Marketingkutatás módszerei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Kvantitatív Módszerek
Primer és szekunder kutatás
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Piackutatás (teszt).
Képességszintek.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
Piackutatás.
Marketingkommunikáció
Reklámpszichológia Kutatási módszerek.
Mérési pontosság (hőmérő)
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Helyzetfelmérés Helyzetfelmérés elemzése, értékelése
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
A csoportok Vezetési Ismeretek Előadások III. Mi a csoport? A csoport olyan egyének közössége, – akiknek közösen kialakított normarendszerük van – akik.
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
MARKETINGINFORMÁCIÓ-RENDSZER (MIR) ÉS A MARKETINGKUTATÁS
3. Előadás Marketing Információs rendszer
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
Az egyéni mélyinterjú.
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
Megfigyelés Irodalom: Falus Iván (200,szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Az F-próba szignifikáns
Tanuló szervezet.
Közvetlen megkérdezés, az INTERJÚS adatfelvétel fajtái Dr. Horváth Mónika.
Marketingkutatás 3. szeminárium Nagy Gábor március. 29.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
A marketingkommunikáció
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Paradigmák mentén tudomány = kvantifikálhatóság? Minden mérhető?
A piackutatás alapjai E-Learning.
Paleobiológiai módszerek és modellek 4. hét
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Marketing információs
Menedzsment modul – Marketingkutatás – 3. előadás
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Piackutatás Kvalitatív módszerek. Piackutatás A piackutatás az áru fogyasztóinak vagy potenciális fogyasztóinak viselkedési szándékainak, viselkedésének,
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
1 Tárgy- feladatelemzés módszerei Dr. Kaucsek György.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Az üzletek operatív működtetése
Okos városok és technológiák a társadalom szemszögéből
A könyvtári integrált rendszerek statisztikai moduljának használata
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A kutatási program leírása
Változó szakma-változó értékek?
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Határon túli magyar társadalmi adatok elemzése
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

Marketingkutatás módszerei 2017.04.04.

Primer és szekunder kutatás összehasonlítása Az adatgyűjtés Primer adatok Szekunder adatok Célja Adott probléma Más probléma Folyamata Nagyon összetett Gyors és könnyű Költsége Magas Viszonylag alacsony Időtartama Hosszú Rövid 2017.04.04.

Az információ jellege szerint Kvalitatív kutatás: strukturálatlan, feltáró jellegű kutatási módszer, amely kis mintán alapul és a probléma megértését szolgálja. Kvantitatív kutatás: olyan kutatási módszertan, amely számszerűsíti az adatokat és általában statisztikai elemzést alkalmaz 2017.04.04.

Kvantitatív és kvalitatív kutatások összehasonlítása Szempont Kvalitatív Kvantitatív     Célkitűzés  A mögöttes okok és motivációk minőségi megértése Minta Kisszámú, nem reprezentatív minta Nagyszámú, reprezentatív minta Adatgyűjtés Nem strukturált Strukturált Adatelemzés Nem statisztikai Statisztikai Eredmény A probléma megértését segíti Javaslatokat tesz a cselekvésre. Az adatok számszerűsítése és általánosítások megfogalazása az alapsokaságra. 2017.04.04.

Kvalitatív kutatások 2017.04.04.

Kvalitatív kutatási eljárások Közvetlen Közvetett Projektív technikák: Asszociációs Kiegészítő Konstrukciós Kifejezési A megkérdezettek nem ismerik a projekt céljait. Fókuszcsoport Mélyinterjú A megkérdezettek ismerik a projekt céljait. 2017.04.04.

Fókuszcsoportos interjúk-jellemzők Strukturálatlan és közvetlen interjú, amelyben egy képzett moderátor beszélget a válaszadók egy kis csoportjával. Csoportméret: 8-12 fő Időtartam: 1,5-3 óra Moderátor vezeti A csoport tevékenységét magnó vagy videomagnó rögzíti. 2017.04.04.

Fókuszcsoportos interjúk-jellemzők Forgatókönyv alapján zajlik. Demográfiai és társadalmi - gazdasági jellemzők tekintetében homogénnek kell lenni a csoportoknak. A megvitatásra kerülő dolog tekintetében a csoporttagok legyenek kompetensek. Fontos a fizikai környezet, laza, informális. 2017.04.04.

Fókuszcsoportos interjúk - előnyök Szinergia: nem egy ember válaszainak külön –külön összegeződése, hanem csoporthatás érvényesül. Hólabdahatás:egyik résztvevő válasza, megjegyzése másban ébreszt gondolatokat. Ösztönzés: a témával kapcsolatban egyre nő a résztvevők érdeklődése és kifejezési szándéka. Biztonság: a csoport homogenitásából fakadóan a hasonló emberek jól érzik magukat egymás között. 2017.04.04.

