály Család- háztartás Címszavak a tananyagból: 1. Családi munkamegosztás-gazdálkodás 2. A személyes költségvetés megtervezése 3. Gazdálkodás idővel és pénzzel 4. Hol vásárolunk, hogyan vásárolunk? 5. Folyószámla kivonat 6. Fogyasztói jogok és kötelezettségek 7. Befektetések

7. osztály A vállalkozások világa Címszavak a tananyagról: Vállalkozó, vállalkozás – édes történet Mivel, mire érdemes vállalkozni?- példák A vállalkozás szűkebb és tágabb környezete Üzleti tervek-a terv készítésének folyamata Megéri? Versenyben maradás Eredmény-nyilvántartás az üzleti életben Játék: Szűkösség problémája

8. osztály A munka világa Címszavak a tananyagból: Élettérkép Mi jellemző rám? Mik az erősségeim? Hogyan értékelhető egy foglalkozás? Ha zsebpénz nem elég… Hogyan olvassuk az álláshirdetést? Önéletrajz Ha nem sikerül munkát találni…

8. osztály Nemzetgazdaság - világgazdaság Címszavak a tananyagból: 1. A szűkösség okozta problémák 2. Mitől lesz egy gazdaság rendszer piacgazdaság? 3. A piac 4. Az állam 5. Ismerkedjünk meg a bankárokkal! 6. Környezetszennyezés - környezetvédelem 7. Az Európai Unió létrejöttének főbb eseményei

Lehetőségek Matematika munkafüzet Óraszám Témakörök Önálló tantárgy, szakkör, beágyazás Segédanyagok (fóliák, füzetek, munkafüzet, oktató dvd, tanári kézikönyv, társasjátékok) Külső segítők (Nemzeti Bank, Raifeissen Bank, K&K Bank, vállalkozások) Versenyek (Kőrösy Szakközépiskola, Diákvállalkozások regionális és országos vására) Beni és Ani Tanulmányi séták Junior Achievement Magyarország – Presztízs Díj Matematika munkafüzet

Eszközök, feltételek

A diákvállalkozások Csapat megalakítása Vezetőség megválasztása Ötletbörze Piackutatás Üzleti terv Segít: diákvállalkozási munkafüzet, óravázlatok

Alkalmazható módszerek Frontális munka Project módszer Egyéni feladat-megoldás Kooperatív tanulás Vállalat-látogatástás Csoport-munka

Alkalmazható módszerek Ötletbörze Szituációs játék Kutatás, anyaggyűjtés Kommunikációs játék Megbeszéléss Esettanulmány

Alkalmazható módszerek Differenciált egyéni és csoportmunka Tanulmányi séta Prezentáció Kirándulás, tábor, tréning Önellenőrzés, önértékelés, verseny Dramatizálás

Mérés, értékelés Bemeneti, kimeneti kérdőív Versenyek (helyi, regionális, országos) Vásár szervezése Tesztek (önismereti, képességmérő) Feladatlapok A tanuló egyéni fejlődése Pályaválasztás sikeressége Az egyén és a csoport teljesítményének mérése Econventio Közhasznú Egyesület és az SZTE közös felmérése

Köszönöm a figyelmet!