A térségi vasutak, az élhető vidék 2009. október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – 2009. október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
Advertisements

Projekt általános bemutatása
Pons Danubii EGTC. Rövidítés jelentése: Pons Danubii Korlátolt Felel ő sség ű Európai Területi Együttm ű ködési Csoportosulás.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
Zalai Falvakért Egyesület Zala megyei Önkéntes Centrum.
Public Affairs – Issues management
KITÖRÉSI LEHETŐSÉGEK A FŐVÁROS ÉS A RÉGIÓ KÖZLEKEDÉSÉBEN
A LEADER PROGRAM (ÉS) A CIVIL SZFÉRA BÉKÉSCSABA, JANUÁR 27.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
H-M Szakért ő i Akadémia Tematikus fejlesztésére Pécs – 9. szeminárium.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
A kutatási program rövid bemutatása
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
A tanárképzés új szerepl ő je: a mentor Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola 2009.
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
AZ IKSZT program bemutatása Eperjesi Tamás vidékfejlesztési igazgató Kecskemét-Imrehegy, július 16.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Funkciói, feladatai és területei
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
A közforgalmi közlekedés problémái és lehetséges szerepe az agglomeráció területén Rajka Dr. Prileszky István.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 2.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Tudományos kísérés A projekt az Ausztria-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap,
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Az NKE RTK min ő ségbiztosításának jelene és jöv ő je Prof. Dr. Valcsicsák Imre.
„Vedd ki a részed!” - amit a civilek már megtettek egymásért Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Civil Együttm ű ködési Hálózat Miskolc, március 30.
Előadó: Lehmann Ferenc
Zuglói társasház energiahatékonysági felújításának tapasztalatai Dzsiki Ferenc Lagross Kft. Budapest,
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
A vállalkozás létrehozásának lépései
Magyar CIVINET második találkozója Székesfehérvár, Gertheis Antal, Városkutatás Kft. / Magyar CIVINET Titkárság.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP „Helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása” MTA KRTK Az Integrált.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó március 19. Budapest.
A területi együttműködések fejlesztési lehetőségei Balázs Éva és Puskás Aurél TÁMOP Századi közoktatás – fejlesztés, koordináció.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
„Új kihívások - Mire kell és lehet 2016-ban felkészülni a volt VOLÁN társaságoknak” „XX. A magyar közlekedés helyzete az EU-ban” Konferencia, KTE 2016.
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Előadás másolata:

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő ségek, korlátok, tapasztalatok Kéthelyi József ügyvezet ő igazgató BKSZ Budapesti Közlekedés-Szervez ő Nonprofit Közhasznú Kft.

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. KÖZLEKEDÉSI SZÖVETSÉGEK SZEREPL Ő I (NYUGAT-EURÓPAI PÉLDÁK ALAPJÁN) •közlekedési szolgáltatók (1960-as évek) vagy •közlekedési szolgáltatók és ellátásért felel ő sök (kés ő bb) vagy •ellátásért felel ő sök (manapság) önkéntes együttm ű ködése

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. MI A KÖZLEKEDÉSI SZÖVETSÉG? A közlekedési szövetség a közösségi közlekedésért ellátási felel ő sséggel rendelkez ő testületek közös akaratából jön létre abból a célból, hogy •viteldíj kedvezmény • egységes szerkezet ű viteldíj- és kedvezményrendszer mellett, •teljesítmény • összehangolt teljesítménykínálattal, • autóhasználattal szemben • vonzó alternatívát nyújtsanak az autóhasználattal szemben.

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. MIK A SARKALATOS DÖNTÉSEK ÉS KIK HOZZÁK MEG Ő KET? •viteldíjak •utazási kedvezmények •menetrend •tevékenységi engedély

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. BIZALOMRA VAN SZÜKSÉG! •Áttekinthet ő elszámolás kell •Garantált finanszírozás kell

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. KÉT BIZALOMFOKOZÓ JAVASLAT •egyesített bérletrendszer •elektronikus jegy- és bérletrendszer

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. A BUDAPESTI EGYESÍTETT BÉRLET

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. AZ ELEKTRONIKUS JEGYRENDSZER

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. A HELYI KÖZLEKEDÉS JELENLEGI STRUKTÚRÁJA forrás: TRANSMAN Kft.