Fókuszcsoportos interjúk-előnyök Spontaneitás: spontán és előzetes elvárásoktól mentesen fejezhetik ki gondolataikat a résztvevők. Váratlanul felmerülő érdekes gondolatok. Specializáció- moderátorra vonatkozó elvárás. Tudományos alaposság -a rögzítés, a szakértői elemzések feltételei a sikernek. Struktúra- rugalmas és adott témában alapos. Egyszerre több személy megkérdezése folyik. 2017.04.04.

Fókuszcsoportos interjúk- hátrányok A nem megfelelő alkalmazás, ha nem feltáró hanem következtető kutatási eredményként kezelik, hátrány lehet. Téves megítélés- több lehetőség van az elfogultságra. A rendezetlenség –a kapott adatok nem rendezettek, nehéz az elemzésük. Nem adnak alapot a vezetői döntéshozatalhoz. 2017.04.04.

Fókuszcsoportos interjúk – alkalmazási kör Adott termékkel kapcsolatos fogyasztói percepciók, preferenciák és magatartás megértése. Új termékekkel kapcsolatos benyomások megismerése. Korábbi termékekkel kapcsolatos ötletek. Reklám kreatív koncepcióinak és a reklámszövegeknek a tesztelése. Árakkal kapcsolatos benyomások rögzítése. Adott marketingprogrammal kapcsolatos fogyasztói reakciók előzetes megismerése. 2017.04.04.

Mélyinterjúk · Egyéni mélyinterjú – speciális esetekben alkalmazott (pl. kényes téma, amelyről a kérdezettek nem szívesen beszélnek csoportban, stb.), kétszemélyes beszélgetés, amelynél nagyon részletesen el lehet merülni a kutatott témában. Általában 40-70 perc hosszúságúak és van, amikor a kérdezett személy saját megszokott környezetében (otthon, munkahely, stb.) történik. Az elhangzottak rögzítése magnón vagy írásban. A beszélgetés alapja egy interjú -vázlat. 2017.04.04.

Mélyinterjúk · Páros mélyinterjú, háromszög mélyinterjú az egyéni mélyinterjú kiszélesített formája. Tipikusan alkalmas olyan kutatásoknál, ahol a gyerekekkel kapcsolatos témákról van szó, mivel a gyerekek könnyebben feloldódnak, ha van mellettük még egy vagy kettő azonos korú társuk is, különben nagyon bezárkózhatnak és meghiúsul a beszélgetés. Ha ellentétes vélemények ütköztetésére van szükség. 2017.04.04.

A mélyinterjú alkalmazásának előnyei és hátrányai Egy meghatározott problémakör mélyebb feltárására alkalmasak Nem kell azonosulni a csoporttagok nézeteivel. Kevés a jó interjú készítő. Nehéz és hosszadalmas az elemzés. Drága és időigényes az alkalmazása. . 2017.04.04.

A mélyinterjú alkalmazási területei Alkalmazások: Bonyolult vásárlói magatartások megismerése. Szakértői interjúk Ha a termék érzékszervi hatást vált ki. olyan helyzetekben, ahol erős társadalmi normák érvényesülnek és ez a csoportos válaszadást erősen befolyásolná. bizalmas, érzékeny, zavarba ejtő témák esetében 2017.04.04.

Projektív technikák A projektív technika Strukturálatlan és közvetett megkérdezési forma, amely ideális a válaszadók motivációinak, nézeteinek, attitűdjének, érzéseinek a feltárására. A résztvevőknek nem a saját magatartásukat kell leírni, hanem mások magatartásának az elemzését kell elvégezniük az adott szituációval kapcsolatosan. Ily módon a saját véleményüket kivetítik mások viselkedésén keresztül. 2017.04.04.

Projektív technikák   Asszociációs technikák – kép- vagy szóasszociációk. Mi az ami elsőként az eszébe jut? A tesztelendő képeket, szavakat semleges képek, szavak közé rejtik, így biztosítva a kutatás céljának elfedését. A belső érzelmek kifejezésére alkalmas. ·  Kiegészítő technikák – mondat- vagy történet kiegészítés. Befejezetlen mondatokat vagy történeteket kell kiegészíteni a válaszadónak. A kutatás célját nem lehet teljesen elfedni. 2017.04.04.

Projektív technikák Konstrukciós technikák –       Konstrukciós technikák – kép-válasz technika és képregény teszt. Saját szavakkal kell történetet alkotni a különböző képek által megjelenített szituációkra. A képregény teszt az egyszerűsített formája, ahol a történet adott, csak a mondanivalót kell megfogalmazni. 2017.04.04.

Projektív technikák Kifejezési technikák – szerepjáték és harmadik személy technika. Lényege, hogy más emberek bőrébe kell „bújni” és azok véleményét, attitűdjét, érzelmeit kell leírni. 2017.04.04.

Kvantitatív módszerek Statisztikai számítások: átlagok, valószínűség számítás, hipotézis vizsgálat, statisztikai próbák (F, T), regresszió analízis, korreláció analízis, idősorok vizsgálata. Lottó 5-ös valószínűsége: 1: 43 949 268 2017.04.04.

Köszönöm a figyelmet! 2017.04.04.