Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, 2008. március 18.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Virtuális oktatási környezet kialakítása
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Paradigmaváltás az oktatásban
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
PALLÓ Az élethosszig tartó tanulás információs, felkészítő és segítő hátterének biztosítása a közművelődési intézményekben A projekt a Nemzeti Fejlesztési.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Hunya Márta módszertani szakértő
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
E-learning Kovácspál Eszter.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Felnőttképzési konzulens tananyag és képzés a Budapesti Művelődési Központban
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Szakmai fórum BMK, szeptember 19. PALLÓ – segítség a felnőttkori tanuláshoz A segítő szolgáltatás lehetőségei a közművelődési intézményekben.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Innovatív LCMS szolgáltatások és újszerű pedagógiai stratégiák Szász Antónia január 30. – I. Oktatás-informatikai konferencia, ELTE PPK.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.

Miről lesz szó? •Miért? •Hogyan? •Mit? Miből? •Mikor? •A képzés •Az új módszer •A tananyag •A tanulási szokások átgondolása

A résztvevők képesek lesznek •tájékoztatás, útmutatás nyújtására a felnőttképzésbe bekapcsolódni kívánók számára •„help desk” szolgáltatás létrehozására és működtetésére •az e-learning segítésére •felnőttképzési tevékenységek szervezésére A képzésről

A képzés formája Jelenléti képzés Tutorált önálló tanulás blended learning

E-learning / e-tanulás Forrás: Komenczi Bertalan Önirányításos tanulás

Tanulási környezetek összehasonlítása Tanulás osztálykeretben Tanulás egyedül, vagy csoportokban Személyes kapcsolat a tanár és a diák között Virtuális kommunikáció

Tanulási környezetek összehasonlítása Az iskola és a tanár a tudás forrása A tanár irányítja a tanulás folyamatát Tények, szabályok, kész megoldások megtanítása Készségek, kompetenciák, jártasságok, attitüdök megtanítása

Tanulók számára  A tananyagok tárolóhelye  Kommunikációs eszköz (chat, fórum)  Értékelés (tesztek)  Oktatással kapcsolatos hírek A keretrendszerek funkciói Tanárokszámára Tanárok számára  Kommunikációs eszköz  Értékelés  Tanulók előrehaladásának követése  Támogatja a kooperációs és a kollaborációs tanulást Oktatásszervezés  Adminisztrációsfunkciók  Adminisztrációs funkciók  Jelentések készítése

Megváltozott tananyag  útmutató a tematikáról, a várható követelményekről, órarend a jelenléti órákról  didaktikai tagolás / modul szerkezet  multimédia elemek

Ellenőrzés, értékelés Folyamatos értékelés, önellenőrzés •tesztek •kooperatív feladatmegoldás (fórum, chat) •esszéfeladatok – en, a tutor értékel.

Az e-learning tanulóoldali feltételei Motiváció Klasszikus tanulói kompetenciák – eltérő hangsúllyal a hagyományos oktatáshoz képest Információs írástudás Informálódni tudás, szelekciós képesség ÖNIRÁNYÍTÁSOS TANULÁS – lényegesen nagyobb egyéni felelősség, önállóság

•saját időbeosztás, saját ütem •komplett anyag tárolható és bármikor előhívható •aszinkron kommunikáció: mód az átgondolásra, reflexivitás •rendszeres kapcsolattartás tanárokkal, tanulótársakkal, közös feladatok •új képességek, kompetenciák •gyors keresés a tananyagon belül •azonnali visszacsatolás – automatikus testreszabhatóság Az e-tanulás előnyei a tanuló számára

• elszigeteltség, magány érzete • kevés vagy hiányzik az oktatóval való személyes kapcsolat • hiányzik az azonnali visszajelzés és értékelés • több önállóságra és kezdeményezőkészségre van szükség • megfelelő infrastruktúra • technikai problémák • technika alkalmazásának elsajátítása • információs túlterhelés Az e-tanulás hátrányai a tanuló számára

Betekintő Telefonos tanácsadás Személyes tanácsadás Hatékony tanulás módszerei

Hasznos link, dokumentum A tananyagok, a képzés leírása megtekinthető: Belépés: vendég

Köszönöm a figyelmet! Kovács Márta