Németh Réka Szeptember 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vasúti szabályozás változásai: az „új” vasúti törvény előkészítése
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Szervezetfejlesztési Program
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
A JOGHARMONIZÁCIÓ. Az államok konszenzusa alapján elfogadott, szerződéses és szokásjogi magatartási normák összessége, amelyek a nemzetközi jogalanyok:
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
VPE Kft. Korridorok a gyakorlat küszöbén, illetve változások az európai uniós szabályozásban Németh Réka május 23.
A PÁLYÁZAT Márkus Miklós szakértő Stratégiai zajtérképek és zajcsökkentési intézkedési tervek készítése Székesfehérvár 2013 Zárórendezvény.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A földgázpiac jelenlegi szereplői, működési tapasztalatok, várható változások. A Magyar Gázipari Egyesülés működésének bemutatása Molnár.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Uniós források fogadása a bérlakásépítéseknél
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
vasútbiztonsági menedzser
Molnár Gábor, az MGE igazgatója
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
A Magyar Vasúti Hivatal tevékenységének bemutatása dr. Szmodis Jenő Jogi szakértő október 25.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
1 eEgészség – Digitális Aláírás Előadás a projekt lezárásához „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban”
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
Vince Péter MTA Közgazdaságtudományi Intézet
Magyar Controlling Egyesület 1113 Budapest, Bartók Béla út 152. Telefon / fax: 06/1/ Honlap: Számviteli.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
Vasúti Szabályozási Osztály
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Vasútszabályozási Osztály
Európai vasúti körkép hatósági szemmel
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
A liberalizált vasúti közlekedés szabályozási feltételrendszere1 A LIBERALIZÁLT VASÚTI KÖZLEKEDÉS SZABÁLYOZÁSI FELTÉTELRENDSZERE Az EU irányelvei.
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
Horváth J. Ferenc elnök Magyar Energia Hivatal Jubileumi Szakmai nap szeptember 16. A VEZETÉKES ENERGIAIPAR SZABÁLYOZÁSÁNAK 10 ÉVES TAPASZTALATAI,
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS IGAZGATÁSA A Magyar Vasúti Hivatal feladatai Dr. Kerekes István.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Kormányszóvivői tájékoztató. A fejlesztéspolitika új intézményrendszere Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos július 7.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A szolgáltatási irányelv alkalmazásából nyíló lehetőségek a kkv-k számára A gazdasági élet stratégiái június 28. Külügyminisztérium.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, július 13. Előrehaladás a fogyasztóvédelmi ügyek területén első félévében.
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
Szabó András: Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Szabó András PQRS Quality Referenc System Zrt. Közlekedéstudományi.
Európai pénzügyi intézményrendszer
A liberalizáció tapasztalatai
Az informatikai biztonság irányításának követelményrendszere (IBIK)
Előadás másolata:

Németh Réka 2012. Szeptember 25. A VPE – változások után Németh Réka 2012. Szeptember 25.

VPE Kft, folyamatos változásban: Feladatok Tartalom VPE Kft, folyamatos változásban: Feladatok Változások lekövetése, támogatása Külső hatások: Rendelet a versenyképes árufuvarozást szolgáló európai vasúti hálózatról Recast

A Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. VPE Kft. – 2004. óta (1993. évi XCV. Törvény) VPE Kft. hatásköre: a vasúti pályahálózat kapacitásának elosztása, a nem független vasúti pályahálózat-működtető Hálózati Üzletszabályzatának kidolgozása, a Díjképzési Módszertan és a Díjszámítási Dokumentum létrehozása, a hálózat-hozzáférési díjak meghatározása A Teljesítményösztönző Rendszer kidolgozása

VPE Kft. felülvizsgált folyamatai I. - Előzmények 2007: a korábbi, kapacitás-elosztásra használt informatikai rendszer felhasználási jogai megszűntek, lecserélésére kényszerült a VPE Kft. Új rendszer (KAPELLA) kialakítására rendkívül rövid idő állt rendelkezésre Teljes folyamat modellezése, teljes körű áttekintése nélkül került kialakításra Későbbi bővítések: önálló fejlesztések keretében Vagyoni jogok: VPE Kft.

