Carl Gustav Jung ( ) orvosi egyetem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lukács Oktatási Központ -
Advertisements

A személyközpontú terápia kombinációja művészetterápiás elemekkel
REFORMPEDAGÓGIA.
Aki megváltoztatta a világot
A munka fogalma és társadalmi jelentősége
A pszichoanalízis Freud és kora.
Művészetterápia képzés, Pécs 2006/2007. őszi félév
Párválasztás, szerelem
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
A személyiség.
A harmadik erő elméletei
BELÉPÉS A TUDAT ALATTIBA. meditáció kommunikáció tudat emelés.
A fogyasztói magatartás
A PSZICHOLÓGIA TÉMÁI, TÖRTÉNETE, NÉZŐPONTJAI, MÓDSZEREI
Albert Einstein munkássága
Albert Einstein.
(1856. máj. 6 Freiberg–1939. szept. 23. London)
A magyar pszichoanalitikus mozgalom kezdete
Személyiséglélektan I.
Kultúra – nemzet – emlékezet
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Jogalkalmazás ME-ÁJK, Bevezetés az állam és jogtudományokba 6. előadás vázlata.
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
Alfred Adler individuálpszichológiája
A modern világirodalom
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A pszichológiai fejlődés
Bevezetés a pszichológiába
Személyiség- pszichológia II
REFORMPEDAGÓGIA.
A szociálpszichológia tudományos alapjai
SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ MÓDSZEREK
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
ELLENÁLLÁS A SEGÍTŐ KAPCSOLATBAN
Három hagyomány a valláslélektanban
Valláslélektan Chris Dykhuisen Honors 201 November 4, 2003.
SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA: Történeti vázlat
A pszichikumról általában
Személyiségünk a betűkben
Szabó-Bartha Anett Szabó-Bartha Anett A KRÓNIKUS BETEGSÉGGEL VALÓ MEGKÜZDÉS VIZSGÁLATA A BETEGSÉG-REPREZENTÁCIÓ JELENSÉGÉN KERESZTÜL Debreceni Egyetem.
Egyéb dinamikus elméletek
A pszichológia mint tudomány
Éntudat – identitástudat - énkép
Általános művészetpszichológia II. 2.rész
A lélektan fogalma, szerepe világunkban
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
Bodnár Gyula és a fővárosi kirándulóvonatok Hegedüs Ábel HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum, Térképtár MFTT (GKE), 2013.
Neorealizmus és neoidealizmus
Az emberi agresszió.
Rogers után – új felismerések a személyközpontú irányzatban
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Arnold Johannes Wilhelm Sommerfeld ( ) –tudatosítja és felhasználja, hogy a h mechanikai hatás dimenziójú (1911) Millikan –a fényelektromos hatás.
Ken Wilber ( ) A transzperszonális pszichológia egyik legjelentősebb képviselője Az integrál pszichológia megalkotója A nonprofit Integrál Intézet.
M A N D A L Á K A mandala szó az ősi indiai szent nyelvből, a szanszkrítből származik. Jelentése: kör, ív, körszelet, korong. A mandala egy kör alakú.
A pszichoanalízis Freud és kora.
A harmadik erő elméletei
GÉNEK ÉS VISELKEDÉS.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
A tényleges prófétai hagyomány - „későbbi próféták”
A szocializáció folyamata
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
ISZLAMISTA INDÍTTATÁSÚ RADIKALIZÁLÓDÁS EURÓPÁBAN
A FEJLŐDÉSLÉLEKTAN TÁRGYA, JELENTŐSÉGE, MÓDSZEREI
A SZEMÉLYISÉG FOGALMA, SZERKEZETE, MŰKÖDÉSE, ELMÉLETEI
Cloninger személyiségmodellje
Szociálpszichológia-2 Attitűd
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
SZOCIÁLIS MUNKA MÓDSZEREK Pszichoterápiás módszerek
Előadás másolata:

