Komplex logopédiai terápia az óvodában Esetprezentáció Somogyi Tímea Szűcs Edina Várhegyi Lászlóné
Rövid történeti áttekintés Az előzmények az 1990-es évek elejéig nyúlnak vissza. Az 1994-ben életbe lépő közoktatási törvény motiváló ereje. Budapest-szerte szaporodnak a logopédiai csoportok, óvodák. 1998-ban létrejön a terézvárosi két csoportos logopédiai óvoda.
A súlyos beszédállapotú gyermek jellemzői A beszédfogyatékos, súlyosan akadályozott beszédfejlődésű gyermek nem azonos a beszédhibással! Mi jellemző ezekre a gyerekekre? Kik kerülnek a logopédiai csoportba?
Mit jelent a komplex logopédiai terápia? A logopédiai foglalkozások az egész napos óvodai program szerves részei. Team munka: a team tagjai a mozgásfejlesztő terapeuta, a két óvónő, s az óvodapszichológus. Vezetője a logopédus. Fejlesztési terv: differenciál a diagnózis, a fejlettségi szint, s az életkor szerint.
Hogyan valósul meg a gyakorlatban a komplex terápia? Esetprezentáció Egy kisfiú fejlesztése a logopédus és a mozgásterapeuta szemszögéből
Összefoglalás, következtetések
Köszönjük a megtisztelő figyelmet! Somogyi Tímea Szűcs Edina Várhegyi Lászlóné