Komplex logopédiai terápia az óvodában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TANULÓSZOBA FÉLÉVI BESZÁMOLÓ
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Valamely társadalom fejlettsége feltételezi az egyetemes emberi értékek felvázolásán túl azok teljes mértékű elfogadását, értékesítését. Minden embernek.
Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Alapítás éve: 1990 Zalaegerszeg
Peőcz Veronika Béki Andrea
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Szabó-Biczók Tamásné — Juhász Borbála — Csekéné Fodor Erzsébet
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
Rehabilitációs törekvések egy pszichiátriai betegotthonban
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A Logopédiai Szakszolgálat működése 2010
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Magyar Bioetikai Társaság 16. Nemzetközi Konferenciája Az erkölcsi nevelés jelentősége és helye az oktatásban ______________________________________________.
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Mozgásfejlesztés a megkésett és akadályozott beszédfejlődésű gyermekeknél Ayres-féle szenzoros integrációs terápia a logopédiai korai fejlesztésben.
Intézményegységünk működésének törvényi szabályozói:
ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK
Mi a Diósgyőri Református Óvoda középső csoportjában végeztük diakóniás szolgálatunkat.
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
Pedagógiai szakszolgálat
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Speciális képzést nyújtó oktatási intézmények tapasztalatai a pályaválasztás terén Somogy Megyei Önkormányzat Duráczky József Egységes Gyógypedagógiai.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Korai képességgondozás és egészségügy Programok 2011.január1-től 2011 augusztus 31-ig.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Integráló iskolák a közoktatásban
Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésének-oktatásának törvényi szabályozása Összeállította: JANKÓ ISTVÁN.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Integráció és inklúzió
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
Elemzési szempontok az óvodai matematikai foglalkozásokhoz.
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
Köszöntjük kedves vendégeinket!. A projekt az Európai Unió támogatásával, A z Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ELŐZMÉNY Társadalmi.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KORAI FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGE A DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSBAN
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
ELTE SPECIÁLIS GYAKORLÓ ÓVODA ÉS KORAI FEJLESZTŐ MÓDSZERTANI KÖZPONT OM AZONOSÍTÓ: Korai Fejlesztés – Szülői elégedettség 2011/ db kérdőív.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Érzékszervi teamek - Mozgásfejlesztő team - Beszédfogyatékos team
Szolnoki Tagintézmény
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
KÖZOKTATÁS Öcsödi Kis József.
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
Óvodai és iskolai szociális segítés
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
Előadás másolata:

Komplex logopédiai terápia az óvodában Esetprezentáció Somogyi Tímea Szűcs Edina Várhegyi Lászlóné

Rövid történeti áttekintés Az előzmények az 1990-es évek elejéig nyúlnak vissza. Az 1994-ben életbe lépő közoktatási törvény motiváló ereje. Budapest-szerte szaporodnak a logopédiai csoportok, óvodák. 1998-ban létrejön a terézvárosi két csoportos logopédiai óvoda.

A súlyos beszédállapotú gyermek jellemzői A beszédfogyatékos, súlyosan akadályozott beszédfejlődésű gyermek nem azonos a beszédhibással! Mi jellemző ezekre a gyerekekre? Kik kerülnek a logopédiai csoportba?

Mit jelent a komplex logopédiai terápia? A logopédiai foglalkozások az egész napos óvodai program szerves részei. Team munka: a team tagjai a mozgásfejlesztő terapeuta, a két óvónő, s az óvodapszichológus. Vezetője a logopédus. Fejlesztési terv: differenciál a diagnózis, a fejlettségi szint, s az életkor szerint.

Hogyan valósul meg a gyakorlatban a komplex terápia? Esetprezentáció Egy kisfiú fejlesztése a logopédus és a mozgásterapeuta szemszögéből

Összefoglalás, következtetések

Köszönjük a megtisztelő figyelmet! Somogyi Tímea Szűcs Edina Várhegyi Lászlóné