Carl Gustav Jung (1875-1961) 1895-1900 orvosi egyetem 1902 disszertációja: Az ú.n. okkult jelenségek pszichológiája és patológiája 1905 A pszichiátria magántanára Zürichben 1905 levelezni kezd Freuddal 1910 A Nemzetközi Pszichoanalitikus Egyesület elnökévé választják 1912 A tudattalan pszichológiája 1913 szakítás Freuddal 1914 lemond elnöki székéről

1916 megfesti első mandaláját – Hét tanítás a halottaknak 1921 Lélektani típusok 1928 A modern ember lélekproblémája 1933 Hitler hatalomra jutása után átveszi Kretschmertől a német Általános Pszichoterápiai Orvostársaság elnöki tisztét 1935 külföldi utazások, előadások 1944 infarktus – A katasztrófa után 1952 Válasz Jób könyvére, A szinkronicitás, mint a nem oksági összefüggések elve 1955 Alkímiai konjunkció

Jung főbb tételei A tudattalan két fajtája: a személyes és a kollektív tudattalan

A szóasszociációs teszt

Jung főbb tételei A tudattalan két fajtája: a személyes és a kollektív tudattalan A kollektív tudattalan tartalma: archetípusok: nagy energiatöltésű, öröklött tartalmak

Jung főbb tételei A tudattalan két fajtája: a személyes és a kollektív tudattalan A kollektív tudattalan tartalma: archetípusok: nagy energiatöltésű, öröklött tartalmak Funkciók és attitűdök

A négyféle funkció és a kétféle attitüd

A jungi személyiségtípusok Extravertált gondolkodó Extravertált érző Extravertált érzékelő Extravertált intuitív Introvertált gondolkodó Introvertált érző Introvertált érzékelő Introvertált intuitív

Jung főbb tételei A tudattalan két fajtája: a személyes és a kollektív tudattalan A kollektív tudattalan tartalma: archetípusok: nagy energiatöltésű, öröklött tartalmak Funkciók és attitűdök Individuáció: önmagunkká válás

A személyiség rétegei

Jung hatása ma Transzperszonális pszichológia Pszichodelikus szerek kutatása művészetpszichológia

A transzperszonalizmus

Roberto Assagioli (1888-1974) 1926 Létrehozza a Pszichoszintézis Intézetet 1965 Pszichoszintézis: az élet harmóniájáért 1973 A terápiás pszichoszintézis alapelvei és módszerei 1988 A transzperszonális fejlődés

Alszemélyiség: félig autonóm, önmagát kifejezni törekvő struktúra Az alszemélyiségek szintézise öt fázisban: Felismerés Elfogadás Koordináció Integráció Szintézis

Az alsóbb tudattalan A közbülső tudattalan A magasabb tudattalan vagy szupertudatos A tudatos terület A tudatos „Én” A magasabb én vagy Szelf A kollektív tudattalan

Meditációs program a megtisztuláshoz I. Előkészület Fizikai ellazulás Az érzelmek elcsitítása Mentális csend II. Felszentelés „Válhatok-e olyan tisztává, hogy magamhoz öleljem a világot anélkül, hogy meg akarnám tartani” III. Emelkedettség „A vágy szárnyain tudatom személyes centrumát felfelé, a Szelf felé vetítem” IV. Megerősödés A „hónál tisztább” Szelffel saját identitásunkat érvényesítjük V. Kinyilatkoztatás A személy kinyilvánítja saját tisztaság iránti vágyát, miután a Szelf áthatta VI. A megtisztulás módjain meditálás vízzel tűzzel

Mi a tudomány? A tudomány olyan, mint amikor egy sötét szobában keresünk egy fekete macskát.

Mi a pszichológia? A pszichológia olyan, mint amikor egy sötét szobában keresünk egy fekete macskát, ami nincs is ott.

Mi a pszichoanalízis? A pszichoanalízis olyan, mint amikor egy sötét szobában keresünk egy fekete macskát, ami nincs is ott, és mégis megtaláljuk.