Csatári Lakossági Fórum

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A FŐVÁROSI KÖZSZOLGÁLTATÓ CÉGEK PÉNZÜGYI, GAZDASÁGI ÖRÖKSÉGEI A FŐVÁROSI KÖZSZOLGÁLTATÓ CÉGEK PÉNZÜGYI, GAZDASÁGI ÖRÖKSÉGEI Közszolgálat, rend, erős város!
Advertisements

Hitelek – pénzt kölcsönbe?. Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy.
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
Kombinált Mikrohitel Program. Kombinált mikrohitel - közvetítői pályázat • Együttesen igényelhető vissza nem térítendő támogatás és kedvezményes mikrohitel,
Varsány Község Önkormányzata Rendkívüli testületi ülés november 3. Pintérné Kanyó Judit polgármester.
PÁLYÁZATI BESZÁMOLÓ Matolcsiné dr. Szimon Ildikó Mogyoród Nagyközség Önkormányzata Pályázati referens KÖZMEGHALLGATÁS június 1.
Dél-Alföldi régió Ivóvízminőség-javító Program Mórahalom, július 02.
Beruházási projektek dokumentációja
Állami lakástámogatások 12/2001 (I. 31. ) Kormányrendelet, 4/2005 (I
2012. év. Képviselő testület bizottságainak munkája  Oktatási és Szociális Bizottság  8 db ülés  28 db határozat  Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság 
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató A gyermekes családok otthonteremtéséért október 18.
1. 2 Az RFH cégcsoport • Az RFH csoport: 7 regionális társaság és megyei hálózat • 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és.
Projektmenedzsment szervezet: EuroAdvance Közgazdasági Tanácsadó Kft.
Köszöntöm a tisztelt megjelenteket! Tiszaugi Víziközmű Társulat rendkívüli küldöttgyűlése 2006.június 29.
Hegykő Község Önkormányzata Fertői kerékpárút belterületi záró szakaszának kiépítése Szerződés száma: 2003/
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
Mivel a bankszámla kamata általában igen alacsony, érdemes körülnézned a különböző megtakarítási/befektetési lehetőségek között. MIELŐTT VÁLASZTASZ A.
Uniós források fogadása a bérlakásépítéseknél
Vállalkozási ismeretek
A magyar háztartások fizetési szokásai
BAKS KÖZSÉG SZENNYVÍZCSATORNÁZÁSA ÉS SZENNYVÍZTISZTÍTÁSA
Önkormányzati vagyongazdálkodás Kundi Viktória PhD hallgató november 19.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
Ápolóeszköz kölcsönzés Négy hónap tapasztalatai Dr Pusztai Erzsébet.
Mivel a bankszámla kamata általában igen alacsony, érdemes körülnézned a különböző megtakarítási/befektetési lehetőségek között. MIELŐTT VÁLASZTASZ A.
A nem pénzbeli vagyoni hozzájáruláskor
FEJLESZTÉSI FELADATOK FINANSZÍROZÁSA Gazdaságfejlesztési pályázatok a tervezéstől a megvalósításig - több száz nyertes pályázat tapasztalatai alapján -
Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság
A KÉTTÉNYEZŐS TELEPÜLÉSI HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSI DÍJ Előadó: Kneifel Ferenc ügyv. igazgató Gyulai Közüzemi Kft.
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
Phare ellenőr feladata, szerepe a Programban Karlik Csilla Közbenső Fórum 2002/2003 évi területfejlesztési Phare program Február 1. Debrecen.
Békés, március 18. Vedd ki a részed! Minden, amit az EU és a civilek egymásért tehetnek Civilek és önkormányzatok Civil Kerekasztal Békésen.
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
JEREMIE Programok módosulásai
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely intézkedései 1. Mikrovállalkozások létrehozásának.
Holcim Hungária Zrt. © 2010 Ismeri Ön a Holcim Hungária Otthon Alapítványt?
Fás szárú energetikai ültetvények telepítésének engedélyeztetése.
Rövid bemutatkozás N.D. – rólam Educomm Eduverzum MVEHE Prompt / ITStudy SZIE No Roaming Külföldi mobilnet Mobil alkalmazások fejlesztése Code Wave A horvát.
Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei 1.
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
Schmidt Csaba polgármester október 24. Városi Fűtéskorszerűsítési Program Tatabánya.
A svájci Kft. és Rt. áttekintése
Zuglói társasház energiahatékonysági felújításának tapasztalatai Dzsiki Ferenc Lagross Kft. Budapest,
Mikrohitel lehetőségek mikro és kisvállalkozások részére.
A széleskör ű demokráciát megteremt ő, a lakosság egészét képvisel ő, önként vállalt feladatokat végrehajtó, Értékmeg ő rz ő és értékteremt ő, Bodajkért.
Szanálási tervek, szanálhatósági vizsgálatok
Az OTP Lakástakarék számla olyan megtakarítási forma, amellyel a társasház vagy lakásszövetkezet a lakásszövetkezet tulajdonában, vagy a társasházi lakástulajdonosok.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
Soós Andrea koordinációs igazgató Papp Miklós projektvezető
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
ALSÓÖRS TELEPÜLÉSRENDEZÉSI ESZKÖZEINEK 1/5 HRSZ-Ú TELEK ÉS KÖRNYEZETE
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 5.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Társaság a Lakásépítésért Egyesület
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
Projekt ismertető Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
FRAGMENTS of NATURE / TERMÉSZETI TÖREDÉKEK
Közmeghallgatás Dunavecse
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Főutca program PILISVÖRÖSVÁRON
Előadás másolata:

Csatári Lakossági Fórum 2007. 02. 22. Pécel

A „stratégiai” csapat – a „képviselők” Csatári dűlő lakópark lakhatási körülményeinek javítására alakult 2006-ban Lakóparki tulajdonosok aktív „szövetsége”, önszerveződés keretében Célok Közműtársulás elszámoltatás Önkormányzattal strukturált kommunikáció, tárgyaló „küldöttség” Utak kialakítása, csapadékvíz elvezetés, gyomirtás, játszótér, helyi busz Aktív tagjai Lugosíné Móni, Gyurkó Tamás, Blinszki László, Vass István, Szekeres István

A „nagy csapat” - utcafelelősök Huba vezér – Madaras Tünde Csatári u. felső – Kovács Edit Csatári u. alsó - Rözge Olga Ond vezér felső – Sári Tímea Töhötöm utca – Hujbert Szilvia Tass vezér alsó – Pápai Mónika Tass vezér felső – Kőszegi Zsolt Előd vezér – Ferenczi Ákos Kond vezér alsó – Malomsoki Istvánné Kond vezér felső – Gálné Eszter Ond vezér alsó – Miklós Zsolt Álmos vezér alsó – Zatkó János Álmos vezér felső – Komáromi Katalin Károly utca - feljáró Kelecsényi utca - feljáró

A „nagy csapat” működése Képviselők Tervek, stratégiák kialakítása Utcafelelősök Irányvonalak megértése Stratégiai ügyek Utcafelelősök - Lakók Lakók tájékoztatása, vélemények begyűjtése Képviselők Lakosság harmonizált érdekeinek képviselet Utcafelelősök - Lakók Lakók problémás felvetéseinek Egyéb lakóparki ügyek Önkormányzat Dr. Benkovics Gyula polgármester és Mundrucz István megbízott összekötő

Eddigi eredmények Hírdetőtábla lakossági tájékoztatás céljára– 2 darab hírdetőtábla kihelyezésre került az Ond-Tass és az Ond-Kond kereszteződésbe Károly Gáspár – balesetveszélyes máló-dróthálós út leaszfaltozásra került Kelecsényi utca javítás – ideiglenes javítást kapott, hogy a telepre feljutás több feljárón biztosított legyen Ideiglenes árkok – az azt igénylő utcákban a kritikus helyen ideiglenes csapadékvíz-elvezető árok került kialakításra WEB-lap – közösségi ügyeinkhez Internetes háttér kialakítása történt meg Tárgyaló küldöttség – közös érdekeket képviselő tárgyalóképes képviselet alakult ki Terv/Stratégia - A telep előrejutása érdekében tervek-stratégia kialakítása történt meg, ami mentén előrehaladás érhető el lakhatási ügyekben Közműtársulás – hivatalos keretek között megkezdődött a Közműtársulás elszámoltatása

