Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

A BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Tehetségazonosítás gyakorlata
Pályaválasztás 2014/15.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Iskolánkról.
Tehetségpont létrehozása
A HORVÁT NEMZETISÉGI OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
Tehetségsegítő hálózat kialakítása a Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégiumban TÁMOP-3.4.4/B/08/1.
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
A gyakorlatvezető mentor
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Továbbtanulási terveim készítette: Roszik László
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Matematika munkaközösség
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények.
Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskola Kecskemét
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
Tehetséggondozás a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégiumban
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Kertvárosi Általános Iskolája
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
DARUS a gyermekekért.
SZMK Értekezlet május 9..
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
DARUS a gyermekekért.
Érettségi eredmények 2017.
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
DARUS a gyermekekért.
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Előadás másolata:

Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában Differenciált képességfejlesztés

Földrajzi elhelyezkedés Kazincbarcika Kazincbarcika Pollack Mihály Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskola Elődintézményei: Kertváros I. Sz. Ált.Isk. Kertváros II. Sz. Ált.Isk. Kazinczy Ferenc Ált. Isk. Kazinczy - Kertvárosi Ált. Isk. Differenciált képességfejlesztés

2011-től akkreditált kiváló „Jót’ s jól!” 2008-tól tehetségpont 2011-től akkreditált kiváló tehetségpont 30 éves szakmai múlt 2007-től közoktatási típusú sportiskola Differenciált képességfejlesztés

Az iskola bemutatása Emelt óraszámú informatika Tanórán kívüli tehetséggondozás Emelt szintű idegennyelv–oktatás (német, angol) Differenciált képességfejlesztés matematika, magyar nyelv és irodalom tantárgyakból Sportiskolai osztályok, csoportok Differenciált képességfejlesztés

A jó gyakorlatok előzményei 1996-tól a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közoktatási Közalapítvány tehetséggondozó bázisintézménye 1998-tól Kazinczy „Gyermekekért” Alapítvány a tehetséges tanulók támogatására 2002-től Comenius 2000 Közoktatási Minőségfejlesztési Program I. intézményi modellje Differenciált képességfejlesztés

Differenciált képességfejlesztés a felsős matematikatanításban Király Istvánné Matematika-informatika-technika szakos tanár A jó gyakorlat vezetője:

A jó gyakorlat célja Logikai gondolkodás fejlesztése A racionális gondolkodás megalapozása, megszilárdítása A matematika tantárgy megszerettetése Versenyeztetés Differenciált képességfejlesztés

A képességfejlesztés tartalmi jellemzői Pszichológiai mérés illetve szaktanári vélemények alapján csoportalakítás Követő mérések, hatásvizsgálatok Konzultáció a programban részt vevő tanulókkal, szülőkkel, pedagógusokkal A hagyományos osztályösszetétel megváltoztatása az azonos képességű tanulók egy csoportba sorolásával Átjárhatóság biztosítása a csoportok között Differenciált képességfejlesztés

Amit kínálunk Feladatlapok adatbankba rendezve (tanórai, szakköri és versenyre felkészítő feladatsorok) Tanmenet Óravázlatok Bemutatóórák Konzultációk, monitoringozás Igény szerint prezentációk megtartása Kapcsolattartás Differenciált képességfejlesztés

Bemutatóóra Differenciált képességfejlesztés

Referenciák Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Pedagógiai Szakmai Szakszolgáltatói és Közművelődési Intézet által szervezett műhelyfoglalkozás és bemutatóóra A kazincbarcikai városi televízió által forgatott kisfilm a tehetséggondozásról Versenyeredmények Kalmár László matematikaverseny Zrínyi Ilona matematikaverseny Bolyai Csapatverseny Varga Tamás matematikaverseny Kenguru Nemzetközi matematikaverseny Differenciált képességfejlesztés

Tanórán kívüli német nyelv tanítás a felső tagozatban A jó gyakorlat vezetője: Schmiedné Rácz Tünde Német-történelem-orosz szakos tanár

A jó gyakorlat célja A német nyelv népszerűsítése, megszerettetése A német nyelvterületen élők kultúrájának megismerése Az idegen nyelvi kommunikáció, szociális, együttműködési készségek fejlesztése Az élő idegen nyelv használata (évente megszervezett bécsi utak) Önismeret - és személyiségfejlesztés A német nyelv fenntarthatósága Differenciált képességfejlesztés

Tartalmi jellemzői Második idegen nyelv tanulásának lehetősége Célcsoportja az 5. osztálytól már más idegen nyelvet tanulók A csoport vegyes életkorú gyerekekből tevődik össze Modul jellegű fogalakozások heti rendszerességgel Differenciált képességfejlesztés

Amit kínálunk Gazdag szókincsanyagú témagyűjtemény Sokszorosítható szókártyagyűjtemény Foglalkozási terv Bemutató foglalkozások Konzultáció, monitoringozás Prezentáció a téma- és szókincsgyűjteményről Differenciált képességfejlesztés

Foglalkozás közben Differenciált képességfejlesztés

Referenciák Tehetség és fejlesztése szakvizsga Nyertes pályázatok (Tehetséggondozó műhely) A Német Kultúráért Egyesület által szervezett versenyeken való eredményes részvétel Körzeti és megyei versenyeken való részvétel Középfokú nyelvvizsgára való sikeres felkészítés Collingo Nyelviskola Differenciált képességfejlesztés

Nézd meg! Differenciált képességfejlesztés

Elérhetőség Pollack Mihály Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskola 3700 Kazincbarcika, Herbolyai út 5. Tel/Fax: 48/512-073 Email: kazkert.kbarcika@freemail.hu Web: www.pollackiskola.hu/kazinczy Kapcsolattartó: Lénártné Horváth Ilona igazgatóhelyettes E-mail: lenartnehi@freemail.hu Differenciált képességfejlesztés