Lábnyomok a világhálón Arató Bence szakmai igazgató Webtárházak Kulcs a látogatók megismeréséhez.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A számítógépes hálózatok és az Internet
Advertisements

DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
ADATBÁZISOK.
Adatbázis gyakorlat 1. Szerző: Varga Zsuzsanna ELTE-IK (2004) Budapest
SZOFTVER MINT SZOLGÁLTATÁS: ÜZLETI HATÉKONYSÁG A FELHŐBEN Nagy Levente Üzletágvezető Microsoft Office.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Copyright © 2012, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 1.
Online hirdetési piac Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
Új online technológiák: lehetőségek és kihívások Kerese István Fejlesztési platform üzletág igazgató Microsoft Magyarország
1 Internet. 2 WWW  World Wide Web  Hivatkozásokkal összekötött hipermédia dokumentumok rendszere  Dokumentumok -> Weboldalak  A weboldalak hipertext.
Arató Bence technológiai igazgató Oracle9i Release 2: Relációs és OLAP adatok kezelése közös platformon InfoStructure.
Szűcs Imre CRM elemző GE Consumer Finance Budapest Bank Rt.
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
Többfelhasználós és internetes térkép kezelés, megjelenítés.
Információ kezelés Az információ visszakeresésének lehetőségei.
Böngészők Internet Explorer Mozilla Firefox
Az ETR technológia DEXTER Informatikai kft..
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
Adatbányászat. Miért kell menedzselni a tudást és az adatokat? Az adatok mennyisége folyamatosan nő Az elektronikus dokumentáltság növeli az átláthatatlan.
Mi is az az Internet?.
OKTATÁSI ADATBÁNYÁSZAT
Az e-kereskedelem (e-business)
Nyári Tanártovábbképzés augusztus SharePoint a Jedlikben Takács Attila – Borbély Balázs –
Az adatfeldolgozás forrásai
HTML (Hypertext Mark-Up Language). Jellemzői Szöveges alapú internetes oldalak nyelve A formázási műveleteket is szövegesen írja le Szöveget, képeket,
Piac és Profit Pénzünknél maradva! Követeléskezelés eredményesen! Megbízható partnerállomány és követeléskezelés az Opten segítségével!
Csökkentse a nemfizetés kockázatát az Opten segítségével!
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az Opten segítségével!
Webbányászat (web mining) Mártonffy A: Kutakodom, tehát vagyok cikke nyomán.
A kitelepítés, kimenekítés, befogadás, visszatelepítés általános és speciális feladatai Magyarországon „Hallgatók a tudomány szolgálatában” Tudományos.
XML támogatás adatbázis-kezelő rendszerekben
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Önkiszolgáló üzleti intelligencia az SQL Server 2012-ben
Microsoft BI technológiák az eszközmenedzsment szolgálatában
Debrecen, március 27. Internet Fiesta 2008 Könyvtárak akadálymentesítése az Interneten Internet Fiesta 2008 Debrecen, március 27.
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
Könyvtár egy kicsit másképp - a Magyar Elektronikus Könyvtárról és legújabb fejlesztéseiről Szombathely, Góczán Andrea OSZK, MEK osztály.
Budapesti Műszaki Főiskola CAD/CAM szakirány A CAD/CAM modellezés alapjai 2001/2000 tanév, II. félév 1. Előadás A számítógépes modellezés fogalma, szerepe.
Korpásné Szűcs Melinda web-referens DEENK Korpásné Szűcs Melinda web-referens DEENK.
1 A bannernek is van szeme. Erre ma már megvannak az eszközök! 6.
Lábnyomok a világhálón Arató Bence, szakmai igazgató
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Flash és PHP? De még mennyire! Kiss-Tóth Marcell
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
Script nyelvek alkalmazása a webkartográfiában 1/14 Script nyelvek alkalmazása a webkartográfiában Gede Mátyás MFTTT, március 22.
Üdvözöljük az IIR Konferencia résztvevőit! IIR Konferencia 2001.
APEX BMF, II. félév.
Dr. Makra Zsolt projektvezető
Adatbázis kezelés.
Az informatika alapjai
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Adatbányászati módszerek a weblogfájlok elemzésében
Weblap-szerkesztés. Információs hálózati szolgáltatások Internet fontosabb szolgáltatásai (szóbeli) Elektronikus levelezési rendszer használata (szóbeli)
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Keresés fajtái Matching (szabadszavas)
Budapest szeptember 28.. A webes alkalmazás a CD főkönyvtárában lévő index.html nevű fájllal indítható el.
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 2 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
Nagyvállalati dokumentumkezelés 2. Fejér Gábor PYLON KFT DMS megoldás nyílt forráskódú környezetben – az XDocs rendszer.
A HTML alapjai Az internet és a web.
Novell+Hálózat Szekció
Internet és kommunikáció
MySQL története, részei, felhasználhatóság, PHPMyAdmin
Networkshop 2019 Győr, április 26.
Előadás másolata:

Lábnyomok a világhálón Arató Bence szakmai igazgató Webtárházak Kulcs a látogatók megismeréséhez

Webtárházak •Az internet széles körű üzleti elterjedésével egyre fontosabb feladat a webes adatok elemzése •Hagyományos cégeknél az online csatorna kezelése egyenrangú a többivel •A modern cégek esetében sokszor szinte kizárólag csak online ügyfelek vannak

Alkalmazási területek •E-kereskedelem (e-krskdlm) •Hírszolgáltatók •Céges weboldalak •e-bank műveletek •online közösségek •Hirdetési hálózatok •...

Content & Customer Az elemzés két fő szempontrendszere •Mikor, milyen tartalom, hogyan kerül felhasználásra (Content) •Ki a látogató, milyen tulajdonságai vannak, hogyan viselkedik (Customer)

Mi is a weblog? •Böngészés közben a számítgépünk tulajdonképpen állományokat tölt le a webszerverekről •Ezek az állományok vegyesen szövegek (HTML oldalak), képek illetve egyéb állományok •A webszerverek minden egyes állomány letöltését naplózzák - ez a weblog [31/Oct/2000:02:23: ] "GET /index.html HTTP/1.1" " "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows NT 5.0)" [31/Oct/2000:02:23: ] "GET /images/background.jpg HTTP/1.1" " "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows NT 5.0)" [31/Oct/2000:02:23: ] "GET /images/logo.gif HTTP/1.1" " "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows NT 5.0)"

Azaz… •A weblogból az derül ki, hogy melyik gépről (IP cím), mikor, melyik weboldalt nézték meg. •Az olvasó kiléte, szándékai, véleménye homályban rejtőzik - egyelőre

Elemzési megoldások •Kézi számlálás (pl. Perl programmokkal) •Ingyenes elemzőeszközök (pl. Webalizer) •Dobozos termékek (pl. Webtrends) •Mérőszolgálatok

Adattárház megközelítés •A logban rejtőző infomációk stratégiai értéket képeznek •Relációs adatbázis biztosítja a nagymennyiségű részletes adat tárolását •Többhavi adat az idősoros elemzésekhez •Részletes ügyfélinformáció célzott hirdetésekhez és perszonalizációhoz •Komplex elemzőeszközök (OLAP, adatbányászat, SQL)

IP cím visszafejtés Látogató azonosítás Tartalom osztályzás Session besorolás Relációs adatbázis Warehouse Builder Staging terület Csillagsémás adatmodell Összegző táblák Üzleti logika Oracle 8i Előfeldolgozás (ETL) OLAP elemző adatbázis Oracle Express Adatbányász eszközök Oracle Darwin Relációs lekérdezések Discoverer Oracle webtárház felépítése

A webtárházak kihívásai •A weblogok mérete igen nagy lehet, külföldön több milliárd sor/nap, nálunk több millió •Az adatok aggregálása csak nagyon korlátozottan alkalmazható, mivel a viselkedés elemzéséhez az eredeti (teljes) clickstream szükséges

A webtárházak kihívásai II. •A weblogot az elemzéshez gazdagítani kell •Látogatói információk: regisztrációs adatok, online felmérések, nyereményjátékok és viselkedési attribútumok •Content információk: információk a meglévő adatbázisokból, szerkesztőségi rendszerből, terméktörzsből, külső forrásokból és felhasználói attribútumok

Webtárház adatmodell Ténytábla sok-sok millió sor... Ügyfél dimenzió •több százezer sor • nagyszámú jellemző Content dimenzió •Néhány ezertől néhány millió sorig •nagyszámú jellemző Műszaki dimenziók Böngésző, op.rendszer, felbontás, plugin, java, Flash …. Hozzáférés Dialup, bérelt vonal, kábeltévé, ADSL...

Jótanácsok •A sikeres elemzéshez a webhely(ek) kialakítása is fontos •Egységes felhasználóazonosítás •intelligens oldalstruktúra •elnevezési szabványok alkalmazása •speciális elemzőoldalak használata (landing és forward pages, technikai mérőoldalak)

Jótanácsok II. •Nem szabad csak azért elemezni, mert ’az adat ott van’ •Mindig egy adott üzleti (kereskedelmi, marketing) igény kielégítése a cél •A jól felépített adattárház nagyon rugalmas, az üzleti kérdések igen széles körére tud választ adni

Elemzési lánc Üzleti igény Elvárások definiálása Tényadat az adattárházból ”Tudnunk kell, hogy milyen gyakran jönnek vissza ügyfeleink!” Célkitűzés: 1-2 naponta > 30% Hetente min 2X >70 % Akciótervek

? ?