Közműtársulás elszámoltatása 1. - a szerződés keletkezése Pécel Csatári dúlő Közmű-építőközösségi szerződés dátuma: 2002. április Pécel Város Önkorm. (Márkus János polgármester) – alapító Gainey Mc Cormick (Piukovics Gábor ügyvezető) – alapító Lőrincz József – elnök dr. Szabó Zoltánné – alelnök; 2003. okt.-ben lemondott dr. Benkovics Gyula – jogi képviselő; 2002 őszén lemondott Nyúl úr (?) – pótlólagosan megválasztott alelnök; azóta lemondott További tagok: a telket vásárló tulajdonosok nagy része

Közműtársulás elszámoltatása 2. - a szerződés néhány lényegi eleme közművek, murvával borított közút költségeinek fedezése (önálló hrsz.-ú ingatlanonként egyenlő arányban: 1.2 m Ft/ingatlan) önkormányzat helyett a társulás fizet operatív testület irányítja (Lőrincz egyszer sem hívta össze) célja (idézet):

Közműtársulás elszámoltatása 3. - belépő tagok nyilatkozata „Tudomásul veszem, hogy a terület legalább 50%-os beépítettsége elérésekor aszfalt út kiépítése történik, melyhez azonban tagsági hozzájárulást – a tagokkal és az Önkormányzattal egyeztetésre kerülő összegben – kell majd fizetni.”

Közműtársulás elszámoltatása 4. - elszámoltatás menete társasházakat kezelő cég bevonása felszólító levél Lőrincz Józsefnek (kb. 100 aláírás) költségekre pénzgyűjtés iratok bekérése iratok átvizsgálása (könyvelő, jogász) gyorsjelentés

Közműtársulás elszámoltatása 5. - gyorsjelentés lényege „vállalkozóbarát” megrendelések, kontrollálatlan pénzköltés egyszemélyes döntések: a közműtársulás ügyeit gyakorlatilag egyszemélyben Lőrincz József intézte végig csak rengeteg munkával átlátható rendezetlen iratkupac lényegében lepapírozott kiadások üres kassza 16.5 m Ft kinnlevőség 2.4 m Ft engedményezés a Vízműveknek a befolyó pénzekből rendezetlen, lezáratlan, elszámolás nélküli állapotok hivatalosan továbbra is Lőrincz József az elnök

Közműtársulás elszámoltatása 6. - hogyan tovább? SZAVAZÁS! polgári peres eljárás könyvvizsgálói jelentés (kb. 500e – 1m Ft) kell hosszú, költséges, kétséges kimenetelű a szervező csapat nem vállalja reálisan lehetséges lépések: kinnlevőségek beszedése általunk megbízott ügyvéd segítségével, meghatalmazás alapján (21 tartozó, 16.5 m Ft) lezáró/megszüntető közgyűlés megtartatása (Lőrincz megszervezi) vagy megtartása (mi megszervezzük) a hivatalos lezárásra több jogász szerint is szükség van ahhoz, hogy továbblépjünk a fejlesztésekkel

„Csatári kassza” elszámolás bevétel: 206 000 Ft (103 x 2 000 Ft) kiadás: gyorsjelentés díja a Király és Tsa Kft.-nek: 2 x 48 000 Ft (40 000 + ÁFA) = 96 000 Ft feltöltő anyag fuvarköltsége: 12 x 5 000 = 60 000 Ft Műv. Ház bérleti díj: 7 000 Ft ---------- - összes eddigi kiadás: 163 000 Ft Pénztárban van: 43 000 Ft pénztáros: Gyurkó Tamás

Út – feltételek - Viziközmű Társulat 1. szükséges a lakók szervezkedésének hivatalos formába öntése törvényileg szabályozott módja: Víziközmű Társulat előnyei: a jog szabályozza hivatalos lakóképviselet az önkormányzat felé pályázni tud állami támogatás vehető fel a befizetésekre nemfizetők esetében szigorú behajthatóság