VPE Kft. felülvizsgált folyamatai II. - Előzmények Menetrendszerkesztés szoftvere: TAKT VPE Kft. a szoftver alapverziójára vonatkozóan felhasználási jogokkal rendelkezik. VPE Kft. által kezdeményezett és finanszírozott továbbfejlesztések Eredeti tulajdonossal közös szerzői jogok

VPE Kft. felülvizsgált folyamatai III. – Problémák Modulonként történő fejlesztés A rendszer komplex egészként való kezelésének nélkülözése Jövőbeni összefüggések figyelmen kívül hagyása Fejlesztésenkénti szempontok: műszakilag a legegyszerűbb, pénzügyileg költséghatékony átfutási időben a legrövidebb Későbbi fejlesztések alapirányának meghatározása Nem feltétlenül az optimális megoldás irányába tudott elmozdulni a VPE Kft.

VPE Kft. felülvizsgált folyamatai IV. – Megoldás A meglévő rendszereket és rendszerkapcsolatokat (belső és külső) teljes mértékben és komplex módon kiváltó – informatika beruházás előkészítése (és lebonyolítása) Folyamatok felülvizsgálata, áttekintése

Külső hatások: Az Európai Parlament és a Tanács 913/2010/EU Rendelete 2010. szeptember 22. Versenyképes árufuvarozást szolgáló európai vasúti hálózat (Rail Freight Corridor) Jó minőségű vasúti infrastruktúra létrehozása Megfelelő árufuvarozási szolgáltatásnyújtás biztosítása (pl.: kereskedelmi sebesség és menetidő) Nemzetközi együttműködés (érintett tagállamok és PHM-ek/Kapacitás-elosztók között) Harmonizáció Cél: a vasúti árufuvarozás hatékonyságának növelése más szállítási módokhoz viszonyítva

Az Európai Parlament és a Tanács 913/2010/EU Rendelete 9 árufuvarozási folyosó 6 folyosót 2013. november 10-ig kell létrehozni, míg 3 folyosót 2015. november 10-ig Magyarország 2 folyosóban érdekelt (2013. november 10.): 1. Rail Freight Corridor 6 (RFC 6) – ‘Mediterrán Korridor’ Almería–Valencia/Madrid–Zaragoza/Barcelona–Marseille–Lyon–Torino–Milano–Verona–Padova/Velence–Trieszt/Koper–Ljubljana–Budapest–Záhony (magyar–ukrán határ) 2. Rail Freight Corridor 7 (RFC 7) – ‘Orient Korridor’ Prága–Bécs/Pozsony–Budapest — Bukarest–Constanța — Vidin–Szófia–Theszaloníki–Athén

Az Európai Parlament és a Tanács 913/2010/EU Rendelete RFC 6 – Mediterrán Korridor

Az Európai Parlament és a Tanács 913/2010/EU Rendelete RFC 6 – ‘Mediterrán Korridor’: 5 ország, 8 tag (MÁV Zrt., VPE Kft.) Irányító Testület (Executive Board): Alakulás alatt Ügyvivő Testület (Management Board): Megalakult – 2012. április C-OSS: Dedikált OSS (az Ügyvivő Testület alá tartozó különálló szervezet IT támogatottsággal) Közlekedés Piaci Tanulmány (Transport Market Study) beindítása Szervezeti felépítés strukturálása, véglegesítése Tanácsadó Testületek megszervezése (Advisory Group for RUs and for Terminal owners/managers) – 2012. november vége

Az Európai Parlament és a Tanács 913/2010/EU Rendelete RFC 7 – Orient Korridor

Az Európai Parlament és a Tanács 913/2010/EU Rendelete RFC 7 – ‘Orient Korridor’: 7 ország, 9 tag (GYSEV Zrt., MÁV Zrt., VPE Kft.) Irányító Testület (Executive Board): Megalakult - 2011. június 16. Ügyvivő Testület (Management Board): Megalakult – 2011. szeptember 9. 6 munkacsoport és a Titkárság (MÁV Zrt. vezetése alatt) C-OSS: a szervezeti formáról döntés októberben Közlekedés Piaci Tanulmány (Transport Market Study) – szeptember végi tervezet Tanácsadó Testületek megszervezése (Advisory Group for RUs and for Terminal owners/managers) – 2012. október vége