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. A REGIONÁLIS KÖZLEKEDÉS CÉLUL T Ű ZÖTT MODELLJE forrás: TRANSMAN Kft.

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. A MEGRENDEL Ő I SZERVEZET ÁTALAKULÁSÁNAK ÜTEMEI •A megrendel ő i szervezet meger ő sítése ( ) •A verseny megjelenése a régió közösségi közlekedésében ( ) •A megrendel ő i szervezet komplex közlekedésmenedzsmenti feladatai (2019 után)

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. A MEGRENDEL Ő I SZERVEZET MEGER Ő SÍTÉSE ( ) •Menetrendi, teljesítményi döntések el ő készítése (utasigények felmérése, paraméterkönyv kidolgozása, a költségigény meghatározása) •Viteldíjrendszer fejlesztésének el ő készítése, javaslatok kidolgozása •Szolgáltatások monitoring rendszerének kidolgozása és az ellen ő rzési feladatok elvégzése •Közszolgáltatási szerz ő dések el ő készítése és az elvárt szolgáltatási kritériumok kidolgozása •Bevételfelosztási feladatok •Egységes utastájékoztatás •A szervezet felkészítése a versenyeztetési feladatok lebonyolítására

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. A VERSENY MEGJELENÉSE A RÉGIÓ KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉBEN ( ) •Tendereztetési és tevékenységi döntéseket el ő készít ő feladatok •Éves finanszírozási szerz ő dések megkötése az ellátásért felel ő sökkel (önkormányzatok, állam, ill. régió) •Közszolgáltatási szerz ő dések megkötése és az el ő írt szolgáltatási kritériumok ellen ő rzése •A menetdíjbeszedés és viteldíjellen ő rzés feladatainak átvétele (bruttó költség alapú szerz ő dések) •Kapcsolódás az egyéni közlekedés szabályozásába (parkolás, P+R, kerékpárközlekedés stb.)

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. A MEGRENDEL Ő I SZERVEZET KOMPLEX KÖZLEKEDÉSMENEDZSMENTI FELADATAI (2019 UTÁN) •Közlekedési stratégiai célok kidolgozása •Összehangolt régiós közlekedési infrastruktúra fejlesztés •Behajtási díjak beszedése •Taxiszolgáltatás szabályozása, integrálása •Központi közúti forgalomirányítás IT alapú szervezése •Közlekedésinformációs szolgáltatások egységesítése (közösségi közlekedés, közúti közlekedés)

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. KÜLÖNBÖZ Ő KERETFELTÉTELEK (MELYEK NEHEZÍTIK A KSZ ALAKÍTÁSÁT) (1) •Különbözőek a működési keretek: –különbözőek az ellátásért felelősök; •helyi személyszállításért – amennyiben van – a települési önkormányzatok felelősek, •helyközi személyszállításért, beleértve a környéki és a távolsági személyszállítást is, az állam (közlekedési miniszter) felelős, –más az ármegállapító, a menetrend jóváhagyó, a közszolgáltatási szerződés aláírója (megrendelő);

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. •Elkülönültek a helyi és helyközi (utóbbin belül a vasúti és közúti) hálózatok; •Különbözőek a viteldíjrendszerek; •Különbözőek a támogatási rendszerek; •Különbözőek a utazási kedvezményrendszerek; •Különbözőek az információs és utastájékoztató rendszerek; •Különbözőek a fejlesztések. Ezek összehangolására van szükség a KSZ alakításához! KÜLÖNBÖZ Ő KERETFELTÉTELEK (2)

A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. KoncepcióKöltségháttérKonszenzusKooperáció

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!