Út – feltételek - Viziközmű Társulat 2. Megalakítás lépései (pontosításra szorul) útterv alapján költségbecslés szervező bizottság –> előkészületek írásos támogató nyilatkozatok közgyűlés, alapszabály, elnökség, FB adott területen 66% + 1 belépése esetén a többi tulajdonos kötelezhető a belépésre csak a vízelvezetésre szedi a pénzt

Út – feltételek – útépítési hozzájárulás Önkormányzati rendelet alapján Víziközmű Társulás alapításával egy időben zajlik útépítés befizetésre rendeletet hoz a Testület befizetések elkülönített számlára mennek szigorú behajthatóság önkormányzat építteti meg az utat és a vízelvezetést közbeszerzési pályáztatás után

Út – feltételek – kivitelezési tervek Területre vonatkozó (Vízjogi engedéllyel bíró) csapdékvíz-elvezetési - és útterv (Önkormányzat készíti)   Az Önkormányzat előzetes bevállalásának megfelelően, az út- és csapadékvíz elvezetési tervek költségallokációja megtörtént A költségkeret véglegesítéséről 2007. március 1-én dönt az Önkormányzat Képviselő Testülete. A döntést követően a terveket az Önkormányzat készítteti A tervek elkészülte után annak vízjogi engedélyeztetése történik. Engedélyes tervek várható kialakulásának időpontja – 2007 július

Az egész telep területére egyidőben elindul az útkészítés Út – lehetséges megoldások - 1 Az egész telep területére egyidőben elindul az útkészítés 2007 Előny Probléma Az egész terület kultúráltan járható lesz Jelenlegi kölcsönök miatt, kritikus problémát jelent további kölcsön felvétele Kiegyensúlyozott terhelés minden lakóra Garantáltan nem lesznek „lemaradó utcák” Az előzetes felmérések alapján, ennek a megoldásnak kicsi a realitása

A telep területén ütemezetten indul el az útkészítés - 1 Út – lehetséges megoldások - 2 A telep területén ütemezetten indul el az útkészítés - 1 2007 Aszfaltút LTP közreműködéssel - teljesen beépített , nagy népsűrűségű területen - (Ond vezér- telepi gerincút) Mellékutcákra vonatkozóan Önkormányzati EU-s (belterületi utakra vonatkozó) pályázat Előny Probléma A teljes területről leválasztott sűrün lakott területen lényegesen kevesebb tulajdonosi önrész Garantált a rövid időn belüli kivitelezés a gerincúton Mellékutcákban a szilárd útborkolat kialakításának időbeni bizonytalansága A kultúrált telep gerncút alakul ki, amiről a mellékutcai házak max. 200m-es körzetben elérhetőek A telep bekapcsolódhat a helyi buszközlekedésbe Esély keletkezik az Önkormámyzati pályázaton belül a fajlagosan egyébként magasabb költségű utcák, alacsonyabb önrész elérésére Bizonytalan, hogy az Önkormányzat pályázatot nyer a belterületi utakra Az előzetes felmérések alapján, ennek a megoldásnak a legnagyobb a realitása

A telep területén ütemezetten indul el az útkészítés - 2 Út – lehetséges megoldások - 3 A telep területén ütemezetten indul el az útkészítés - 2 2008 Aszfaltút a mellékutcákban LTP közreműködéssel – magasabban beépített utcákban, ahol a közösség tudja vállalni a az útépítési részletfizetést Zúzott-köves út (hivatalos útalap) a mellékutcákban LTP közreműködéssel – ott ahol a közösség tudja vállalni csökkentett útépítési részletfizetést További mellékutcákra vonatkozóan Önkormányzati EU-s (belterületi utakra vonatkozó) pályázat Előny Probléma A további sűrübban lakott és fizetőképes területen kevesebb tulajdonosi önrész A zúzott köves terület is kultúráltan járható lesz és lényegesen alacsonyabb önrész várható, továbbá kész az útalap Garantált 2008-as kivitelezés az első két esetben 2008-ban Esély keletkezik az Önkormámyzati pályázaton belül a még 2008-ban sem beruházni tudó utcák kiépíításáre is Bizonytalan, hogy az Önkormányzat pályázatot nyer a belterületi utakra

