Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
Advertisements

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Szélkerék-erdők a világban és hazánkban
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
II. Európa és a világ Népességnövekedés: a 19. században Európa lakossága 190 millióról 423 millióra nőtt Ez a világ lakosságának több mint egynegyedét.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n június 4. „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2010 Kontakt: Hajna.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
A Föld energiagazdasága
Van élet az olaj után?!- A négy fő elem, mint alternatív energiaforrás
Klímaváltozás – fenntarthatóság - energiatermelés
A KETTŐS FORRADALOM AZ IPARI FORRADALOM GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI
Észak Dél ellen.
megújuló ENERGIÁK Iskola: Vak Bottyán János Általános Iskola
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program Kontakt: Hajna Csongor.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. Kontakt: Hajna Csongor kommunikációs csoportvezető, Provident Pénzügyi.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Önéletrajz készítése. Önéletrajz készítése Milyen a jó önéletrajz? tömör tárgyilagos a legfontosabb tényeket tartalmazza az információk logikusan csoportosítva.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
Jut is, marad is? Készítette: Vígh Hedvig
Tehetséggondozás a Miskolci Egyetemen. „csak tanult emberek tarthatják fent a nemzetet, illeszthetik be Európába.” „csak tanult emberek tarthatják fent.
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
A világnépesség növekedése
Európa és Magyarország helyzete az ipari forradalom évszázadában I.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
MIÉRT A TEXTIIPAR?. EREDETI TŐKEFELHALMOZÁS.
A VILÁGGAZDASÁG KIALAKULÁSA
40. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
Előadás másolata:

Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program Gazdaságtörténet [ www.csaladikassza.hu ] A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka Magdolna egyetemi docens, BME Kontakt: Családi Kasszasikerek Program // Hajna Csongor kommunikációs csoportvezető, Provident Pénzügyi Zrt., csongor.hajna@provident.hu, +36-20-339-0549

Az ember a kezdetekkor Az őskorban az élelem a létfenntartáshoz kellett. Gyűjtögetés, halászat, vadászat stb. Az eszközöket a természetben találták. Fából, kőből készítettek szerszámokat az élelem feldolgozásához, majd az egymás közötti harcokhoz. A magtermelő gazdasággal új korszak kezdődött. Kevesebb a vándorlás, jobb szerszámok. Ekkor kezdődik el az erdőirtás a művelhető földterületek bővítéséért.

Városok és a pénz kialakulása Jól művelhető területeken, vízhez közel alakultak ki az első városok. Növekedett a termelékenység. Elkezdtek különböző termékekre szakosodni, mely létrehozta a kereskedelmet. Eleinte még árut áruért cseréltek, majd valamilyen értékes tárgy lett a csere mércéje. Magyarországon pl. a marha. Az állatokat és egyéb nyersanyagokat felváltotta a nemesfém (arany, ezüst). A pénzverés monopólium lett. Csak az adott terület ura verhetett pénzt.

Államok és kereskedelem Adott terület közösségei egybetömörültek, s kialakultak az államok. Minden állam földrajzi, vagy egyéb okból valamilyen sajátossággal rendelkezett. Pl. egyedi termékeket állítottak elő, egyedi nyersanyagokat termeltek ki. Egyre nagyobb szerepet kapott a kereskedelem Már nem csak a szomszédos falvak, országok cseréltek termékeket. Eljutottak az áruk Európából Afrikába, a Közel-Keletre, Indiába.

A technika szerepe A termelőeszközök fejlődésével egyre többet, gyorsabban és jobb minőségben tudtak előállítani. Eddig műveletlen területeket is használni tudtak, így minden állam saját gazdaságot tudott létrehozni. Megtermelték az alapvető élelmiszereket. A nyersanyagokban (nemesfém, vas stb.) gazdag területek és a kereskedelmi csomópontok államai kiemelkedtek.

Céhek Az iparosok vagy kereskedők önkéntes társulásai. Az európai városokban a középkorban jöttek létre, a XIX. századig léteztek. Mindegyik munkafolyamatot ugyanaz az ember végezte. Ez nem volt eléggé hatékony. Amennyiben lebontják a termelési folyamatot különböző lépésekre és személyekre, sokkal gyorsabban is előállítható az adott termék.