Az Európai Parlament és a Tanács 913/2010/EU Rendelete C-OSS Az Ügyvivő Testület (Management Board) jelöli ki Egyablakos ügyintézési rendszer Egységes folyamatok kialakítása Menetvonalak kezelése és követése Menetvonal kérelmek nyilvántartási rendszerének felállítása Megfelelő IT rendszerek használata RNE (RailNetEurope) által kifejlesztett módszerek, folyamatok és eszközök alkalmazása

Az Európai Parlament és a Tanács 913/2010/EU Rendelete C-OSS Tájékoztatás adása a vasúti árufuvarozási folyosó használatának feltételéről A legalább egy határon áthaladó tehervonatokkal kapcsolatos kapacitás iránti kérelmek kezelése Az előre meghatározott menetvonalak (PaPs) és a kapacitástartalék iránti igények (reserve capacity) kezelése Információ szolgáltatása a nemzeti hálózatra készült Hálózati Üzletszabályzatról, amennyiben érinti a folyosóhoz rendelt vasútvonalakat és terminálokat

Az európai vasúti piac uniós szabályozása Irányelveket tartalmazó ún. „vasúti csomagokon” keresztül napjainkig három vasúti csomagot fogadott el az Európai Parlament, a negyedik csomag megalkotása pedig a végső szakaszában van ezek alapvetően három terület szabályozására irányulnak: a közösségi vasutak fejlesztése a vasúttársaságok engedélyezése a vasúti infrastruktúra-kapacitás elosztása, a vasúti infrastruktúra használati díjának felszámítása és a biztonsági tanúsítvány

Az Első Vasúti Csomag Három, 2001-ben elfogadott irányelvet tartalmaz: 91/440/EGK (2001/12/EK) irányelv a közösségi vasutak fejlesztéséről Kiterjesztette a nemzetközi áruszállítási útvonalakat, megalkotva a Transz-Európai Áruszállítási Hálózatot (TERFN) 95/18/EK (2001/13/EK) irányelv a vasúttársaságok engedélyezéséről A vállalkozó vasutakra vonatkozóan bevezetésre kerül az egész Unió területén érvényes engedély (license) 2001/14/EK irányelv a vasúti infrastruktúra-kapacitás elosztásáról, továbbá a vasúti infrastruktúra használati díjának felszámításáról és a biztonsági tanúsítványról Menetvonalak készítésének, szétosztásának szabályozása, menetvonal-elosztó és –értékesítő szervezetek felállítása

Felülvizsgálat (Recast) Bizottság 2010 ősze: irányelv-tervezet az Első Vasúti Csomag felülvizsgálataként A beterjesztett direktíva célja: a közel 10 évvel ezelőtt hatályba lépett szabályozás működésének vizsgálata, az azóta eltelt időszak tapasztalatainak összefoglalása A Bizottság megállapításai: a gyakorlatban továbbra sem függetlenek a vasúti hatóságok, az adott ország pályahálózatát felügyelő és irányító cég gyakran közös tulajdonban van az egyetlen vagy az egyik szolgáltatóval, a hatóságok diszkriminatívak egyes külföldi szolgáltatókkal szemben, nem megfelelő a pályahasználati díjak kiszabása, irreális adminisztratív feltételek riasztják el a vasúti cégeket attól, hogy külföldön indítsanak járatokat.

A Negyedik Vasúti Csomag A Recast eredményeit foglalja össze A Bizottság megállapításaira koncentrálva szabályozza újra az Első Vasúti Csomag irányelveit, és mindezeket egyetlen, új irányelvben kívánja összefoglalni A Negyedik Vasúti Csomag szövegét július elején fogadta el az Európai Parlament, és várhatóan 2013. január 1-jével fog hatályba lépni A szabályozás-csomag céljai: a szabályozó hatóságok rendszerének átalakítása: a tagországi felügyeletek függetlenségének megteremtése annak érdekében, hogy ugyanolyan feltételeket teremtsen a piacon lévő nagyobb, és a piacon megtelepedni kívánó kisebb, adott esetben külföldi szolgáltató cégek között, a vasúti pályahálózat irányítóinak és a vasúti szolgáltatóknak a korábbinál erőteljesebb szétválasztása igazságosabb díjszabás.

Köszönöm a figyelmet! Németh Réka VPE Kft. nemethr@vpe.hu