Útépítés – összehasonlítás más péceli területtel Apáca domb A területen az elmúlt év során megvalósult az aszfaltozás. (~ 500 méter). A lakók egységes lakossági hozzájárulás formájában átlagosan 250 ezer forintot fizettek családonként az út kialakításért. A területen volt működő Viziközmű Társulás Rendelkezésre álltak az út- és vízelvezetési tervek, illetve volt már kész útalap Önkormányzati hozzájárulás az útszegélykövek lerakásában nyilvánult meg.   Kelő lakópark A Kelő lakóparkban 1,8 Km aszfaltos út és csapadékvíz elvezetés kialakítása kezdődött meg, amely mögött közel 100%-os lakossági támogatás áll. Átlagosan ~ 5-600ezer Ft jut az egyes tulajdonosokra. Önerős útépítés, amely mögött LTP áll – a részletfizetési konstrukció megvalósítása miatt. A Kelő lakópark maradék úthálózatának kialakítása, a miénkhez hasonló lehetőségek alapján történhet.

Út – lehetséges pénzügyi alapok Piaci kamatozási banki kölcsön – kedvezményes hitel és 30%-os állami/EU-s támogatás nélkül minden lakónak külön kell szerződnie a bankkal nem feltételez LTP (OTP, Fundamenta)részvételt nem szükséges Önkormányzati készfizetési kezesség. legköltségesebb, az egyedi kölcsönfelvételek miatt kritikusan bonyolult Kedvezményes hitel és 30%-os állami/EU-s támogatás LTP közreműködés általi útépítés - a Fundamenta az Önk. kivitelezési kezességvállalása kapcsán eljár a kialakítandó utat banki egyösszegű kölcsönnel lehet csak kivitelezni – részletfizetési átfordítást az LTP adja - Bank felé kezességet (kivitelezési kezesség) az LTP ad. nagy biztonsággal, költségeket limitálva, belátható időn belül megoldást adhat EU-s pályázat alapján lenyerhető forrás, belterületi utak építésére – maximum 30%-os önrész A pályázat még nem került kiírásra - az Önkormányzat pályázni fog Pécel egész belterületére A pályázat elnyerésének nagyon komoly bizonytalansága van önerő várhatóan maximum 30% lesz. fajlagosan a legkisebb önerőt feltételezi, de egyben ennek a megoldásnak kritikus a bizonytalansága

Közvélemény-kutatás, hányan vennék igénybe - szavazás További lakhatási fejlemények - 1 Helyi buszközlekedés A péceli busz üzemeltetője a gödöllői TTKV. A szolgáltatóval történő önkormányzati egyeztetés alapja a lakóparki utak állapota. A helyi buszközlekedés lehetséges becsült határideje – 2007 őszi iskolakezdés. Busz díjak - tanuló és nyugdíjas bérlet          850 Ft - dolgozó bérlet                         2560 Ft menetjegy                                150 Ft Közvélemény-kutatás, hányan vennék igénybe - szavazás Játszótér Pécel területi – 25/30 fős - játszótér kialakítására ~3,2 MFt el van különítve. Egy játszótér kialakítása a 2007-es péceli Önkormányzati programban - várható helyszíne a Csatári lakópark temető felőli része. A teljes kivitelezéshez ~ 1,2 MFt hiányzik, aminek előteremtésén az Önkormányzat dolgozik. Az ügyben 1 hónapon belül várható döntés. Prognosztizált átadás – 2007. június

További lakhatási fejlemények - 1 Közterület és önkormányzati tulajdonok rendbentartása (gaz és parlagfű irtás)   Az Önkormányzati választások alkalmával 2006 végén új testület alakult, közterületek rendben tartása is a feladatok közé tartozik. Az új testület lényegesen következetesebb magatartás A parlagfű-mentesítés elmulasztását és egyéb közterületi vétségek elkövetését sokkal súlyosabban és céltudatosan bírságolja Az önkormányzati kötelezettségeknek is sokkal következetesebben eleget tesz. .   Hogyan tovább? Vigyük tovább az ügyeket? - szavazás