Feudális rendszer A hűbérúr földjének egy darabját átengedte használatra a hűbéresnek, aki szolgálatokkal tartozott a földhasználatért cserében. A hűbéres-vazallusi kapcsolat nagyon tartós volt, addig tartott, amíg a hűbéres családban illetve a vazallus családban volt fiú örökös. Háborús időszakban nagy szerepük volt a vazallusoknak. Magyarországon a 19. század közepéig állt fenn a rendszer.

Ipari forradalom A 17 században a nemzetközi kereskedelem bővülésével kialakultak a pénzpiacok. Beindult a tudományos és technikai forradalom. Szénfűtésű gőzgép, textilüzemek gépesítése, gőzhajtású hajók, vasút Sok régió piacai vámokkal és díjakkal terhelték az árukereskedelmet. A szén használatba vétele óta fokozódik az üvegházhatás és a környezetszennyezés.

Forrás:http://hu.wikipedia.org/wiki/Ipari_forradalom

Második ipari forradalom Új találmányok a XX. század elején vegyészet, elektromosság, olajipar, acélipar, … Megindul a tömegtermelés. több termék, több munkahely Átrendeződik a világgazdaság. Anglia  USA és Németország A gazdasági növekedésnek és hatalomnak a nehézipar lett az alapja.

Globális CO2 kibocsátás és hőmérséklet http://ujvilagrend.wordpress.com

XX. század A II. világháborúban és az azt követő időszakban még nagyobb mértékben indult el az ipari fejlődés. A számítógépek és az internet megjelenésével megszűntek a fizikai és időbeli határok, felgyorsult az élet. Egy számítógép segítségével már elérhetjük a világ másik végét, bárhonnan, bármiről szerezhetünk információt, intézhetjük pénzügyeinket, vásárolhatunk stb.

A jövő gazdasága Egyre nagyobb szerepet kap a tőzsde – a pénzpiacok jelentősen befolyásolják az egyes országok és a világ gazdaságát, hatalmi megosztását. A kis államok másokhoz csapódnak (mint pl.: EU),vagy elvesznek. A fejlődő országok (pl. Kína, India) megtalálják a helyüket az eddigi ”nagyok” körében. Felgyorsul az innováció, még nagyobb a gépesítés. Ehhez elengedhetetlen a tudás. A jövő embere holtáig tanul, s lépést tart a legújabb ismeretekkel, technológiákkal. Csak idő kérdése, hogy hiány keletkezzen a nem megújuló erőforrásokból (szén, olaj, hasadóanyagok, …) Egyre nagyobb teret kapnak a megújuló erőforrások (pl. víz-, szél- és napenergia)

Feladat Tetőfelújítás előtt állsz és a kiérkező szakember két választási lehetőséget kínál fel: 1.: Megcsinál egy hagyományos tetőszerkezetet, dekoratív cserepekkel, munkájára 10 év garanciát ad a gyártó. A tetőcsere végösszege 2.500.000 Ft. Ezzel a megoldással a háztartás havi energia- és fűtési számlája 25 000 forint. 2.: A tető 80%-át napkollektorokkal látná el, mely egyáltalán nem szép és mutatós. 10 év garanciát ebben az esetben is kapunk. Ez a megoldás a háztartás energia szükségletét kielégíti és még a fűtésbe is besegíthet. Ára: 5.500.000ft. A havi energia- és fűtési számla ezzel a megoldással 5000 forintra csökkenthető. Melyik variációt választanád és miért?

© 2010, Családi Kasszasikerek Program www.csaladikassza.hu A kiadvány a Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program gondozásában készült. A program társult tagjai Budapesti Corvinus Egyetem United Way Magyarország Magyar Máltai Szeretetszolgálat Lakásotthonok Országos Szakmai Egyesülete Provident Pénzügyi Zrt. Köszönetnyilvánítás dr. Daruka Magdolna egyetemi docensnek és a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézetének a tananyag összegyűjtéséért és formába öntéséért. Az International Personal Finance-nek, a Provident Pénzügyi Zrt. brit anyavállalatának, amely a Családi Kasszasikerek Program rendelkezésére bocsátott számos értékes pénzügyi oktatási alapanyagot és tapasztalatot. A Családi Kasszasikerek Program szaktanácsadóinak: Vörös Éva (United Way), dr. Bodnár Éva (Corvinus Egyetem), Tar-Bárczy Szilvia (Józsefvárosi Családsegítő), Győri-Daniné Szabó Mónika (Máltai Szeretetszolgálat), dr. Majoros Márta szociálpszichológus